Autor Wątek:  Własna lokomotywa  (Przeczytany 3610 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline JakubG

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Własna lokomotywa
« dnia: 24 Września 2018, 20:24:41 »
Witam,
Chciałbym zapytać o zrobienie własnej lokomotywę. Wiem że był już ten temat, ale prosiłbym o dokładniejszej opis jak to się robi. Konkretnie chciałbym zrobić lokomotywę eu44 "husarz".
Z góry dzięki.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Własna lokomotywa
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Września 2018, 20:44:22 »
1. Zbieranie materiałów, takich jak:
 - zdjęcia podglądowe
 - zdjęcia na tekstury
 - rysunki pojazdu
 - dane techniczne (aby napisać fizykę)
- nagrania dźwięków

2. Modelowanie
 Eksportować model do pliku T3D można z Blendera i 3Ds Maxa.
 Na tym etapie używamy rysunków technicznych i zdjęć podglądowych aby wiernie wymodelować kształt pojazdu.
 https://wiki.eu07.pl/index.php/Format_T3D
 https://wiki.eu07.pl/index.php/ID_element%C3%B3w_dynamic

3. Teksturowanie
 Ze zdjęć na tekstury wycinamy elementy, którymi będziemy mapować model. Potem ładujemy teksturę do programu do edycji 3D i mapujemy.
 Na tym etapie wystarczający jest program GIMP.

4. Fizyka
 Tutaj przydaje się zwykły systemowy notatnik. Do pliku FIZ wpisujemy parametry fizyczne pojazdu.
 https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_charakterystyki

5. Multimedia
 J.w. do tego celu używamy notatnika. W pliku mmd ustalamy animację hebelków w kabinie etc. oraz charakteryzujemy udźwiękowienie.
 https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_multimedi%C3%B3w_(mmd)

Tak w skrócie najważniejsze etapy, oczywiście jakbym miał pisać dokładnie krok po kroku to bym chyba przekroczył maksymalny rozmiar posta...
« Ostatnia zmiana: 24 Września 2018, 20:56:33 wysłana przez krzysiuup »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline szymonbiniek2002

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Własna lokomotywa
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Września 2018, 06:11:35 »
Jeśli chodzi o modele. To możesz wziąć z innego symulatora za zgodą autora. Np od Hanysa z Trainz. Tylko wtedy masz kabinę do zrobienia i musisz przerobić modele, tak by były przystosowane do maszyny.
« Ostatnia zmiana: 25 Września 2018, 17:35:22 wysłana przez matek123 »

Offline JakubG

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Własna lokomotywa
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Września 2018, 08:58:46 »
Dzięki za odpowiedź.