Autor Wątek:  Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku  (Przeczytany 72364 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4116
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1317
Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 26 Kwietnia 2018, 01:50:31 »
Około 26% użytkowników (ankieta z początku kwietnia br, N=727) wskazało, że oczekuje na Facebooku pokazywania procesu twórczego nowych dodatków oraz ciekawostek. Już kilka razy tego typu posty się pojawiały na Facebooku i faktycznie zainteresowanie było nieco wyższe niż inne posty / wpisy. Wydaje mi się, że powinniśmy pójść w tym kierunku i pokazać użytkownikom, że nawet za kolejną teksturą "siudemki" kryje się ciężka i czasochłonna praca :)

W związku z powyższym zachęcam do pochwalenia się w tym wątku screenami z pracy nad nowymi dodatkami.

Robisz nowy model domku? Wskaźnika? Wagonu? Teksturę nowego wagonu czy lokomotywy? Sklejasz nowe dźwięki? Piszesz nowy scenariusz?

Podziel się screenem z prac! Nie musi być to już gotowy model wstawiony do scenerii, mile widziane są screeny zrobione jeszcze w programie do edycji 2D/3D, edycji tekstu czy dźwięku. Może być to nawet "pusty" niezmapowany / częściowo niezmapowany model. Koniecznie dodaj krótki opis tego nad czym pracujesz. Główną ideą jest pokazanie -procesu twórczego-, więc okres od momentu rozpoczęcia prac do efektu końcowego.

Zachęcam do wrzucania screenów wysokiej jakości przez http://eu07.pl/upload/ (przedrostek foto-). Ciekawe screeny zostaną wrzucone na stronę MaSzyny na Facebooku.

Zapraszam do dyskusji oraz aktywności w tym wątku.
@macius5991
« Ostatnia zmiana: 26 Kwietnia 2018, 01:52:18 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline MR6

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 754
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Kwietnia 2018, 07:13:40 »
Siódemki też się liczą ? :p
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4116
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1317
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Kwietnia 2018, 12:36:20 »
Też.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline MR6

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 754
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Kwietnia 2018, 13:01:12 »
Mam taki screen z prac. Nadaje się? #bojaksiódemkatotylkoickowa
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Kwietnia 2018, 13:25:30 »
Sklejasz nowe dźwięki?

Podziel się screenem z prac!
Może być ciężko. Chyba że kogoś interesuje zrzut z Audacity/GoldWave :-)

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3827
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Kwietnia 2018, 13:45:55 »
Zamiast kolejnej siódemki zdecydowanie lepiej jest pokazywać nowe modele, co nie?
« Ostatnia zmiana: 26 Kwietnia 2018, 13:47:20 wysłana przez DieselPower »

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1951
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Kwietnia 2018, 14:20:27 »
No nie wiem. Nie jestem przekonany do tych nowych modeli.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4116
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1317
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Kwietnia 2018, 16:03:36 »
Sklejasz nowe dźwięki?

Podziel się screenem z prac!
Może być ciężko. Chyba że kogoś interesuje zrzut z Audacity/GoldWave :-)
Dokładnie o to mi chodziło, screeny z audacity I innych ☺️
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
« Ostatnia zmiana: 26 Kwietnia 2018, 19:50:36 wysłana przez krzysiuup »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Kwietnia 2018, 17:38:53 »
No nie wiem. Nie jestem przekonany do tych nowych modeli.
Zwróć uwagę, że nawet na screenach najwięcej wyświetleń ma poczta. ;)
Mój kanał youtube

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3827
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Kwietnia 2018, 18:03:24 »
No nie wiem. Nie jestem przekonany do tych nowych modeli.

Jak ciągle będą tylko nowe tekstury siódemek ic to ludzie sobie pójdą ("niczego nie potrafią i ciągle to samo robią").  A ile ich jest wykorzystywanych na scenerii? 2-3? Nikt poza mną nie zrobił tekstur na modele skonwertowane przez Kermita, 11xA_v2 nadal jest mało. Są ciekawsze rzeczy do zrobienia niż enta EU07.

Offline MR6

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 754
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Kwietnia 2018, 18:50:27 »
Wszystko zmierza do ironicznej sytuacji, kiedy to nic nie zmienimy, bo nie bedziemy wiedziec co wrzucać tak by nikt się nie czepił :p.
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline Bulba

  • Wiadomości: 118
  • :ziew:
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 127
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Kwietnia 2018, 21:35:48 »

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Kwietnia 2018, 18:15:32 »
Kiedy twój repaint ma więcej warstw niż ty postów na forum. ;)

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Kwietnia 2018, 20:59:51 »
Mysle, ze mozna na FB takze zalaczac kawalki kodow od exe lub jakis narzedzi, LUA itp. Byloby to ciekawe. Mozna takze pomyslec o rozsylaniu maili z postepem prac, gdyz nie kazdy ma ochote przeciez logowac sie na EU07 :)
« Ostatnia zmiana: 28 Kwietnia 2018, 21:06:03 wysłana przez Mariusz1970 »

guest23436

  • Gość
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #15 dnia: 28 Kwietnia 2018, 21:01:53 »
Dziś na FP Maszyny został wstawiony film przedstawiający pracę nad teksturą lokomotywy EP09 - 032. Jeśli będzie zainteresowanie mogę stworzyć podobny film, przedstawiający stworzenie tekstury lokomotywy od A do Z.

https://www.youtube.com/watch?v=wMET5GrReik

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #16 dnia: 29 Kwietnia 2018, 22:46:23 »
Praca nad nowymi trąbkami (spasowanie to istna mordęga...)





I jeszcze mam pytanie. Znajomy maszynista podrzuca sprawę sprężarki. Jednostki od nr 1114 mają sprężarki wysokoobrotowe, natomiast obecnie w Maszynie prawie wszystkie jednostki (czy nr 112, czy 1542) mają jedne dźwięki z 6ba/bII i tam mamy zwykłą (klasyczną) tłokową. Nie ma problemu aby wydzielić i przypisać inne mmd pod dane jednostki, tylko nie wiem jak nazwać pliki mmd pod numery od 1114? Np. "6baII-2"?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #17 dnia: 29 Kwietnia 2018, 22:59:00 »
To na końcu to rzymska liczba z oznaczeniem wersji. I-knorr, II-classic, IV-szara kabina. Trójka to musiał być jakiś unoff. Możesz zapełnić. Tylko to kolejna seria mmdków, których już jest masa. :/
Mój kanał youtube

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #18 dnia: 29 Kwietnia 2018, 23:13:06 »
Brakuje jeszcze V dla wersji ze statycznymi przetwornicami i srubowymi sprezarkami ;)

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #19 dnia: 30 Kwietnia 2018, 10:34:00 »
To na końcu to rzymska liczba z oznaczeniem wersji. I-knorr, II-classic, IV-szara kabina. Trójka to musiał być jakiś unoff. Możesz zapełnić. Tylko to kolejna seria mmdków, których już jest masa. :/
Mmd doszły póki co tylko dwie, bo powyżej 1114 mamy same ledowe. Lepsze, że tablice kierunkowe się namnożyły...

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #20 dnia: 30 Kwietnia 2018, 17:12:06 »
To może odwrócić tablice? Dać taśmowe jako dedyka pod typ a ledowe jako domyślne? I tak trzeba tam zajrzeć, bo taśmowe się zbugowały jakoś i nie działają.
Mój kanał youtube

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2203
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #21 dnia: 30 Kwietnia 2018, 17:40:41 »
Ledy też.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 886
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #22 dnia: 01 Maja 2018, 17:11:36 »
Może pisanie scenariuszy to temat mało screen'ogeniczny ale coś się znajdzie:
1. Na początku istotny jest pomysł oraz - w przypadku bardziej rozbudowanych scenariuszy - analiza wykonalności. Tutaj widzimy ogólny zarys nowego scenariusza.
2. Kiedy znany jest zarys należy opracować ruch pociągów na stacjach i przeanalizować wszelkie zależności. Tu widzimy tabele przebiegów oraz schematy stacji, tak aby wiadomo było, które zwrotnice należy przestawiać i które semafory zapalać.
3. Pisanie, pisanie, pisanie kodu... Aby się nie pogubić w tym wszystkim, bardzo pomocne są najprostsze rzeczy: kartka, długopis, i najlepiej zakreślacz. Można to robić elektronicznie ale papier wydaje się przyjemniejszy.
4. Na sam koniec uruchomienie. Widoki najróżniejszych sytuacji powstałych podczas rozruchu scenariusza można odnaleźć w dziale Rotfl! (czyli wszelkie katastrofy, zderzenia, itp.). Tak naprawdę często jest to dłubanina w kodzie i wyszukiwanie błędów, dociekanie przyczyny.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 907
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #23 dnia: 01 Maja 2018, 19:54:57 »
patrzy na ostatni screen
aale dlaczego dalej tym makaronem?

Offline DjSon231

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 67

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4116
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1317
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #25 dnia: 02 Maja 2018, 16:34:47 »
Wolałbym raczej przedstawienie procesu niż samych screenów ze scenerii :) Czyli jakiś proces np. modelowania terenu, teksturowania terenu i ostatni widok z symulacji lub ustawienie domków w edytorze scenerii i porównanie tego z widokiem z symulacji. Dałbyś radę coś takiego przygotować?
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #26 dnia: 02 Maja 2018, 23:47:49 »
Fragment scenerii scnBN.
Jak to wygląda w 3ds'ie:
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_1.png      Podgląd stacji, łuki zaznaczone pomocniczo na jaśniejszy kolor, zielone rozjazdy, żółte semafory.
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_2.png      Podgląd na szlak (widoczne około 11km), na żółto semafory, łuki podobnie jak wcześniej na jaśniejszy kolor, dodatkowo dwa przystanki (czerwone odcinki koło torów).
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_3.png      Tory z terenem i drogami
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_4.png      Dodane budynki (bloki, domki, most)
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_5.png      Dodana zieleń, widoczny fragment to około 12 tysiący drzew/krzewów/traw.
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_6.png      Inne miejsce, przykład dodatkowych oznaczeń pomocniczych (profil pionowy, promienie łuków, prędkości inne informacje)


Jak wygląda w MaSzynie ten sam fragment, zaczynając od torów, poprzez dodanie otoczenia.
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_7.png      Same tory
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_8.png      Dodana sieć trakcyjna i drogi
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_9.png      Dodane budynki
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_10.png      Dodany teren
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_11.png      Dodane drzewka

Offline DjSon231

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 67
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #27 dnia: 04 Maja 2018, 14:40:41 »
To tak:
1 - Pyrzyce, środek stacji. Nie jestem w stanie, dobrze, objąć całej stacji, bo jest ogromna. Różowe kropeczki to obiekty stałe,
2 - Chwarstnica,
3 - prawie cała sceneria, na zerowym powiększeniu,
4 - zrzut ekranu eventów ze scenariusza osob1.

http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-ss_1.png
http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-ss2_1.png
http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-ss3_1.png <- W tym zrzucie ekranu, ta "dziura" na linii 419 to zakryty szlak - tam jest pewna niespodzianka.
http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-ss4_1.png

Może jeszcze jako ciekawostkę dodam to:
http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-7.png
Chwarstnica 26.12.2016 roku
http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-g.jpg
Chwarstnica VI 2017 roku
http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-ss3.png
Chwarstnica 02.05.2018 roku
http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-6.png
Przystanek Żórawie 26.12.2016 roku
http://eu07.pl/userfiles/24197/foto-zorawie.png
Przystanek Żórawie 04.05.2018 roku
(efekt na przestrzeni czasu)
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2018, 14:45:36 wysłana przez DjSon231 »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4116
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1317
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #28 dnia: 04 Maja 2018, 22:15:08 »
Dałoby radę skombinować jakiś screen ze scenerii Łódź - Ostrów WLKP. / L61+144 / Linii 351 Szczecin - Krzyż i skonfrontować go ze zdjęciem prawdziwej stacji? Myślę że to też spotkałoby się z pozytywnym odzewem. Ktoś mógłby to przygotować? Dobrze by było żeby zdjęcie nie było wzięte "z neta" a zrobione przez kogoś kto zgodzi się na wrzucenie go na FB.

Cytuj
Jak wygląda w MaSzynie ten sam fragment, zaczynając od torów, poprzez dodanie otoczenia.
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_7.png      Same tory
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_8.png      Dodana sieć trakcyjna i drogi
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_9.png      Dodane budynki
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_10.png      Dodany teren
http://eu07.pl/userfiles/5636/foto-02052018_11.png      Dodane drzewka
Jutro poleci :) Zdam też relację z tego czy faktycznie tego typu posty spotykają się ze zwiększonym zainteresowaniem.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline AnteqKolejowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 88
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« Odpowiedź #29 dnia: 05 Maja 2018, 16:14:42 »
Powstawanie trailera. Czyli przez poprawki do celu ;)