1. Zbieranie materiałów, takich jak:
- zdjęcia podglądowe
- zdjęcia na tekstury
- rysunki pojazdu
- dane techniczne (aby napisać fizykę)
- nagrania dźwięków
2. Modelowanie
Eksportować model do pliku T3D można z Blendera i 3Ds Maxa.
Na tym etapie używamy rysunków technicznych i zdjęć podglądowych aby wiernie wymodelować kształt pojazdu.
https://wiki.eu07.pl/index.php/Format_T3D https://wiki.eu07.pl/index.php/ID_element%C3%B3w_dynamic3. Teksturowanie
Ze zdjęć na tekstury wycinamy elementy, którymi będziemy mapować model. Potem ładujemy teksturę do programu do edycji 3D i mapujemy.
Na tym etapie wystarczający jest program GIMP.
4. Fizyka
Tutaj przydaje się zwykły systemowy notatnik. Do pliku FIZ wpisujemy parametry fizyczne pojazdu.
https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_charakterystyki5. Multimedia
J.w. do tego celu używamy notatnika. W pliku mmd ustalamy animację hebelków w kabinie etc. oraz charakteryzujemy udźwiękowienie.
https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_multimedi%C3%B3w_(mmd)Tak w skrócie najważniejsze etapy, oczywiście jakbym miał pisać dokładnie krok po kroku to bym chyba przekroczył maksymalny rozmiar posta...