Autor Wątek:  MaSzyna 18.06 - problemy  (Przeczytany 10775 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dymus

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1044
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 266
MaSzyna 18.06 - problemy
« dnia: 01 Lipca 2018, 15:01:41 »
Wątek założony w celu zgłaszania nieprawidłowości zaobserwowanych w MaSzynie w wydaniu 18.06.

Proszę pamiętać o:
  • dokładnym opisie problemu (jaką lokomotywę uruchamiasz, na jakiej scenerii, co się dzieje);
  • w przypadku crashy i błędów graficznych, informacji o konfiguracji sprzętowej (procesor, pamięć karta graficzna i wersja sterowników do niej – szczególnie ta informacja jest cenna);
  • pliku log.txt, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w katalogu głównym symulatora; UWAGA! Należy sprawdzić, czy w starterze Rainsted zaznaczona jest opcja Zapisywanie przebiegu symulacji w "log.txt"; znajdziesz ją w zakładce "Ustawienia"; log musi być z uruchomienia, w którym wystąpił błąd (nie generuj pliku log na innej, działającej scenerii, i w przypadku korzystania z innego taboru, tylko po to, żeby był); Jeśli błąd dotyczy nie podania jakiegoś sygnału lub utknięcia AI na szlaku, należy ustawić kamerę w/obok takiego pojazdu i wcisnąć F3 by wyświetliły się czerwone informacje diagnostyczne.
  • w przypadku crashy pliku .dmp; jeżeli się nie wygenerował poinformować o tym
  • w przypadku podmiany składów, pliku $sceneria.scn, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w folderze scenery;
  • ewentualnie screenie obrazującym problem (przypominamy o Regulaminowym umieszczaniu screenów); Na screenie powinny być wyświetlone informacje diagnostyczne spod F3, czyli stan błędnie zachowującego się pojazdu, lub współrzędne miejsca z błędnie umieszczonymi obiektami.
Wiadomości raportujące błędy, a będące nieprzydatne do ich lokalizacji/usunięcia, będą przenoszone na bocznicę.

Prosimy nie zgłaszać w wątku problemów wynikających z nieprawidłowej instalacji paczki, bądź własnych w niej modyfikacji!

Przed napisaniem wiadomości prosimy przeczytać plik informacyjny readme.html i poszukać w nim rozwiązania swojego problemu.


Ewidentne braki w funkcjonowaniu pojazdów, oskryptowaniu scenerii, o których jesteś przekonany, że nie leżą po twojej stronie klawiatury, proszę zgłaszać bezpośrednio w BUGTRACKERZE PACZKI CAŁOŚCIOWEJ. Tu mają dużą szansę zaginąć.




Za bardzo wycięta krawędź tekstury toru 1435mm/tpbps-new2. Wiem że pomysł alfy na krawędziach jest naprawdę dobry i może dać świetne efekty, ale jest to za bardzo podcięte i w przypadku np. podsypki o wysokości 0.6m (a pod taki profil była przewidziana też ta tekstura) tory lewitują w powietrzu, bo tak jest podcięta. W przypadku wersji "standardowej" o wysokości 0.2 jest ok, ale 0.6 już nie.
« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2018, 15:59:16 wysłana przez Milek7 »

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9199
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1939
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Lipca 2018, 15:06:19 »
Podsypka ta jest w dwóch kopiach w paczce. W roocie i w 1435mm. Można by jedną przerobić pod inny profil. Ale przy strzępieniu podsypek zawsze będzie ten problem.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3743
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2229
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Lipca 2018, 15:09:18 »
Wypadaloby w exe zmienic glupia konwencje przesuwania UV, krawedzie tekstury powinny pokrywac sie z krawedziami nasypu i tyle. Lekkie rozciagniecie nie powinno byc jakos wybitnie zauwazalne w przypadku takich rzeczy jak zwir czy trawa.

Offline dymus

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1044
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 266
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Lipca 2018, 15:10:19 »
A jakby strzępić same krawędzie? Mam na myśli bardzo, bardzo blisko krawędzi. Wtedy powinno być trochę lepiej?

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3743
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2229
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Lipca 2018, 15:13:13 »
Przy obecnej metodzie mapowania strzepienie krawedzi widoczne bedzie tylko na wysokich nasypach ktore ta krawedz w ogole wykorzystuja. Nizsze tory takie jak na TD nie beda w takiej sytuacji mialy strzepienia w ogole, bo ich mapowanie konczy sie dobry kawalek od krawedzi tekstury.

Offline bolek

  • Wiadomości: 100
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Lipca 2018, 18:02:51 »
W wagonie BD4osuv są białe prostokąty w miejscu oznaczeń.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9199
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1939
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Lipca 2018, 18:03:26 »
Tak ma być. Zamalowali biała farbą.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3743
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2229
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Lipca 2018, 18:19:20 »
http://eu07.pl/userfiles/24014/priv-tpbps-new2.rar

lekko poprawiona tekstura postrzepionej podsypki 0.2m, oraz wariant -699 dla podsypki o wysokosci 0.6m  Koniec koncow to jednak prostsze niz kombinowanie w kodzie exe.

(tekstury ida do katalogu textures/1435mm

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 952
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 661
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Lipca 2018, 20:32:35 »
Poprawione podsypki w dds jako hotfix https://stuff.eu07.pl/1806HF.zip
(instalator sam pobierze)

Offline Marconi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 319
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Lipca 2018, 21:43:17 »
Nie zostały zaktualizowane pliki scenerii Quarkmce2007. W związku z powyższym błąd zgłoszony przez @Barti_81 pozostaje aktualny.
Pozdrawiam.

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 952
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 661
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Lipca 2018, 21:58:04 »
aleocochodzi?

Offline Marconi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 319
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Lipca 2018, 22:13:23 »
@Barti_81 zgłosił błąd w działaniu scenerii Quarkmce2007. Skład jadący ze Skwarek przez Wielki Kac do Koniewic utyka pod semaforem wjazdowym do Koniewic. Na stronie @Ra ukazała się poprawka do scenerii usuwająca powyższy błąd, ale nie została ona umieszczona w paczce 18.06.
Pozdrawiam.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9199
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1939
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Lipca 2018, 22:14:33 »
Wtedy wersja Ra miała nowe błędy i też nie działała poprawnie, więc merge nie miał sensu. Teraz nie ma żadnych problemów? Najlepiej jakby ktoś puścił kilkukrotnie całość scenariusza jako ai.
Mój kanał youtube

Offline SMemek

  • Wiadomości: 125
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #13 dnia: 03 Lipca 2018, 12:27:04 »
Dalej występuje problem z pantografami, które podnoszą się odwrotnie po przejściu do drugiej kabiny/członu. Gdy wciska się O podnosi się przedni, gdy P tylny. Jest to mocno irytujący problem.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3743
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2229
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Lipca 2018, 13:58:30 »
Przyciski pantografow nie pracuja w konwencji "przedni/tylny" tylko "pantograf nad kabina 1/pantograf nad kabina 2 bez wzgledu na obsadzona kabine".

Offline SMemek

  • Wiadomości: 125
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Lipca 2018, 19:15:38 »
A jest tak w rzeczywistości czy to fanaberie symulatora? Jeżeli tak nie jest to można to naprawić w jakiś sposób?
« Ostatnia zmiana: 03 Lipca 2018, 19:17:32 wysłana przez SMemek »

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9199
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1939
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Lipca 2018, 19:17:31 »
Co lokomotywa to inaczej. Jak by nie zrobić, gdzieś będzie źle.
Mój kanał youtube

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 272
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Lipca 2018, 20:20:09 »
Natomiast u mnie, żadnego dźwięku nie wydaje szybkościomierz Hasler na mmd 303E-EP-ZEZ-IC-2 i 303E-EP-TV-IC, a także na 303e-ep-zez-330_ic, natomiast na 303E-ZEZ-IC, ten dźwięk już występuję. Gdzie może być problem? Czy problemem mogło być moje "przepisywanie"  w textures plików fiz i mmd pod lokomotywy wedle mego upodobania?
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline Kalikowsky

  • Wiadomości: 80
  • Citizen.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Lipca 2018, 20:26:40 »
 EN57-20XX. Po zmianie kabiny i załączeniu oświetlenia do jazdy, z zewnątrz, z bliska widoczne są czerwone światła. Efekt znika po oddaleniu się od składu.

Testowane wielokrotnie, o zmiennych porach dnia.
Sytuacja załączona poniżej.

Przekroczona waga załącznika. Że problem rozwiązany, to wycinam. @Stele
« Ostatnia zmiana: 08 Lipca 2018, 23:56:31 wysłana przez Stele »

Offline Cookie

  • Wiadomości: 269
  • Привет! Как дела?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 117
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Lipca 2018, 20:27:46 »
Nie potwierdzam błędu.
Ta piękna stalowa MaSzyna... Która wozi mnie na wakacje...

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9199
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1939
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #20 dnia: 03 Lipca 2018, 20:40:18 »
Natomiast u mnie, żadnego dźwięku nie wydaje szybkościomierz Hasler na mmd 303E-EP-ZEZ-IC-2 i 303E-EP-TV-IC, a także na 303e-ep-zez-330_ic, natomiast na 303E-ZEZ-IC, ten dźwięk już występuję. Gdzie może być problem? Czy problemem mogło być moje "przepisywanie"  w textures plików fiz i mmd pod lokomotywy wedle mego upodobania?
W każdej siódemce jest taki sam hasler. U ciebie nie ma w logu wczytania żadnego. Nie wywala też żadnych błędów z tego powodu. Może coś w generowaniu patcha się posypało. Ktoś z 18.06 musiałby sprawdzić, bo na repo to działa. Pokaż może jakiegoś niedziałającego mmd.
EN57-20XX. Po zmianie kabiny i załączeniu oświetlenia do jazdy, z zewnątrz, z bliska widoczne są czerwone światła. Efekt znika po oddaleniu się od składu.
Jest to problem tylko tekstury członu B polregio. Zaraz leci poprawka.
« Ostatnia zmiana: 03 Lipca 2018, 20:44:53 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 272
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Lipca 2018, 20:53:11 »
Dołączam jedno z niedziałających mmd.
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9199
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1939
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #22 dnia: 03 Lipca 2018, 20:59:26 »
Brak spacji między kluczem "tachoclock:" a nawiasem klamrowym.
Plik mocno edytowany, wiec średnio nadaje się to do wątku "problemy z patchem", bo wynika z twojego własnego błędu w składni.
Mój kanał youtube

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 272
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #23 dnia: 03 Lipca 2018, 21:03:20 »
Czy może więcej błędów wyłapałeś?
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9199
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1939
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #24 dnia: 03 Lipca 2018, 22:34:16 »
Do tego momentu patrzyłem. :P Ogólnie polecam kolorowanki składni do notepada++, choć tego nie łapią. Ale wszelki literówki w kluczach i nawiasy niedomknięte tak.
Mój kanał youtube

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2127
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #25 dnia: 03 Lipca 2018, 23:59:47 »
Ja niestety nadal mam problemy z l053-wieczór. Inicjalizacja zacina się na zapowiedziach w Dębicy (02.flac).

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 272
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #26 dnia: 04 Lipca 2018, 07:16:42 »
Do tego momentu patrzyłem. :P Ogólnie polecam kolorowanki składni do notepada++, choć tego nie łapią. Ale wszelki literówki w kluczach i nawiasy niedomknięte tak.
Bardzo, uprzejmie dziękuję.
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2127
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #27 dnia: 04 Lipca 2018, 10:09:35 »
Szanowni. Problem l053-wieczór występuje tylko w przypadku odpalenia na Windows Vista. Inicjalizacja dźwięku.

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 952
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 661
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #28 dnia: 04 Lipca 2018, 13:02:07 »
To na systemie 32bit?
edit: jeśli tak to sprawdź to http://stuff.eu07.pl/1806HF86.zip

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2127
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« Odpowiedź #29 dnia: 04 Lipca 2018, 15:22:49 »
Dziękuję @Milek7.
Pomogło :)