Autor Wątek:  Tabor kolei DR - DB  (Przeczytany 14880 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 308
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 211
Odp: Tabor kolei DR - DB
« Odpowiedź #30 dnia: 09 Sierpnia 2018, 17:56:40 »
Jesteś pewien? Z danych dostępnych w internecie wynika, że:
Red Flag bazuje na technologii przetransferowanej od Skody, dokładniej Skody 22E której dokumentacja została zakupiona przez Koreę Północną.
Ktoś kto to opisywał w internecie nie słyszał pewnie o EU20. W tekście jest wymieniony miejscowy autor dokumentacji i wspomina się że maszyny elektryczne i inne wyposażenie dla prototypu sprowadzono z ZSSR, bądź Chin. Jak widać: https://photos.app.goo.gl/BJkQREk3Qa4oWXoU9   maszyna nawet nie stała koło Skody. Nawet poręcze do kabiny ma typowe dla EU04/EU20.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2164
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 348
Odp: Tabor kolei DR - DB
« Odpowiedź #31 dnia: 09 Sierpnia 2018, 18:01:05 »
Panowie. Pojedźmy i sprawdźmy. :D
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Online Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 918
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 340
Odp: Tabor kolei DR - DB
« Odpowiedź #32 dnia: 09 Sierpnia 2018, 18:55:58 »
Nawet poręcze do kabiny ma typowe dla EU04/EU20
Najbardziej zbliżonym do EU20 elementem tej koreańskiej maszyny są wózki...
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline blondasek

  • Wiadomości: 50
  • Lubię placki. I EU06.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Tabor kolei DR - DB
« Odpowiedź #33 dnia: 09 Sierpnia 2018, 21:49:09 »
Ok, pogrzebałem sobie dłużej, też w koreańskich źródłach i strzeliłem jednego byka.
Nie doczytałem, że lokomotywa Red Flag 1 (na zdjęciu jest następczyni, Red Flag 2) została zbudowana na bazie Skody E30 (https://en.wikipedia.org/wiki/Red_Flag_1-class_locomotive i https://en.wikipedia.org/wiki/%C4%8CSD_Class_E_499.1) a same Skody 22E zostały przez KRLD zakupione.
W koreańskich źródłach jest jasno podane, że ichniejsze CBK PTK opracowało Red Flag 1 na bazie tejże Skody E30. Więc wybacz, ale nie ma szans, by to było spokrewnione z EU04 czy EU20 bardziej, niż poprzez Skodę z której LEW mógł ściągać - na co ewidentnie wskazują podobieństwa.
I tak, do prototypu Red Flag 1 ściągnięto podzespoły z ZSSR -> z Czechosłowacji.
66105 odjazd.

Offline Auper

  • Wiadomości: 23
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Tabor kolei DR - DB
« Odpowiedź #34 dnia: 10 Sierpnia 2018, 08:18:13 »
A nie wydaje się wam, że zawierzanie połnocnokoreańskim źródłom jest nieco przesadzone? Tak samo, jak podpieranie się informacjami z wikipedii, która nie jest praktycznie żadnym źródłem wiedzy,  o czym najlepiej świadczy fakt, że przypis w zdaniu mówiącym o czeskim pochodzeniu odsyła nas do strony, gdzie o czeskich korzeniach nie ma ani słowa. Tym bardziej gołym okiem widać że wózki koreańskiego wynalazku nic wspólnego z żadnymi czeskimi nie mają, a z tymi znanymi z EU20 jak najbardziej. O wyglądzie pudła nie bardzo jest co pisać bo to kwestia nieistotna, wszak to jaki kształt przyjmie blacha obijająca całą aparaturę o niczym nie świadczy co widać choćby po modernizacjach EN57 ;), ale nawet tutaj dostrzec można wspólne elementy z EU20, zaś z czeszkami praktycznie żadnych.

To tylko wolne dywagacje, niestety nie jestem w stanie znaleźć żadnych informacji o tych dalekowschodnich cudach, ale skłaniam się ku opcji z LEWowskimi korzeniami niż czeskimi ;)

Opcja pojechać i sprawdzić - bardzo chętnie! :D

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2164
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 348
Odp: Tabor kolei DR - DB
« Odpowiedź #35 dnia: 10 Sierpnia 2018, 08:23:13 »
Masz książkę wyżej. Poczytaj. Będziesz wiedział.
Oto słowo EU40 :)
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 308
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 211
Odp: Tabor kolei DR - DB
« Odpowiedź #36 dnia: 10 Sierpnia 2018, 08:32:30 »
W koreańskich źródłach jest jasno podane, że ichniejsze CBK PTK opracowało Red Flag 1 na bazie tejże Skody E30. 
Można wierzyć, bądź nie, ale Pulgungi1 nie ma nić wspólnego ze Skodą 30E ani 12E. Lokomotywy EU04 i EU20 tym bardziej nie miały nic wspólnego z żadną Skodą czy SLM. To są konstrukcje totalnie różne. Silniki trakcyjne GBM530 były maszynami czterobiegunowymi o kadłubie wielokątnym oraz posiadały uzwojenia kompensacyjne,  które umożliwiało głębokie odwzbudzanie biegunów głównych (do 22%) i maszyna miała bardzo uniwersalną charakterystykę trakcyjną tzn. EU04 mogła bez problemu rozwinąć 130 km/h, ale ze względu na tramwajowe zawieszenie silników trakcyjnych ograniczono jej vmax do 110 km/h. Przeniesienie napędu z silnika na zestaw odbywało się za pomocą dwustronnej przekładni o zębach skośnych. Skody miały przekładnie jednostronne, w pełni odsprężynowane, a silniki trakcyjne bez kompensacji (dlatego wersje towarowe mają vmax=90 km/h). Korea to górzysty kraj i dlatego potrzebowała bardziej uniwersalnej maszyny do poprowadzenia zarówno pociągu towarowego jak i pasażerskiego. Prototyp zbudowano w ok. 1961 roku, a LEW Hennigsdorf był obecny na tamtym rynku. Sam dość dobrze pamiętam EU04, a w ok. 1992 analizowałem możliwość ożywienia tej lokomotywy zaraz po przywiezieniu jej z Muzeum Kolejnictwa na teren lokomotywowni Wrocław Główny. 
EDIT: poszukałem trochę i EU20 miała swój odpowiednik w ZSSR, gdzie dwie sztuki dostarczono z NRD na przełomie 1959/1960. Nazywało się to ЭО "Электровоз Опытный" a pierwotnie - Г1. https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%AD%D0%9E
« Ostatnia zmiana: 10 Sierpnia 2018, 15:14:23 wysłana przez biovital1 »

Online Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 918
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 340
Odp: Tabor kolei DR - DB
« Odpowiedź #37 dnia: 10 Sierpnia 2018, 16:44:06 »
Teraz wszystko ma sens. BTW, w tym kierunku nigdy nie szedłem, aby szukać lokomotyw pokrewnych do EU20 i to w ZSRR.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Tabor kolei DR - DB
« Odpowiedź #38 dnia: 11 Sierpnia 2018, 20:15:04 »
Lokomotywy oparte na EU20 były eksportowane przez LEW również do Algierii:
https://de.wikipedia.org/wiki/SNCFA-Baureihe_6CE
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2164
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 348
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpnia 2018, 17:35:23 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Online Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 918
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 340
Odp: Tabor kolei DR - DB
« Odpowiedź #40 dnia: 13 Sierpnia 2018, 18:21:56 »
Jeśli już idziemy w BR101 to polecam książkę: "Baureihe 101. Die Intercity-Lokomotive der Deutsche Bahn", GeraMond Munchen 2013. To jedna z moich ulubionych serii e-loków DB, jednakże na miejscu pierwszym u mnie jest BR103.
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpnia 2018, 18:50:29 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Tabor kolei DR - DB
« Odpowiedź #41 dnia: 13 Sierpnia 2018, 20:03:17 »
Mój faworyt, filmik edukacyjny V200. Warto poznać historię tej przełomowej spalinówki.

Online Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 918
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 340
Odp: Tabor kolei DR - DB
« Odpowiedź #42 dnia: 13 Sierpnia 2018, 20:26:55 »
Swego czasu (2008 - 2009) bywałem służbowo w zakładach Arriva Neustrelitz i miałem okazję widywać te V200 oraz "greckie niedobitki". Na terenie zakładów można było spotkać przy okazji bardzo ciekawy inny tabor jak choćby całą masę BR232 różnych przewoźników, VT670 (piętrowy 2 osiowy szynobus), BR403 "Lufthansa-Airport-Express" (tzw. "Żaba"), masę V200, Class66, czy też BR142 w różnych barwach (WAB, EGP). Wagonów Eilzug nie zliczyłbym...   
« Ostatnia zmiana: 15 Sierpnia 2018, 09:48:30 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2164
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 348
Odp: Tabor kolei DR - DB
« Odpowiedź #43 dnia: 16 Sierpnia 2018, 10:52:57 »
Pod zamieszczonym niżej linkiem znajdziecie bardzo starą książkę o pojazdach szynowych produkowanych w Wagenbau Breslau.
https://cyfrowa.stacjamuzeum.pl/zasoby/obiekt/albumy/albumy/breslauer-actien-gesselschaft-fur-eisenbahn-wagenbau-und-maschinen-bau-anstalt-breslau#main
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Online Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 918
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 340
Odp: Tabor kolei DR - DB
« Odpowiedź #44 dnia: 04 Lutego 2022, 19:07:01 »
Odnośnie moich wspomnień o EU04 odnalazłem zdjęcie, które wykonał mi kolega w 1990 na terenie PPZM Chróścina Nyska. Zdjęcie jest z moich zbiorów i dlatego sygnaturka jest moja. Na fotce widać, jak traktowano "elektryki" na złomowisku w ChN... EU04-02 z MD Łazy skreślono z PKP 08.09.1978, po czym trafiła do PPZM. Stała tam kilka lat (w połowie lat 80 maszyny EU04 i EU20 można było zastać tam jeszcze na torach) i dopiero na przełomie lat 80/90 wzięto się za cięcie wozów, które już stały tam za długo...
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"