- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: FRANEKSTEIN w 21 Sierpnia 2018, 04:52:49

Tytuł: Kierownik Pociągu
Wiadomość wysłana przez: FRANEKSTEIN w 21 Sierpnia 2018, 04:52:49
Witam, to pytanie może się zdawać trochę nie mądrę ale.. A otóż dlaczego np. w pociągach takich jak EN57 lub pośpiesznych kierownicy pociągów mają otwarte drzwi i po wyjeździe ze stacji je zamykają?
Tytuł: Odp: Kierownik Pociągu
Wiadomość wysłana przez: wołodyjowskiIC w 21 Sierpnia 2018, 07:31:34
Gdyż muszą sprawdzać czy ktoś np nie dobiega do pociągu.
Tytuł: Odp: Kierownik Pociągu
Wiadomość wysłana przez: FRANEKSTEIN w 21 Sierpnia 2018, 07:32:04
A dobrze rozumiem, dzięki za odpowiedź i pozdrawiam serdecznie!
Tytuł: Odp: Kierownik Pociągu
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 21 Sierpnia 2018, 07:49:28
Muszą sprawdzić czy nikt nie  uczepił się poręczy i nie jedzie na stopniach, albo na jakiejś innej części wagonu.
Tytuł: Odp: Kierownik Pociągu
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek w 21 Sierpnia 2018, 17:34:25
Problem pojawia się w nowych EZT gdyż nie ma możliwość jazdy z otwartymi drzwiami. Wówczas gdy ktoś biegnie to mechanik zatrzymuje pociąg bo ma lepszą widoczność w kamerach i szybciej tę osobę zobaczy. Z tego co pamiętam jest to sprzeczne z przepisami (to kierownik decyduje czy zatrzymujemy się i kogoś jeszcze bierzemy) ale innego wyjścia nie ma.
Tytuł: Odp: Kierownik Pociągu
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 21 Sierpnia 2018, 21:27:13
Muszą sprawdzić czy nikt nie  uczepił się poręczy i nie jedzie na stopniach, albo na jakiejś innej części wagonu.
W nowych EZT to niemożliwe. W starych kiblach można było otworzyć drzwi i jechać na stopniach. Starsi to pamiętają.
Problem pojawia się w nowych EZT gdyż nie ma możliwość jazdy z otwartymi drzwiami. Wówczas gdy ktoś biegnie to mechanik zatrzymuje pociąg bo ma lepszą widoczność w kamerach i szybciej tę osobę zobaczy. Z tego co pamiętam jest to sprzeczne z przepisami (to kierownik decyduje czy zatrzymujemy się i kogoś jeszcze bierzemy) ale innego wyjścia nie ma.
To kierownik pociągu dokładnie drużyna konduktorska daje sygnał do odjazdu. Sygnały Rp11, Rp12, Rp14.
Tytuł: Odp: Kierownik Pociągu
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 22 Sierpnia 2018, 03:09:52
Mój post dotyczył pytania po co wyglądają.
Tytuł: Odp: Kierownik Pociągu
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 22 Sierpnia 2018, 16:34:06
Tzw. obserwacja peronu. Nie wiem jak to wygląda w innych spółkach, ale w PKPIC drużyna konduktorska ma obowiązek obserwacji peronu oraz zakaz ruszania z otwartymi drzwiami - jeżeli pracownik DK stoi w otwartych drzwiach to jednocześnie narusza przepisy.
Tytuł: Odp: Kierownik Pociągu
Wiadomość wysłana przez: Waldi 1978 w 22 Sierpnia 2018, 22:52:08
Z tego co widze teraz i widziałem kiedyś jako wieloletni pasażer. Kiedyś owszem obsługa pociągu ''wisiała na drzwiach'' i nawet jeździło się kiblem gdzie wszystkie drzwi były otwarte przez pasażerów podczas upalnego lata i zapachu jeśli stało/siedziało się koło wc. Co się dzieje podczas ruszania pociągu, teraz? to zaglądają przez zamknięte drzwi ale czy coś widzą? na pewno mniej niż kiedyś jak wyglądali przez otwarte. Bywa też tak że maszynista po ruszeniu zatrzymuje skład bez ''polecenia'' przez obsługę pociągu głownie w nowych konstrukcjach jak Impulsy, szynobusy SA-135-xxx ,EN57AL itd.. Ale jak pisałem to tylko punkt widzenia jako pasażer :)