Autor Wątek:  19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.  (Przeczytany 9665 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lkslodzkzn

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« dnia: 31 Stycznia 2019, 02:14:56 »
Witam, muszę stwierdzić że po aktualizacji z 18.12 do 19.01 wydajność maszyny spadła dramatycznie chodzi o lagowanie miarowe przycinki (opisywałem już sytuację w poście o lagach w en57akł myślałem że to tylko problem z tym pociągiem minimalnie pomogło ustawienie pyscreenrenderpriority na lowest ale to nie eliminuje ścinek) chociaż najbardziej jest to w nim zauważalne to lagi występują również w innych pociągach na trasach z którymi nie było najmniejszego problemu na poprzedniej wersji. Z  tego co czytam kilka osób ma ten sam problem np w poście o skm. Dlatego założyłem nowy wątek.

Offline Dzemoglowy

  • Wiadomości: 9
  • To ja Dźemik
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Stycznia 2019, 02:26:45 »
Lagi w jakim sensie: klatkowania gry w ogóle albo podczas całej trasy czy np. tylko przy mijance z innym składem? Ja osobiście zaobserwowałem minimalne przycinki właśnie przy mijance z innym pociągiem, ale może to tylko złudzenie optyczne, bo nie pamiętam czy tak było na wcześniejszych paczkach.

Offline lkslodzkzn

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Stycznia 2019, 02:41:21 »
Dokładnie wygląda to tak że obraz jest płynny 60fps nie ma spowolnienia animacji ale co chwilę występuje przycięcie miarowo w równych odstępach czasu bez różnicy czy mijam inny pociąg. Np na trasie osobowy l61+144 w starym kiblu też się pojawiły po aktualizacji gdzie nie było najmniejszego problemu z płynnością.
« Ostatnia zmiana: 31 Stycznia 2019, 02:45:20 wysłana przez lkslodzkzn »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Stycznia 2019, 02:45:49 »
Zobacz czy sytuacja ulegnie zmianie po ustawieniu w pliku eu07.ini parametru
vsync no

Offline lkslodzkzn

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #4 dnia: 31 Stycznia 2019, 02:53:55 »
Mam wyłączone jeżeli chodzi o eu07.ini to zjechałem na minimum z czym tylko było możliwe bez skutku jedynie pyscreenrenderpriority na lowest poprawiło sytuacje w en57akł powiedzmy w 10%:(

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Stycznia 2019, 03:12:27 »
No dosc to dziwne, bo ogolnie nie bylo zmian w podejsciu do rysowania, a jesli przyczyna bylby ekran pythona to efekt nie powinien wystepowac w widoku zewnetrznym i/lub prowadzac pojazd nie korzystajacy z tej funkcjonalnosci. Przyciecia moga pojawic sie przy doczytywaniu danych ktore pojawia sie w polu widzenia kamery, ale to nie jest z kolei specjalnie regularne. Jesli nie pomaga nawet przestawienie w pliku .ini na tryb gfxrenderer simple to nie bardzo wiem co powiedziec, bo z tym daja sobie rade nawet ziemniaczany laptopy z biedaintelem ;/

Offline Finder

  • Wiadomości: 27
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #6 dnia: 31 Stycznia 2019, 13:06:50 »
Brak programu 7-zip może mieć wpływ na omawianą sytuację ?

Offline TomekG

  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #7 dnia: 31 Stycznia 2019, 16:51:12 »
Co prawda pisałem o tym już w innym miejscu (zresztą jest trochę tych tematów poruszających ten problem), ale pozwolę sobie napisać tutaj, że u mnie ten problem występował już wcześniej, tyle że dało się z nim walczyć ustawieniem w panelu NVIDIA(nie wiem jak w innych kartach) ustawieniem pre-renderowanych klatek na 1. U mnie to działało do którejś z wersji 18 (nie piszę, że problem w ogóle nie występował), ale teraz już od kilku wydań niestety nic to nie daje. Być może to dalej działa, ale mój komp już nie wyrabia z nowszymi wersjami i tego nie widzę. ;) Warto zawsze u siebie spróbować, a może też komuś to coś podpowie.
« Ostatnia zmiana: 31 Stycznia 2019, 18:20:34 wysłana przez TomekG »
Pozdrawiam

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 903
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #8 dnia: 31 Stycznia 2019, 19:13:50 »
Czy to coś zmienia?gfx.resource.sweep no

Offline TomekG

  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #9 dnia: 31 Stycznia 2019, 23:34:24 »
U mnie raczej nie robi to różnicy. Akurat tej opcji wcześniej nie ruszałem, bo moja karta pamięci ma tylko 768 MB. Czyli jeśli ona by miała wystarczającą pamięć, to wszystkie by prawie miały. ;) Z tym, że ja ustawiam sobie tekstury na max 1024, więc może i ma.

Zrobiłem dwa krótkie przejazdy na l61+l144 pospieszny, na odcinku Ozimek - Pludry. Spore skoki podczas przejazdu przez Fosowskie przy obu opcjach, a przez Pludry sporo lepiej. Ale  to już powodem może być mniejsza ilość mijanych składów.  Jeśli chodzi o Pludry, to mam pewne wątpliwości, czy wyłączenie tej opcji jednak trochę nie pomogło, bo wydawało mi się, że z  włączoną widziałem te skoki delikatne, a przy wyłączonej nie, ale to bym musiał sprawdzić kiedyś znowu, bo może to było tylko złudzenie albo ewentualnie jakiś przypadek. Poza tym, to ja się chyba nie będę odzywał, bo tu przede wszystkim powinny się wypowiadać osoby, które mają ten problem  i mocnego kompa. Ale temat będę obserwować z nadzieją. ;)
Pozdrawiam

Offline Finder

  • Wiadomości: 27
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Lutego 2019, 00:18:36 »
Moim zdaniem osoby, które nie mają tych "skoków" podczas gry powinny pokazać jaką mają zawartość pliku eu07.ini oraz jak mają skonfigurowane ustawienia w trybie pracy "normalny". Wtedy osoby z mocnym komputerem mogą porównać i sprawdzić czy opisane ustawienia pomogły i czy winą są tutaj źle dobrane ustawienia czy konfiguracja karty graficznej.

Offline lkslodzkzn

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Lutego 2019, 11:54:06 »
Czy to coś zmienia?gfx.resource.sweep no
  Niestety ale u mnie nic to nie pomaga.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Lutego 2019, 15:33:28 »
Moim zdaniem osoby, które nie mają tych "skoków" podczas gry powinny pokazać jaką mają zawartość pliku eu07.ini oraz jak mają skonfigurowane ustawienia w trybie pracy "normalny". Wtedy osoby z mocnym komputerem mogą porównać i sprawdzić czy opisane ustawienia pomogły i czy winą są tutaj źle dobrane ustawienia czy konfiguracja karty graficznej.
Problemem jest ze zglaszane "skoki" moga miec bardzo rozne podloze i czesc z nich jest dodatkowo absolutnie normalna -- np symulator standardowo  wysyla dane do karty graficznej gdy pojawia sie one w polu widzenia kamery (plus potencjalnie usuwa je z pamieci karty graficznej gdy sa przez jakis czas nieuzywane). Wiaze sie to z chwilowa pauza i "skokiem" gdy symulacja zostaje po tej pauzie zaktualizowana. Mechanizm odpowiedzialny za tego typu przyciecia wystepowal w szeregu poprzednich wersji od co najmniej roku, dlatego raporty w stylu "w 18.12 nie mialem przyciec a teraz mam" brzmia dla mnie co najmniej dziwnie i --chociaz nie wykluczam ze pojawily sie jakies dodatkowe efekty-- sugeruja ze byc moze uzytkownik wczesniej zwracal mniejsza uwage na to czy symulacja "skacze" mu czy nie, a teraz gdy uwage zaczal zwracac, zwraca ja rowniez na elementy ktorych nie usunie zadna konfiguracja pliku .ini

Ogolnie zrodlami "przyciec" i/lub niskiej wydajnosci moga byc:

- aktualizacja danych karty graficznej z poziomu symulatora. Do pewnego stopnia mozna ja ograniczyc (ale nie wyeliminowac) ustawieniem gfx.resource.sweep no

- aktualizacja danych karty graficznej z poziomu sterownikow samej karty, w sytuacji gdy ilosc danych przekracza wielkosci fizycznej pamieci karty. Potencjalnie redukowane/eliminowane przez zmniejszenie rozmiaru danych ustawieniem maxtexturesize

- chwilowy spadek FPS ponizej czestotliwosci odswiezania monitora, przy zalaczonej synchronizacji. Efekt zmniejszony przez ustawienie parametru vsync no

- zbyt duza ilosc operacji graficznych/danych na klatke, przekraczajaca mozliwosci karty graficznej. Potencjalnie ograniczane poprzez redukcje wartosci ustawien maxtexturesize, shadowtune, multisampling, gfxrenderer i width/height

- nienadazanie procesora z kalkulacja symulacji. Potencjalnie ograniczone wpisem fullphysics no

- brak dostatecznego wsparcia wielowatkowosci w przypadku pojazdow korzystajacych ze skryptow pythona. Efekt potencjalnie ograniczony uzyciem aktualnego exe roboczego z dzialu Na Warsztacie oraz ustawieniem pyscreenrendererpriority dodatkowo przyciecia powinny zanikac gdy ekrany nie sa aktualizowane tzn w widoku zewnetrznym lub w pojezdzie bez ekranow

Jesli nawet zmiana wszystkich tych parametrow razem wzieta nie ma zadnego efektu to jest to sytuacja ktorej nie jestem w stanie rozgryzc teoretycznie i na slepo, nie majac dostepu do sprzetu ani nawet bez jakiejs konkretniejszej wiedzy co wlasciwie widzi osoba zglaszajaca problem. Dobrze byloby w takiej sytuacji uruchomic na biezacej instalacji (19.01) exe z paczki 18.12 i zobaczyc czy owe "skoki" rzeczywiscie znikna, czy moze wystepowac beda nadal.
« Ostatnia zmiana: 01 Lutego 2019, 15:36:20 wysłana przez tmj »

Offline Przemekm

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Lutego 2019, 15:32:10 »
Dokładnie wygląda to tak że obraz jest płynny 60fps nie ma spowolnienia animacji ale co chwilę występuje przycięcie miarowo w równych odstępach czasu bez różnicy czy mijam inny pociąg. Np na trasie osobowy l61+144 w starym kiblu też się pojawiły po aktualizacji gdzie nie było najmniejszego problemu z płynnością.

Uruchomiłem exe 19.01. na paczce 18.12. Sceneria całkowo_sn61 ostatnia misja. Przy włączonym vsync widoczne rytmiczne szarpanie co ok 1s na exe z paczki grudniowej jak i na exe styczniowym. FPS Stabilny 30. Po wyłączeniu vsync na obu exekach brak rytmicznych szarpnięć  lecz przy przejeździe przez Wiliś można zauważyć rozciąganie w poziomie w nieregularnych odstępach czasu. Fps w samej stacji ok 30, po minięciu peronów 80 i więcej. Wszytko uruchomione na archaicznym sprzęcie z win XP, Athlon 2x 2,5GHZ, 3.5 GB RAM, GeForce 9800GT 512MB RAM. Wygląda na to, że vsync powoduje rytmiczne szarpanie, przynajmniej u mnie.

Offline lkslodzkzn

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #14 dnia: 05 Lutego 2019, 22:53:50 »
U mnie na wersji 18.02 przy włączonym vsync ścinki występowały nawet na Td pomagało wyłączenie vsync. Natomiast na najnowszej wersji nie ma różnicy czy jest włączony lub wyłączony.

Online szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #15 dnia: 10 Lutego 2019, 20:29:25 »
Że tak zapytam, a to nie jest to co kiedyś zgłaszałem na charcie że build Milka nie ogranicza obszaru renderowania? Jeżeli tak to na exe z warsztatu powinni być ok.
« Ostatnia zmiana: 10 Lutego 2019, 20:47:36 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline lkslodzkzn

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #16 dnia: 13 Lutego 2019, 22:36:40 »
Że tak zapytam, a to nie jest to co kiedyś zgłaszałem na charcie że build Milka nie ogranicza obszaru renderowania? Jeżeli tak to na exe z warsztatu powinni być ok.
Kolego podał byś link do tego exe przetestuje u siebie dam znać czy problem ustąpi pozdrawiam

Online szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #17 dnia: 13 Lutego 2019, 22:56:56 »
Najnowsza wersja zawsze w załączniku do pierwszego posta: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,28920.0.html.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline lkslodzkzn

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Lutego 2019, 20:11:40 »
Dzięki, no i sprawdziłem niestety absolutnie żadnej zmiany z wyłączonym vsync jak i włączonym tak samo jak na exe z paczki 19.01:-(

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #19 dnia: 14 Lutego 2019, 20:18:47 »
Z ciekawosci, czy wystepuje jakakolwiek roznica miedzy praca w trybie obslugi urzadzen mysza (widoczny na ekranie kursor myszy), a praca w normalnym trybie jazdy (kursor ukryty)? Przelaczanie miedzy trybami realizowane jest wcisnieciem klawisza Alt.

Offline matt3991

  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
    • Sympatycy Symulatora MaSzyna!
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #20 dnia: 14 Lutego 2019, 23:20:41 »
Tak, u mnie jest różnica.
W normalnym trybie jazdy mysz jest "zablokowana" - nie mogę w ogóle przesuwać obrazu w kabinie.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #21 dnia: 14 Lutego 2019, 23:24:24 »
Chodzilo mi raczej o roznice jesli chodzi o wydajnosc i obecnosc opisywanych przycinek :>

Offline lkslodzkzn

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #22 dnia: 15 Lutego 2019, 10:28:05 »
To chyba dobry trop z wyłączonym sterowaniem kursorem ścinki są o wiele mniejsze krótsze ale minimalnie jeszcze występują ale na pewno różnica jest zauważalna mogę nagrać filmik jak będzie potrzebny pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie problemem.

Offline TomekG

  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #23 dnia: 25 Marca 2019, 16:57:30 »
Wracając do tego tematu - u mnie sprawę w dużej części załatwia program MSI Afterburner, czy też może instalujący się razem z nim Riva Tuner Statistics Server. Dokładnie chodzi o ograniczenie, tym drugim, ilości klatek do stałej liczby. Być może, w pewnym sensie, załatwia ją całkowicie, a reszta skoków, to już spadki poniżej ustawionej wartości (muszę jeszcze potestować). Zresztą na tym, to pewnie polega cały problem. ;) Być może po ustawieniu ograniczenia klatek do np. 30 obraz nie jest tak płynny jak przy 60 i więcej, ale nie ma tych skoków. Niekoniecznie trzeba ograniczać do 30, bo to już zależy od danego komputera, ja na razie testowo ustawiłem na 30. Ustawienia różnych opcji synchronizacji nie pomagały. Jeden minus to taki, że o ile mi wiadomo program działa tylko na kartach NVIDIA. Można podejrzewać, że jakaś alternatywa dla innych istnieje.
Pozdrawiam

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #24 dnia: 25 Marca 2019, 17:05:00 »
Ogolnie podejrzewam ze to nie kwestia jakiegos faktycznego spadku wydajnosci, bo pod wzgledem technik rysowania nic sie w exe miedzy wymienionymi wersjami nie zmienilo, a kwestia tego ze w nowej wersji sterowanie mysza jest domyslnie aktywne, podczas gdy w wersji poprzedniej trzeba je bylo sobie recznie zalaczyc. No i dzieki temu fakt ze niektore komputerki nie bardzo sa w stanie sie w tym trybie wyrobic wylazl na swiatlo dzienne ;>

Offline Pitek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 293
    • Zobacz profil
    • [YT] Pitkowa Kolej
  • Otrzymane polubienia: 301
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #25 dnia: 25 Marca 2019, 19:14:14 »
Dokładnie tak, problem jest z kursorem, po wyłączeniu go następuje magiczne turbo. A ogólnie pomału trzeba się przestawiać na to, że żeby płynnie pojeździć, wymaga się ciut lepszego sprzętu. Mój stary pecet, który zawsze bez problemu sobie radził z MaSzynką, dzisiaj już ma przycinki na takim Bałtyku Głównym.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #26 dnia: 26 Marca 2019, 12:42:24 »
JA u siebie zauwazylem duzy skok wydajnosci w zaleznosci od systemu. Tak jak kaliskiej nie da sie objechac na win10 x64 z 1fps tak na win7 x64 mam nawet do 20 fps. Wyglada na to ze win7 lepiej sie wyrabia. Jak chce pojezdzic to tylko na win7. Kilka dyskow w jednej skrzynce i program z menu wyboru umozliwia wybor systemu ktorego chcemy odpalic.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #27 dnia: 26 Marca 2019, 12:49:24 »
Na identycznym sprzęcie? To coś mocno sterownik musi być skiepszczony.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #28 dnia: 26 Marca 2019, 13:40:41 »
Tak wszystko to samo. Slabsze scenerie dzialaja na win10 dobrze ale kaliska tylko na win7. Stery system sam instaluje a tylko grafika ma najnowszy ster od nvidii ze strony producenta. Jednak pomiedzy win7 a win10 jest różnica. 10 jest bardziej zasobozerna. Domyslam sie ze 10 pozera wiecej zasobow i dla symka pozostaje mniej. Na 10 mam cale oprogramowanie typu office nero itd. 7 jest gola i wesola niczym nie obciazona.
« Ostatnia zmiana: 26 Marca 2019, 15:33:50 wysłana przez Stele »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015