Autor Wątek:  ST44 Nowy model  (Przeczytany 55554 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1719
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1185
ST44 Nowy model
« dnia: 10 Lipca 2018, 11:19:35 »
Cześć, wiele osób pytało na forum, jak i na maszynowym fanpagu, "co z gagarem" otóż prace posuwają się w miarę mojego czasu. Ile zostało do dokończenia? Według szacunków patrząc teraz, niewiele ale jednak potrzeba czasu. Jednakże informuję "oczekiwaczy" że nie porzuciłem projektu.
Na wstępie mogę tylko powiedzieć że projekt nie upadnie i nie zostanie porzucony, jak poprzednik to zrobił.  Jedyna prośba do was, fotografować wszystkie lokomotywy ST44/M62 które się da, oczywiście nie tylko na tekstury ale również wymiary i zdjęcia poszczególnych obiektów do wymodelowania takich jak:
Reflektory w zmodernizowanych ST44/M62. Proszę oczekiwaczy o nie zasypywanie wątku śmieciami, gdyż wątek ma charakter informacyjny, gdzie będę przekazywał postępy prac.

Na wstępie mogę powiedzieć, że dysponuję dodatkowo 2 kabinami do lokomotyw, Są to kabina zmodernizowana ST44 w zakładach Pesa Bydgoszcz oraz kabina M62 sprzed modernizacji. Lecz niestety że były wykonane na powstający model, bodajże w 2010 roku lub wcześniej, będzie trzeba je dostosować do panujących standardów. Czyli pomoc przy kabinach mile widziana.

Model lokomotywy jest oczywiście nowy i wymiarowy, wózki lokomotywy zostały wykonane od nowa przez świetnego modelarza @Chrzan za co bardzo mu dziękuje.
Z czasem będą pojawiały się tutaj screeny z dalszych prac, oczekiwaczy proszę o nie zasypywanie pytaniami "kiedy będzie"


Zmiany:
Cytuj
Ostatnim czasy @Stele poprawił wózek który wykonał @chrzan. Tekstura i wózek jest wykonany w jak najwyższej jakości (3D) zostały wykonane w programie, Substance Painter.
Dla ciekawskich wózek ma 24k poly.

EDIT: 5.11.2018
Żeby nikt nie myślał że projekt przepadł, jestem na etapie wdrażania poprawek i jak dobrze pójdzie, pudło trafi do szerszej publiczności "deweloperskiej" potem do testów w szerszym gronie, już pod koniec listopada. Obecnie zostało do zrobienia takie rzeczy jak: ustawić pivoty, hierarchię, układ mapowania i inne.
« Ostatnia zmiana: 10 Września 2019, 12:52:14 wysłana przez Piotr93 »

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3821
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Listopada 2018, 13:38:40 »
http://s8.flog.pl/media/foto/7188258_st441106.jpg

Ciekawe w którym końcówki są po tej samej stronie?

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1075
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 495
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Listopada 2018, 14:07:45 »
Reflektor po stronie maszynisty jest "kopią" tego po stronie pomocnika...
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline DzordZ

  • Betatester
  • Wiadomości: 289
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 407
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Listopada 2018, 14:48:17 »
Z tego co wiem, nigdzie nie było końcówek po tej samej stronie. Pytanie wywołało jednak pewną refleksję, niemniej:
ST44-1102, jako jedyna ma na jednym czole "zeza": http://rail.phototrans.eu/14,129130,0,_______________M62_ST44_1102.html
ST44 do numerów 10xx (najpewniej 107?, do ustalenia) mają puzon TE 3.53.050, wyższe numery - nie wiem, jaki konkretnie, ale bardzo możliwe, że identyczny do SM48. Co więcej, ST44 mają dwa typy zgarniaczy, ale Piotr o tym wie.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1075
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 495
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Listopada 2018, 15:00:23 »
Końcówki na "garnkach" zawsze były na zewnątrz obudowy, a w maszynach z małymi reflektorami, końcówki montowano na przednim podeście niejako wewnętrznie.

EDIT: 06.11.2018
Niektóre wozy z małymi reflektorami nie miały żadnych "końcówek" np. M62 z Orlenu, czy M62M z RP (w obu przypadkach wybrane maszyny).
« Ostatnia zmiana: 06 Listopada 2018, 17:33:44 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1719
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1185
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Listopada 2018, 16:47:03 »
Nie sugerujcie się panowie zdjęciem, sprzed miesięcy bo jest nie aktualne, reflektory modelował @matek123 i sugerował się pierwszym lepszym zdjeciem. Oczywiście się poprawi.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6269
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2193
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Listopada 2018, 16:58:57 »
No wypadki się zdarzają... Trzeba zrobić odpowiednio odbicie lustrzane względem osi i będzie dobrze.
« Ostatnia zmiana: 06 Listopada 2018, 17:21:43 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1075
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 495
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Listopada 2018, 17:27:56 »
Przy okazji ciekawostka - 99,99% "Gagarinów" w PL miało wózki z 4 cylindrami hamulcowymi, jednakże istniały wyjątki:

1. M62-1194, 1239, 1318 i 1601 z PCC Szczakowa miały tylko po 2 cylindry (tak jak w TEM2),
2. ST44-1500 z PKP miała wózki od TE109, czyli z Ludmiły (BR132) i posiadała 6 cylindrów hamulcowych.
« Ostatnia zmiana: 06 Listopada 2018, 17:36:26 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 545
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Listopada 2018, 18:21:26 »
Swoją drogą, przepraszam za być może głupie pytanie ale...czy ilość cylindrów hamulcowych w wózkach miała jakiś znaczący wpływ na hamowanie?

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1719
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1185
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Listopada 2018, 20:08:16 »
Poprawione reflektory. Żaluzje i wentylator postaram zrobić animowane, w tedy układ chłodzenia będzie już na poziomie SU45 adamstan-a 84.
« Ostatnia zmiana: 06 Listopada 2018, 20:14:38 wysłana przez Piotr93 »

Offline Dróżnik Wiór

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 257
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Listopada 2018, 21:53:23 »
Swoją drogą, przepraszam za być może głupie pytanie ale...czy ilość cylindrów hamulcowych w wózkach miała jakiś znaczący wpływ na hamowanie?

Nie miała wpływu na to bezpośrednio, hamowanie musiało się odbywać tak samo, mieć tę samą skuteczność w wózkach z dwoma, czy np. czterema cylindrami. Dla prowadzącego lokomotywę nie jest to zauważalne. Kran za każdym razem spuści z przewodu tę samą wartość ciśnienia, odpowiadającą stopniowi hamowania, niezależnie od ilości cylindrów. Różnią się ciśnienia podawane przez zawór rozrządczy LST-1 do cylindrów. Im więcej cylindrów, tym mniejsze ciśnienie jest potrzebne do zahamowania. Za przykład posłuży SM42, posiadająca dwa typy wózków. Zawór LST-1 na wózek 6D z czterema cylindrami podaje 0,42MPa, a na 1LN z dwoma cylindrami 0,62 MPa.

Offline Auper

  • Wiadomości: 23
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Listopada 2018, 10:05:53 »
A nie jest czasem tak, że w sytuacji większej ilości cylindrów hamulcowych, prowadzący lokomotywę będzie w stanie odczuć różnicę poprzez mniejszy czas zwłoki przy wdrażaniu hamowania samym lokiem? Jeżeli tak by było, to pytanie czy będzie to również odwzorowane w symulatorze ;)

Offline Dróżnik Wiór

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 257
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #12 dnia: 07 Listopada 2018, 20:27:05 »
Ogólnie, to każda lokomotywa luzem hamowana zaworem pomocniczym FD1 zareaguje szybciej. Ten zawór ma oddzielny układ przewodów ciśnienia, niezależny od kranu i  zaworu rozrządczego. LST-1 wraz z kranem działają trochę wolniej, bo muszą upuścić ustalone wartości ciśnienia do hamowania i powietrze pokonuje skomplikowany układ tych urządzeń. Chodzi o nie rozerwanie pociągu podczas hamowania i płynne luzowanie. Jedynie pozycja hamowania nagłego działa szybko,   
Zawór pomocniczy FD1 też reguluje się stosownie do ilości cylindrów hamulcowych i typu lokomotywy. On też musi upuścić tyle samo, co kran, tyle że zrobi to szybciej. Nie wiem jednak, ile wynosi ta różnica w reagowaniu. Kran pomocniczy posiada płynnie poruszającą się tuleję, maszynista wybiera spadek ciśnienia obserwując manometr.
Znów sięgnę do przykładu SM42. Wózek 6D (4 cylindry) potrzebuje wartości 0,40 MPa, a 1LN (2 cylindry) 0,62. Te same wartości jak w poprzednim moim wpisie. Tego akurat nie daje się zmienić, siła docisku klocków nie powinna powodować blokowania się kół.

Dodam, że wspomniana ileś wpisów wyżej maszyna o sześciu cylindrach hamulcowych wymagała prawdopodobnie do pełnego hamowania spadku ciśnienia w przewodzie głównym z 0,5 do 0,37 MPa.

Te podane przeze mnie ciśnienia dotyczą jedynie lokomotyw i tego, jakie ciśnienie podaje im mały kran lub zawór rozrządczy, działający jedynie na lokomotywę (wagony mają własne).
« Ostatnia zmiana: 07 Listopada 2018, 20:32:54 wysłana przez Dróżnik Wiór »

Offline Auper

  • Wiadomości: 23
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Listopada 2018, 10:56:52 »
Nie do końca zrozumieliśmy się. Chodzi mi o hamowanie samym lokiem, na FD1 w obu przypadkach. Wydawać mogłoby się, że inaczej zachowa się lokomotywa z większą ilością cylindrów hamulcowych niż taka z ich mniejszą ilością. Przy pełnym otwarciu zaworu hamulca pomocniczego, czyli bez ograniczenia jego przepływu, więcej powietrza napłynie do 4/6 cylindrów ze względu na ich większą objętość, aniżeli do 2, gdzie już mniejsza ilość powietrza spowoduje uzyskanie wyższych ciśnień, przez co również wyższej siły hamowania. Wynikałoby z tego, że taki lok z mniejszą ilością cylindrów powinien szybciej reagować na wysterowanie FD1 (a raczej otwarcie, bo to nie sterownik) aniżeli lok na większej ilości cylindrów hamulcowych.

Nieco to zagmatwane, wiem, ciężko mi to tak wyłożyć słowem pisanym ;) Możliwe też że coś pokręciłem, to tylko domysły; pracuje w infrastrukturze więc wiele o taborze nie wiem ;)
« Ostatnia zmiana: 13 Listopada 2018, 10:57:55 wysłana przez Auper »

Offline DzordZ

  • Betatester
  • Wiadomości: 289
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 407
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Listopada 2018, 14:05:14 »
Wracając do samego modelu, na gagarinach mamy jeszcze po bokach dwu- i trójdzielne żaluzje chłodnicy.

Offline Matson

  • Wiadomości: 193
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 64
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #15 dnia: 13 Listopada 2018, 14:24:39 »
Wracając do samego modelu, na gagarinach mamy jeszcze po bokach dwu- i trójdzielne żaluzje chłodnicy.

Zgadza się, numery niższe, tj. do ok 450 (432 to najwyższy numer jaki udało mi się znaleźć) miały żaluzje trójdzielne, później zaczęto stosować dwudzielne.

Offline piotrek0804

  • Wiadomości: 183
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #16 dnia: 13 Listopada 2018, 15:24:03 »
Do numeru 488 miały trójdzielne, od 489 dwudzielne.

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1719
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1185
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #17 dnia: 14 Listopada 2018, 15:16:20 »
Wytłumaczy mi ktoś o co chodzi z tymi "dzielonymi" żaluzjami? cobym wiedział żeby to jako include zrobić potem, pójdzie jako osobny submodel.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3821
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Listopada 2018, 15:31:22 »

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1719
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1185
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #19 dnia: 14 Listopada 2018, 16:24:36 »
A to tylko te słupki, myślałem że coś innego, Dzięki. Przy okazji założyłem listwę, dodałem kratkę wentylacyjną na czole w 3D, ogółem model zostaje na 92k poly. Także coraz mniej do skończenia, w zasadzie model jest gotowy, zostały pierdoły.

EDIT:
Na zachętę, żeby fotografować wszystkie jeżdżące "gagariny" których nie dotknęła jeszcze modernizacja..
« Ostatnia zmiana: 20 Listopada 2018, 14:04:34 wysłana przez Piotr93 »

Offline DzordZ

  • Betatester
  • Wiadomości: 289
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 407
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #20 dnia: 20 Listopada 2018, 15:59:31 »
Żeby nakierować wiadomość przedmówcy: klasyczne iwany PKP Cargo obecnie stacjonują / przypisane są pod lokomotywownie Białystok oraz W-wa Odolany.
Jeżeli chodzi o świadectwa sprawności technicznej, to na chwilę obecną ostatnio (15 XI 2018) "wyszedł" ST44-172, a za chwilę (29 XI 2018) wyjdzie ST44-1106, po czym przez pół roku sytuacja będzie w teorii stabilna. Pomimo, że lokomotyw nie jest (znów, w teorii) aż tak mało, bo 13 nie licząc dwóch w/w, lokomotywy są awaryjne. Możliwe, że wiosną skończą się objazdy Lublin - Łuków, przez co kolejne ST48 zostaną przypisane pod depo Białystok. Co więcej, już 6 tetetek z nowej dostawy też przyjechało na Podlasie i to nie jest ostatnie słowo.
Potrzeba tekstur lokomotyw o numerach: 089, 199, 282, 313 (moje się nie nadają raczej), 324, 399(wóz po kolizji w 2014 ma inne barwy, potrzebne są dwa boki i dwa czoła), 1096, 1099, 1101, 1106 (ostatni dzwonek), 1113.

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1719
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1185
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #21 dnia: 25 Listopada 2018, 12:10:36 »
Tyle w temacie "coraz bliżej" dzięki owocnej współpracy ;)

Offline maszynistaPR

  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #22 dnia: 25 Listopada 2018, 13:34:50 »
Moze uda nam sie z kolega zlapac 1106, 324 jezdzi obecnie w Warszawie, 089 stoi na szopie w Bialymstoku, ale znajac zycie nas nie wpuszcza... 1113 narazie nieczynny ale dostanie silnik od 1106 i jak wroci do czynnej służby to moze uda sie cos ufocic :D
« Ostatnia zmiana: 25 Listopada 2018, 13:38:08 wysłana przez maszynistaPR »
PR BIAŁYSTOK

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1075
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 495
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #23 dnia: 25 Listopada 2018, 16:55:32 »
089 stoi na szopie w Bialymstoku, ale znajac zycie nas nie wpuszcza...

Jakie stosujecie zasady, aby wejść do szopy w Białym?
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline olgierdsm

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #24 dnia: 25 Listopada 2018, 17:08:46 »
Hej! Jak by co to mogę dać zdjęcia na teksturę M62-1007.
« Ostatnia zmiana: 02 Grudnia 2018, 23:57:17 wysłana przez Stele »

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 624
  • Nic nie może wiecznie trwać
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 489
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #25 dnia: 25 Listopada 2018, 17:16:25 »
@olgierdsm Jeśli nie wiesz jak robić zdjęcia na tekstury, albo w jakim wątku publikować - wysyłam linki.
https://eu07.pl/forum/index.php?topic=5365.0.html - Jak robić zdjęcia na tekstury?
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.0.html - Zdjęcia Taboru Na Tekstury
A najlepiej nie robić nic.

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #26 dnia: 26 Listopada 2018, 17:50:39 »
Posiadam materiał na teksturę ST44-1113 sprzed ok. 10 lat.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #27 dnia: 24 Kwietnia 2019, 21:47:07 »
Tamte garnki to już historia. Stasiu i spółka prezentują nowy lepszy wymiar ;).
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1719
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1185
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #28 dnia: 25 Kwietnia 2019, 15:24:38 »
Jeszcze trochę i składamy paczkę, mam nadzieję że na wakacje będziecie mieli czym śmigać. Nie mamy opóźnień ani nie planujemy zawieszenia nad nim prac w razie gdyby ktoś pytał.

Offline Matson

  • Wiadomości: 193
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 64
Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« Odpowiedź #29 dnia: 25 Kwietnia 2019, 15:49:45 »
Dajcie znać, jeśli będziecie czegoś potrzebować do dokumentacji - mam sam i znam kogoś, kto ma dużo zdjęć gagarów łącznie z detalami.