Autor Wątek:  Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.  (Przeczytany 11604 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline gracjan.torhan

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« dnia: 26 Lutego 2018, 19:22:26 »
Witam, zgłaszam się do was z problemem "rwania" oraz spadkami płynności symulacji w Maszynie. Nieistotne czy włączę czy wyłączę cienie. Zawsze jest tak samo. Z tego co wiem najgorzej działają misje kaliska, reszta jeszcze ujdzie. W misjach z nazwą kaliska następują spadki fps i gorsza płynność gry. W reszcie misji są mniejsze spadki, ale za to skoki z 60 do 61 fps co skutkuje "rwaniem" obrazu. Podaję link do mojego filmiku z nagraniem sytuacji i użycia komputera. Da się coś z tym zrobić? Sterowniki najnowsze, maszyna przeinstalowana system też.
&t=6s
Załącznik przedstawia misje kaliska_cegielski1 w I części, a w II Drawinowo.

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 1012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 763
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Lutego 2018, 19:28:16 »
Nie za bardzo widzę na filmie o co chodzi, ale sprawdź w ini
gfx.resource.sweep no
« Ostatnia zmiana: 26 Lutego 2018, 19:30:03 wysłana przez Milek7 »

Offline gracjan.torhan

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Lutego 2018, 19:50:25 »
Np. w 7:55 minucie spadek fps i delikatnie mniejsza płynność symulacji (Drawinowo),
          4:29 też trwały spadek fps i też mniejsza płynność symulacji (Kaliska),
W eu07.ini wygląda to tak ja na załączniku. Czy zmienić na "no"?

« Ostatnia zmiana: 26 Lutego 2018, 19:51:42 wysłana przez gracjan.torhan »

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 1012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 763
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Lutego 2018, 19:55:41 »
Tak.

Offline kevin.c

  • Wiadomości: 60
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Lutego 2018, 21:33:55 »
U mnie wszelkie problemy z płynnością, skokami skończyły się z wyłączeniem "vsync no" i przejściem w tryb pełnoekranowy. W prostszych sceneriach FPS wynosi kilkaset, w trudnych 100-200.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5680
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1800
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Lutego 2018, 22:09:38 »
Jeszcze można wyłączyć tryb wysyłania informacji na klawiaturę (kontrolek CA/SHP na diodach klawiatury).
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Waldi 1978

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 22
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Lutego 2018, 22:31:56 »
Gracjan@ Kaliska ogólnie jest wymagająca dla sprzętu a tym bardziej jak doszły cienie. Podobnie jak Całkowo v2. W linku będą informacje co może poprawić wydajność pobaw się może pomoże. Co do sterowników i Maszyny, tu bywa różnie nie zawsze najnowsze są najlepsze.
https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_konfiguracyjny_EU07.INI#maxtexturesize_.2816384.29
« Ostatnia zmiana: 26 Lutego 2018, 22:34:40 wysłana przez Waldi 1978 »

Offline gracjan.torhan

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Lutego 2018, 13:19:06 »
Potem zobaczę pobawię się i zastosuję się do rad. Tylko dziwi mnie fakt, że te spadki są pomimo małego użycia sprzętu tj. ramu, grafiki, procesora, pamięci. Co widać na moim filmie. Tego jednego nie rozumiem.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Lutego 2018, 16:41:07 »
Chwilowe spadki biora sie z tego, ze kod symulatora jest w dominujacej czesci jednowatkowy -- w momencie gdy nastepuje potrzeba wyslania do karty graficznej dodatkowych danych (tekstury, geometria modeli itp) nastepuje przerwa w rysowaniu i innych czynnosciach.

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 1012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 763
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Lutego 2018, 18:47:10 »
No tyle że w trakcie normalnego działania to się nie wysyła, bo geometria i tekstury wysyłają się przy ładowaniu. (problem powstaje tylko gdy jest za mało vramu lub tej głupiej opcji sweep)

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Lutego 2018, 18:50:47 »
Domyslnie tez jesli dobrze pamietam nie wysyla danych od razu, a w momencie pierwszego uzycia. Dopoki to nie nastapi to trzyma w zwyklym RAMie.

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 1012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 763
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Lutego 2018, 19:44:46 »
Domyslnie tez jesli dobrze pamietam nie wysyla danych od razu, a w momencie pierwszego uzycia. Dopoki to nie nastapi to trzyma w zwyklym RAMie.
A, no to tu jest problem :/

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Lutego 2018, 19:57:13 »
No z jednej strony moze problem, ale z drugiej strony nie zapycha VRAM smieciami ktore moga byc na drugim koncu scenerii i nie pokaza sie przez najblizsza godzine albo i wcale. W takiej sytuacji lepszy chyba minimalny, chwilowy spadek fps na normalnym sprzecie (przewaznie niezauwazalny przy wylaczonym vsync bo skok z 150->145 to tak jakby go nie bylo) niz fujlaptop gubiacy polowe fps bo mu sie zalacza ciagniecie danych ze swapa ;/

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 1012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 763
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Lutego 2018, 20:11:04 »
Wyłączanie vsynca po to trochę szmaństwo, nie potrzeba mi dodatkowej grzałki 150W. Jak na fujlaptopie zabraknie ramu to i tak nic mu nie pomoże.
A cały ten pomysł z resourcesweep jest zły, bo powoduje zbędne przerzucanie tekstur i ścięcia (przy 8GB vramu nie trzeba nic przerzucać, wystarczy załadować na początku) a najlepszym przypadku dubluje funkcjonalność sterownika. (istnienie tekstury w opengl nie gwarantuje przechowywania jej w vramie, a najczęściej sterowniki też robią swapowanie jak braknie pamięci).

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Lutego 2018, 21:24:23 »
Sterowniki nvidii maja wbudowane 'miekkie' ograniczenie fps, bez sztywnej zabawy z vsync.

"przy 8 GB vramu" to chyba dowcip -- tego typu sprzet to doslownie mniej niz 3% populacji, i mowimy tu o populacji graczy: http://store.steampowered.com/hwsurvey/
Realia sa raczej na poziomie 2-4 gb przy czym w praktyce mozemy sie predzej spodziewac 1-2 gb niz 4.  I w takiej sytuacji reczna zabawa z zasobami sprawdza sie i jak najbardziej pomaga -- ja nie dodalem jej  dla jaj albo dlatego ze nie bylo nic ciekawszego nad czym moglbym spedzic czas, ale dlatego ze ludziom na slabszym sprzecie nie wyswietlaly sie z braku pamieci tekstury i/lub modele, i wprowadzenie recznej kontroli poprawilo sytuacje tam, gdzie sterowniki ktore teoretycznie powinny to wykonywac, w praktyce tego nie robily.

Offline Pyro

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #15 dnia: 28 Lutego 2018, 15:01:22 »
U mnie wszystko jest w porządku do momentu kiedy nie wybiorę Traxx-a.
Jak podmienię go za jakąś inną lokomotywę zaczyna się rwanie. Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem?

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 1012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 763
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #16 dnia: 28 Lutego 2018, 15:37:09 »
Prawdopodobnie ścina się na kopiowaniu tekstur z pythona, bo też obecnie jest w jednym wątku.

Offline Pyro

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #17 dnia: 28 Lutego 2018, 15:58:09 »
Prawdopodobnie ścina się na kopiowaniu tekstur z pythona, bo też obecnie jest w jednym wątku.
Jest na to jakieś lekarstwo?

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 1012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 763
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #18 dnia: 28 Lutego 2018, 16:01:28 »
Trzeba to ulepszyć. Teraz jestem zajęty launcherem a później w planach mam całkowite przerobienie renderera, więc przy okazji się zrobi. Ale to może chwilę potrwać zanim do tego dojdę.

Offline Pyro

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #19 dnia: 28 Lutego 2018, 16:02:26 »
Trzeba to ulepszyć. Teraz jestem zajęty launcherem a później w planach mam całkowite przerobienie renderera, więc przy okazji się zrobi. Ale to może chwilę potrwać zanim do tego dojdę.
Ok. W takim razie czekamy. Dzięki za odpowiedź.

Offline gracjan.torhan

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #20 dnia: 01 Marca 2018, 00:20:20 »
Czyli co Panowie radzicie tak prostszym językiem :P Czy to normalne w tej sytuacji czy coś u mnie nie tak? Z komputerem?

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #21 dnia: 02 Marca 2018, 14:47:30 »
Czytam ten wątek i długo się zastanawiałem czy wejść do dyskusji. Podobny problem co kolega miałem 2 lata temu. Pytanie, kiedy kolega czyścił "bebechy" komputera? U mnie rozwiązanie było dość prozaiczne. Kompleksowe przeczyszczenie wszystkich podzespołów pomogło.

Offline Waldi 1978

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 22
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #22 dnia: 02 Marca 2018, 21:22:35 »
Czyli co Panowie radzicie tak prostszym językiem :P Czy to normalne w tej sytuacji czy coś u mnie nie tak? Z komputerem?
Sprzęt nie jest tu raczej problemem a bardziej możliwości symulatora że nie potrafi wykorzystać zasobów np procesorów wielordzeniowych i wątkowych. Ale nawet najnowsze gry wykorzystują max chyba 4 rdzenie a w nowych prockach jest ich 6 i więcej. A przynajmniej tak mi się wydaje, jeśli się mylę proszę mnie poprawić. Mi na chwilę obecna przychodzi tylko zmiana jakości tekstur itp.. aby symek się nie jąkał.
Czytam ten wątek i długo się zastanawiałem czy wejść do dyskusji. Podobny problem co kolega miałem 2 lata temu. Pytanie, kiedy kolega czyścił "bebechy" komputera? U mnie rozwiązanie było dość prozaiczne. Kompleksowe przeczyszczenie wszystkich podzespołów pomogło.
Jeśli był by bardzo zabrudzony procek lub karta to komputer po osiągnięciu ''temperatury krytycznej'' by się zresetował. Ale możliwe że jest jakieś zabezpieczenie co po dobiciu do owej temperatury obniża taktowania procesora aby uniknąć resetu kosztem wydajności. Ale przyznam się bez bicia ze o takim nie słyszałem :)   
« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2018, 21:29:08 wysłana przez Waldi 1978 »

Offline gracjan.torhan

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #23 dnia: 03 Marca 2018, 20:07:44 »
Temperatury nie są tragiczne (załącznik o nazwie 2 to temperatury podczas symulacji). Wczoraj wykonałem reinstalację Windows 10 Pro i dalej to samo.
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2018, 20:09:13 wysłana przez gracjan.torhan »

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 483
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 235
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #24 dnia: 07 Marca 2018, 20:19:46 »
Dołączę się do dyskusji. Padł mi teraz procesor w komputerze, jest wiec okazja do ulepszenia jego parametrów. Co najważniejsze jest dla plynnosci Maszyny? W co zainwestowć: RAM, karta graficzna? Bo jak juz wyzej jest napisane w procesor ponad dwa rdzenie nie warto inwestować.
« Ostatnia zmiana: 07 Marca 2018, 20:41:29 wysłana przez pozdze »
Łukasz Jachimek

Offline Waldi 1978

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 22
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #25 dnia: 07 Marca 2018, 21:04:29 »
Na pewno warto zainwestować w kartę graficzna myślę że min to 3gb pamięci. Lecz tu pojawia się problem bo ostatnio bardzo mocno podskoczyły ceny kart graficznych  z powodu kopaczy kryptowalut i przez brak kości pamięci do kart spowodowanym ''smartfonowym bumem'' . Ram oczywiście też potrzebny im więcej tym lepiej w nowych kompach 8 gb to już standart . Co do procka tu zależy co robisz poza symulatorem jeśli bawisz się grafika itp... to bardziej nadaje się uniwersalny procesor np AMD Ryzen 5, 6 rdzeniowy 12 wątkowy jeśli zwykłe zajecia domowe to i5 intela. Oczywiście to w dużym skrócie wszystko rozbija się o zasobność kieszeni .

 
« Ostatnia zmiana: 07 Marca 2018, 21:08:20 wysłana przez Waldi 1978 »

Offline Pyro

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #26 dnia: 27 Maja 2018, 07:32:38 »
Trzeba to ulepszyć. Teraz jestem zajęty launcherem a później w planach mam całkowite przerobienie renderera, więc przy okazji się zrobi. Ale to może chwilę potrwać zanim do tego dojdę.
Czy w 18.03 lub 18.05 jest to poprawione czy nadel może występować pokaz slajdów?

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 1012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 763
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #27 dnia: 27 Maja 2018, 11:01:28 »
Nie było fundamentalnych zmian, ale pyscreenrendererpriority w ini teraz kontroluje opóźnienie między renderowaniami pythona, więc można ustawić na mniejszy priorytet i może być lepiej.

Offline gracjan.torhan

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #28 dnia: 03 Czerwca 2018, 20:59:20 »
Kurka nowa wersja, a ja mam dalej mam "rwanie" na symulacji. Rwanie - czyli chwilowy spadek lub wzrost fps o 1-3 klatki i to jest efekt jakby szarpnięcia "kamerą". W grach problem nie występuje.

Offline Waldi 1978

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 22
Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
« Odpowiedź #29 dnia: 03 Czerwca 2018, 23:23:11 »
W grach komercyjnych deweloperzy pracują przy projekcie xxx godzin i dla kasy a i tak bywa że jest masa wtop. W Maszynie deweloperzy pracują/poświęcają czas prywatny za przysłowiowe ''dzięki'' i zapewne robią co mogą. Więc jeśli tak przeszkadzają Tobie skoki 1-3 fps i delikatne przycięcia to nabądż wiedzę,wspomóż ich w pracy aby przyspieszyć. Na wszystko przyjdzie czas,zalecam cierpliwość :)