Autor Wątek:  SU45 - uszkodzenie lokomotywy  (Przeczytany 23854 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Domino93pl

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 63
SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« dnia: 27 Maja 2018, 15:51:38 »
Jadąc SU45 na Całkowie v2 nagle wyskoczyła mi lampka "uszkodzenie lokomotywy". Co wtedy robić (albo jak zapobiegać)?

Online jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1492
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1119
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Maja 2018, 15:53:34 »
Lokomotywa się przegrzała. Oznacza to koniec jazdy.

Aby zapobiec takim przypadkom w przyszłości, trzymaj lokomotywę na niższych obrotach :)
10 lat na forum MaSzyny!

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Maja 2018, 15:59:22 »
W tą stronę nie jest to jeszcze zrobione o ile mi wiadomo. W każdym razie zapala się ona, gdy temperatura cieczy chłodzących wyjdzie z widełek temperatury roboczej. Co termometry mówiły podczas wystąpienia tej usterki?
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Maja 2018, 16:01:36 »
Lokomotywa się przegrzała. Oznacza to koniec jazdy.
Nie calkiem, przegrzanie przynajmniej na ta chwile nie ma negatywnych konsekwencji. Natomiast faktycznie lepiej do niego nie dopuszczac, bo rzeczone konsekwencje kiedys moga sie pojawic ;d

Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 262
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Maja 2018, 17:13:09 »
No to pojawia się kwestia, czy da się schłodzić?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Maja 2018, 17:14:44 »
Jesli silnik nie pracuje na wysokich obrotach to ewentualnie temperatury powinny spasc w rezultacie chlodzenia.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Maja 2018, 18:59:20 »
Miałem dzisiaj to samo na najnowszym exe. Z początku jechałem SP45 stosując małe obroty. Temperatura rosła powoli i przy gdzieś 90 stopni zapaliła się lampka uszkodzenia. Jechałem dalej i temperatura rosła aż powyżej 100 stopni na obiegu głównym rozłączyło jazdę a lokomotywy nie dało się już uruchomić. Temperatura dwóch obiegów spadała ale bardzo powoli i tylko na postoju.
« Ostatnia zmiana: 27 Maja 2018, 19:58:37 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline matt3991

  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
    • Sympatycy Symulatora MaSzyna!
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Czerwca 2018, 16:20:15 »
Włączenie ogrzewania pociągu przyspiesza spadek temperatury?

// edit: nie jestem pewien, ale tak mi się wydaje.
« Ostatnia zmiana: 09 Czerwca 2018, 16:25:41 wysłana przez matt3991 »

Offline lukasz92

  • Wiadomości: 231
  • Nowy Sącz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Czerwca 2018, 16:28:41 »
Włączenie ogrzewania pociągu przyspiesza spadek temperatury?

// edit: nie jestem pewien, ale tak mi się wydaje.

W żadnym razie. Układ wodny w lokomotywie nie działa tak samo jak w samochodzie.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #9 dnia: 09 Czerwca 2018, 16:43:32 »
Włączenie ogrzewania kabiny by w większości lokomotyw pomogło, ale tego nie symulujemy. Ogrzewanie składu jest elektryczne, czyli dociążasz silnik dodatkową prądnicą.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #10 dnia: 09 Czerwca 2018, 20:01:51 »
A wytlumaczcie mi mechanizm dzialania ukladu wody. Obserwuje te wskaxniki i widze ze uklad glowny rosnie a pomocniczy nie. Tak ma byc?
Jeszczte pyt odnosnie lampki pompy wody. Jakie jest jej dzialanie? U mnie tez zapalila sie ta kontrolka uszk. Czy to koniec jazdy czy jest sens czekac az temp opadnie? Temp opadly ponizej 80st i dalej nie odpale loka. Jak jest w rzeczywistosci?
Temp spadla do 60 dopiero lampka zgasla.
« Ostatnia zmiana: 09 Czerwca 2018, 20:52:05 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #11 dnia: 09 Czerwca 2018, 22:12:36 »
O ile wiem, nie ma lampki pompy wody. Jest lampka i-fuelpumpoff: czyli pompa paliwowa wyłączona.
Nie wszystkie pojazdy mają dwa obiegi wody. Drugi obieg przepływa wokół chłodnicy oleju. Jak go nie ma, to przepływa tam woda z obiegu pierwszego, która chłodzi też bezpośrednio silnik.
Awaria oznacza że:
PT = (
        ( false == dizel_heat.water.is_cold )
     && ( false == dizel_heat.water.is_hot )
     && ( false == dizel_heat.water_aux.is_cold )
     && ( false == dizel_heat.water_aux.is_hot )
     && ( false == dizel_heat.oil.is_cold )
&& ( false == dizel_heat.oil.is_hot )
A poszczególne stany:
dizel_heat.water.is_cold = (
        ( dizel_heat.water.config.temp_min > 0 )
     && ( dizel_heat.temperatura1 < dizel_heat.water.config.temp_min - ( Mains ? 5 : 0 ) ) );
    dizel_heat.water.is_hot = (
        ( dizel_heat.water.config.temp_max > 0 )
     && ( dizel_heat.temperatura1 > dizel_heat.water.config.temp_max - ( dizel_heat.water.is_hot ? 8 : 0 ) ) );
    dizel_heat.water_aux.is_cold = (
        ( dizel_heat.water_aux.config.temp_min > 0 )
     && ( dizel_heat.temperatura2 < dizel_heat.water_aux.config.temp_min - ( Mains ? 5 : 0 ) ) );
    dizel_heat.water_aux.is_hot = (
        ( dizel_heat.water_aux.config.temp_max > 0 )
     && ( dizel_heat.temperatura2 > dizel_heat.water_aux.config.temp_max - ( dizel_heat.water_aux.is_hot ? 8 : 0 ) ) );
    dizel_heat.oil.is_cold = (
        ( dizel_heat.oil.config.temp_min > 0 )
     && ( dizel_heat.To < dizel_heat.oil.config.temp_min - ( Mains ? 5 : 0 ) ) );
    dizel_heat.oil.is_hot = (
        ( dizel_heat.oil.config.temp_max > 0 )
&& ( dizel_heat.To > dizel_heat.oil.config.temp_max - ( dizel_heat.oil.is_hot ? 8 : 0 ) ) );

Czyli po polsku, jeśli dana wartość jest zdefiniowana w fiz i jest przekroczona to wywala i czeka aż spadnie do wartości mniejszej od max o liczbę za pytajnikiem w nawiasie. Czemu tak? Tak było w trainzie. ;)
« Ostatnia zmiana: 09 Czerwca 2018, 22:20:41 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #12 dnia: 09 Czerwca 2018, 22:44:43 »
Co do lampki, jest taka w kabinie su45. pompawodna_off Kiedy ona zadziała? jak pompa z jakiegoś powodu się uszkodzi, czy to sygnalizacja jej wylaczenia/zalaczenia?

Tymczasem dziś wydlubalem wskaźnik predkosci ekranu dla ST45. Niewiem czemu wyświetlacz ma skale do 100 jak może lok jechać 120. To tak przy okazji.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Czerwca 2018, 22:47:23 »
Ale w modelu? W mmd nic takiego nie jest okodzone. Jak to ma działać, nie mam pojęcia.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #14 dnia: 09 Czerwca 2018, 22:53:25 »
Tak w modelu kabiny jest taka lampka na pulpicie. W mmd nie wystepuje.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #15 dnia: 09 Czerwca 2018, 23:32:31 »
A wytlumaczcie mi mechanizm dzialania ukladu wody. Obserwuje te wskaxniki i widze ze uklad glowny rosnie a pomocniczy nie. Tak ma byc?
Jesli lokomotywa ma dwa uklady to drugi moze pracowac (domyslnie) odrebnie i w takim wypadku grzeje sie wolniej, lub polaczony z glownym i wtedy nastepuje miedzy nimi wymiana ciepla. Ta druga opcje zdaje sie stosuje sie zima.

Cytuj
Co do lampki, jest taka w kabinie su45. pompawodna_off Kiedy ona zadziała? jak pompa z jakiegoś powodu się uszkodzi, czy to sygnalizacja jej wylaczenia/zalaczenia?
Idac po nazwie, to jest wariant _off czyli 'wylaczone' dla lampki "pompawodna". Nie wiem jaka jest dokladnie jej funkcja, instrukcja SU45 do Trainz nie wspomina jej, a innego opisu urzadzen w kabinie tez nie znalazlem.
« Ostatnia zmiana: 09 Czerwca 2018, 23:40:21 wysłana przez tmj »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #16 dnia: 10 Czerwca 2018, 07:51:56 »
To zaimplementuj ja jako pompa off. Doda sie to do kabin. Lampka jest czerwona wiec moze byc to zarowno awaria jak i jej wylaczenie. Ale to tylko moje domysly.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Online jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1492
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1119
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #17 dnia: 10 Czerwca 2018, 09:37:55 »
Tymczasem dziś wydlubalem wskaźnik predkosci ekranu dla ST45. Niewiem czemu wyświetlacz ma skale do 100 jak może lok jechać 120. To tak przy okazji.
Bo to nie jest prędkościomierz. To jakiś wskaźnik siły.
10 lat na forum MaSzyny!

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #18 dnia: 10 Czerwca 2018, 09:56:01 »
Nie naprawisz tego. Ja cierpliwie czekałem do spadku temperatury do 40 stopni i nadal silnika nie zalaczylem.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #19 dnia: 10 Czerwca 2018, 13:24:19 »
U mnie spadla do 60st i uruchomilem. Trwalo to ponad 10 minut. Lampka sama zgasla. Czy przy wyl silniku powinno dzialac chlodzenie? Tmj zaimplementuj te lampke a ja ja dodam do kabin.
« Ostatnia zmiana: 10 Czerwca 2018, 13:29:47 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #20 dnia: 10 Czerwca 2018, 13:47:07 »
Chłodzenie we Fiacie napędzane jest wałem od silnika. Jak zgasimy lokomotywę to już tylko fizyka i powolne samoczynne stygnięcie.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #21 dnia: 10 Czerwca 2018, 13:49:28 »
Tylko, że lokomotywa nie powinna gasnąć przy przekroczeniu temp max, tylko regulator powinien zrzucać na obroty jałowe.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #22 dnia: 10 Czerwca 2018, 15:00:05 »
Nie ma jak na razie w kodzie nic co wplywaloby na prace silnika po przegrzaniu. Jedyny efekt to blokada startu gdy temperatury sa poza dopuszczalnym zakresem (tak z gory jak i z dolu)

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #23 dnia: 10 Czerwca 2018, 20:10:36 »
O ile pamiętam, lampka "pompa wodna", jeżeli jest na pulpicie fiata, to dotyczy elektrycznej pompki obiegowej której używamy korzystając z podgrzewacza - świeci się gdy pompka pracuje. Normalnie się nie świeci.



Chyba jednak coś namieszałem. Zajrzę do mojego skryptu jeszcze raz.

EDIT:

A więc tak - ta lampka nie jest pod nic podłączona, i na większości lokomotyw w realu też nie jest - siedzi jako rezerwa. Akurat na pulpicie 213, który był bazą dla kabiny która jeździ w maszynie, zachowała się tabliczka "pompa wodna" pod tą lampką, ale na wielu pulpitach jest niepodpisana. Ten podpis może być jakimś reliktem z wczesnej ery SP45.
« Ostatnia zmiana: 10 Czerwca 2018, 20:21:53 wysłana przez adamst »

Offline bumer

  • Wiadomości: 448
  • Only PKP Classic
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 197
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #24 dnia: 11 Czerwca 2018, 15:24:21 »
Dzisiaj rano pojechałem służbę z Janiszewa do Wilisia na SU45. Miałem jakieś 460 ton na haku czyli 9 wagonów. Misja pospieszny oczywiście. Na magistrali Janiszew - Macierzewo w okolicy Orzechowa zapaliła mi się czerwona lampka na pulpicie a temperatura urosła do 95 stopni. A jechałem z obrotami max 1250 i tylko do 10 pozycji. W Macierzewie temperatura spadła do 90 stopni i trochę spadała ale przed Paszkami Wielkimi silnik zgasł. Defekt.
SU46-048 SU46-037 ST43-189 ST43-242 EN57-1146 EN57-837 EP07-330 RES 619-8

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #25 dnia: 11 Czerwca 2018, 17:19:35 »
To coś chłopaki musieli źle przepisać, bo w Trainzie jazda na 10 pozycji jest 100% bezpieczna, nawet w lecie ;) Ewentualnie TS jakoś dziwnie liczy :P Jedyne sytuacje, kiedy fiacik mi się przegrzał w Trainzie (pomijając sztucznie wywołane defekty) to jazda z ciężkim bruttem (1200t) z Chełma do Lublina, przy temperaturze powietrza powyżej 30 stopni - na wzniesieniu przed Zawadówką nawet przy pełnej mocy prędkość potrafi spaść do 20km/h - i wtedy potrafi się przegrzać, bez dodatkowego ruchu powietrza od jazdy.

Offline bumer

  • Wiadomości: 448
  • Only PKP Classic
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 197
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #26 dnia: 11 Czerwca 2018, 17:46:56 »
Też mi się tak wydaje. Czasem rozmawiam ze starymi maszynistami, którzy zęby pozjadali na SP45 lub później na SU45 czy SU46. Jak ciągali składy z Jeleniej Góry do Szczecina to nie 5 wagonów tylko z 8 lub 10. Szopa w Jeleniej Górze słynęła z niezawodnych EN57 zimą czy sprawnymi w 100 % spalinówkami. Na SU45 też mieli zasadę, że maksymalnie wystarczyło dać 10 pozycję i miała obroty około 1250 i nie było z nimi problemów czy nawet z przegrzaniem.
SU46-048 SU46-037 ST43-189 ST43-242 EN57-1146 EN57-837 EP07-330 RES 619-8

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #27 dnia: 11 Czerwca 2018, 19:39:48 »
Na którym exeku? Jak jeździsz teoretycznie zrobionymi spalinówkami, możesz włączyć logowanie parametrów fizycznych. Wykreślę sobie wykres temperatury i będzie widać co należałoby zbić.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #28 dnia: 11 Czerwca 2018, 19:49:30 »
Puscilem SU45 ze skladem pospiesznym do Wilisia na Calkowie 2 (siedem wagonow) Trzymajac ja praktycznie caly czas na pozycji 10+2 temperatura silnika utrzymywala sie na poziomie ~100 stopni, a wentylatory trzymaly wode w dopuszczalnych granicach. W czasie hamowania i minutowego postoju w Orzechowie temperatura silnika spadla do ~90 stopni.

Tak ze nie wiem, "u mnie dziala". Chociaz nie wykluczam ze szamynowa kalkulacja mocy silnika, a co za tym idzie, generowanego przez silnik ciepla, odbiega od tego co wyliczane jest przez Trainzowy odpowiednik. Dla porownania, wyliczony EnginePower na pozycji 10+2 to ~725 'czegostam, zas na pelnych obrotach 14+3 to 1494. Nie wiem ile ma to wspolnego z rzeczywistoscia i/lub wartosciami jakie kalkuluje tu sobie Trainzowy skrypt :<

Offline bumer

  • Wiadomości: 448
  • Only PKP Classic
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 197
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #29 dnia: 11 Czerwca 2018, 20:18:16 »
@Stele testowałem na najnowszym exe 180609.
@tmj Skoro temperatura utrzymywała Ci się blisko 100 stopni to zapaliła Ci się czerwona lampka na pulpicie ? Z tego co wiem i pamiętam z SU46 to temperatura przy takim 7 wagonowym składzie i sprawności maszyny oscylowała się między 80 góra 90 stopni. O ile nie katujemy jej na 13 pozycji. Na każdej spalinówce w MaSzynie nigdy nie używam maksymalnych obrotów w jeździe pociągowej. No chyba, że w skrajnych przypadkach.
SU46-048 SU46-037 ST43-189 ST43-242 EN57-1146 EN57-837 EP07-330 RES 619-8