Autor Wątek:  Program do wyświetlania plików ".inc".  (Przeczytany 7411 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Program do wyświetlania plików ".inc".
« dnia: 29 Grudnia 2018, 18:45:12 »
Witam.
Przy budowaniu scenerii chciałem wstawić na scenerie obiekt ".inc". Problem jest w tym, że tych plików jest bardzo dużo i nie wiadomo, jak wygląda plik ".inc" w symulatorze. Czy istnieje program, który wyświetlałby plik ".inc" przed uruchomieniem symulatora?
EDIT: Miałem na myśli np. rozmaite ".inc" z domkami lub inne obiekty.
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2018, 18:57:53 wysłana przez gg »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Grudnia 2018, 18:57:35 »
Plik inc jest tylko plikiem pośrednim, grupującym obiekty typu model/dźwięk/zdarzenie i nadający im parametry. Jest to zwykły plik tekstowy z definicjami i odniesieniami do innych plików. Na podstawie treści, edytory potrafią narysować gabaryt modelu.
Mój kanał youtube

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Grudnia 2018, 19:06:15 »
Myślałem bardziej o wyglądzie modelu/tekstury. Myślę, że taki program pomógłby w sprytniejszym dostawianiu plików ".inc", ponieważ aby sprawdzić, jak plik ".inc" wygląda w symulatorze trzeba symulator włączać i restartować po każdej zmianie.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Grudnia 2018, 19:08:38 »
No ale mówię, plik inc nie jest plikiem modelu/tekstury. :D Edytor w exe pozwala przemieszczać wszystkie elementy zgrupowane w pliku inc razem i eksportuje we wspólnym tagu grupy (choć modele i zdarzenia osobno).
Mój kanał youtube

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Grudnia 2018, 19:09:20 »
Można zaimportować model t3d do 3ds max lub blendera. Problem w tym, że skrypty nie są publiczne.
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Grudnia 2018, 20:09:56 »
1)Ja mam 3DSMax.
2)Czy może ktoś wie czy aplikacja "eu07.exe" była pisana w języku C++? Jeśli tak, to czy jeszcze istnieje jej zapis w języku C++?
PS @danniel nie wiedziałem, że takie skrypty istnieją.
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2018, 20:19:56 wysłana przez gg »

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Grudnia 2018, 20:26:34 »
Coś takiego znalazłem. https://github.com/eu07/maszyna
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Grudnia 2018, 22:54:09 »
Teoretycznie dałoby się z tego skleić jakiś niezły programik.
Można zaimportować model t3d do 3ds max lub blendera. Problem w tym, że skrypty nie są publiczne.
Edit:Dlaczego te skrypty nie są publiczne?
« Ostatnia zmiana: 07 Stycznia 2019, 21:10:29 wysłana przez gg »

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Stycznia 2019, 21:24:27 »
Jest ryzyko że ludziska mogliby bez zgody i wiedzy twórców podkradać modele. Chciałem upublicznić, ale za każdym razem mój pomysł jest zbijany tym właśnie argumentem.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Stycznia 2019, 21:53:51 »
Pytam się dlatego, że zawsze mi tego skryptu brakowało. Nie ma co ukrywać - zakładam, że jest przydatny (patrząc choćby po filmikach na yt).
PS Szkoda ,że nie ma możliwości kontrolowania, do jakich celów są te skrypty używane. Wtedy - moim zdaniem nie byłoby problemu.
Edit: Kto może posiadać te skrypty?
« Ostatnia zmiana: 07 Stycznia 2019, 22:29:41 wysłana przez gg »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Stycznia 2019, 23:35:06 »
Baze z podgladem plikow *.inc, mozna wykonac i pozniej ja jakos tam uzywac. Ja to robilem mniej wiecej w ten sposob:
1) Wylistowac i posortowac pliki *.inc
2) Prosty automat, ktory wstawi wylistowane pliki do pustej scenerii co np. 200 metrow w jakiejs tam orientacji osi. Dobrze, jesli automat doda rowniez slupki hetko, numerujace obiekty (pomocnicze dla identyfikacji w razie pogubienia sie)
3) Uruchomic program do przechwytywania ekranow, ktory jakos numeruje zrzuty ekranow.
4) Uruchomic symulator i kamera najezdzac na kolejne obiekty
5) Wykonywac kolejne screeny przy pomocy programu do przechwytywania
6) Na podstawie listy plikow *.inc oraz przechwyconych ponumerowanych obrazkow, stworzyc sobie baze.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Stycznia 2019, 23:42:10 »
Baza jest. Krzysiuup robił dla Ra z dwa lata temu. Nie kompletna ale jest. Tu chodzi stricte o wymiar.
Metoda wczytaj t3d, ustaw w scenie, zastąp helperem z wpisem inca nie jest dobra. Po pierwsze po paru razach pewnie posypie ci scenę ze scenerią. Po drugi będziesz wczytywał po pół minuty domek. Po trzecie i tak będziesz musiał je usuwać, bo max nie wyrobi kilku tysięcy domków w scenie. Plik inc ma wpis ustawiający rozmiar helpera na bounding box modelu, zawartego w incu. Wraz z opisem zazwyczaj wystarcza.
Mój kanał youtube

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« Odpowiedź #12 dnia: 07 Stycznia 2019, 23:53:13 »
Po pierwsze, napisalem jak samemu wykonac baze i to kompletna lub wg swoich potrzeb. Po drugie, nie napisalem jak ja wykorzystac, Po trzecie, o helperze i rozmiarach nie wspominalem celowo. Jesli bedzie potrzeba, pytajacy moze sam zauwazy, ze jest helper i wymiary w komentarzu i moze go wykorzytac jakos tam. Po czwarte, moze uzywac maxa, czy co tam i jednoczesnie baze np. budynkow, przy wstawianiu, jesli chce widziec co to za mniej wiecej domek zanim go wstawi. Po ktores tam, baze moze wykorzystac jako ja wiem, jakis zalazek prostego edytora, jesli pytajacy ma zaciecie programistyczne i w koncu, ja nie wnikam jak ktos tam to bedzie wykorzystywal i czy warto. Zadal pytanie, dostal konkretna odpowiedz. Z tym wczytywaniem i posypaniem sie scenerii, to nie rozumiem.
Cytuj
Tu chodzi stricte o wymiar.
Gdzie chodzi o wymiar?
Pytajacy w pierwszym poscie napisal:
Cytuj
...dużo i nie wiadomo, jak wygląda plik ".inc" w symulatorze
Czyli jak wyglada a nie jaki ma wymiar.
« Ostatnia zmiana: 08 Stycznia 2019, 00:01:43 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« Odpowiedź #13 dnia: 08 Stycznia 2019, 00:34:23 »
Rozbija się to wszystko o pradawny problem. Prada jest taka, że potrzebny jest edytor i w nim podgląd modeli/inców/czegokolwiek. Prawda jest też taka, że ów edytor nie powstanie za szybko, jeśli spora część społeczności skupia się na klejeniu nowych skórek, a programistów mamy garstkę.
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« Odpowiedź #14 dnia: 08 Stycznia 2019, 07:50:14 »
Bazę modeli można znaleźć w Rainsted na zakładce debuggera. Tak jak pisze Stele, dwa lata temu robiłem taki katalog metodą którą przedstawił Mariusz.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« Odpowiedź #15 dnia: 08 Stycznia 2019, 18:35:57 »
Ten katalog stworzony przez @krzysiuup jest gdzieś dostępny (oprócz zakładki "debugger")?
Edit: Czy lepiej samemu sobie zrobić?
Baze z podgladem plikow *.inc, mozna wykonac i pozniej ja jakos tam uzywac. Ja to robilem mniej wiecej w ten sposob:
1) Wylistowac i posortowac pliki *.inc
2) Prosty automat, ktory wstawi wylistowane pliki do pustej scenerii co np. 200 metrow w jakiejs tam orientacji osi. Dobrze, jesli automat doda rowniez slupki hetko, numerujace obiekty (pomocnicze dla identyfikacji w razie pogubienia sie)
3) Uruchomic program do przechwytywania ekranow, ktory jakos numeruje zrzuty ekranow.
4) Uruchomic symulator i kamera najezdzac na kolejne obiekty
5) Wykonywac kolejne screeny przy pomocy programu do przechwytywania
6) Na podstawie listy plikow *.inc oraz przechwyconych ponumerowanych obrazkow, stworzyc sobie baze.
@Mariusz1970 ile zajęło Tobie zrobienie tej bazy z podglądem?
« Ostatnia zmiana: 08 Stycznia 2019, 18:44:25 wysłana przez gg »

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« Odpowiedź #16 dnia: 08 Stycznia 2019, 19:51:12 »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« Odpowiedź #17 dnia: 08 Stycznia 2019, 20:23:36 »
Jest jeszcze online

Póżniej nie będzie?
PS Dzięki. Na pewno się przyda. Swoją drogą: Jak można w 3DSMax można dokładnie kłaść trakcję?
« Ostatnia zmiana: 08 Stycznia 2019, 20:28:12 wysłana przez gg »

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« Odpowiedź #18 dnia: 08 Stycznia 2019, 20:24:28 »
A czemu miało by nie być?
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« Odpowiedź #19 dnia: 08 Stycznia 2019, 20:28:45 »
Możliwe, że niewłaściwie to odczytałem:)
Edit: Ta lista będzie rozbudowywana w przyszłości? Mogę parę fotek dodać.
« Ostatnia zmiana: 08 Stycznia 2019, 20:49:22 wysłana przez gg »

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« Odpowiedź #20 dnia: 08 Stycznia 2019, 20:54:19 »
Ja już raczej nie będe miał ochoty. Jak chcesz rozbudować to pisz do Ra.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« Odpowiedź #21 dnia: 10 Stycznia 2019, 16:51:41 »
Rozbija się to wszystko o pradawny problem. Prada jest taka, że potrzebny jest edytor i w nim podgląd modeli/inców/czegokolwiek. Prawda jest też taka, że ów edytor nie powstanie za szybko, jeśli spora część społeczności skupia się na klejeniu nowych skórek, a programistów mamy garstkę.
@carmel4a Widziałem na youtube taki programik, o którym wspominasz. Niestety ten program jest niepubliczny i stary ,bo chyba z 2008-2009 roku.
Edit: A może taki edytor stworzyć na podstawie eu07.exe. Chyba, że rozszerzy się wbudowany edytor w .exe np. o możliwość wstawiania ".inc" i innych przydatnych funkcji.
« Ostatnia zmiana: 10 Stycznia 2019, 17:33:22 wysłana przez gg »