- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Maupex w 15 Sierpnia 2018, 00:39:05

Tytuł: Dziwna przetwornica WLAB-a
Wiadomość wysłana przez: Maupex w 15 Sierpnia 2018, 00:39:05
Przyglądałem się dzisiaj WLAB-owi z Rozewia - zmodernizowany, ale bez drzwi odskokowo-przesuwnych - i pod pudłem ma on jakby małą przetwornicę statyczną. Urządzenie ma żebra jak przetwornica. Co to jest skoro wagon ma normalne zasilanie prądnicowe?
Tytuł: Odp: Dziwna przetwornica WLAB-a
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 15 Sierpnia 2018, 06:33:53
A na jakiej podstawie twierdzisz że ma prądnicę przyosiową? Bo ma drzwi skrzydłowo-łamane?
Załącz zdjecie albo podaj który to był nr pociągu bądź relacja.
Tytuł: Odp: Dziwna przetwornica WLAB-a
Wiadomość wysłana przez: Maupex w 15 Sierpnia 2018, 23:30:38
Na takiej, że ją posiadał ;) , nie Pw-114, tylko tę nietypową sypialkową. To taki normalny WLAB z wymienionymi oknami i wnętrzem tylko. Zdjęcia niestety nie wykonałem, ale może trafi się ktoś znający budowę i wszystko się wyjaśni.
Tytuł: Odp: Dziwna przetwornica WLAB-a
Wiadomość wysłana przez: biovital1 w 16 Sierpnia 2018, 07:14:58
Prawdopodobnie widziałeś zasilacz buforowy przekształcający napięcie "peronowe" 230/400V 50Hz na 24 V DC. Przykładowo wszystkie nowoczesne lokomotywy są w takowe wyposażone i niektóre po modernizacji np. ST46. Na naszej ST46 jest to urządzenie produkcji ENIKA. W ofercie mają np. https://www.enika.pl/produkty/kolej-i-metro/przetwornice/przetwornica-eni-pzt400-24-9-detail Ewentualnie widziałeś przetwornicę 24 V na 230 V - Przetwornica ENI-24/230/2ACL https://www.enika.pl/produkty/kolej-i-metro/przetwornice/przetwornica-eni-24-230-2acl-detail
Tytuł: Odp: Dziwna przetwornica WLAB-a
Wiadomość wysłana przez: Maupex w 17 Sierpnia 2018, 01:55:24
Tak na oko to raczej to drugie - 24V DC/230V AC, może w przedziałach są gniazdka albo w pomieszczeniu obsługi jakieś urządzenia. Opcja odwrotna też miałaby sens, ale urządzenie wygląda inaczej.
Tytuł: Odp: Dziwna przetwornica WLAB-a
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 17 Sierpnia 2018, 02:49:17
Jak ma pradnice to raczej przetwornica z 24 na 230.  Całe 230 idzie z pradnicy i akumulatorów. Żeby był sens zasilania peronowego to by musiał mieć przetwornicę 3kv na 400/230.
Tytuł: Odp: Dziwna przetwornica WLAB-a
Wiadomość wysłana przez: biovital1 w 17 Sierpnia 2018, 08:52:17
Żeby był sens zasilania peronowego to by musiał mieć przetwornicę 3kv na 400/230.
Nigdy nie podróżowałem żadnym wagonem sypialnym czy kuszetką, ale czytałem o zgłaszanych potrzebach odnośnie zasilania dotyczących głównie wagonów restauracyjnych oraz barowych  przy braku lokomotywy. Sam zasilacz na lokomotywie ST46 pracuje dość głośno:   https://youtu.be/AiYQDGCHgsE a tak to wyglądało na zewnątrz: https://drive.google.com/open?id=13T6YYmPJW7M0kM1beEtwXbzX6quBwfrj
Tytuł: Odp: Dziwna przetwornica WLAB-a
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 18 Sierpnia 2018, 23:10:04
Prawdopodobnie widziałeś wagon WLAB nr 70 80 348, http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=21510&mode=search