Autor Wątek:  Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy  (Przeczytany 19576 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« dnia: 15 Września 2018, 12:58:43 »
Temat dla tych, którzy chcą się podzielić informacjami, ciekawostkami czy zdjęciami z dawnych lat związanych z wagonami towarowymi.

Na początek jak rozróżnić talboty jeżdżące w PKPC?  Popularne 436V, 440V czy 441V wyglądają na pierwszy rzut oka podobnie, ale po odczytaniu długości ze zderzakami można łatwo zidentyfikować jaki to typ.

436V   (- 14,04m -)
440V   (- 13,34m -)
441V   (- 13,50m -)
« Ostatnia zmiana: 15 Września 2018, 13:05:42 wysłana przez DieselPower »

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Września 2018, 14:40:14 »
To ja też się podłączę. Czym się różni Eaos 462W względem np. 408W?
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Online RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Września 2018, 14:41:52 »
Fajnie by było jakby ktoś wytłumaczył różnice między typami węglarek, bo typów węglarek jest całkiem sporo i można się pogubić. Ostatnio u mnie zawitał typ węglarki o nazwie "1415A2" z firmy PROTOR. Ma on swój odpowiednik w 4xxW?
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2019, 00:20:32 wysłana przez RoboBatman »

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Września 2018, 18:26:28 »
Charakterystyczne cechy węglarek PKP Cargo:
« Ostatnia zmiana: 18 Września 2018, 12:18:01 wysłana przez DieselPower »

Online RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Stycznia 2019, 17:58:02 »
Mam pytanie odnośnie jednej rzeczy co do wagonów towarowych. Często na wagonie typu 430W możemy spotkać dopisek "-w" zaraz po EAOS. Katalog wagonów towarowych spółki PKP CARGO mówi iż dopisek "-w" oznacza "wagon węglarkę normalnej budowy" (strona numer 8). Moje pytanie brzmi- po co ten dopisek skoro sama litera E z EAOS oznacza "wagon węglarkę normalnej budowy"? Są 430W które są oznaczone jako "EAOS" a są sztuki wagonów typu 430W które są oznaczone jako "EAOS-w". Czy jest jakaś istotna różnica? Z góry dzięki za odpowiedź.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Stycznia 2019, 18:09:03 »
Pewnie -w oznacza, że wagon posiada drzwi wyczystkowe.

Znalazłem listę różnic pomiędzy 401Wj a 409W (źródło https://forumtt.pl/viewtopic.php?t=9756#p117789)

  • drobiazgi w układzie hamulcowym
  • konstrukcja pudła:
    • wysokość bocznej obwiedziny górnej
    • rozstaw słupków (w obu przypadkach jest nierównomierny ale różny i dlatego przerwa pomiędzy lewym skrajnym słupkiem a ryglem otworu wyczystkowego jest różna)
    • konstrukcją słupków 401Wj ma 2 wykonania ściany ze słupkami z ceowników i z dwuteowników natomiast 409W tylko dwuteownikowae a wersja 409Wj ze słupkami ceownikowymi ma wzmocnienia dolne po różnych strona słupka
  • konstrukcja ostoi
    • poza drobiazgami różna jest czołownica (409W ma przystosowana do zabudowy sprzęgu samoczynnego więc ma duży otwórw środkowej części i hak na demontowalnych prowadnikach)

Online RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Marca 2019, 20:06:22 »
To ja na podstawie swoich obserwacji i sfoconego przez siebie i kolegi @DzordZ taboru-wytłumaczę na czym polegają najprostsze (według mnie) różnice pomiędzy wagonami węglarką serii 1415Ax. Jeśli ktoś ma coś do dodania ciekawego - zapraszam do dyskusji. A tymczasem:
1). 1415A1 - posiada przekątne wzmocnienie pośrodku wagonu i "żeberko" pomiędzy przekątnymi wzmocnieniami- zdjęcie numer "1" dzięki uprzejmości kolegi @DzordZ;
2) 1415A2 - posiada haki promowe przyspawane bezpośrednio do ostoi;
3) 1415A3 - posiada haki promowe przyspawane na wysięgniku.
4) Różnica w przyrządach nastawiaczy pomiędzy A2 a A3;
5) Przy foceniu typów 1415A2 i 1415A3 zalecam focenie tabliczek (subtelne kosmetyczne różnice).
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2019, 20:44:57 wysłana przez RoboBatman »

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Marca 2019, 17:05:16 »
Jako suplement do tematu - katalog wagonów PKP Cargo:
https://www.pkpcargo.com/pl/strefa-klienta/katalog-wagonow/
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Kwietnia 2019, 22:28:32 »
Kiedyś przewinął się temat wagonu Ealos. Jak się okazuje są to przebudowane 408W, reszta informacji poniżej.

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=10095

Cytuj
Bardzo ciekawy wagon. We wczesnych latach 90ych PKP borykało się z brakami w wagonach z otwieranym nadwoziem. Skutkiem tego była adaptacja kilkudziesięciu węglarek rodziny 408W z zabudową ruchomej pokrywy w formie dachu. Przebudowane w ten sposób wagony sklasyfikowano jako 408W/T.

W okresie późniejszym w związku z zużyciem komponentów zdecydowano się wagony te ponownie przebudować zdejmując dach i dostosowując do roli zwykłej węglarki. Taki właśnie wagon mamy w kadrze.

Inne zdjęcia:

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=2005
http://adamusadam.pl/system/assets/1263814714_normal.JPG
« Ostatnia zmiana: 21 Kwietnia 2019, 22:29:37 wysłana przez DieselPower »

Online RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Czerwca 2019, 01:35:30 »
Odchodząc od tematu węglarek - zgłaszam pilne zapotrzebowanie jak w miarę prosto odróżnić wagony cysterny od siebie typu 402R, 418R i 431R (numer EVN odpada). Z góry Dziękuję Bardzo.

Offline DzordZ

  • Betatester
  • Wiadomości: 280
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 392
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Czerwca 2019, 09:19:37 »
431R jest o ponad metr dłuższa od pozostałych (13,44 vs 12,34). 402R i 418R mają różnice co najmniej w samym zbiorniku; tutaj patrzyłbym na oznaczenia ładowności całk., kubatury zbiornika oraz masy wagonu.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Czerwca 2019, 16:19:06 »
Najłatwiej rozróżnić te wagony po zbiornikach i drabinkach:
- 402R mają zbiornik o średnicy 2100 mm i długości 9270 mm, a drabinki do górnego wlewu mają w 4/5 długości "beczki",
- 418R mają zbiornik o średnicy 2200 mm i długości 9330 mm, a drabinki do górnego wlewu mają w 2/3 długości "beczki",
- 431R mają zbiornik o średnicy 2100 mm i długości 10 330 mm, a drabinki do górnego wlewu mają na dennicy i dalej na "beczce".
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Online RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Sierpnia 2019, 23:05:50 »
@Jaco : dobra, mówisz o średnicach zbiorników. Próbuję to znaleźć na tablicy opisującej dany wagon i nic. Można prosić o podpowiedź gdzie tego szukać? Z góry Dzięki.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #13 dnia: 25 Sierpnia 2019, 10:49:12 »
Na tablicy wagonu tego nie znajdziesz, ale żeby odróżnić te typy pomocna może być pojemność ładunkowa:
- 402R pojemność zbiornika 30,2 m3,
- 418R pojemność zbiornika 34,0 / 33,7 m3,
- 431R pojemność zbiornika 34,5 m3.
Oczywiście ważnym parametrem jest tutaj długość zbiornika.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #14 dnia: 31 Października 2019, 21:20:39 »
Szybkie pytanie - na co ma być ten uchwyt z lewej strony drzwi? Dodam, że aktualnie nie wszystkie wagony taki mają.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #15 dnia: 31 Października 2019, 23:22:47 »
Może do oznaczania skażenia wagonu/pociągu?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Grudnia 2019, 21:36:19 »
Zdjęcia belgijskich wagonów z rodziny 1415A z drugiej połowy lat 90.

1415A1 http://www.dansk-jernbanearkiv.dk/europ/f885300.jpg
1415A2 http://www.dansk-jernbanearkiv.dk/europ/f8853013.jpg
1415A3 http://www.dansk-jernbanearkiv.dk/europ/f885302.jpg

Czy posiadacie więcej informacji na temat belgijskich wagonów z rodziny 1415A? Nadal wiemy o nich niewiele, choć aktualnie sporo tych wagonów kursuje w składach prywatnych przewoźników.

1415A1:

lata 90. http://www.dansk-jernbanearkiv.dk/europ/f885300.jpg
współcześnie https://photos.smugmug.com/Wagons/56-slovakia-ZSSK/Eaos/i-vhS8QBg/0/7b163976/XL/565331862-6_33_Eaos-XL.jpg
Z charakterystycznymi wnękami w pudle jest nie do pomylenia z innymi wagonami.

1415A2:

lata 90. http://www.dansk-jernbanearkiv.dk/europ/f8853013.jpg
współcześnie - wariant a) https://photos.smugmug.com/Wagons/56-slovakia-ZSSK/Eaos/i-TCht3TL/0/8a1e725c/XL/565348173-9_33_Eaos-XL.jpg
współcześnie - wariant b) https://photos.smugmug.com/Wagons/51-poland-pkp/Eaos-2/i-jsZXMFC/0/a39f5dca/XL/515348789-7_33_Eaos-XL.jpg

Występują dwa warianty - w pierwszym wersja A2 różni się od A1 tylko brakiem wnęk w pudle, a w drugim słupki są już takie jak w wariancie A3.
Czy najpierw wagony powstawały według wariantu a) a potem część przebudowano do wariantu b)?
Czy wagony z pierwszego okresu produkcji były budowane według wariantu a), a późniejsze wagony były już robione według wariantu b)?

1415A3:

lata 90. http://www.dansk-jernbanearkiv.dk/europ/f885302.jpg
wersja z pomostem https://photos.smugmug.com/Wagons/51-poland-pkp/Eaos/i-c59JPn6/0/3bbce0d6/XL/515331082-6_33_Eaos-XL.jpg
i wersja bez pomostu https://photos.smugmug.com/Wagons/51-poland-pkp/537-589/i-h3vdP7S/0/665e796d/XL/515373866-1_33_Eaos-XL.jpg

Czy produkowana była tylko wersja z pomostem, a później demontowano go w ramach napraw?
Czy może najpierw powstała wersja z pomostem, a później produkowano już wersję bez pomostu?
Dodatkowo wersja A3 ma haki na wysięgnikach oraz zamknięcie drzwi wpuszczone w obwodzinę.

Poprzeczkę przez całą długość czoła pewnie dodano w ramach napraw, żeby poprawić sztywność pudła. Można trafić na wiele pogiętych wagonów: https://photos.smugmug.com/Wagons/83-fs-italy/500-999/i-MBBz4xj/0/fc1a6a9c/XL/835301390-3_31_Eaos-XL.jpg Dużo podobnych wagonów było produkowanych w różnych zakładach w całej Europie, szczególnie w RFN.
« Ostatnia zmiana: 04 Grudnia 2019, 15:20:11 wysłana przez DieselPower »

Online gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #17 dnia: 20 Stycznia 2020, 22:54:56 »
Jaka jest różnica między 401w, a 401wb?
« Ostatnia zmiana: 20 Stycznia 2020, 23:12:37 wysłana przez gg »

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #18 dnia: 21 Stycznia 2020, 17:50:56 »
Rodzina 9-107 produkcji Vagónka Poprad.

9-107.4 - lata produkcji od 1979 do 1984, wózki typu 26-2.8, coraz rzadsze do spotkania - najczęściej w ruchu krajowym http://www.wgk.cal.pl/data/media/478/DSC06980.jpg
9-107.5 - lata produkcji od 1979 do 1983, wersja identyczna jak 9-107.4 tylko z wózkami typu Y25Cs, http://www.wgk.cal.pl/data/media/478/31_54_5968_756-4_Eas.jpg
9-107.4 Y - od 1987 do 1988 w ŽOS Ostrava 120 wagonom typu 9-107.4 wymieniono wózki na Y25Rs
9-107.11 - od 2006 do 2008 670 wagonom typu 9-107.4 wymieniono wózki na Y25Rs pochodzące z wagonów Gags 9-119.x http://www.wgk.cal.pl/data/media/478/31_54_5947_696-8_Eas-u.jpg

Cechą charakterystyczną tych wagonów jest gładkie wzmocnienie pod drzwiami: https://eu07.pl/userfiles/24710/old.jpg

9-107.6 - lata produkcji od 1983 do 1990, wózki typu Y25Rs lub Y25Cs, charakterystyczna częściowo drewniana podłoga https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6c/Eas-u_Ostrava_hl_n_2018_01.jpg
9-107.13 - przebudowa podłogi w 9-107.6 na całkowicie metalową, do 2011 przebudowano 1254 wagonów typu 9-107.6 http://www.wgk.cal.pl/data/media/1017/DSC05281.jpg
9-107.16 - przebudowa podłogi w 9-107.6 na całkowicie metalową, między 2014 a 2016 przebudowano 360 wagonów typu 9-107.6 w Lokotrans oraz warsztatach CDC

Cechą charakterystyczną tych wagonów jest wzmocnienie pod drzwiami z wgłębieniami (jak wagonach na eksport): https://eu07.pl/userfiles/24710/new.jpg

Opracowano na bazie www.parostroj.net/katalog/nv/ i własnych spostrzeżeń

----------------------------------------------------------------------------

Wagony CTL Logistics oznaczone w dokumentacji jako 454W.

Faktycznie są to zmodyfikowane wagony typu 1415A3. W trakcie naprawy dospawano im po 5 dodatkowych słupków na każdą stronę w celu wzmocnienia pudła. http://czgk.pl/data/media/1752/057421.jpg
Na jednym z wagonów znalazłem w ramce 'Typ A3' (https://eu07.pl/userfiles/24710/typ-A3.jpg), co faktycznie potwierdza, że jest to 1415A3.
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2020, 12:05:21 wysłana przez DieselPower »

Online RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #19 dnia: 12 Marca 2020, 14:27:39 »
Teraz pytanie do osób które pracują zawodowo przy naprawie taboru kolejowego. Co oznaczają te cyfry/liczby w 4 prostokątach co zaznaczyłem czerwoną linią na obrazku? Te 2 prostokąty poniżej to wiem, że kod umowny zakładu przeprowadzającego naprawę i data samej naprawy. Dziękuję z góry za odpowiedź(i).
« Ostatnia zmiana: 12 Marca 2020, 14:43:10 wysłana przez RoboBatman »

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #20 dnia: 12 Marca 2020, 15:20:02 »
To są numery zestawów kołowych, a konkretnie osi.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Online RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #21 dnia: 12 Marca 2020, 15:22:54 »
No to prosimy @Jaco o wskazówki jak to czytać/rozkodowywać. 11037 i 17712 to ... a te "838500" i "525354" to... ?
« Ostatnia zmiana: 12 Marca 2020, 15:24:32 wysłana przez RoboBatman »

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #22 dnia: 12 Marca 2020, 15:52:55 »
No to prosimy @Jaco o wskazówki jak to czytać/rozkodowywać. 11037 i 17712 to ... a te "838500" i "525354" to... ?
Od góry trafarety są osie kolejno: nr 1, 2, 3 i 4. Numery osi nie zawsze mają taką samą liczbę cyfr. Tutaj nie ma co rozkodowywać, bo na każdym wagonie są inne nr, a że 5, czy 6 - cyfrowe nr nie są po kolei to już inna sprawa... Czyli "11037" to nr osi nr 1, "838500" osi nr 2 itd.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline DzordZ

  • Betatester
  • Wiadomości: 280
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 392
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #23 dnia: 24 Maja 2020, 20:21:19 »
Seria wagonów węglarek zmodernizowanych przez ZUT Wągrowiec.

426W - Seria węglarek dla Rail Polska, wózki Y25, bok jak powyżej https://eu07.pl/userfiles/21866/robobatman_426W_RP.jpg

Wszystkie poniższe wagony występujące z drzwiami wyczystkowymi posiadają dwa środkowe żebra bez skrzydełek.
436W - Standardowe węglarki o dł. (- 14,04m -), wózki Y25. Szerokie żebra przy hamulcu ręcznym w wagonach z drzwiami wyczystkowymi. http://wgk.cal.pl/data/media/201/DSC_2266.jpg http://wgk.cal.pl/data/media/201/DSC_2504.jpg
437W - Najkrótsze węglarki, o dł. (- 12,34m -), będące modernizacją cystern 406R (lub innych o identycznych parametrach), wózki 1XTa. Wagony są we flotach przewoźników Rail Polska, Grupa Azoty, Pol-Miedź Trans, M&Ł Bydgoszcz  http://wgk.cal.pl/data/media/449/DUPA.jpg
437Wa - Długość (- 13,54m -), wózki 1XTa. http://wgk.cal.pl/data/media/1116/84_54_5382_186-1_Eaos.jpg
437Wb - Długość (- 13,44m -), wózki 1XTa. http://wgk.cal.pl/data/media/1116/84_51_5382_198-6_Eaos.jpg https://eu07.pl/userfiles/21866/robobatman_437Wb_ZTK.jpg
437Wc, 437Wd - obecnie brak dokumentacji zdjęciowej.

Tekst oparty na bazie własnych obserwacji. Podziękowania dla RoboBatmana za zdjęcia.
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwca 2020, 10:38:34 wysłana przez DzordZ »

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #24 dnia: 27 Maja 2020, 19:21:13 »
Przegląd polskich siarkowców na bazie szybkich obserwacji. Jakby coś było nie tak albo macie coś ciekawego do dodania to piszcie.


Online RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #25 dnia: 04 Sierpnia 2020, 09:24:15 »
Czy ktoś może wie co to za typ wagonu? Nie ma on żadnego EVN (przez co nie mogę go zidentyfikować w wykazie NVR ze strony UTK) a jedynie numer boczny 04-0563 i napis "MAGAZYN"? Wagon należy prawdopodobnie do spółki PNUIK Kraków. Rok budowy wagonu: 1963. Z góry Dzięki za pomoc.
« Ostatnia zmiana: 04 Sierpnia 2020, 09:26:07 wysłana przez RoboBatman »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #26 dnia: 04 Sierpnia 2020, 11:08:52 »
Zdjęcia są mocno ciulowe, ale to jest jakaś garażowa modernizacja wagonu 1K.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Online RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #27 dnia: 08 Września 2020, 01:44:07 »
Próżno szukać takich publikacji w internecie (może jest ale się nie doszukałem). Działając na podstawie własnej dokumentacji zdjęciowej wagonów węglarek typu E04x spółki Freightliner Polska, opracowałem mały poradnik w formie ściągawki jak odróżnić wagony serii wchodzące w typ E04x (E04A,E04C,E04D i E04E) produkcji GREENBRIER Wagony Świdnica. I tu moja odgórna prośba - jeżeli zna ktoś wskazówkę jak odróżnić wagon E04C od E04D bo są według mnie identyczne (wskazówki chociażby w parametrach albo co lepsze - rozpiętość EVN dla poszczególnych typów), Bardzo mile widziane byłoby podzielić się tym tutaj. Zaznaczam, iż tekst oparty jest na podstawie własnych wniosków i obserwacji.
« Ostatnia zmiana: 08 Września 2020, 01:48:50 wysłana przez RoboBatman »

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1492
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1118
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #28 dnia: 26 Października 2020, 13:06:01 »
Przed chwilą w wahadle PKP Cargo znalazło się kilkanaście wagonów typu 1415Ax, z półkolistymi nadbudówkami nad czołem. Brązowe, prawdopodobnie czeskie. Były próżne, choć domyślam się że służyły do transportu drewna. Czy wiadomo o takiej przeróbce coś więcej? Chętnie poczytam.
10 lat na forum MaSzyny!

Offline DzordZ

  • Betatester
  • Wiadomości: 280
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 392
Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« Odpowiedź #29 dnia: 26 Października 2020, 13:26:03 »
Z bardzo dużą dozą prawdopodobieństwa graniczącą z pewnością są to byłe niemieckie wagony Ealos-t058. Były one modernizacją wyprodukowanych we Francji wagonów Eas066 nabytych przez koleje wschodnioniemieckie. Same wagony mają dodatkową parę półotworów na każdym boku, po modernizacji dostały charakterystyczne kosze łukowe, a burty czołowe zostały zaspawane.

W 2012 roku z serii liczącej 1196 wagonów pod banderą DB zostało kilka sztuk. Oprócz utylizacji, wagony zostały sprzedane takim podmiotom jak ČD Cargo, NH Trans, czy TSS Cargo, gdzie do dziś jeżdżą, choć części z nich wycięto kosze łukowe, dzięki czemu dalej mogą być wykorzystywane na wywrotnicach.

http://wgk.cal.pl/data/media/951/DSC_1935-4.jpg
http://wgk.cal.pl/data/media/478/37_80_5931_198-5_Ealos-t.jpg
« Ostatnia zmiana: 26 Października 2020, 13:29:26 wysłana przez DzordZ »