- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: 111ukasz111 w 29 Marca 2019, 00:04:35

Tytuł: Jak stworzyć kabinę pociągu?
Wiadomość wysłana przez: 111ukasz111 w 29 Marca 2019, 00:04:35
Zamierzam stworzyć kabinę do SA134. Wiem jak modelować, teksturować i animować w blenderze ale nie wiem jak skonfigurować przyciski, nastawnik itp. aby działał jak ma działać i jak to poprawnie wyeksportować . Formą poradnika będzie odpowiedź na to pytanie. Bardzo proszę o dokładny opis jak to zrobić.
Tytuł: Odp: Jak stworzyć kabinę pociągu?
Wiadomość wysłana przez: Stele w 29 Marca 2019, 00:21:06
No i witamy. :)
Po pierwsze zapoznaj się z dokumentacją formatu modelu https://wiki.eu07.pl/index.php/Format_T3D
i pliku konfiguracyjnego kabiny https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_multimedi%C3%B3w_(mmd)#Opis_kabin
W tym wątku znajdziesz skrypty eksportowe do blendera: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29526.0.html

Model ma strukturę hierarchiczną. Wszystkie elementy animowane są potomnymi kabiny z ustawionym lokalnym układem współrzędnych w osi animacji. Lampki są odpowiednio kluczowaną geometrią wyświetlaną alternatywnie dla stanu wł/wył.
Silnik obsługuje jedną teksturę na obiekt w modelu. Należy dążyć do możliwej redukcji ilości obiektów i łączenia tekstur w większe atlasy. Rendering odbywa się w dwóch przebiegach. Obiekty półprzezroczyste muszą być oddzielone od przezroczystych. Wszystkie elementy animowane muszą być osobne.
Shader używa modelu Phonga z dwoma teksturami. Pierwsza zawiera diffuse rgb i alfa, druga normal rg, height b (przyszłościowo), reflection alfa. Specular parametrycznie dla całego obiektu, glossines na sztywno. Nic nie broni dodać im map czy okodzić innego shadera.

Spróbuj zrobić jakiś prosty model statyczny i wyświetlić do w scenerii, by przepracować teorię.