Autor Wątek:  Przestarzałe i zbyt restrykcyjne przepisy na polskiej kolei  (Przeczytany 28658 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #30 dnia: 01 Sierpnia 2018, 12:39:09 »
Ciąg dalszy:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/prokolej-pozytywnie-o-podwyzszeniu-predkosci-pociagow-z-jednym-maszynista-88068.html
Czy ZZMaszynistów zabrał oficjalny głos w tej sprawie?
Wszyscy mówią o widoczności semaforów. A co z zardzewiałymi wskaźnikami przy szlaku? Pamiętacie wskaźnik W27? Po 5 latach niewiele było na nim widać. Został zamieniony na czytelniejszy W27a i jest teraz poprzedzany wskaźnikiem W8. Zastanawiam się dlaczego tak późno to zrobiono.
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #31 dnia: 01 Sierpnia 2018, 13:21:10 »
Wtrace cytat.
Cytuj
Fundacja „Pro Kolej” poparła propozycję Ministerstwa Infrastruktury dotyczącą ograniczenia obowiązku stosowania dwuosobowej drużyny trakcyjnej dla pociągów kursujących z prędkością przekraczającą 130 km/h. Rezygnacja z niespotykanego w innych krajach Europy wymogu to, zdaniem Fundacji, wyjście z ery parowozów.

Offline erap2

  • Wiadomości: 96
  • JA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #32 dnia: 01 Sierpnia 2018, 16:31:47 »
Niespotykanego - patrz Niemcy, bez kabinówki nie wolno jechać więcej jak 100 km/h.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #33 dnia: 01 Sierpnia 2018, 16:42:23 »
Bo są przyzwyczajeni do jazdy gdzie nie muszą nic obserwować. Kabinówka ma właśnie tą wadę że maszynista zaczyna wozić ze sobą smartfona.
Powtórzę jeszcze raz: poproszę o argumenty do dwuosobowej obsady. Czy ktoś zaprzeczy że zdarzały się wypadki z powodu winy drużyny trakcyjnej z powodu niewłaściwej obserwacji szlaku?
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #34 dnia: 02 Sierpnia 2018, 22:32:40 »
Jest opinia UTK. https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/utk-przeciwko-podwyzszeniu-predkosci-do-160-kmh-z-jednym-maszynista--88095.html
Cytuj
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego uważa, że obecnie nie jest wskazana zmiana przepisów w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji. Chodzi o podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 160 km/h, w wypadku gdy na linii nie ma ECTS/ERTMS, a pojazd prowadzi jedna osoba.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #35 dnia: 04 Sierpnia 2018, 12:15:19 »
Prezes UTK nie mógł postąpić inaczej. ;)
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #36 dnia: 20 Października 2018, 12:59:15 »
Nawiązując do głównego tematu. Zgadzam się w pełni z prezesem od spraw szkoleń.
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/32581/przepis-o-dwoch-maszynistach-przy-predkosci-160-km-h-jest-niezyciowy.html
Dalsza dyskusja w temacie jest zbędna.
Są przykłady że więcej zdarzeń jest przy dwuosobowej obsadzie. Nie ma badań potwierdzających konieczność podwójnej obsady.
« Ostatnia zmiana: 24 Lutego 2019, 05:25:37 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #37 dnia: 20 Października 2018, 14:34:15 »
Dalsza dyskusja w temacie jest zbędna.
Są przykłady że więcej zdarzeń jest przy dwuosobowej obsadzie. Nie ma badań pptwierdzających konieczność podwójnej obsady.
Wiceminister do spraw odpowiednich już wie że się nie da. Ja ostatnio puściłem się szlakiem na 160 trochę trudniejszym niż cmk i masakra. Może jak się jeździ na pamięć to jest luz, ale tu pomocnik miał co robić. Nie jeden maszynista mi się przyznał, że coś mu "uciekło" np. jakaś czasowa 80-tka i ratował go pomocnik. Przy tych szybkościach i lesie słupów trzeba wiedzieć gdzie patrzeć, a jeszcze jak maszyna szwankuje, albo się ślizga to trzeba się pilnować.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #38 dnia: 20 Października 2018, 20:13:29 »
Przeczytaj dokładnie to co znajduje się w artykule. Minister i prezes utk byli przeciwko przed przedstawioną opinią, a ta jest jak beton uzasadniona. Są niezbite dowody na to że dwóch w kabinie obniża bezpieczeństwo.
Swoją drogą nie wiem co Ci pomocnik pomoże jak przeoczysz ograniczenie. Mam nadzieję że masz świadomość że ten co siedzi po lewej jest mniej skupiony od Ciebie. Nie chodzi o zabawę w gadżeciki tylko po prostu mniejsze skupienie z powodu braku zajęcia. O ile znam zdanie maszynistów, którzy od lat z takimi prędkościami jeżdżą, nie widzą uzasadnienia jazdy w podwójnej obsadzie tylko z powodu prędkości powyżej 130km/h.
« Ostatnia zmiana: 20 Października 2018, 20:15:27 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #39 dnia: 20 Października 2018, 20:22:09 »
Przeczytaj dokładnie to co znajduje się w artykule. Minister i prezes utk byli przeciwko przed przedstawioną opinią, a ta jest jak beton uzasadniona. Są niezbite dowody na to że dwóch w kabinie obniża bezpieczeństwo.
Jeździłem w Czechach i tam jak nie ma transmisji w torze kodów sygnalizacji kabinowej to nie pojedziesz więcej jak 120 km/h. Na komputerze nie wybierzesz większej prędkości jak 120, a sygnalizacja kabinowa w Czechach odciąża maszynistę tylko od obserwacji semaforów. Reszta jest na jego barkach chyba, że ma system AVV.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #40 dnia: 20 Października 2018, 20:23:19 »
Przeczytaj artykuł. Jest informacja o badaniach.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #41 dnia: 20 Października 2018, 20:30:30 »
Przeczytaj artykuł. Jest informacja o badaniach.
Wiem że jest, bo badania zdigitalizowałem ja.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #42 dnia: 20 Października 2018, 20:35:36 »
To zdigitalizuj jeszcze przypadki zdarzeń o których wspomina artykuł.
Jednakże o kabinówce przyznaję Ci rację. O tym już nikt nie myśli.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #43 dnia: 20 Października 2018, 21:10:34 »
W mojej firmie (4 tys. maszynistów) był w tym roku tylko jeden przy podwójnej obsadzie i był to jedyny od pięciu lat. Przy pojedynczej jest kilkadziesiąt rocznie.
Wiadomość w Kurierze jest z 7 września. Wiceminister wypowiedział się w temacie 14 września podczas obchodów Dnia Maszynisty https://photos.app.goo.gl/zFW9PaiThKXjNU3C7  Za miesięcznikiem Głos Maszynisty nr 9 z 2018r.
« Ostatnia zmiana: 28 Października 2018, 01:23:15 wysłana przez matek123 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #44 dnia: 23 Października 2018, 11:59:14 »
Przeczytaj dokładnie to co znajduje się w artykule. Minister i prezes utk byli przeciwko przed przedstawioną opinią, a ta jest jak beton uzasadniona. Są niezbite dowody na to że dwóch w kabinie obniża bezpieczeństwo.
Swoją drogą nie wiem co Ci pomocnik pomoże jak przeoczysz ograniczenie.
Myślę, że to jest błędny wniosek. Skoro w badaniach wyszło, że dwoje radzi sobie źle, oznacza to, że nie zajmują się czym trzeba. Zwykły brak dyscypliny. W innym wątku zamieściłem film z pracy maszynistow na dalekim wschodzie. Wiedza co mają robić i robią to sumiennie. Niestety, nikt do tej uwagi o filmie się nie odniósł.
A co do badań, jak wprowadza 160 z jednym maszynistom na stałe, to po 5 latach będzie można ocenić, który wariant jest bezpieczniejszy. Teraz to pisanie palcem na wodzie.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #45 dnia: 04 Listopada 2018, 20:33:14 »
Przykładowo w Czechach próba szybszej jazdy przy braku transmisji w urządzeniach przytorowych sygnalizacji kabinowej - kończy się tak: https://youtu.be/QOl9dTM9UqE  i to niezależnie od liczby maszynistów na pokładzie :)

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #46 dnia: 05 Listopada 2018, 10:42:30 »
Co to za lokomotywa? Jako że temat o bezpieczeństwie to co sądzicie o
160 na angliku (początek filmu 0:49). Potem 160 na zwrotnym (końcówka filmu 2:20)
« Ostatnia zmiana: 05 Listopada 2018, 10:51:32 wysłana przez Krzysiek »
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« Odpowiedź #47 dnia: 06 Listopada 2018, 06:40:53 »
Co to za lokomotywa?
Z mojego filmiku? EU45.

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Przestarzałe i zbyt restrykcyjne przepisy na polskiej kolei
« Odpowiedź #48 dnia: 24 Stycznia 2019, 23:18:27 »
"Strona spoleczna" wymusza na politykach utrzymywanie niczym nieuzasadnionych restrykcyjnych przepisow, ktore zmniejszaja konkurencyjnosc kolei. Najbardziej w obronie jazdy we dwoch krzycza przedstawiciele ZZM, ktorzy nigdy nie prowadzili pociagow z predkoscia 160 km/h (bo wywodza sie z Cargo i z czynna jazda 160 maja niewiele wspolnego). IMO ten zapis powinien zniknac z rozporzadzenia. Pomocnik czesto okreslany jest figurantem, zbednym balastem i tak jak powiedzial Kosa - tylko rozprasza maszyniste.

Przepis o dwóch maszynistach przy jeździe 160 km/h jest nieżyciowy



Obowiązek prowadzenia pociągu jadącego z prędkościami rzędu 130 – 160 km/h przez dwóch maszynistów w przypadku pojazdów niewyposażonych w ETCS jest nieżyciowy – uważają uczestnicy Debaty z Kurierem.


Cytuj
Obecnie, zgodnie z rozporządzeniem ministra właściwego ds. transportu w pociągach jadących powyżej 130 km/h w których nie ma systemu ETCS obowiązkowa jest dwuosobowa obsada maszynistów. Z powodu braku wystarczającej liczby maszynistów zdarza się, że tabor przystosowany do prędkości maksymalnej 160 km/h jedzie 130 km/h na liniach, na których obowiązują wyższe prędkości. Tak jest w przypadku niektórych pociągów dalekobieżnych na linii nr 1 i na linii Warszawa – Berlin. Efektem jest wydłużenie czasu jazdy pociągów nawet o 20-30 minut.

– Kilka lat temu w PKP Intercity analizowaliśmy kwestię, czy pociąg może jeździć 160 km/h w obsadzie z jednym maszynistą. Miała być wyznaczona około 50-osobowa grupa losowo wybranych maszynistów, którą obejmowały by badania na szybkość reakcji. Wtedy jednak nie było przepisu o ETCS – zauważył Jacek Kosiński, prezes spółki CS Natura Tour.

Przepis o obsadzie pociągów budzi sporo wątpliwości, nie ma bowiem dowodów na to, by poprawiał bezpieczeństwo ruchu, a niektórzy maszyniści wręcz twierdzą, że dwuosobowa obsada stanowi utrudnienie.

– Nie wiadomo na jakiej podstawie wprowadzono obowiązek asysty drugiego maszynisty. Podobno w latach 80-tych przeprowadzono jakieś badania psychofizyczne. Zadałem sobie trud i dotarłem do tych badań. Faktycznie w 1978 przeprowadzono badania szybkości reakcji maszynisty w pociągu jadącym 160 km/h. Jaki był wniosek z tych badań? Nie ma żadnych przeszkód, by pociąg był prowadzony przez jednego maszynistę przy tej prędkości – powiedział Piotr Macioszek, wiceprezes Izby Gospdoarczej Transportu Lądowego.

– Ja osobiście zgadzam się, że taki pociąg można prowadzić w pojedynkę. Powiem więcej z osobistego doświadczenia wiem, że mi druga osoba w kabinie przeszkadza., bo zajmuje się nie tym co trzeba. Natomiast fakt, że w 2003 r. wprowadzono takie rozporządzenie to prawdopodobnie skutek nacisków strony społecznej – powiedział Jacek Kosiński.

Rezygnacja z obowiązku asysty drugiego maszynisty może być tematem kontrowersyjnym, jednak zdaniem uczestników debaty, taki krok nie tylko pozwoli przyspieszyć pociągi, ale może tez poprawić bezpieczeństwo.

– Statystyki zdarzeń i wypadków na kolei w tym niezatrzymania się przed semaforem, niezatrzymania się na przystanku wskazują, że częściej dochodzi do nich przy dwuosobowej obsadzie – wskazuje prezes CS Natura Tour.

Podobne stanowisko mozna uslyszec od instruktorow IC.
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2019, 23:29:21 wysłana przez iwan »
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Przestarzałe i zbyt restrykcyjne przepisy na polskiej kolei
« Odpowiedź #49 dnia: 25 Stycznia 2019, 05:04:26 »
"Strona spoleczna" wymusza na politykach utrzymywanie niczym nieuzasadnionych restrykcyjnych przepisow, ktore zmniejszaja konkurencyjnosc kolei.
Szukajmy jeszcze więcej takich "dziadowskich" oszczędności...
Cytuj
Najbardziej w obronie jazdy we dwoch krzycza przedstawiciele ZZM, ktorzy nigdy nie prowadzili pociagow z predkoscia 160 km/h (bo wywodza sie z Cargo i z czynna jazda 160 maja niewiele wspolnego).
Większość obecnie doświadczonych wywodzi się z Cargo. Często było tak, że ten kto "nie musiał" to nie przechodził do IC (wiem - Olszynka przeszła hurtowo, ale np. takie Gliwice nie)...
 
Cytuj
Pomocnik czesto okreslany jest figurantem, zbednym balastem i tak jak powiedzial Kosa - tylko rozprasza maszyniste.
Wszyscy jeździliśmy we dwóch i powinien pamiętać na czym polega praca zespołowa, ale wiadomo - są "napastnicy" którzy by chcieli tylko sami gole strzelać...;-)

 

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Przestarzałe i zbyt restrykcyjne przepisy na polskiej kolei
« Odpowiedź #50 dnia: 25 Stycznia 2019, 22:12:00 »
Szukajmy jeszcze więcej takich "dziadowskich" oszczędności...

To nie sa dziadowskie oszczednosci. Albo percepcja maszynisty pozwala na jazde 160, albo nie.

Kazdy wie, ze pomocnik to jest fikcja i w wielu zdarzeniach przyczynia sie tylko do ich powstania zagadujac maszyniste.

Cytuj
Większość obecnie doświadczonych wywodzi się z Cargo. Często było tak, że ten kto "nie musiał" to nie przechodził do IC (wiem - Olszynka przeszła hurtowo, ale np. takie Gliwice nie)...

Przechodzila ta czesc, ktora miala cos wspolnego z szybkim ruchem.

Cytuj
Wszyscy jeździliśmy we dwóch i powinien pamiętać na czym polega praca zespołowa, ale wiadomo - są "napastnicy" którzy by chcieli tylko sami gole strzelać...;-)

To jest pozamerytoryczny wywod. Prosze o wskazanie choc jednego opracowania, ktore wskazywaloby na ograniczenie percepcji maszynisty przy 130 km/h.
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Przestarzałe i zbyt restrykcyjne przepisy na polskiej kolei
« Odpowiedź #51 dnia: 28 Stycznia 2019, 18:31:25 »
Szukajmy jeszcze więcej takich "dziadowskich" oszczędności...

To nie sa dziadowskie oszczednosci. Albo percepcja maszynisty pozwala na jazde 160, albo nie.

Kazdy wie, ze pomocnik to jest fikcja i w wielu zdarzeniach przyczynia sie tylko do ich powstania zagadujac maszyniste.
W jakimś sensie, jest to przykre. To oznacza, brak wyobraźni po co są w kabinie we dwóch. Kabina Boeinga 737, dwaj piloci wiedzą co mogą a co nie. Likwidacja stanowiska ze względu na niedopełnienie obowiązku i brak jego egzekwowania. Należałoby nagrywać rozmowy w kabinie i wyciągać konsekwencje za karygodne pogaduszki.Nie kwestionuje percepcji do jazdy 130-160 w pojedynkę. Tak czy inaczej wynikną  z tego oszczędności.
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2019, 18:35:00 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Przestarzałe i zbyt restrykcyjne przepisy na polskiej kolei
« Odpowiedź #52 dnia: 17 Lutego 2019, 20:05:45 »
Kabina Boeinga 737, dwaj piloci wiedzą co mogą a co nie. Likwidacja stanowiska ze względu na niedopełnienie obowiązku i brak jego egzekwowania. Należałoby nagrywać rozmowy w kabinie i wyciągać konsekwencje za karygodne pogaduszki.Nie kwestionuje percepcji do jazdy 130-160 w pojedynkę. Tak czy inaczej wynikną  z tego oszczędności.
Gdyby IC i PR byli przewoźnikami lotniczymi to średnio raz w tygodniu mielibyśmy katastrofę. Ze względu na stan techniczny taboru oraz jakość wyszkolenia załóg. Prawdziwi maszyniści są w znacznej mniejszości, ewentualnie na emeryturach. Dodatkowo pogarsza sprawę PLK, która zawodowo się ośmiesza na każdym kroku. Ciekawe czy już uruchomili ETCS pomiędzy Legnicą a Opolem? Ile lat potrzeba 2,3,10 aby taki system uruchomić? To nie jest żaden high-tech, normalny system znany w Europie od ponad 30 lat.
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Przestarzałe i zbyt restrykcyjne przepisy na polskiej kolei
« Odpowiedź #53 dnia: 17 Lutego 2019, 20:09:39 »
LWO ma być uruchomione w tym roku - technicznie jest ok, pozostają ostatnie sprawy formalne.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Przestarzałe i zbyt restrykcyjne przepisy na polskiej kolei
« Odpowiedź #54 dnia: 17 Lutego 2019, 20:15:23 »
Ile to lat od założenia eurobalis i budowy wież GSM-R na tym odcinku? Około 3-4 jeśli się nie mylę?
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2019, 21:22:42 wysłana przez matek123 »
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline gravition

  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 82
Odp: Przestarzałe i zbyt restrykcyjne przepisy na polskiej kolei
« Odpowiedź #55 dnia: 18 Lutego 2019, 19:02:34 »
Porównywanie pilotów do maszynistów jest nietrafione, proszę nie porównywać nieporównywalnie bardziej skomplikowanej kabiny samolotu do kabiny maszynisty. Maszynista będąc w pojedynkę jest w stanie samodzielnie obsłużyć maszynę, co jest bardzo utrudnione w przypadku samolotu i jest to zupełnie inna para kaloszy. I proszę sobie szczerze odpowiedzieć na pytanie, czym tak naprawdę w trakcie jazdy zajmuje się pomocnik maszynisty? Siedzi i ślepi się na szlak, nie wykonuje żadnych czynności związanych z obsługą maszyny, może jedynie podać sygnał RP1 lub wdusić grzyba od hamowania nagłego, NIC poza tym. Jedynie w dawnych czasach wykonywał polecenia głównego maszynisty w stylu przynieś podaj pozamiataj podłącz loka do wagonów. I to, co najważniejsze, a co zostało już wyżej poruszone i każdy maszynista z większym lub mniejszym doświadczeniem potwierdzi, że osoba siedząca na miejscu pomocnika maszynisty często gęsto po prostu rozprasza prowadzącego, ja osobiście jak jadę i mi ktoś nadaje z boku o pierdołach to dostaję palmy bo mnie to rozprasza i nie mogę się skupić na jeździe. A jak zwrócisz takiemu uwagę, to jeszcze się sfocha i potem rozgaduje jaki to niekoleżeński jesteś. Jazda w pojedynkę z prędkością 160km/h jest jak najbardziej możliwa, a jeżeli ktoś twierdzi, że przeszkodą jest ograniczona percepcja, to należy tutaj poruszyć temat badań lekarskich, a głównie chodzi o psychotesty, gdyż to one mają za zadanie stwierdzić, czy dany kandydat posiada odpowiednie zdolności i czasy reakcji,a co za tym idzie czy jest w stanie poprowadzić pociąg. Do przemyślenia jest kształt tych testów, sposób sprawdzania percepcji, odruchów i innych rzeczy mających wpływ na prawidłową reakcję osoby prowadzącej pociąg na sytuację ruchową. Można też powiedzieć, że w warunkach nocnych, w deszczy czy we mgle jazda w pojedynkę z dużą prędkością jest ogromnym ryzykiem, ale taki jest już ten zawód, i jak ktoś się na niego decyduje to powinien wiedzieć co go czeka.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Przestarzałe i zbyt restrykcyjne przepisy na polskiej kolei
« Odpowiedź #56 dnia: 20 Lutego 2019, 17:52:46 »
Będę porównywał do pracy pilotów. Są kraje i filmy na których widać pracę dwójki Maszynistów. Mają to zorganizowane, obaj wiedzą w jakim celu są w pracy. Mają urządzenia rejestrujące ich zachowanie. Proszę zrozumieć, pomocnik ma wiedzieć po co siedzi w kabinie. Póki co, widzę że nadal wszystko po taniości i po "polsku"  Wstawiłem na forum filmik z takiej jazdy. Wracając do pilotów, chodziło mi o zasadę działania, nie o istotę komplikacji ich pracy. Gravition, prezentujesz pogląd, u nas się nie da, u nas nie potrzeba.   

Offline gravition

  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 82
Odp: Przestarzałe i zbyt restrykcyjne przepisy na polskiej kolei
« Odpowiedź #57 dnia: 20 Lutego 2019, 21:27:50 »
Źle mnie zrozumiałeś, przy odrobinie chęci i woli wszystko się da, tylko trzeba chcieć, a z tym jest u nas problem. Gdyby u nas odpowiednio to uregulować i zorganizować, to również by to dobrze działało, problem leży w systemie, który jest przestarzały i nadal pisany pod parowozy w momencie, gdy w eksploatacji mamy pendolino z ERTMS na pokładzie.
Tak samo nie wiem czy jesteś w temacie propozycji zmian sygnalizacji w Polsce ->
http://www.ikolej.pl/fileadmin/user_upload/Seminaria_IK/Styczen19_Torun_Golebiewski.pdf?fbclid=IwAR129EWZxARFJ7uycBIrCNbce3RkHzQXy9IKetKyrwbKiKXUNy8qKLLetTE
Niepotrzebne komplikowanie, zamieszanie, przerost formy nad treścią, przebajerowanie. W Niemczech jest prosty i sprawny system sygnalizacji, o czym pisze wiele osób mających doświadczenie w poruszaniu się po tamtejszych torach, zamiast wziąć przykład z tego co dobre, wymyśla się coś na siłę i niepotrzebnie komplikuje życie. Żebyś nie zrozumiał mnie źle - fajnie, że ktoś zajął się tym tematem i chce wprowadzić zmiany, ale jak zwykle jest to robione nie tak jak powinno, jak wiele różnych innych rzeczy, które aż proszą się o reformę.

Offline centarail

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 72
Odp: Przestarzałe i zbyt restrykcyjne przepisy na polskiej kolei
« Odpowiedź #58 dnia: 20 Lutego 2019, 22:16:08 »
Jest sobie pociąg. Dajmy mu numer 44556. Lokomotywa dostosowana do prędkości 200 km/h. Szlakowa prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Rozkład opracowany "na sztywno". Wlecze się z prędkością 130km/h. Dlaczego?
a) jedna para oczu nie ogarnie prędkości wyższej niż 130 km/h (po co więc te szkolenia na symulatorze EP09 w Warszawie? A może tam też jedzie pomocnik?
b) wina dyspozytora - nie ma pomocnika
c) wina ETCS i zarządcy infrastruktury (bo przecież nie przewoźnika)
d) wina litery prawa.
Proszę wskazać właściwą odpowiedź.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Przestarzałe i zbyt restrykcyjne przepisy na polskiej kolei
« Odpowiedź #59 dnia: 21 Lutego 2019, 07:42:30 »
Dlaczego?
a) jedna para oczu nie ogarnie prędkości wyższej niż 130 km/h (po co więc te szkolenia na symulatorze EP09 w Warszawie? A może tam też jedzie pomocnik?
Nie o to chodzi. W transporcie lądowym duże pojazdy np. TIR mają ograniczenie do 90 km/h, a autobusy do 100 km/h i nie ważne że jadą autostradą. Kierowca nie musi ciągle akomodować oka do bliży i do nieskończoności (dali), a maszynista wypatruje semaforów na dystansie minimum 300 metrów (szlaki kolejowe do 120 km/h) i ok. 400 metrów na cmk (minimalna odległość widzialności dopuszczona przepisami), a dodatkowo ma dużo do czytania w kabinie na pulpicie + obsługa np. radia itp.