Autor Wątek:  Dziwna przetwornica WLAB-a  (Przeczytany 3678 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maupex

  • Wiadomości: 73
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Dziwna przetwornica WLAB-a
« dnia: 15 Sierpnia 2018, 00:39:05 »
Przyglądałem się dzisiaj WLAB-owi z Rozewia - zmodernizowany, ale bez drzwi odskokowo-przesuwnych - i pod pudłem ma on jakby małą przetwornicę statyczną. Urządzenie ma żebra jak przetwornica. Co to jest skoro wagon ma normalne zasilanie prądnicowe?

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Dziwna przetwornica WLAB-a
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Sierpnia 2018, 06:33:53 »
A na jakiej podstawie twierdzisz że ma prądnicę przyosiową? Bo ma drzwi skrzydłowo-łamane?
Załącz zdjecie albo podaj który to był nr pociągu bądź relacja.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Maupex

  • Wiadomości: 73
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Dziwna przetwornica WLAB-a
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Sierpnia 2018, 23:30:38 »
Na takiej, że ją posiadał ;) , nie Pw-114, tylko tę nietypową sypialkową. To taki normalny WLAB z wymienionymi oknami i wnętrzem tylko. Zdjęcia niestety nie wykonałem, ale może trafi się ktoś znający budowę i wszystko się wyjaśni.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Dziwna przetwornica WLAB-a
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Sierpnia 2018, 07:14:58 »
Prawdopodobnie widziałeś zasilacz buforowy przekształcający napięcie "peronowe" 230/400V 50Hz na 24 V DC. Przykładowo wszystkie nowoczesne lokomotywy są w takowe wyposażone i niektóre po modernizacji np. ST46. Na naszej ST46 jest to urządzenie produkcji ENIKA. W ofercie mają np. https://www.enika.pl/produkty/kolej-i-metro/przetwornice/przetwornica-eni-pzt400-24-9-detail Ewentualnie widziałeś przetwornicę 24 V na 230 V - Przetwornica ENI-24/230/2ACL https://www.enika.pl/produkty/kolej-i-metro/przetwornice/przetwornica-eni-24-230-2acl-detail
« Ostatnia zmiana: 17 Sierpnia 2018, 02:40:41 wysłana przez matek123 »

Offline Maupex

  • Wiadomości: 73
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Dziwna przetwornica WLAB-a
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Sierpnia 2018, 01:55:24 »
Tak na oko to raczej to drugie - 24V DC/230V AC, może w przedziałach są gniazdka albo w pomieszczeniu obsługi jakieś urządzenia. Opcja odwrotna też miałaby sens, ale urządzenie wygląda inaczej.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Dziwna przetwornica WLAB-a
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Sierpnia 2018, 02:49:17 »
Jak ma pradnice to raczej przetwornica z 24 na 230.  Całe 230 idzie z pradnicy i akumulatorów. Żeby był sens zasilania peronowego to by musiał mieć przetwornicę 3kv na 400/230.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Dziwna przetwornica WLAB-a
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Sierpnia 2018, 08:52:17 »
Żeby był sens zasilania peronowego to by musiał mieć przetwornicę 3kv na 400/230.
Nigdy nie podróżowałem żadnym wagonem sypialnym czy kuszetką, ale czytałem o zgłaszanych potrzebach odnośnie zasilania dotyczących głównie wagonów restauracyjnych oraz barowych  przy braku lokomotywy. Sam zasilacz na lokomotywie ST46 pracuje dość głośno:   https://youtu.be/AiYQDGCHgsE a tak to wyglądało na zewnątrz: https://drive.google.com/open?id=13T6YYmPJW7M0kM1beEtwXbzX6quBwfrj

Online MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Dziwna przetwornica WLAB-a
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Sierpnia 2018, 23:10:04 »
Prawdopodobnie widziałeś wagon WLAB nr 70 80 348, http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=21510&mode=search
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!