- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: kacperek754 w 08 Czerwca 2018, 06:36:53
-
Witam
Co odpowiada za przewijanie zapowiedzi w systemie informacji pasażerskiej ? Są jakieś czujniki, które aktywują system czy jest za to odpowiedzialny ktoś z załogi.
-
Może być albo GPS albo po przejechaniu jakiegoś konkretnego dystansu między przystankami.
Jest kilka metod. Zależy od rodzaju taboru.
Na EN77 bierze po przejechaniu dystansu między i załącza konkretny przystanek 500 m przed. Na EN64, EN78 i 79 bierze z GPS'a.
-
To też zależy jaki system informacji pasażerskiej jest zamontowany. Np. w 2014 R&G korzystało z GPS-a.
-
W starych kiblach, które posiadają system informacji pasażerskiej też działa to na zasadzie GPS?
-
Tak, też na zasadzie GPS są ustawiane współrzędne przed danymi stacjami i po i automatycznie zapowiada.
-
We wszystkich SIP R&Ga jest to GPS. W wszystkich ELT, ETLP, ETLZ, ETLZ-U, ETM. Do sterowania używane są sterowniki serii SRG-xx00p.
-
Głupoty gadasz, bo SRG-5000 w EN77 nie korzysta z GPS ;)
Nie każdy pojazd ma GPSa więc to nie znaczy, że każdy SIP musi z niego zaciągać informacje o bieżącej stacji i położeniu pojazdu ;)
-
W kiblach z Asterixem korzysta się z czujnika drogi. Prowadzi to czasem do niewielkich błędów, kiedy zamiast na tor "z prostej" pociąg zostanie przyjęty gdzieś na bok i przed wjazdem na peron stacja przewinie się na następną. Zaletą takiego rozwiązania jest możliwość wybrania "kursu bez trasy" i rezygnacji z wyświetlenia stacji pośrednich na wyświetlaczach wewnętrznych. Ostatnio jechałem ze Zbąszynka do Poznania, tablice wewnętrzne pokazywały jedynie datę, godzinę i imieniny, a na sterowniku w kabinie odliczała się odległość m.in. do Starego Bojanowa :D
-
Na nowoczesnych EZT z zamontowanymi systemami R&G za pozycjonowanie składu odpowiedzialny jest moduł drogi. Aktualna pozycja pociągu na bieżąco odczytywana jest z GPS i czujników zamontowanych na osiach (obliczanie pozycji pociągu na podstawie przejechanej drogi odcinkowej w przypadku utraty sygnału GPS). Dane te przekazywane są przez moduł drogi do komputera sterującego SRG5000 (stary, wyszedł z użytku) lub SRG6000 (montowany w pojazdach nowych lub po modernizacji), które znajdują się w kabinach maszynisty. Komputer SRG ma wprowadzone w konfiguracji tzw. check pointy na stacjach, które mają postać okręgu o promieniu około 500m z środkiem na stacji. Gdy pojazd wjedzie w obręb danego okręgu system informacji pasażerskiej sygnalizuje zbliżanie się do tej stacji, po zatrzymaniu się pojazdu sygnalizuje postój na danej stacji, a po ruszeniu pojazdu i wyjechaniu z okręgu zapowiada następną stację, po czym przechodzi w tryb wyświetlania pozostałej trasy.
-
Czasem te 500 m to zbyt mało i powstają problemy z uruchomieniem/odnalezieniem się SRG6000.