Autor Wątek:  Jak stworzyć kabinę pociągu?  (Przeczytany 6135 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline 111ukasz111

  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Jak stworzyć kabinę pociągu?
« dnia: 29 Marca 2019, 00:04:35 »
Zamierzam stworzyć kabinę do SA134. Wiem jak modelować, teksturować i animować w blenderze ale nie wiem jak skonfigurować przyciski, nastawnik itp. aby działał jak ma działać i jak to poprawnie wyeksportować . Formą poradnika będzie odpowiedź na to pytanie. Bardzo proszę o dokładny opis jak to zrobić.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Jak stworzyć kabinę pociągu?
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Marca 2019, 00:21:06 »
No i witamy. :)
Po pierwsze zapoznaj się z dokumentacją formatu modelu https://wiki.eu07.pl/index.php/Format_T3D
i pliku konfiguracyjnego kabiny https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_multimedi%C3%B3w_(mmd)#Opis_kabin
W tym wątku znajdziesz skrypty eksportowe do blendera: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29526.0.html

Model ma strukturę hierarchiczną. Wszystkie elementy animowane są potomnymi kabiny z ustawionym lokalnym układem współrzędnych w osi animacji. Lampki są odpowiednio kluczowaną geometrią wyświetlaną alternatywnie dla stanu wł/wył.
Silnik obsługuje jedną teksturę na obiekt w modelu. Należy dążyć do możliwej redukcji ilości obiektów i łączenia tekstur w większe atlasy. Rendering odbywa się w dwóch przebiegach. Obiekty półprzezroczyste muszą być oddzielone od przezroczystych. Wszystkie elementy animowane muszą być osobne.
Shader używa modelu Phonga z dwoma teksturami. Pierwsza zawiera diffuse rgb i alfa, druga normal rg, height b (przyszłościowo), reflection alfa. Specular parametrycznie dla całego obiektu, glossines na sztywno. Nic nie broni dodać im map czy okodzić innego shadera.

Spróbuj zrobić jakiś prosty model statyczny i wyświetlić do w scenerii, by przepracować teorię.
Mój kanał youtube