Rodzina
9-107 produkcji Vagónka Poprad.
9-107.4 - lata produkcji od 1979 do 1984, wózki typu 26-2.8, coraz rzadsze do spotkania - najczęściej w ruchu krajowym
http://www.wgk.cal.pl/data/media/478/DSC06980.jpg9-107.5 - lata produkcji od 1979 do 1983, wersja identyczna jak 9-107.4 tylko z wózkami typu Y25Cs,
http://www.wgk.cal.pl/data/media/478/31_54_5968_756-4_Eas.jpg9-107.4 Y - od 1987 do 1988 w ŽOS Ostrava 120 wagonom typu 9-107.4 wymieniono wózki na Y25Rs
9-107.11 - od 2006 do 2008 670 wagonom typu 9-107.4 wymieniono wózki na Y25Rs pochodzące z wagonów Gags 9-119.x
http://www.wgk.cal.pl/data/media/478/31_54_5947_696-8_Eas-u.jpgCechą charakterystyczną tych wagonów jest gładkie wzmocnienie pod drzwiami:
https://eu07.pl/userfiles/24710/old.jpg9-107.6 - lata produkcji od 1983 do 1990, wózki typu Y25Rs lub Y25Cs, charakterystyczna częściowo drewniana podłoga
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6c/Eas-u_Ostrava_hl_n_2018_01.jpg9-107.13 - przebudowa podłogi w 9-107.6 na całkowicie metalową, do 2011 przebudowano 1254 wagonów typu 9-107.6
http://www.wgk.cal.pl/data/media/1017/DSC05281.jpg9-107.16 - przebudowa podłogi w 9-107.6 na całkowicie metalową, między 2014 a 2016 przebudowano 360 wagonów typu 9-107.6 w Lokotrans oraz warsztatach CDC
Cechą charakterystyczną tych wagonów jest wzmocnienie pod drzwiami z wgłębieniami (jak wagonach na eksport):
https://eu07.pl/userfiles/24710/new.jpgOpracowano na bazie www.parostroj.net/katalog/nv/ i własnych spostrzeżeń----------------------------------------------------------------------------
Wagony CTL Logistics oznaczone w dokumentacji jako
454W.
Faktycznie są to zmodyfikowane wagony typu
1415A3. W trakcie naprawy dospawano im po 5 dodatkowych słupków na każdą stronę w celu wzmocnienia pudła.
http://czgk.pl/data/media/1752/057421.jpgNa jednym z wagonów znalazłem w ramce 'Typ A3' (
https://eu07.pl/userfiles/24710/typ-A3.jpg), co faktycznie potwierdza, że jest to 1415A3.