Autor Wątek:  Kierownik Pociągu  (Przeczytany 3285 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline FRANEKSTEIN

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Kierownik Pociągu
« dnia: 21 Sierpnia 2018, 04:52:49 »
Witam, to pytanie może się zdawać trochę nie mądrę ale.. A otóż dlaczego np. w pociągach takich jak EN57 lub pośpiesznych kierownicy pociągów mają otwarte drzwi i po wyjeździe ze stacji je zamykają?
:)

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 276
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 38
Odp: Kierownik Pociągu
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Sierpnia 2018, 07:31:34 »
Gdyż muszą sprawdzać czy ktoś np nie dobiega do pociągu.
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline FRANEKSTEIN

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Kierownik Pociągu
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Sierpnia 2018, 07:32:04 »
A dobrze rozumiem, dzięki za odpowiedź i pozdrawiam serdecznie!
:)

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5371
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1697
Odp: Kierownik Pociągu
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Sierpnia 2018, 07:49:28 »
Muszą sprawdzić czy nikt nie  uczepił się poręczy i nie jedzie na stopniach, albo na jakiejś innej części wagonu.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Kierownik Pociągu
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Sierpnia 2018, 17:34:25 »
Problem pojawia się w nowych EZT gdyż nie ma możliwość jazdy z otwartymi drzwiami. Wówczas gdy ktoś biegnie to mechanik zatrzymuje pociąg bo ma lepszą widoczność w kamerach i szybciej tę osobę zobaczy. Z tego co pamiętam jest to sprzeczne z przepisami (to kierownik decyduje czy zatrzymujemy się i kogoś jeszcze bierzemy) ale innego wyjścia nie ma.
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Kierownik Pociągu
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Sierpnia 2018, 21:27:13 »
Muszą sprawdzić czy nikt nie  uczepił się poręczy i nie jedzie na stopniach, albo na jakiejś innej części wagonu.
W nowych EZT to niemożliwe. W starych kiblach można było otworzyć drzwi i jechać na stopniach. Starsi to pamiętają.
Problem pojawia się w nowych EZT gdyż nie ma możliwość jazdy z otwartymi drzwiami. Wówczas gdy ktoś biegnie to mechanik zatrzymuje pociąg bo ma lepszą widoczność w kamerach i szybciej tę osobę zobaczy. Z tego co pamiętam jest to sprzeczne z przepisami (to kierownik decyduje czy zatrzymujemy się i kogoś jeszcze bierzemy) ale innego wyjścia nie ma.
To kierownik pociągu dokładnie drużyna konduktorska daje sygnał do odjazdu. Sygnały Rp11, Rp12, Rp14.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5371
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1697
Odp: Kierownik Pociągu
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Sierpnia 2018, 03:09:52 »
Mój post dotyczył pytania po co wyglądają.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Online Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1700
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 133
Odp: Kierownik Pociągu
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Sierpnia 2018, 16:34:06 »
Tzw. obserwacja peronu. Nie wiem jak to wygląda w innych spółkach, ale w PKPIC drużyna konduktorska ma obowiązek obserwacji peronu oraz zakaz ruszania z otwartymi drzwiami - jeżeli pracownik DK stoi w otwartych drzwiach to jednocześnie narusza przepisy.

Offline Waldi 1978

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 22
Odp: Kierownik Pociągu
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Sierpnia 2018, 22:52:08 »
Z tego co widze teraz i widziałem kiedyś jako wieloletni pasażer. Kiedyś owszem obsługa pociągu ''wisiała na drzwiach'' i nawet jeździło się kiblem gdzie wszystkie drzwi były otwarte przez pasażerów podczas upalnego lata i zapachu jeśli stało/siedziało się koło wc. Co się dzieje podczas ruszania pociągu, teraz? to zaglądają przez zamknięte drzwi ale czy coś widzą? na pewno mniej niż kiedyś jak wyglądali przez otwarte. Bywa też tak że maszynista po ruszeniu zatrzymuje skład bez ''polecenia'' przez obsługę pociągu głownie w nowych konstrukcjach jak Impulsy, szynobusy SA-135-xxx ,EN57AL itd.. Ale jak pisałem to tylko punkt widzenia jako pasażer :)