Autor Wątek:  19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.  (Przeczytany 1691 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lkslodzkzn

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« dnia: 31 Stycznia 2019, 02:14:56 »
Witam, muszę stwierdzić że po aktualizacji z 18.12 do 19.01 wydajność maszyny spadła dramatycznie chodzi o lagowanie miarowe przycinki (opisywałem już sytuację w poście o lagach w en57akł myślałem że to tylko problem z tym pociągiem minimalnie pomogło ustawienie pyscreenrenderpriority na lowest ale to nie eliminuje ścinek) chociaż najbardziej jest to w nim zauważalne to lagi występują również w innych pociągach na trasach z którymi nie było najmniejszego problemu na poprzedniej wersji. Z  tego co czytam kilka osób ma ten sam problem np w poście o skm. Dlatego założyłem nowy wątek.

Offline Dzemoglowy

  • Wiadomości: 9
  • To ja Dźemik
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Stycznia 2019, 02:26:45 »
Lagi w jakim sensie: klatkowania gry w ogóle albo podczas całej trasy czy np. tylko przy mijance z innym składem? Ja osobiście zaobserwowałem minimalne przycinki właśnie przy mijance z innym pociągiem, ale może to tylko złudzenie optyczne, bo nie pamiętam czy tak było na wcześniejszych paczkach.

Offline lkslodzkzn

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Stycznia 2019, 02:41:21 »
Dokładnie wygląda to tak że obraz jest płynny 60fps nie ma spowolnienia animacji ale co chwilę występuje przycięcie miarowo w równych odstępach czasu bez różnicy czy mijam inny pociąg. Np na trasie osobowy l61+144 w starym kiblu też się pojawiły po aktualizacji gdzie nie było najmniejszego problemu z płynnością.
« Ostatnia zmiana: 31 Stycznia 2019, 02:45:20 wysłana przez lkslodzkzn »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2696
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1073
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Stycznia 2019, 02:45:49 »
Zobacz czy sytuacja ulegnie zmianie po ustawieniu w pliku eu07.ini parametru
vsync no

Offline lkslodzkzn

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #4 dnia: 31 Stycznia 2019, 02:53:55 »
Mam wyłączone jeżeli chodzi o eu07.ini to zjechałem na minimum z czym tylko było możliwe bez skutku jedynie pyscreenrenderpriority na lowest poprawiło sytuacje w en57akł powiedzmy w 10%:(

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2696
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1073
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Stycznia 2019, 03:12:27 »
No dosc to dziwne, bo ogolnie nie bylo zmian w podejsciu do rysowania, a jesli przyczyna bylby ekran pythona to efekt nie powinien wystepowac w widoku zewnetrznym i/lub prowadzac pojazd nie korzystajacy z tej funkcjonalnosci. Przyciecia moga pojawic sie przy doczytywaniu danych ktore pojawia sie w polu widzenia kamery, ale to nie jest z kolei specjalnie regularne. Jesli nie pomaga nawet przestawienie w pliku .ini na tryb gfxrenderer simple to nie bardzo wiem co powiedziec, bo z tym daja sobie rade nawet ziemniaczany laptopy z biedaintelem ;/

Offline Finder

  • Wiadomości: 23
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #6 dnia: 31 Stycznia 2019, 13:06:50 »
Brak programu 7-zip może mieć wpływ na omawianą sytuację ?

Online TomekG

  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #7 dnia: 31 Stycznia 2019, 16:51:12 »
Co prawda pisałem o tym już w innym miejscu (zresztą jest trochę tych tematów poruszających ten problem), ale pozwolę sobie napisać tutaj, że u mnie ten problem występował już wcześniej, tyle że dało się z nim walczyć ustawieniem w panelu NVIDIA(nie wiem jak w innych kartach) ustawieniem pre-renderowanych klatek na 1. U mnie to działało do którejś z wersji 18 (nie piszę, że problem w ogóle nie występował), ale teraz już od kilku wydań niestety nic to nie daje. Być może to dalej działa, ale mój komp już nie wyrabia z nowszymi wersjami i tego nie widzę. ;) Warto zawsze u siebie spróbować, a może też komuś to coś podpowie.
« Ostatnia zmiana: 31 Stycznia 2019, 18:20:34 wysłana przez TomekG »
Pozdrawiam

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 739
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #8 dnia: 31 Stycznia 2019, 19:13:50 »
Czy to coś zmienia?gfx.resource.sweep no

Online TomekG

  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #9 dnia: 31 Stycznia 2019, 23:34:24 »
U mnie raczej nie robi to różnicy. Akurat tej opcji wcześniej nie ruszałem, bo moja karta pamięci ma tylko 768 MB. Czyli jeśli ona by miała wystarczającą pamięć, to wszystkie by prawie miały. ;) Z tym, że ja ustawiam sobie tekstury na max 1024, więc może i ma.

Zrobiłem dwa krótkie przejazdy na l61+l144 pospieszny, na odcinku Ozimek - Pludry. Spore skoki podczas przejazdu przez Fosowskie przy obu opcjach, a przez Pludry sporo lepiej. Ale  to już powodem może być mniejsza ilość mijanych składów.  Jeśli chodzi o Pludry, to mam pewne wątpliwości, czy wyłączenie tej opcji jednak trochę nie pomogło, bo wydawało mi się, że z  włączoną widziałem te skoki delikatne, a przy wyłączonej nie, ale to bym musiał sprawdzić kiedyś znowu, bo może to było tylko złudzenie albo ewentualnie jakiś przypadek. Poza tym, to ja się chyba nie będę odzywał, bo tu przede wszystkim powinny się wypowiadać osoby, które mają ten problem  i mocnego kompa. Ale temat będę obserwować z nadzieją. ;)
Pozdrawiam

Offline Finder

  • Wiadomości: 23
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Lutego 2019, 00:18:36 »
Moim zdaniem osoby, które nie mają tych "skoków" podczas gry powinny pokazać jaką mają zawartość pliku eu07.ini oraz jak mają skonfigurowane ustawienia w trybie pracy "normalny". Wtedy osoby z mocnym komputerem mogą porównać i sprawdzić czy opisane ustawienia pomogły i czy winą są tutaj źle dobrane ustawienia czy konfiguracja karty graficznej.

Offline lkslodzkzn

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Lutego 2019, 11:54:06 »
Czy to coś zmienia?gfx.resource.sweep no
  Niestety ale u mnie nic to nie pomaga.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2696
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1073
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Lutego 2019, 15:33:28 »
Moim zdaniem osoby, które nie mają tych "skoków" podczas gry powinny pokazać jaką mają zawartość pliku eu07.ini oraz jak mają skonfigurowane ustawienia w trybie pracy "normalny". Wtedy osoby z mocnym komputerem mogą porównać i sprawdzić czy opisane ustawienia pomogły i czy winą są tutaj źle dobrane ustawienia czy konfiguracja karty graficznej.
Problemem jest ze zglaszane "skoki" moga miec bardzo rozne podloze i czesc z nich jest dodatkowo absolutnie normalna -- np symulator standardowo  wysyla dane do karty graficznej gdy pojawia sie one w polu widzenia kamery (plus potencjalnie usuwa je z pamieci karty graficznej gdy sa przez jakis czas nieuzywane). Wiaze sie to z chwilowa pauza i "skokiem" gdy symulacja zostaje po tej pauzie zaktualizowana. Mechanizm odpowiedzialny za tego typu przyciecia wystepowal w szeregu poprzednich wersji od co najmniej roku, dlatego raporty w stylu "w 18.12 nie mialem przyciec a teraz mam" brzmia dla mnie co najmniej dziwnie i --chociaz nie wykluczam ze pojawily sie jakies dodatkowe efekty-- sugeruja ze byc moze uzytkownik wczesniej zwracal mniejsza uwage na to czy symulacja "skacze" mu czy nie, a teraz gdy uwage zaczal zwracac, zwraca ja rowniez na elementy ktorych nie usunie zadna konfiguracja pliku .ini

Ogolnie zrodlami "przyciec" i/lub niskiej wydajnosci moga byc:

- aktualizacja danych karty graficznej z poziomu symulatora. Do pewnego stopnia mozna ja ograniczyc (ale nie wyeliminowac) ustawieniem gfx.resource.sweep no

- aktualizacja danych karty graficznej z poziomu sterownikow samej karty, w sytuacji gdy ilosc danych przekracza wielkosci fizycznej pamieci karty. Potencjalnie redukowane/eliminowane przez zmniejszenie rozmiaru danych ustawieniem maxtexturesize

- chwilowy spadek FPS ponizej czestotliwosci odswiezania monitora, przy zalaczonej synchronizacji. Efekt zmniejszony przez ustawienie parametru vsync no

- zbyt duza ilosc operacji graficznych/danych na klatke, przekraczajaca mozliwosci karty graficznej. Potencjalnie ograniczane poprzez redukcje wartosci ustawien maxtexturesize, shadowtune, multisampling, gfxrenderer i width/height

- nienadazanie procesora z kalkulacja symulacji. Potencjalnie ograniczone wpisem fullphysics no

- brak dostatecznego wsparcia wielowatkowosci w przypadku pojazdow korzystajacych ze skryptow pythona. Efekt potencjalnie ograniczony uzyciem aktualnego exe roboczego z dzialu Na Warsztacie oraz ustawieniem pyscreenrendererpriority dodatkowo przyciecia powinny zanikac gdy ekrany nie sa aktualizowane tzn w widoku zewnetrznym lub w pojezdzie bez ekranow

Jesli nawet zmiana wszystkich tych parametrow razem wzieta nie ma zadnego efektu to jest to sytuacja ktorej nie jestem w stanie rozgryzc teoretycznie i na slepo, nie majac dostepu do sprzetu ani nawet bez jakiejs konkretniejszej wiedzy co wlasciwie widzi osoba zglaszajaca problem. Dobrze byloby w takiej sytuacji uruchomic na biezacej instalacji (19.01) exe z paczki 18.12 i zobaczyc czy owe "skoki" rzeczywiscie znikna, czy moze wystepowac beda nadal.
« Ostatnia zmiana: 01 Lutego 2019, 15:36:20 wysłana przez tmj »

Offline Przemekm

  • Wiadomości: 143
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Lutego 2019, 15:32:10 »
Dokładnie wygląda to tak że obraz jest płynny 60fps nie ma spowolnienia animacji ale co chwilę występuje przycięcie miarowo w równych odstępach czasu bez różnicy czy mijam inny pociąg. Np na trasie osobowy l61+144 w starym kiblu też się pojawiły po aktualizacji gdzie nie było najmniejszego problemu z płynnością.

Uruchomiłem exe 19.01. na paczce 18.12. Sceneria całkowo_sn61 ostatnia misja. Przy włączonym vsync widoczne rytmiczne szarpanie co ok 1s na exe z paczki grudniowej jak i na exe styczniowym. FPS Stabilny 30. Po wyłączeniu vsync na obu exekach brak rytmicznych szarpnięć  lecz przy przejeździe przez Wiliś można zauważyć rozciąganie w poziomie w nieregularnych odstępach czasu. Fps w samej stacji ok 30, po minięciu peronów 80 i więcej. Wszytko uruchomione na archaicznym sprzęcie z win XP, Athlon 2x 2,5GHZ, 3.5 GB RAM, GeForce 9800GT 512MB RAM. Wygląda na to, że vsync powoduje rytmiczne szarpanie, przynajmniej u mnie.

Offline lkslodzkzn

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #14 dnia: 05 Lutego 2019, 22:53:50 »
U mnie na wersji 18.02 przy włączonym vsync ścinki występowały nawet na Td pomagało wyłączenie vsync. Natomiast na najnowszej wersji nie ma różnicy czy jest włączony lub wyłączony.

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5465
  • Deweloper na L4
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 207
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #15 dnia: 10 Lutego 2019, 20:29:25 »
Że tak zapytam, a to nie jest to co kiedyś zgłaszałem na charcie że build Milka nie ogranicza obszaru renderowania? Jeżeli tak to na exe z warsztatu powinni być ok.
« Ostatnia zmiana: 10 Lutego 2019, 20:47:36 wysłana przez szogun »
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio
Przyszłość symulatora jest świetlana, zabraknie osób zarządzających projektem, na szczęście mamy siódemki!!!!

Offline lkslodzkzn

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #16 dnia: 13 Lutego 2019, 22:36:40 »
Że tak zapytam, a to nie jest to co kiedyś zgłaszałem na charcie że build Milka nie ogranicza obszaru renderowania? Jeżeli tak to na exe z warsztatu powinni być ok.
Kolego podał byś link do tego exe przetestuje u siebie dam znać czy problem ustąpi pozdrawiam

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5465
  • Deweloper na L4
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 207
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #17 dnia: 13 Lutego 2019, 22:56:56 »
Najnowsza wersja zawsze w załączniku do pierwszego posta: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,28920.0.html.
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio
Przyszłość symulatora jest świetlana, zabraknie osób zarządzających projektem, na szczęście mamy siódemki!!!!

Offline lkslodzkzn

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Lutego 2019, 20:11:40 »
Dzięki, no i sprawdziłem niestety absolutnie żadnej zmiany z wyłączonym vsync jak i włączonym tak samo jak na exe z paczki 19.01:-(

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2696
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1073
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #19 dnia: 14 Lutego 2019, 20:18:47 »
Z ciekawosci, czy wystepuje jakakolwiek roznica miedzy praca w trybie obslugi urzadzen mysza (widoczny na ekranie kursor myszy), a praca w normalnym trybie jazdy (kursor ukryty)? Przelaczanie miedzy trybami realizowane jest wcisnieciem klawisza Alt.

Offline matt3991

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
    • Sympatycy Symulatora MaSzyna!
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #20 dnia: 14 Lutego 2019, 23:20:41 »
Tak, u mnie jest różnica.
W normalnym trybie jazdy mysz jest "zablokowana" - nie mogę w ogóle przesuwać obrazu w kabinie.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2696
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1073
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #21 dnia: 14 Lutego 2019, 23:24:24 »
Chodzilo mi raczej o roznice jesli chodzi o wydajnosc i obecnosc opisywanych przycinek :>

Offline lkslodzkzn

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 19.01 vs 18.12 Spadek wydajności, lagi.
« Odpowiedź #22 dnia: 15 Lutego 2019, 10:28:05 »
To chyba dobry trop z wyłączonym sterowaniem kursorem ścinki są o wiele mniejsze krótsze ale minimalnie jeszcze występują ale na pewno różnica jest zauważalna mogę nagrać filmik jak będzie potrzebny pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie problemem.