- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: gracjan.torhan w 26 Lutego 2018, 19:22:26

Tytuł: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: gracjan.torhan w 26 Lutego 2018, 19:22:26
Witam, zgłaszam się do was z problemem "rwania" oraz spadkami płynności symulacji w Maszynie. Nieistotne czy włączę czy wyłączę cienie. Zawsze jest tak samo. Z tego co wiem najgorzej działają misje kaliska, reszta jeszcze ujdzie. W misjach z nazwą kaliska następują spadki fps i gorsza płynność gry. W reszcie misji są mniejsze spadki, ale za to skoki z 60 do 61 fps co skutkuje "rwaniem" obrazu. Podaję link do mojego filmiku z nagraniem sytuacji i użycia komputera. Da się coś z tym zrobić? Sterowniki najnowsze, maszyna przeinstalowana system też.
&t=6s
Załącznik przedstawia misje kaliska_cegielski1 w I części, a w II Drawinowo.
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 26 Lutego 2018, 19:28:16
Nie za bardzo widzę na filmie o co chodzi, ale sprawdź w ini
gfx.resource.sweep no
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: gracjan.torhan w 26 Lutego 2018, 19:50:25
Np. w 7:55 minucie spadek fps i delikatnie mniejsza płynność symulacji (Drawinowo),
          4:29 też trwały spadek fps i też mniejsza płynność symulacji (Kaliska),
W eu07.ini wygląda to tak ja na załączniku. Czy zmienić na "no"?

Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 26 Lutego 2018, 19:55:41
Tak.
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: kevin.c w 26 Lutego 2018, 21:33:55
U mnie wszelkie problemy z płynnością, skokami skończyły się z wyłączeniem "vsync no" i przejściem w tryb pełnoekranowy. W prostszych sceneriach FPS wynosi kilkaset, w trudnych 100-200.
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 26 Lutego 2018, 22:09:38
Jeszcze można wyłączyć tryb wysyłania informacji na klawiaturę (kontrolek CA/SHP na diodach klawiatury).
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Waldi 1978 w 26 Lutego 2018, 22:31:56
Gracjan@ Kaliska ogólnie jest wymagająca dla sprzętu a tym bardziej jak doszły cienie. Podobnie jak Całkowo v2. W linku będą informacje co może poprawić wydajność pobaw się może pomoże. Co do sterowników i Maszyny, tu bywa różnie nie zawsze najnowsze są najlepsze.
https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_konfiguracyjny_EU07.INI#maxtexturesize_.2816384.29
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: gracjan.torhan w 27 Lutego 2018, 13:19:06
Potem zobaczę pobawię się i zastosuję się do rad. Tylko dziwi mnie fakt, że te spadki są pomimo małego użycia sprzętu tj. ramu, grafiki, procesora, pamięci. Co widać na moim filmie. Tego jednego nie rozumiem.
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: tmj w 27 Lutego 2018, 16:41:07
Chwilowe spadki biora sie z tego, ze kod symulatora jest w dominujacej czesci jednowatkowy -- w momencie gdy nastepuje potrzeba wyslania do karty graficznej dodatkowych danych (tekstury, geometria modeli itp) nastepuje przerwa w rysowaniu i innych czynnosciach.
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 27 Lutego 2018, 18:47:10
No tyle że w trakcie normalnego działania to się nie wysyła, bo geometria i tekstury wysyłają się przy ładowaniu. (problem powstaje tylko gdy jest za mało vramu lub tej głupiej opcji sweep)
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: tmj w 27 Lutego 2018, 18:50:47
Domyslnie tez jesli dobrze pamietam nie wysyla danych od razu, a w momencie pierwszego uzycia. Dopoki to nie nastapi to trzyma w zwyklym RAMie.
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 27 Lutego 2018, 19:44:46
Domyslnie tez jesli dobrze pamietam nie wysyla danych od razu, a w momencie pierwszego uzycia. Dopoki to nie nastapi to trzyma w zwyklym RAMie.
A, no to tu jest problem :/
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: tmj w 27 Lutego 2018, 19:57:13
No z jednej strony moze problem, ale z drugiej strony nie zapycha VRAM smieciami ktore moga byc na drugim koncu scenerii i nie pokaza sie przez najblizsza godzine albo i wcale. W takiej sytuacji lepszy chyba minimalny, chwilowy spadek fps na normalnym sprzecie (przewaznie niezauwazalny przy wylaczonym vsync bo skok z 150->145 to tak jakby go nie bylo) niz fujlaptop gubiacy polowe fps bo mu sie zalacza ciagniecie danych ze swapa ;/
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 27 Lutego 2018, 20:11:04
Wyłączanie vsynca po to trochę szmaństwo, nie potrzeba mi dodatkowej grzałki 150W. Jak na fujlaptopie zabraknie ramu to i tak nic mu nie pomoże.
A cały ten pomysł z resourcesweep jest zły, bo powoduje zbędne przerzucanie tekstur i ścięcia (przy 8GB vramu nie trzeba nic przerzucać, wystarczy załadować na początku) a najlepszym przypadku dubluje funkcjonalność sterownika. (istnienie tekstury w opengl nie gwarantuje przechowywania jej w vramie, a najczęściej sterowniki też robią swapowanie jak braknie pamięci).
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: tmj w 27 Lutego 2018, 21:24:23
Sterowniki nvidii maja wbudowane 'miekkie' ograniczenie fps, bez sztywnej zabawy z vsync.

"przy 8 GB vramu" to chyba dowcip -- tego typu sprzet to doslownie mniej niz 3% populacji, i mowimy tu o populacji graczy: http://store.steampowered.com/hwsurvey/
Realia sa raczej na poziomie 2-4 gb przy czym w praktyce mozemy sie predzej spodziewac 1-2 gb niz 4.  I w takiej sytuacji reczna zabawa z zasobami sprawdza sie i jak najbardziej pomaga -- ja nie dodalem jej  dla jaj albo dlatego ze nie bylo nic ciekawszego nad czym moglbym spedzic czas, ale dlatego ze ludziom na slabszym sprzecie nie wyswietlaly sie z braku pamieci tekstury i/lub modele, i wprowadzenie recznej kontroli poprawilo sytuacje tam, gdzie sterowniki ktore teoretycznie powinny to wykonywac, w praktyce tego nie robily.
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Pyro w 28 Lutego 2018, 15:01:22
U mnie wszystko jest w porządku do momentu kiedy nie wybiorę Traxx-a.
Jak podmienię go za jakąś inną lokomotywę zaczyna się rwanie. Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem?
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 28 Lutego 2018, 15:37:09
Prawdopodobnie ścina się na kopiowaniu tekstur z pythona, bo też obecnie jest w jednym wątku.
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Pyro w 28 Lutego 2018, 15:58:09
Prawdopodobnie ścina się na kopiowaniu tekstur z pythona, bo też obecnie jest w jednym wątku.
Jest na to jakieś lekarstwo?
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 28 Lutego 2018, 16:01:28
Trzeba to ulepszyć. Teraz jestem zajęty launcherem a później w planach mam całkowite przerobienie renderera, więc przy okazji się zrobi. Ale to może chwilę potrwać zanim do tego dojdę.
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Pyro w 28 Lutego 2018, 16:02:26
Trzeba to ulepszyć. Teraz jestem zajęty launcherem a później w planach mam całkowite przerobienie renderera, więc przy okazji się zrobi. Ale to może chwilę potrwać zanim do tego dojdę.
Ok. W takim razie czekamy. Dzięki za odpowiedź.
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: gracjan.torhan w 01 Marca 2018, 00:20:20
Czyli co Panowie radzicie tak prostszym językiem :P Czy to normalne w tej sytuacji czy coś u mnie nie tak? Z komputerem?
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek_Łódź w 02 Marca 2018, 14:47:30
Czytam ten wątek i długo się zastanawiałem czy wejść do dyskusji. Podobny problem co kolega miałem 2 lata temu. Pytanie, kiedy kolega czyścił "bebechy" komputera? U mnie rozwiązanie było dość prozaiczne. Kompleksowe przeczyszczenie wszystkich podzespołów pomogło.
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Waldi 1978 w 02 Marca 2018, 21:22:35
Czyli co Panowie radzicie tak prostszym językiem :P Czy to normalne w tej sytuacji czy coś u mnie nie tak? Z komputerem?
Sprzęt nie jest tu raczej problemem a bardziej możliwości symulatora że nie potrafi wykorzystać zasobów np procesorów wielordzeniowych i wątkowych. Ale nawet najnowsze gry wykorzystują max chyba 4 rdzenie a w nowych prockach jest ich 6 i więcej. A przynajmniej tak mi się wydaje, jeśli się mylę proszę mnie poprawić. Mi na chwilę obecna przychodzi tylko zmiana jakości tekstur itp.. aby symek się nie jąkał.
Czytam ten wątek i długo się zastanawiałem czy wejść do dyskusji. Podobny problem co kolega miałem 2 lata temu. Pytanie, kiedy kolega czyścił "bebechy" komputera? U mnie rozwiązanie było dość prozaiczne. Kompleksowe przeczyszczenie wszystkich podzespołów pomogło.
Jeśli był by bardzo zabrudzony procek lub karta to komputer po osiągnięciu ''temperatury krytycznej'' by się zresetował. Ale możliwe że jest jakieś zabezpieczenie co po dobiciu do owej temperatury obniża taktowania procesora aby uniknąć resetu kosztem wydajności. Ale przyznam się bez bicia ze o takim nie słyszałem :)   
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: gracjan.torhan w 03 Marca 2018, 20:07:44
Temperatury nie są tragiczne (załącznik o nazwie 2 to temperatury podczas symulacji). Wczoraj wykonałem reinstalację Windows 10 Pro i dalej to samo.
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: pozdze w 07 Marca 2018, 20:19:46
Dołączę się do dyskusji. Padł mi teraz procesor w komputerze, jest wiec okazja do ulepszenia jego parametrów. Co najważniejsze jest dla plynnosci Maszyny? W co zainwestowć: RAM, karta graficzna? Bo jak juz wyzej jest napisane w procesor ponad dwa rdzenie nie warto inwestować.
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Waldi 1978 w 07 Marca 2018, 21:04:29
Na pewno warto zainwestować w kartę graficzna myślę że min to 3gb pamięci. Lecz tu pojawia się problem bo ostatnio bardzo mocno podskoczyły ceny kart graficznych  z powodu kopaczy kryptowalut i przez brak kości pamięci do kart spowodowanym ''smartfonowym bumem'' . Ram oczywiście też potrzebny im więcej tym lepiej w nowych kompach 8 gb to już standart . Co do procka tu zależy co robisz poza symulatorem jeśli bawisz się grafika itp... to bardziej nadaje się uniwersalny procesor np AMD Ryzen 5, 6 rdzeniowy 12 wątkowy jeśli zwykłe zajecia domowe to i5 intela. Oczywiście to w dużym skrócie wszystko rozbija się o zasobność kieszeni .

 
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Pyro w 27 Maja 2018, 07:32:38
Trzeba to ulepszyć. Teraz jestem zajęty launcherem a później w planach mam całkowite przerobienie renderera, więc przy okazji się zrobi. Ale to może chwilę potrwać zanim do tego dojdę.
Czy w 18.03 lub 18.05 jest to poprawione czy nadel może występować pokaz slajdów?
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Milek7 w 27 Maja 2018, 11:01:28
Nie było fundamentalnych zmian, ale pyscreenrendererpriority w ini teraz kontroluje opóźnienie między renderowaniami pythona, więc można ustawić na mniejszy priorytet i może być lepiej.
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: gracjan.torhan w 03 Czerwca 2018, 20:59:20
Kurka nowa wersja, a ja mam dalej mam "rwanie" na symulacji. Rwanie - czyli chwilowy spadek lub wzrost fps o 1-3 klatki i to jest efekt jakby szarpnięcia "kamerą". W grach problem nie występuje.
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Waldi 1978 w 03 Czerwca 2018, 23:23:11
W grach komercyjnych deweloperzy pracują przy projekcie xxx godzin i dla kasy a i tak bywa że jest masa wtop. W Maszynie deweloperzy pracują/poświęcają czas prywatny za przysłowiowe ''dzięki'' i zapewne robią co mogą. Więc jeśli tak przeszkadzają Tobie skoki 1-3 fps i delikatne przycięcia to nabądż wiedzę,wspomóż ich w pracy aby przyspieszyć. Na wszystko przyjdzie czas,zalecam cierpliwość :)
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: cslykowsky w 04 Czerwca 2018, 12:13:44
O ile Twój budżet na to pozwala, to tak jak wyżej ktoś wspomniał skup się raczej na karcie graficznej i pamięci RAM. Symulator wykorzystuje tylko jeden rdzeń więc zwyczajna dwu-rdzeniówka sprosta wymaganiom. Dobrym, tanim procesorem dwurdzeniowym można nazwać Pentiuma G4560 którego wyrwiesz już za 230 złotych. Co do karty graficznej, sensownym wyborem może być GTX 1050Ti z 4GB VRAM - oczywiście jeżeli budżet na to pozwala. A co z pamięcią? Jeżeli posiadasz te 4GB to powinno to wystarczyć, lecz mimo wszystko wolałbym się zaopatrzeć w te ustandaryzowane dzisiaj 8GB. Na swoim przykładzie, być może trochę przesadzonym względem twoich podzespołów, nie uzyskuje żadnego szarpania a framerate jest stabilny. Różnica tylko taka że posiadam procesor 4C/4T, 8GB RAM oraz kartę graficzną z 4GB VRAM. FPSy tylko do tej pory mi spadły w jednym miejscu na L053, gdzie jest spora gęstość cieni (które zresztą mam ustawione na rozdzielczość 4096px więc to też ma wpływ).
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: gracjan.torhan w 04 Czerwca 2018, 15:56:49
   cslykowsky:
Jeżeli odpowiadałeś na mój post to w tym problem, że ja mam Intel i5 2500, kartę graficzną GeForce GTX 1050 Ti, i mam 8 GB pamięci RAM, u mnie właśnie L053 działa dosyć stabilnie najgorzej jest w L61 etc.
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: cslykowsky w 05 Czerwca 2018, 07:24:05
Jak u ciebie wygląda sprawa z dyskiem twardym? Możesz określić jego stan np. programem HDTune który odczyta wartości S.M.A.R.T? U mnie stuttering (bo tak możemy nazwać ten przypadek) w zupełnie innej grze powoduje właśnie HDD.
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: gracjan.torhan w 05 Czerwca 2018, 14:19:15
Ciężko mi to określić. Nie bardzo się znam na odczytywaniu kondycji dysku. Mam dwa dyski HDD oraz SSD. SSD jest jako dysk "C" czyli system i na nim mam folder z Maszyną. Poniżej screeny z S.M.A.R.T. dysków.
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: tmj w 05 Czerwca 2018, 15:00:44
Kurka nowa wersja, a ja mam dalej mam "rwanie" na symulacji. Rwanie - czyli chwilowy spadek lub wzrost fps o 1-3 klatki i to jest efekt jakby szarpnięcia "kamerą". W grach problem nie występuje.
Nie bylo jak do tej pory zmian w kodzie odpowiedzialnym za odczyt i przesyl danych do karty graficznej, wiec nie ma tez zmiany zachowania symulatora.
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: cslykowsky w 05 Czerwca 2018, 17:48:50
@gracjan.torhan

Nie musisz się na niczym w tym wypadku znać, programy obecnie są tak intuicyjne że wskażą Ci ewentualne usterki i na ich podstawie będziesz mógł zadecydować czy należy np. wymienić dysk na nowszy etc.
Sprawdzałeś może czy uzyskujesz takie spadki mając grę na HDD? Jestem przyzwyczajony do starej zasady żeby jakiekolwiek gry czy aplikacje umieszczać na dysku niesystemowym.
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Max_EN_57 w 05 Czerwca 2018, 17:57:49
Ostatnio walczyłem z podobnym problemem i niewykluczone, że znalazłem rozwiązanie. Mój sprzęt to i5 7600 3.50GHz; 16 GB RAM; NVIDIA 1060 6GB. Średnio na wszystkich sceneriach mam 200 FPS. I teraz ciekawostka - mam identyczne "rwania obrazu" jak te pojedyńcze na Twoim filmie, różnica polega na tym, że u mnie... występują co 2 sekundy, dosłownie. Wygląda to tak jakby v-sync w MaSzynie nie tolerował wysokiego FPS (ale tylko na sceneriach z wieloma obiektami) i próba zrzucania FPS z kilkuset na 60 FPS powoduje "czkawkę" w postaci tego "rwania". Rozwiązania:

[Metoda 100% skuteczna] - 1. Wymuszenie wyłączenia v-sync w sterownikach NVIDIA. Jako, że wyłączenie v-sync powoduje generowanie znacznej ilości FPS (które jest nam zbędne, bo PC się tylko grzeje, a na monitorze widzimy klatek np 60) to polecam ściągnięcie zewnętrznego limitera FPS, ja np mam RivaTuner Statistics Server. Owszem, będzie widoczne czasem "łamanie obrazu" charakterystyczne dla wyłączonego v-sync, ale wszelkie czkwawki i zwiechy znikają, a PC się nie grzeje bo zewnętrzny limiter i tak trzyma 60 FPS.

[Metoda, którą odkryłem dzisiaj, w fazie testów] - 2. Wymuszenie włączenia v-sync w sterownikach NVIDIA (opcja "on", żadne adaptive itp) + zewnętrzny limiter FPS (koniecznie). V-sync w MaSzynie wyraźnie potrzebuje wsparcia zewnętrznego programu bo sam po prostu nie do końca sobie radzi ze zrzucaniem z wysokiego FPS. Ta metoda jest dopiero w fazie testów, nie wiem czy to nie jakiś przypadek lub coś się nie rozłączy, ale póki co wszystko chodzi cacy.

Mam nadzieję, że któraś z tych metod Ci pomoże.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: gracjan.torhan w 05 Czerwca 2018, 19:23:57
Bardzo dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem.
Cslykowsky: w sumie muszę spróbować przerzucić Maszynę na dysk HDD, jest to jakiś pomysł.
Max_EN_57: spróbuję twojej metody na pewno.
No i oczywiście po tych wszystkich zabiegach dam wam znać .
Tytuł: Odp: Maszyna 18.01 "rwanie" skoki fps na każdej scenerii.
Wiadomość wysłana przez: Waldi 1978 w 05 Czerwca 2018, 21:49:10
Nie wiem jakie monitory posiadacie, możliwe że wasze monitory nie nadążają za karta. Rozwiązano to technologią zwaną  FreeSync w przypadku kard AMD a w przypadku Nvidia G-Synk ale trzeba posiadać monitor który obsługuje te technologie czyli monitor dostosowuje się do klatek generowanych przez karte. Użytkownicy AMD maja nieco lepiej bo monitory z  FreeSync  są zdecydowanie tańsze. Nie będe się  rozpisywał za bardzo w linku co na dole bedzie lepiej to opisane z obrazkani,filmikami itd.. zobaczcie czy was to dotyczy.
 http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/amd-freesync-co-to-jest.html