Autor Wątek:  Newag wygrał przetarg na dostawę lokomotyw dla PKP IC  (Przeczytany 15300 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Newag wygrał przetarg na dostawę lokomotyw dla PKP IC
« Odpowiedź #30 dnia: 12 Stycznia 2018, 04:41:18 »
Bo polityka Newag nastawiła się tylko na Sącz. Było tak, jak napisał @SQT, że wykorzystano projekty gliwickie.
Co do Griffina, nie mam obaw, że będzie sprawował problemy techniczne. Jednakże Seryjnie Awaryjni są zdolni do wszystkiego.
Wówczas technika i niezawodność, może przegrać z polityką, jak już to nie raz w polskim kolejnictwie bywało.
Tak jak wyżej pisałem: czemu po tylu gafach, nikt im się nie dobrał do 4 liter?
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Newag wygrał przetarg na dostawę lokomotyw dla PKP IC
« Odpowiedź #31 dnia: 12 Stycznia 2018, 08:05:34 »
Dobrał się, bo inaczej nie mieliby żadnych problemów z płynnością. Jak myślisz, skąd się one wzięły? Nie położył ich kontrakt rosyjski tylko zaczęli mieć problemy jak iluś Zamawiających wzięło sobie gwarancje bankowe i złożyło roszczenia do sądu o więcej. Tylko o tym głośno specjalnie nie jest.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 279
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Newag wygrał przetarg na dostawę lokomotyw dla PKP IC
« Odpowiedź #32 dnia: 19 Stycznia 2018, 22:14:30 »
KIO zajmię się odwołaniem Pesy i ZNTK Miński Mazowiecki w sprawie dostawy lokomotyw dla PKP IC.
Cytuj
Krajowa Izba Odwoławcza zajęła się dziś odwołaniem złożonym przez PESĘ i ZNTK Mińsk Mazowiecki od wyników przetargu na dostawę lokomotyw dla PKP Intercity. Jak poinformowała nas Magdalena Grabarczyk, rzeczniczka prasowa KIO, rozprawa nie zakończyła się dzisiaj i została odroczona. Kolejne posiedzenie Izby w tej sprawie odbędzie się najprawdopodobniej 31 stycznia. Przypomnijmy, że PESA nie zgadza się decyzją PKP Intercity. Jako zwycięzca przetargu wskazany został Newag, który, mimo, że zaproponował najwyższą cenę jednostkową za lokomotywę, to jednak w ostatecznej punktacji okazał się najlepszy. Zdecydowały o tym stawki za utrzymanie maszyn. Te w przypadku firmy z Nowego Sącza były zdecydowanie najniższe. I właśnie to stanowi podstawę dochodzenia przez PESĘ swoich racji w KIO.
Źródło: http://inforail.pl/kio-zajela-sie-odwolaniem-pesy-w-przetargu-na-lokomotywy-dla-pkp-ic_more_102059.html
« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2018, 22:17:47 wysłana przez wołodyjowskiIC »
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Newag wygrał przetarg na dostawę lokomotyw dla PKP IC
« Odpowiedź #33 dnia: 19 Stycznia 2018, 22:23:20 »
PESA i Mińsk Mazowiecki..taaa. Jakież to piękne i wolnorynkowe.
« Ostatnia zmiana: 20 Stycznia 2018, 04:30:10 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 307
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 88
Odp: Newag wygrał przetarg na dostawę lokomotyw dla PKP IC
« Odpowiedź #34 dnia: 19 Stycznia 2018, 23:14:55 »
Mińsk Mazowiecki skąd się urwał? Wydawało mi się że nie startowali w przetargu. Co do PESY-y, to już kiedyś był dym o to że oni specjalnie zaniżają cenę żeby dawać kosmiczną cenę za utrzymanie.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4116
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1317
Odp: Newag wygrał przetarg na dostawę lokomotyw dla PKP IC
« Odpowiedź #35 dnia: 19 Stycznia 2018, 23:34:04 »
Cytuj
Mińsk Mazowiecki skąd się urwał? Wydawało mi się że nie startowali w przetargu.
Zgodnie z informacją dot. otwarcia ofert w tym przetargu, do przetargu stanęli:

1) Newag Nowy Sącz
2) Konsorcjum Pesa Bydgoszcz & ZNTK Mińsk Mazowiecki
3) Konsorcjum dwóch producentów z Chin.

https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/przetargi/wyniki-postepowan-przetargowych/dostawa-20-lokomotyw-elektrycznych-wraz-ze-swiadczeniem-uslug-ich-utrzymania.html

https://www.intercity.pl/dokumenty/przetargi/rok%202017/dostawa%2020%20lokomotyw%20elektrycznych%20wraz%20ze%20%C5%9Bwiadczeniem%20us%C5%82ug%20ich%20utrzymania%20(31.07.2017)/informacja%20z%20otwarcia%20ofert%2020%20lokomotyw.pdf
« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2018, 23:35:08 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Newag wygrał przetarg na dostawę lokomotyw dla PKP IC
« Odpowiedź #36 dnia: 20 Stycznia 2018, 04:40:46 »
Co do PESY-y, to już kiedyś był dym o to że oni specjalnie zaniżają cenę żeby dawać kosmiczną cenę za utrzymanie.
Raczej nie dają kosmicznych cen za utrzymanie. Prędzej chachmęcą w odrzucaniu wad, które powstają podczas eksploatacji. Że to niby czasu nie mieli, bo krótki mieli czas na opracowanie.. Tylko kto im kazał startować do przetargu, skoro nie byli w stanie spełnić jego warunków?
Seryjnie Awaryjni i ta duża wieś koło Stojadeł, to jedna drużyna. Wspólne udziały..
« Ostatnia zmiana: 20 Stycznia 2018, 06:24:22 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Newag wygrał przetarg na dostawę lokomotyw dla PKP IC
« Odpowiedź #37 dnia: 20 Stycznia 2018, 05:44:46 »
Dla mnie, te cale przetargi, KIO, to jak leczenie nowotworu woda oligocenska.

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 279
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Newag wygrał przetarg na dostawę lokomotyw dla PKP IC
« Odpowiedź #38 dnia: 20 Stycznia 2018, 06:51:04 »
Podobno PESA zmienia prezesa, więc jestem ciekaw, czy w związku z tym coś zmienią w swojej gospodarce "wolnorynkowej" jak to określił @EU40.
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Newag wygrał przetarg na dostawę lokomotyw dla PKP IC
« Odpowiedź #39 dnia: 20 Stycznia 2018, 09:44:14 »
W kwestii odwoływania się raczej nie. To przecież robi każda firma. Ale może produkt końcowy będzie lepszy. Ja na pierwszym miejscu wywaliłbym głównego konstruktora...
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 279
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Newag wygrał przetarg na dostawę lokomotyw dla PKP IC
« Odpowiedź #40 dnia: 20 Stycznia 2018, 21:09:12 »
Przypomniało mi się takie porównanie, jak jeden z znajomych w KMŁ, powiedział że w EN79(impulsy) przewody w szafach są poukładane i czytelnie oznaczone, a w Acatusach są one wręcz porozrzucane. I może faktycznie przydało by się wymienić osobę, która zajmuję się tym "by wszystko było na swoim miejscu".   
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1077
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 498
Odp: Newag wygrał przetarg na dostawę lokomotyw dla PKP IC
« Odpowiedź #41 dnia: 20 Stycznia 2018, 21:19:29 »
To nie wina konstruktora, ale wykonawstwa i Kontroli Jakości...
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Newag wygrał przetarg na dostawę lokomotyw dla PKP IC
« Odpowiedź #42 dnia: 22 Stycznia 2018, 10:23:59 »
Niestety nie zgodzę się. Miałem nieprzyjemność jechać najnowszym czymś co podobno jest highendowym produktem PESY w kategorii EZT. Wieszaki dla rowerów zawieszone tak nisko, że rower się nie mieści między uchwytem a podłoga, przycisk wzywania obsługi dla niepełnosprawnych zamontowany za bocznym siedzeniem nad oparciem o grubości z 5cm i wyglądzie przemysłowych obudów do kontrolek sterowania suwnicą, przed każdą stacją gra sobie muzyczka (wkurzając niemiłosiernie pasażerów) - jakby podwójna zapowiedź nie wystarczała, naprawianie ogrzewania trwało od Krakowa do Katowic - pociąg bez ogrzewania jechał od Rzeszowa, na starcie popsuły się drzwi w przedziale z rowerami od strony większości peronów więc co chwilę jakiś przepychał się przez cały skład żeby wyjść albo wejść - dobrze że nie było nikogo na wózku bo by nie wysiadł. A to było tylko tam i z powrotem.
Pojazd jednoprzestrzenny a przejście między członami o szerokości tego w starych kiblach.
« Ostatnia zmiana: 22 Stycznia 2018, 10:25:49 wysłana przez firleju »
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline koper

  • Wiadomości: 247
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 173
Odp: Newag wygrał przetarg na dostawę lokomotyw dla PKP IC
« Odpowiedź #43 dnia: 06 Lutego 2018, 13:29:05 »
Tymczasem Pesa odwołuję się w KIO.
Cytuj
Dotarliśmy do odwołania, które wniosła Pesa na wyniki przetargu na dostawę lokomotyw elektrycznych dla PKP Intercity. Producent z Bydgoszczy uważa, że Newag zaniżył stawkę za utrzymanie pojazdów.
O wynikach przetargu na dostawę 20 elektrowozów zdolnych poruszać się z prędkością 160 km/h pisaliśmy tutaj. W rezultacie ogłoszonego przetargu PKP Intercity oceniło, że najlepszą ofertę przedstawił producent z Nowego Sącza. Z tą decyzją nie zgadza się Pesa, która chciała, by narodowy operator używał do prowadzenia pociągów lokomotyw Gama.

– Odwołujący zarzuca zamawiającemu naruszenie Prawa Zamówień Publicznych (…) poprzez bezpodstawne przyjęcie, że Newag wykazał, że zaoferowana przez niego stawka za utrzymanie pojazdów jest rzetelna i nie jest rażąco niska, podczas gdy wykonawca ten temu obowiązkowi nie sprostał – uważa Pesa w odwołaniu do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej. Pesa chce by biegły z zakresu kolejnictwa zbadał, czy fizycznie da się określić stawkę netto za utrzymanie na poziomie 44 groszy netto za przejechany kilometr. Tak zrobił Newag.

Pesa chce teraz, aby PKP Intercity unieważniło wybór oferty Newagu jako najkorzystniejszej i przeprowadziło ponowną ocenę ofert. Znaczący w tej sprawie jest fakt, że oferta Newagu została utajniona pod kątem oceny kosztów eksploatacji i Pesa nie ma do niej wglądu. Pesa chce, by to KIO zweryfikowała jej treść. Pesa ustaliła, że zejście poniżej wartości 76 groszy za obsługę od kilometra nie jest możliwe. Producent z Bydgoszczy podkreśla, że osiągnięcie wartości niższej nie jest możliwe także dlatego, że dotąd Newag nie miał doświadczenia w utrzymaniu i produkcji pasażerskich lokomotyw do prędkości 160 km/h. Stawkę na poziomie 44 groszy nazywa „gołosłownym twierdzeniem”. Ponadto Pesa podejrzewa, że Newag „wrzucił” pozostałe koszty utrzymania do ceny pojazdu, która w przetargu została określona na 288 mln zł netto (Pesa: 253 mln zł netto, CRRC: 245 mln zł).

– Nie ulega wątpliwości (…), że działania Newagu zostały podjęte wyłącznie w celu uzyskania zamówienia, kosztem innych wykonawców – czytamy w odwołaniu.

Decyzję KIO poznamy wkrótce.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/elektryczne-gamy-dla-pkp-ic-koszt-utrzymania-lokomotyw-z-newagu-razaco-niski-85622.html

Offline koper

  • Wiadomości: 247
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 173
Odp: Newag wygrał przetarg na dostawę lokomotyw dla PKP IC
« Odpowiedź #44 dnia: 07 Lutego 2018, 19:46:39 »
A jednak będą Griffiny! KIO odrzuciła odwołanie Pesy w sprawie przetargu na 20 lokomotyw elektrycznych dla PKPIC.
Cytuj
6 lutego Krajowa Izba Odwoławcza orzekła, że wniesione przez Pesę odwołanie dotyczące wyników przetargu na dostawę 20 elektrowozów dla PKP Intercity należy odrzucić. – W rezultacie tej decyzji nie istnieją już żadne przeszkody dla finalizacji umowy między Newagiem a PKP Intercity – poinformował producent.
Wiadomość o pomyślnym dla spółki Newag rozstrzygnięciu postępowania przetargowego została ogłoszona 29 grudnia ubiegłego roku. Oferta spółki otrzymała notę równą 93,46 jednocześnie będąc najkorzystniejszą spośród wszystkich złożonych. Ocena bazowała na kryteriach związanych z samymi lokomotywami elektrycznymi jak i ich późniejszym utrzymaniem.

Wątpliwości Pesy wzbudził bardzo niski koszt utrzymania lokomotyw opisany w dokumentacji. 6 lutego KIO stwierdziła jednak, że oferta nowosądeckiej spółki jest rzetelna i postępowanie odwoławcze zakończone zostało na jej korzyść. Tym samym otwiera to producentowi z Nowego Sącza drogę do podpisania umowy a następnie dostawy zakontraktowanego w ramach zamówienia taboru. Newag czeka już tylko na podanie terminu spotkania z PKP Intercity, na którym oba podmioty zawrą umowę. Będzie to możliwe nawet wówczas, jeśli Pesa zdecyduje się wnieść sprawę na drogę sądową (do takie sytuacji doszło w związku z przetargiem w Kolejach Mazowieckich).

Zamó­wie­nie PKP IC jest czę­ścią planu moder­ni­za­cji tabo­ru roz­pi­sanego na lata 2016–2020. Reali­za­cja całego projektu inwe­sty­cyj­nego wiążę się z kosz­tem ok. 2,5 mld zł. Dwa­dzie­ścia nowych loko­mo­tyw elek­trycz­nych
ma pozwo­lić na efek­tywne wyko­rzy­sta­nie moder­ni­zo­wa­nych linii kole­jo­wych, które umoż­li­wiają roz­wi­nię­cie pręd­ko­ści 160 km/h.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/newag-czekamy-na-podpisanie-umowy-na-dostawe-griffinow-dla-pkp-ic-85669.html