Witam.
Bardzo dawno nie udzielałem się na forum, postanowiłem jednak podzielić się drobnymi zmianami jakie poczyniłem w charakterystyce lokomotyw SM42 i SP42 :) Zdaje sobie sprawę, że nie są one idealne, lecz starałem się jak najlepiej wykorzystać to co obecnie oferuje maszyna dla fizyki pojazdów z przekładnią elektryczną. Celowo piszę w dziale "Na warsztacie" ponieważ nie jest to produkt finalny i jestem otwarty na wszelkie propozycje poprawek.
Lista zmian:
- poprawiono masy służbowe - 74 t dla SM42 6D, 72 t dla 6Da i 69,3 t dla SP42
- dla 6D max ciśnienie w cylindrach hamulcowych to 0.4 MPa, dla 6Da i 101D zostało 0.62 MPa
- sprężarka działa teraz automatycznie, napędzana silnikiem spalinowym (nie trzeba jej włączać hebelkiem)
- minimalne różnice w wydajności sprężarek dla 6D i 6Da
- sprężarka pracuje teraz w zakresie od 0.7 do 0.8 MPa
- dodano wpis "DoorClosureWarning=Yes" dla podpięcia syreny elektrycznej (proteza do czasu dodania trzeciej syreny)
- zmieniono czasy napełniania i luzowania cylindrów hamulcowych dla nastaw osobowy/towarowy (najkrótsze z katalogowych) //nie obsługiwane
- zmodyfikowano nieco wartości ciśnień dla kranu FV4a //nie obsługiwane
- usunięto SHP w 6D i 6Da, natomiast CA działa teraz także na postoju (przy dłuższych postojach należy ustawić nastawnik kierunkowy na "0" by CA się nie wzbudzał - exe C++)
- skrócono czasy zadziałania lampki CA i buczka na 2.5 s
- całkowicie nowa charakterystyka dla zakresu liniowego i manewrowego na podstawie wykresów
Ustalając charakterystykę wartości prądów i napięć zespołu odczytałem dla 1, 4 i 11 pozycji nastawnika, przy rozgrzanym silniku i maksymalnej mocy oddanej na cele trakcyjne. Wartości dla pozostałych pozycji zostały ustalone aproksymując 3 znane wartości funkcjami wielomianowymi.
W plikach *.mmd proponuję wprowadzić następujące zmiany:
wpis hamulca, dzięki któremu możemy uświadczyć charakterystycznego popiskiwania przy niskich prędkościach
brake: 697_sm42-805_brake.wav 100.0 1500.0 -1.0
wpis dla syreny elektrycznej (dodać linijkę przed "endsounds")
departuresignal: zuk_horn.wav zuk_horn.wav zuk_horn.wav 100
Poprawek domagają się także mnożniki i offsety dla manometrów, woltomierzy i amperomierzy by wskazania były poprawne, jednak tym się na razie nie zajmowałem.
Testy na torze doświadczalnym pokazały mniej więcej zgodne wyniki z tablicą obciążenia lokomotywy (załącznik). Pamiętać należy, aby przy prędkości około 33km/h (trójkątny znacznik na cyferblacie Haslera) cofnąć koło nastawnika jazdy na 6 lub 7 pozycję i załączyć bocznikowanie.
W załączniku pliki *.fiz do wrzucenia odpowiednio do katalogów sm42_v1 i sp42_v1 i wspomniana tablica obciążenia. Życzę przyjemnej jazdy :)
Aktualizacja 6da.fiz i 101d.fiz - 14.04.2017