Autor Wątek:  Przewijanie informacji pasażerskiej  (Przeczytany 4103 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kacperek754

  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Przewijanie informacji pasażerskiej
« dnia: 08 Czerwca 2018, 06:36:53 »
Witam
Co odpowiada za przewijanie zapowiedzi w systemie informacji pasażerskiej ? Są jakieś czujniki, które aktywują system czy jest za to odpowiedzialny ktoś z załogi.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2895
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 251
Odp: Przewijanie informacji pasażerskiej
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Czerwca 2018, 08:48:09 »
Może być albo GPS albo po przejechaniu jakiegoś konkretnego dystansu między przystankami.
Jest kilka metod. Zależy od rodzaju taboru.
Na EN77 bierze po przejechaniu dystansu między i załącza konkretny przystanek 500 m przed. Na EN64, EN78 i 79 bierze z GPS'a.

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 298
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 79
Odp: Przewijanie informacji pasażerskiej
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Czerwca 2018, 09:35:06 »
To też zależy jaki system informacji pasażerskiej jest zamontowany. Np. w 2014 R&G korzystało z GPS-a.

Offline kacperek754

  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Przewijanie informacji pasażerskiej
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Czerwca 2018, 09:45:38 »
W starych kiblach, które posiadają system informacji pasażerskiej też działa to na zasadzie GPS?

Offline rogonon

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Przewijanie informacji pasażerskiej
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Czerwca 2018, 16:26:48 »
Tak, też na zasadzie GPS są ustawiane współrzędne przed danymi  stacjami i po i automatycznie zapowiada.

Offline Eqest

  • Wiadomości: 61
  • Tu był tekst osobisty ale ukradli.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Przewijanie informacji pasażerskiej
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Czerwca 2018, 23:54:05 »
We wszystkich SIP R&Ga jest to GPS. W wszystkich ELT, ETLP, ETLZ, ETLZ-U, ETM. Do sterowania używane są sterowniki serii SRG-xx00p.
Mój kanał na yt: www.youtube.com/c/EqestStudio
Męczę się z Hauptwerkiem na linuxie :)
Trasopisarz, lakiernik OMSI 2

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2895
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 251
Odp: Przewijanie informacji pasażerskiej
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Czerwca 2018, 08:14:35 »
Głupoty gadasz, bo SRG-5000 w EN77 nie korzysta z GPS ;)
Nie każdy pojazd ma GPSa więc to nie znaczy, że każdy SIP musi z niego zaciągać informacje o bieżącej stacji i położeniu pojazdu ;)
« Ostatnia zmiana: 09 Czerwca 2018, 08:15:56 wysłana przez ST44-003 »

Offline EP07-385

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Przewijanie informacji pasażerskiej
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Czerwca 2018, 18:44:49 »
W kiblach z Asterixem korzysta się z czujnika drogi. Prowadzi to czasem do niewielkich błędów, kiedy zamiast na tor "z prostej" pociąg zostanie przyjęty gdzieś na bok i przed wjazdem na peron stacja przewinie się na następną. Zaletą takiego rozwiązania jest możliwość wybrania "kursu bez trasy" i rezygnacji z wyświetlenia stacji pośrednich na wyświetlaczach wewnętrznych. Ostatnio jechałem ze Zbąszynka do Poznania, tablice wewnętrzne pokazywały jedynie datę, godzinę i imieniny, a na sterowniku w kabinie odliczała się odległość m.in. do Starego Bojanowa :D
Z MaSzyną od 2004 roku | to już 17 lat! | Koleje Wielkopolskie

Offline gravition

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 52
Odp: Przewijanie informacji pasażerskiej
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Czerwca 2018, 19:36:05 »
Na nowoczesnych EZT z zamontowanymi systemami R&G za pozycjonowanie składu odpowiedzialny jest moduł drogi. Aktualna pozycja pociągu na bieżąco odczytywana jest z GPS i czujników zamontowanych na osiach (obliczanie pozycji pociągu na podstawie przejechanej drogi odcinkowej w przypadku utraty sygnału GPS). Dane te przekazywane są przez moduł drogi do komputera sterującego SRG5000 (stary, wyszedł z użytku) lub SRG6000 (montowany w pojazdach nowych lub po modernizacji), które znajdują się w kabinach maszynisty. Komputer SRG ma wprowadzone w konfiguracji tzw. check pointy na stacjach, które mają postać okręgu o promieniu około 500m z środkiem na stacji. Gdy pojazd wjedzie w obręb danego okręgu system informacji pasażerskiej sygnalizuje zbliżanie się do tej stacji, po zatrzymaniu się pojazdu sygnalizuje postój na danej stacji, a po ruszeniu pojazdu i wyjechaniu z okręgu zapowiada następną stację, po czym przechodzi w tryb wyświetlania pozostałej trasy.

Online Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 952
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 363
Odp: Przewijanie informacji pasażerskiej
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Czerwca 2018, 20:52:56 »
Czasem te 500 m to zbyt mało i powstają problemy z uruchomieniem/odnalezieniem się SRG6000.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"