Ankieta

Który odcinek projektu Śląsk - Porty wydać w tym roku?

KWK Halemba - Tarnowskie Góry
30 (19.7%)
Tarnowskie Góry - Zduńska Wola Karsznice
41 (27%)
Zduńska Wola Karsznice - Bydgoszcz
81 (53.3%)

Głosów w sumie: 152

Głosowanie skończone: 04 Lutego 2021, 16:59:48

Autor Wątek:  Projekt Śląsk - Porty.  (Przeczytany 17767 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3900
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 233
Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« Odpowiedź #30 dnia: 02 Lutego 2021, 14:02:53 »
Air, a skad Ty wiesz, co do ogolu bedzie dobre? Ogol szanse ma sie wypowiedziec w ankiecie i poki co ta a nie inna opcja wygrywa. Co w tym zlego, ze ktos kieruje sie sentymentem?
Ja nie glosowalem jak cos, bo jest mi to obojetne. Zreszta gadanie po proznicy z kilku powodow.
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego 2021, 14:06:02 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline pozdze

  • Deweloper
  • Wiadomości: 474
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« Odpowiedź #31 dnia: 02 Lutego 2021, 14:10:09 »
Nie zamierzam juz tego odcinka dzielic w scenariuszach jeszcze na pół. Za bardzo nie ma gdzie tego zrobic. W rozkładzie 99/00 pospieszny 2,5h a osobowy na składzie 3h20'. Więc nie jest tak źle.
Łukasz Jachimek

Online AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 646
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 497
Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« Odpowiedź #32 dnia: 02 Lutego 2021, 14:16:30 »
Eh skoro dla ogółu jazda po płaskim terenie jest dobra to już wiem dlaczego większość scenerii w Maszynie jest płaska.
A odcinek od Tarnowskich Gór nie był pasażerski? Do dzisiaj jeżdżą tam jakieś osobówki.
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego 2021, 14:17:54 wysłana przez AIR »
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline RUDEK

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 288
  • cisza spokój na tle kolei
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 124
Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« Odpowiedź #33 dnia: 02 Lutego 2021, 14:26:44 »
Ktoś może się orientuje jakie max brutta są na te linię?

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3900
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 233
Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« Odpowiedź #34 dnia: 02 Lutego 2021, 15:41:28 »
Eh skoro dla ogółu jazda po płaskim terenie jest dobra to już wiem dlaczego większość scenerii w Maszynie jest płaska.
Czyli juz wiesz wszystko.

Online AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 646
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 497
Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« Odpowiedź #35 dnia: 02 Lutego 2021, 16:04:55 »
Niestety to też świadczy o tym jakich użytkowników Maszyna ma najwięcej... tzn wola ustawić stała prędkość,  i tak jechać godzinę czy dłużej od czasu do czasu tylko zbijając czuwak i bawiąc się RP1, zamiast mieć konieczności nakręcić się nastawnikiem i kranem hamulca :/
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego 2021, 16:12:54 wysłana przez AIR »
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3900
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 233
Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« Odpowiedź #36 dnia: 02 Lutego 2021, 16:08:07 »
W zasadzie, prawie wszyscy devi jeżdzą na autopilocie najczesciej, tak wiec, swieta racja. To co, dlugo jeszcze bedziemy trollowac temat? Bo ja moge bez konca, az do bolu :P

Online AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 646
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 497
Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« Odpowiedź #37 dnia: 02 Lutego 2021, 16:30:08 »
Spodziewałem się aby po za samym oddaniem głosu, zostały przedstawione jakieś racjonalne argumenty za danym odcinkiem, ale skoro takie coś nazywa się trollowaniem to już milknę.
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3900
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 233
Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« Odpowiedź #38 dnia: 02 Lutego 2021, 16:34:32 »
A jak to inaczej nazwac? Pretensje, ze wynik jest jaki jest? Pretensje, ze ktos kierowal sie sentymentem- to juz jest dla kogos wystarczajacy  racjonalny powod jakby co. Niesluszne domniemania co do przyczyn plaskosci scenerii w maszynie oraz przyczyn preferencji uzytkownikow co do uzytkowania maszyny a o nieplaskosci terenu nawet na nizinach w realu nie wspomne.
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego 2021, 16:42:12 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 351
  • Spec od budowy scenerii
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 998
Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« Odpowiedź #39 dnia: 02 Lutego 2021, 16:43:05 »
Niestety @AIR, ale jesteśmy w mniejszości. Mało kto zwraca uwagę na profil pionowy, bo mało kto miał okazję się przejechać na takich trasach, bo gdzie? Na wiecznie zepsutej L61? Czy na Mocznikach o których już chyba wszyscy zapomnieli? Nie wszyscy też chcą sobie utrudniać grę.
Skończymy L61, Pozdze wyda węglówkę, lud pojeździ, lud się wypowie i będzie wiadomo, czy jest sens się z tym męczyć.
Skoro nie ma dużych szans na połączenie jednego z drugim i z trzecim to nie róbmy wojenki, który odcinek jest lepszy, bo większej różnicy to i tak nikomu nie zrobi, poza tym którzy kierują się sentymentem.
Na codzień grzebie przy Alfach i reszcie Włoszczyzny, po godzinach buduję scenerie.

Aktualne projekty:  Linia 61 Cz. Stradom - Kielce: 85% GKT: 5%

Offline pozdze

  • Deweloper
  • Wiadomości: 474
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« Odpowiedź #40 dnia: 02 Lutego 2021, 16:44:44 »
Tak czy siak w planie na najblizsza pięciolatkę mam zrobienie całego tego ciągu więc nie trzeba się spinać. A na węglówce też szału nie ma z promilami, przynajmniej na odcinku do Inowrocławia dopuszczalne juz na etapie projektu było 5/1000. Największy podjazd jest pod Rynkowo Wiadukt 7 promili no i koło Trzcinca koło Bydgoszczy jak raz, krotkie 8 promili.

Ktoś może się orientuje jakie max brutta są na te linię?

Maksymalnie to wozilo parę lat temu FPL 5000T do Emilianowa. PKP za komuny i krotki epizod parę lat temu 4000T na ET41. Reszta obecnie pewnie nie przekracza 3200T tj 40 węglarek z węglem. Choć nie daję sobie ręki uciąć czy Lotos nie targa z Olszynki na ZWk cięższych składów.
Łukasz Jachimek

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3900
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 233
Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« Odpowiedź #41 dnia: 02 Lutego 2021, 16:49:49 »
Scenerie w maszynie sa plaskie, bo nie bylo narzedzi, aby bawic sie w profil pionowy oraz brak realnych tras w maszynie. Tak wiec, pudlo z ta mniejszoscia. Nawiasem mowiac, ja tam nie jestem kolejarzem, jednak jak Ra tworzyl Rainsted i zaczal pobierac mapy, to byl mocno zdziwony, ze roznice wysokosci nawet sporawe sa wszedzie, nawet na nizinnych terenach. Przedtem, byl przekonany, ze linie kolejowe buduje sie na zasadzie dlugo plasko i jakas gorka. Dopiero mapy uswiadomily, ze jest inaczej. Kwestia tylko tego, czy te roznice wysokosci, zadawalaja rollercosterowcow czy nie, ale to juz odrebny temat.
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego 2021, 16:52:25 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Hubertnator23

  • Wiadomości: 644
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 400
Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« Odpowiedź #42 dnia: 02 Lutego 2021, 17:01:06 »
W ramach testu sprawdziłem na geoportalu - odcinek ZWK - Szadek ma prawie 20m wzniesienia i spadku. Niziny wbrew pozorom nie są całkiem płaskie - z resztą na Kaliskiej zostały odwzorowane niektóre wzgórza, wzniesienia. Owszem, nie trwają długo, jak się powspina to później się zjeżdża, ale zawsze lepsze niż takie Tarniowo, Quark czy nawet L53.

Offline EP07-385

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« Odpowiedź #43 dnia: 02 Lutego 2021, 17:51:15 »
Wzniesienia na Kaliskiej w MaSzynie są oddane bardzo ładnie, ostatnio pojawiam się na tej linii i pagórki po drodze zgadzają się z tym, co pamiętam z MaSzyny. Na pewno inaczej się to odczuwa dwoma oporowymi kibelkami niż AL na tempomacie, ale spadki miejscami są tak konkretne, że rzeczony tempomat nie daje rady utrzymać zadanej prędkości i "przelewa".

Co do ankiety w wątku, skoro niektórzy domagają się wytłumaczeń - zagłosowałem na odcinek ZWK - Bydgoszcz, bo są to po prostu chociaż z grubsza znane mi tereny i liczę na jakieś przejażdżki jednostką w okolicach Bydzi. Śląsk czasowymi dwudziestkami w stałej trzydziestce już mamy, a klimaty kopalniane mnie nie jarają zupełnie. Może to sentymenty, może to lenistwo, może nie wiem, co dla mnie dobre, ale lubię sobie pojechać szybciej i zobaczyć więcej. Szkoda, że nie widzieliśmy publicznie (bądź świadomie) żadnych screenów, ale znając Kaliską i jakość @pozdze można założyć w ciemno, że będzie ładnie i ciekawie. Widzieliśmy już ciekawy Śląsk (L61 w ciągłym rozwoju), widzieliśmy już ciekawą "płaską" linię ze stosunkowo dużym ruchem osobowym i sporymi stacjami (Kaliska). Mnie osobiście ciekawi, jak @pozdze odda "płaski" odcinek z długimi odbiegami. Tu nie będzie stacji i zatrzymań co chwilę, więc z jednej strony jazda będzie bardziej nużąca, ale z drugiej - będzie można bardziej "zaszaleć" z otoczeniem.
Z MaSzyną od 2004 roku | to już 17 lat! | Koleje Wielkopolskie

Offline M79r

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 173
Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« Odpowiedź #44 dnia: 02 Lutego 2021, 19:54:40 »
Cieszmy się, że wogóle powstają nowe tory a nie pudrowanie starych tras. Zjeżdżonych przez użytkowników Maszyny milion razy w te i we wte.

Offline Preki

  • Wiadomości: 305
  • My name's not Shane, kid!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« Odpowiedź #45 dnia: 03 Lutego 2021, 10:16:12 »
Zagłosowałem na ZWK-Bydgoszcz. Uważam, że przy tym fragmencie będzie najmniej roboty. Tarnowskie Góry to największa rozrządówka w kraju i jedna z największych w Europie (co wiązałoby się z dużą ilością roboczogodzin przeznaczonych na zrobienie samej tej stacji, nie mówiąc o samej linii), zaś kawałek z kopalni jest IMHO zbyt krótki.
Życie to nie gra... to symulator.

Offline pozdze

  • Deweloper
  • Wiadomości: 474
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« Odpowiedź #46 dnia: 03 Lutego 2021, 14:00:22 »
Układ torowy od Śląska do Bydgoszczy jest już dawno zrobiony. Od KWK Halemba przez Zabrze Makoszowy do TG wcale nie jest tak blisko i to jeszcze ze średnią z 30km/h. To tak w kwestii wyjaśnień. Ale OK już nastawiłem się na Bydgoszcz i działam.
Łukasz Jachimek

Offline Felix

  • Wiadomości: 37
  • Projekt Tarnowskie Gory - L131/137/143/144 i 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« Odpowiedź #47 dnia: 06 Lutego 2021, 16:24:24 »
Na płasko niema sensu robić, sam mam ułożone co w załączniku  i 4 lata już lezy,bo ciężko mi ogarnąć niwelety i teren w Rainsted,a niestety mam za slaby sprzęt na zabawy w modelowaniu tego np Blenderem. Przypomnę ze przez przetargi na modernizacje sa dostępne rożne dokumentacje w tym profil pionowy wiec tym bardziej powinno się jakoś to ogarnąć jak już wkładać w ta dużo pracy. U mnie tam niekiedy gdzieś uzupełnię siec trakcyjna,coś ponazywam co napomniałem ze sygnalizacji czy zwrotnic i tak czeka na nie wiadomo co.
« Ostatnia zmiana: 06 Lutego 2021, 16:26:36 wysłana przez Felix »

Offline pozdze

  • Deweloper
  • Wiadomości: 474
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« Odpowiedź #48 dnia: 06 Lutego 2021, 22:11:39 »
Heh, to juz drugi projekt w Rainsted w którym widze kiszacy sie latami odcinek Lubliniec - Katowice. Ja tam na brak weny zapuszczam sobie na dobranoc Cabviewy z weglówki. Albo jade po prostu na ta linię na kilka godzin. I jakoś wena wraca :-)

Spieszę poinformować, że właśnie skończyłem ustawiać semafory na całym odcinku ZWK-Bydgoszcz. Teraz żmudnie pracuję nad przypisywaniem semaforów. Potem plan przewiduje elektryfikację. Po nowym roku wejdę w posiadanie starych WOS-ow z tego odcinka, dojdą sierżanty. Przewiduję stan na rok 2000-2005. Trzeba będzie napisać choć w prosty sposób sterowanie ruchem i będę mógł puścić pierwszą partię węgla do portów. Zobaczymy ile czasu zajmie pociągowi towarowemu przejechanie tego odcinka. Sporo się obijałem w tym roku i dlatego wydanie tego odcinka w tym roku jest oczywiście nie realne. Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 08 Grudnia 2021, 17:56:24 wysłana przez pozdze »
Łukasz Jachimek

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 617
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 269
Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« Odpowiedź #49 dnia: 08 Grudnia 2021, 19:33:50 »
Jak zainteresowany służbowymi RJ dla pociągów turystycznych na rok 2003 to daj znać na priv.

Offline Lokomotywownia

  • Wiadomości: 119
    • Zobacz profil
    • Lokomotywownia
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« Odpowiedź #50 dnia: 09 Grudnia 2021, 09:03:46 »
Jak tam ten projekt ? Zaraz minie rok. Są szanse na szybką publikację ?

Offline pozdze

  • Deweloper
  • Wiadomości: 474
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« Odpowiedź #51 dnia: 09 Grudnia 2021, 11:29:06 »
Co to jest rok na zrobienie odcinka ponad 200km, dwutorowego, zelektryfikowanego z SBL. W dodatku mając godzine czasu dla siebie dziennie gdzie nie co dzień się chce. Wątpię, że do końca 2022 się wyrobię. W załączniku widok na Bydgoszcz Główną Tow (BGB). Na pierwszym planie tory linii Kutno - Piła.