Autor Wątek:  Prędkość wykonywania manewrów  (Przeczytany 6246 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marconi

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Prędkość wykonywania manewrów
« dnia: 05 Listopada 2017, 15:33:32 »
Na tym .exe AI wykonuje manewry z prędkością około 40 km/h. Nie za dużo trochę?
« Ostatnia zmiana: 09 Listopada 2017, 20:12:35 wysłana przez Stele »
Pozdrawiam.

Online tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2181
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 704
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Listopada 2017, 16:07:26 »
Kto, co, gdzie?

Czy na pewno jest to tylko na tym exe? Z tego co widze podawana predkosc manewrowa to 25 km/h przy tarczach swietlnych, a z tarcz ksztaltowych (np na Calkowie) 40 km/h, ale wystepuje to na wszystkich exe od 727 wzwyz (byc moze takze na Borlandowym, nie jestem w stanie sprawdzic) Nie wiem czy to celowe czy przeoczenie, ale tak czy owak jest to chyba po stronie plikow .inc
« Ostatnia zmiana: 05 Listopada 2017, 16:13:28 wysłana przez tmj »

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4326
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 114
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Listopada 2017, 16:58:40 »
Zgadza sie, jezeli w incach dostaje ShuntVelocity 40 to tyle jedzie. Jednak w rzeczywistosci mozna tyle jechac po torze wolnym (po otrzymaniu informacji o tym od dyzurnego), z wylaczeniem rozjazdow, gdzie obowiazuje standardowa predkosc manewrowa (25). W praktyce rzadko kiedy takie info sie dostaje, wiec 25 maks.
« Ostatnia zmiana: 05 Listopada 2017, 17:00:13 wysłana przez AtapiCl »
Pozdrawiam, Tomasz Ziomecki – http://atapi.org.pl - kontakt: ziomecki@eu07.pl / ziomecki@kolej.org.pl

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 6502
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 627
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Listopada 2017, 17:20:40 »
Kiedys wszystkie tarcze mialy 40. Potem Ra zmienil na 25, ale ksztaltowe mogl przegapic. Transkei w wielu miejscach umyslnie daje 40, by te manewry troche sprawniej przebiegaly.
Mój kanał youtube

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 283
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Listopada 2017, 17:34:26 »
Widziałem w którejś tarczy 2 sygnały manewrowe różniące się prędkością dla AI.

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 326
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 253
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Listopada 2017, 22:33:04 »
Aktualnie chyba we wszystkich tarczach manewrowych (świetlnych, kształtowych) a nawet w semaforach dostępne są komendy ms2 oraz m40. Ta druga wyświetla na semaforze / tarczy sygnał ms2 i jednocześnie dla AI podawane jest ShuntVelocity 40.
W scenariuszach całkowskich stosowane jest niemal wyłącznie m40.

Offline macius5991

  • Wydział Promocji
  • Administrator
  • Wiadomości: 3515
  • Administrator strony Symulatora "MaSzyna" na FB
    • Zobacz profil
    • Warszawski Węzeł Kolejowy
  • Otrzymane polubienia: 243
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Listopada 2017, 22:39:47 »
Chyba @Ra dodawał wszędzie do semaforów i tarcz event (p1)_m40 który pozwalał AI robić manewry z prędkością 40kmh, ja u siebie na tlk38100 w Dębicy i Wilisiu przy manewrach również to zastosowałem.

Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 8 lat z MaSzyną! | PKP S.A. | Moje projekty

Offline matfre96

  • Betatester
  • Wiadomości: 579
  • Zakład Centralny
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Listopada 2017, 22:58:55 »
Zgadza sie, jezeli w incach dostaje ShuntVelocity 40 to tyle jedzie. Jednak w rzeczywistosci mozna tyle jechac po torze wolnym (po otrzymaniu informacji o tym od dyzurnego), z wylaczeniem rozjazdow, gdzie obowiazuje standardowa predkosc manewrowa (25). W praktyce rzadko kiedy takie info sie dostaje, wiec 25 maks.
Jako ciekawostkę dodam że manewry pod kontrolą systemu ETCS odbywają się z prędkością maksymalnie 25 km/h.
"...i przepustnicę ujął w dłoń
przeżegnał się, czapka na skroń
do pieca węgiel raz i dwa
już pary kłąb, już zawór gra..."

Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU44, ED160, ED161, ED250, E4DCUd

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4326
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 114
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Listopada 2017, 23:14:37 »
Prędkość 40 przy manewrach w rzeczywistości rzadko jest spotykana :P Zależy głównie od dyżurnego ruchu, który wg przepisów musi jasno określić, że "po wolnym". A i maszynista też musi "chcieć" taką prędkością jechać przy spełnieniu pierwszego warunku. I jeśli czynniki miejscowe nie ograniczają tej prędkości, to dopiero wówczas i TYLKO przez dany tor tyle jest. Wszelkie rozjazdy - 25 km/h. Więc lepiej zróbcie wszędzie standardowe 25 ;) Jest bardziej zgodne z codziennością.
Pozdrawiam, Tomasz Ziomecki – http://atapi.org.pl - kontakt: ziomecki@eu07.pl / ziomecki@kolej.org.pl

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3777
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 114
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #9 dnia: 09 Listopada 2017, 07:16:56 »
A wezcie mi cos wytlumaczcie po chlopsku. Zwykly pociag po rozjazdach moze jechac v40 to czemu przy manewrach nie moze? Wiem ze tak mowia przepisy ale z czego to wynika?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline macius5991

  • Wydział Promocji
  • Administrator
  • Wiadomości: 3515
  • Administrator strony Symulatora "MaSzyna" na FB
    • Zobacz profil
    • Warszawski Węzeł Kolejowy
  • Otrzymane polubienia: 243
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #10 dnia: 09 Listopada 2017, 12:48:38 »
Wydaje mi się że wynika to z tego że manewry można robić również na tor zajęty, Vmax=25 km/h ogranicza prędkość i tym samym ryzyko poważnego zderzenia.

Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 8 lat z MaSzyną! | PKP S.A. | Moje projekty

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3777
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 114
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #11 dnia: 09 Listopada 2017, 13:23:45 »
No to teraz wezmy konkretny scenariusz symkowy. L53. Spod szopy do skladu jedzie sie na tarcze, az pod sam sklad. To dlugi odcinek. Czemu nie mozna podkrecic kolem i do nast tarczy podciagnac do 40? Niezapominajmy ze w realu mechanicy znaja uklad stacji na ktorych sie przez lata poruszaja jak wlasna kieszen, a loki maja wyczute w prowadzeniu jak wlasne auta. I co w sytuacji kiedy faktycznie trzeba szybko podmienic loka? Mechanicy sie papraja 20?
« Ostatnia zmiana: 18 Listopada 2017, 15:19:25 wysłana przez matek123 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 283
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #12 dnia: 09 Listopada 2017, 13:27:51 »
Tak. Musi być wyraźne polecenie od dyżurnego, że może zwiększyć prędkość.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2643
  • Teksturowiec niższy rangą
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 99
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Listopada 2017, 17:07:50 »
@Włodek, niejednokrotnie, czy to są manewry czy inne czynności przy taborze, maszynista ma obowiązek działać w porozumieniu z dyżurnym. Dotyczy to nawet głupiego podciągnięcia o metr do przodu/do tyłu.
Pierwszy tego nicku, khal pierwszych teksturowców i twórców, khal tekstur dziewiątek i siódemek IC, khal siania zamętu i wojen na forum!
LINK DO UNOFÓW

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4326
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 114
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #14 dnia: 09 Listopada 2017, 18:40:17 »
Ponadto szopy działają jako bocznice przewoźnika, które mają swój regulamin. W nim często jest określona prędkość poruszania się po całej bocznicy. Zwykle jest to 10 lub 20 km/h. Ale to są już niuanse prawno - organizacyjne.
Pozdrawiam, Tomasz Ziomecki – http://atapi.org.pl - kontakt: ziomecki@eu07.pl / ziomecki@kolej.org.pl

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3777
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 114
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #15 dnia: 09 Listopada 2017, 20:10:11 »
MOderatora proszę o wydzielenie watku, gdyż dyskusja może być ciekawa. Szkoda oftopowac.

Postarajcie się mnie troszkę zrozumieć, gdyż z koleja mam tyle wspólnego co nic poza symkiem, niestety bozia (celowo przez male B) nie dala. Idac dalej. I co by się takiego wielkiego stało, jakby mechanik sobie troszkę pozwolil na te v40? Dyzurny nie ma "suszarki" by zmierzyć mu predkosc. Predkosc jaka jechal wyszla by dopiero z analizy tasmy (o ile to się sprawdza skrupulatnie). Kwestia szybkości dosyć mnie interesuje. Podonie skoro mechanikowi nie wolno jej przekraczać, to jakim sposobem przy szlakowej 120 mech miał 123 do 125? Tyle pokazywala tablica informacyjna w wagonie na wyświetlaczu (domyślam się ze to gps) a wskaźniki odczytywać potrafie. No wiec takiemu mechanikowi, któremu zdarza się przekraczać predkosc co może grozic? Czy sa może jednak jakies granice dopuszczalnego przekroczenia? Jak to się tez ma przy jeździe po spadku, kiedy sklad pcha w dol - czas reakcji hamulca itp. podczas gdy jest już na budziku jakies przekroczenie np. o 5 lub 10km/h. Co w przypadku bledu pomiaru przez haslera (bledne wskazanie)?
Kolejne z trudnych pytan laika; jeśli mechanik notuje duże opóźnienie, czy w takim wypadku może pozwolić sobie na male "naginanie" przepisów by zawalczyć o kazda minute straty?
Pewnie z czasem jeszcze wiele się pytan nasunie zobaczymy.

« Ostatnia zmiana: 09 Listopada 2017, 20:21:38 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 586
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 108
Odp: Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #16 dnia: 09 Listopada 2017, 20:35:18 »
Podonie skoro mechanikowi nie wolno jej przekraczać, to jakim sposobem przy szlakowej 120 mech miał 123 do 125? Tyle pokazywala tablica informacyjna w wagonie na wyświetlaczu (domyślam się ze to gps) a wskaźniki odczytywać potrafie.
To jest właśnie syndrom pokazywanie prędkości "nierzeczywistej" na wyświetlaczach wagonów. Potencjalny laik będzie zachwycony, gdy zobaczy 125, 152 itd., ale "złośliwy" pracownik spółki konkurencyjnej już by się doktoryzował, dlaczego zamiast 40 "jedziemy" 42 zapominając, że maszynista reguluje prędkość na podstawie wskazań przyrządów w kabinie, a nie GPS...   

No wiec takiemu mechanikowi, któremu zdarza się przekraczać predkosc co może grozic?
Różnie w zależności od spółki: warsztat, serwis na kilka miesięcy, badania lekarskie i dodatkowy egzamin...

Czy sa może jednak jakies granice dopuszczalnego przekroczenia? Jak to się tez ma przy jeździe po spadku, kiedy sklad pcha w dol - czas reakcji hamulca itp. podczas gdy jest już na budziku jakies przekroczenie np. o 5 lub 10km/h. Co w przypadku bledu pomiaru przez haslera (bledne wskazanie)?
Prędkości nie można przekraczać, a jazda po spadku nie jest tłumaczeniem. Po to maszynista ma znajomość szlaku i WOS oraz "ostrzeżenia" od dyżurnego ruchu, aby wiedzieć jak regulować prędkość na danym składzie. Wiadomo, że inaczej prowadzi się szynobus o masie 50 ton, a inaczej "brutto" o masie 3000 ton. Dlatego tez wykonuje się hamowanie kontrolne hamulcem pneumatycznym, aby "wyczuć" skład. Hamowanie kontrolne to jedno, ale pierwsze hamowanie do zatrzymania to drugie. Inna sprawa, że wszystkie urządzenia rejestracyjne np. Hasler, ATM, czy Deuta mają tolerancję błędu, ale takie sprawy bada się i sprawdza podczas dochodzeń komisji powypadkowych.

Kolejne z trudnych pytan laika; jeśli mechanik notuje duże opóźnienie, czy w takim wypadku może pozwolić sobie na male "naginanie" przepisów by zawalczyć o kazda minute straty?
Na Słowacji można było jechać szybciej z tego powodu bodaj o 2%.

W PL w razie wypadku prokurator zada pytanie: dlaczego maszynista jechał 5 km/h więcej, bo wg niego (czyt. prokuratora) gdyby prędkość była rozkładowa (czyli mniejsza) to można było by uniknąć/zminimalizować skutki zdarzenia? Drugie pytanie: dlaczego skład stanął tak daleko, czyli 500/700/1000 m za miejscem zdarzenia? Tutaj nie maszynista, ale komisja bada zapisy rejestratorów i udowadnia, że np. SA134 o masie blisko 80 ton z V=120 km/h nie zatrzyma się szybciej po wdrożeniu hamowania nagłego niż po około 700 m.
« Ostatnia zmiana: 09 Listopada 2017, 20:45:37 wysłana przez Jaco »
Jacek Chiżyński: "Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline macius5991

  • Wydział Promocji
  • Administrator
  • Wiadomości: 3515
  • Administrator strony Symulatora "MaSzyna" na FB
    • Zobacz profil
    • Warszawski Węzeł Kolejowy
  • Otrzymane polubienia: 243
Odp: Prędkość wykonywania manewrów
« Odpowiedź #17 dnia: 10 Listopada 2017, 00:08:54 »
Cytuj
Podonie skoro mechanikowi nie wolno jej przekraczać, to jakim sposobem przy szlakowej 120 mech miał 123 do 125? Tyle pokazywala tablica informacyjna w wagonie na wyświetlaczu (domyślam się ze to gps) a wskaźniki odczytywać potrafie.
W zależności od rozwiązania w wagonach prędkość wyświetlana na wyświetlaczach jest brana albo z GPS-a albo z prędkościomierza lokalnego w wagonie.

Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 8 lat z MaSzyną! | PKP S.A. | Moje projekty

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4326
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 114
Odp: Prędkość wykonywania manewrów
« Odpowiedź #18 dnia: 10 Listopada 2017, 01:07:21 »
Przy czym tolerancja błędu dla Haslera to 2 km/h, dla nowszych 1 km/h.
Pozdrawiam, Tomasz Ziomecki – http://atapi.org.pl - kontakt: ziomecki@eu07.pl / ziomecki@kolej.org.pl

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3777
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 114
Odp: Prędkość wykonywania manewrów
« Odpowiedź #19 dnia: 10 Listopada 2017, 05:45:42 »
Ale hasler dziala skokowo. Wskazowka potrafi skakac o nawet 5km/h. To akurat zdolalem zaobserwowac. Wiec te 2km to troszke ciasne widelki dla haslera. Chyba ze ten hasler cos nie teges byl na kibelku. Chyba ze wplyw na to ma tez rodzaj napedu tzn linka albo silnik z pradniczka tahometr.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2260
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 90
Odp: Prędkość wykonywania manewrów
« Odpowiedź #20 dnia: 10 Listopada 2017, 16:12:35 »
Ale hasler dziala skokowo. Wskazowka potrafi skakac o nawet 5km/h.

Chyba w maszynie. Tolerancja to jest przy kalibracji prędkościomierzy. Nie ma żadnego problemu z jazdą 'na kreskę' przy odpowiedniej znajomości szlaku.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Szymoniak

  • Wiadomości: 317
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Prędkość wykonywania manewrów
« Odpowiedź #21 dnia: 10 Listopada 2017, 17:22:33 »
Nie do końca. Ja ostatnio na jednej z maszyn miałem rozrzut od 118 do 125, a na jeszcze innej z 35 na 45. A nawet na którejś 07-10xx zdarzyło mi się, że w B kabinie trzymałem 120 pod krechę, a w A kabinie 105. Daj bóg, że nie odwrotnie. Jeden Teloc wykazuje i co ważne rysuje ładnie, a drugi skacze i rysuje tak jak wskazówka zaszaleje.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2260
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 90
Odp: Prędkość wykonywania manewrów
« Odpowiedź #22 dnia: 10 Listopada 2017, 20:40:42 »
A ja miałem taki prędkościomierz, co to pokazywał 0. I co z tego? Piszesz o niesprawnych prędkościomierzach.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline RUDEK

  • Wiadomości: 133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Prędkość wykonywania manewrów
« Odpowiedź #23 dnia: 10 Listopada 2017, 20:48:45 »
Dlatego prędkość jest zawsze do, a nie inaczej bo przykładowo przekroczysz o 5 km, a prędkościomierz  przekłamuje o 5 km robi się 10 km, a to już poważne wykroczenie wiec spiesz się powoli.

Offline Szymoniak

  • Wiadomości: 317
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Prędkość wykonywania manewrów
« Odpowiedź #24 dnia: 11 Listopada 2017, 05:15:11 »
A ja miałem taki prędkościomierz, co to pokazywał 0. I co z tego? Piszesz o niesprawnych prędkościomierzach.

Owszem. I co z tego? Nie zawsze możesz wypiąć lokomotywę. Kolega pytał jak jest, a Ty stwierdziłeś, że to nie prawda, że prędkościomierze skaczą. Więc piszę prawdę.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5823
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 342
Odp: Prędkość wykonywania manewrów
« Odpowiedź #25 dnia: 11 Listopada 2017, 17:15:04 »
To jest taka guzik prawda. Caly watek poswiecony jest wskazaniom predkosci bez dywagacji o szczegolnym stanie urzadzen pomiarowych. Pisanie, ze bywaja uszkodzone haslery, zarowki czy przelaczniki nie zmienia faktu iz predkosc poruszania sie nie moze przekroczyc podanej dopuszczalnej wartosci. Awarie nie maja nic do tego, moga utrudnic jedynie prace, ale nie zwalniaja z obowiazujacych przepisow.

Offline RUDEK

  • Wiadomości: 133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Prędkość wykonywania manewrów
« Odpowiedź #26 dnia: 11 Listopada 2017, 17:24:55 »
Dodam więcej patrzenie pod kątem, już fałszuje wskazanie danej prędkości, po prostu trzeba Haslera wyczuć ;).

Offline Szymoniak

  • Wiadomości: 317
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Prędkość wykonywania manewrów
« Odpowiedź #27 dnia: 11 Listopada 2017, 17:41:24 »
To jest taka guzik prawda.
Co jest guzik prawdą. Że telocki skaczą?

Caly watek poswiecony jest wskazaniom predkosci bez dywagacji o szczegolnym stanie urzadzen pomiarowych.

Zboczyliśmy z tematu, jednak wydaję mi się, że to forum po części kolejowe i o tym rozmawiamy.

Dodam więcej patrzenie pod kątem, już fałszuje wskazanie danej prędkości, po prostu trzeba Haslera wyczuć ;).
Nie mówimy już o tym pod jakim kątem jest ustawiony i jak wskazuje gdy siedzimy z lewej strony, a gdy siedzi ktoś z prawej, np. kontroler czy instruktor.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3777
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 114
Odp: Prędkość wykonywania manewrów
« Odpowiedź #28 dnia: 11 Listopada 2017, 17:56:19 »
No troszkę zboczyliśmy. ALe jako laik mogę stawiac trudne/ banalne/smieszne pytania, zwłaszcza ze odpowiedz dostaje od osob, dla których to wszystko jest banalnie smieszne.  Mam nadzieje ze tu glownie będą udzielać odpowiedzi osoby "w zawodzie".
Ciag dalszy pytan o predkosc.

Jak często sprawdzane sa tasmy?
Co by się stało, jakby taka tasma tajemniczo zaginela, uszkodzila się itd.?
Skoro urządzenia pomiarowe bywaja nieprecycyjne lub mogą być nieprecyzyjnie odczytywane, to czemu nie ma w przepisach jakiejś maksymalnej granicy przekroczenia?
Co oznaczalo w praktyce stosowanie wskaźnika z litera W i S czyli stosować skrocony lub wydluzony czas jazdy, skoro nie wolno przekraczać nawet o 1km/h predkosci? Wiem ze w starych zielonych WOS byl podany czas skrocony i normalny.
Jeśli maszynista widzi ze zwieksza opóźnienie, co może zrobić by je zmniejszyć, skoro nie wolno szybkości przekroczyć?
« Ostatnia zmiana: 11 Listopada 2017, 18:02:35 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline bartiprog

  • Wiadomości: 134
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Prędkość wykonywania manewrów
« Odpowiedź #29 dnia: 11 Listopada 2017, 18:00:18 »
Cytuj
Co oznaczalo w praktyce stosowanie wskaźnika z litera W i S czyli stosować skrocony lub wydluzony czas jazdy, skoro nie wolno przekraczać nawet o 1km/h predkosci? Wiem ze w starych zielonych WOS byl podany czas skrocony i normalny.
Jeśli maszynista widzi ze zwieksza opóźnienie, co może zrobić by je zmniejszyć, skoro nie wolno szybkości przekroczyć?
Bardziej dynamiczny rozruch i późniejsze, za to mocniejsze hamowanie.