Autor Wątek:  Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E  (Przeczytany 7387 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kamil.s1.pl

  • Wiadomości: 36
  • ulubiony EZT EW58 :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
« dnia: 27 Września 2017, 16:51:23 »
Na targach Trako zaprezentowana została lokomotywa elektryczna serii 207E, która jest głęboką modernizacją serii ST44. Lokomotywa należy do przewoźnika Rail Polska.

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Września 2017, 17:47:16 »
Dla osób taborowców, którzy głębiej się jak ja interesują taborem i na przykład ciekawi na podstawie którego M62 został zrobiony ten 207E-001, dodam jedynie, że został on zrobiony na podstawie jednego z członów 2M62 o numerze 1006, oryginalnie pochodzącego od estońskiego przewoźnika Estee Raudtee. Swoją drogą-ciekawe czy po udanych testach tego wozu, będą chcieli przebudować resztę M62 (nie M62M Challenger) na ten elektrowóz.
« Ostatnia zmiana: 27 Września 2017, 17:48:26 wysłana przez RoboBatman »

Offline erap2

  • Wiadomości: 96
  • JA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Września 2017, 18:04:29 »
Według tego co wyczytałem to nie będą chcieli, a już to robią. Podobnież ma być ich 30 :P

Offline kamil.s1.pl

  • Wiadomości: 36
  • ulubiony EZT EW58 :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Września 2017, 18:55:37 »
Potwierdzam, od osoby na lokomotywie uzyskałem informację że kolejne egzemplarze są w drodze.

Online szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Września 2017, 19:32:23 »
Polak kombinator - ma patent na to, za 10 lat będą przebudowywać siódemki i sprzedawać je do NASA :d
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3741
Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Września 2017, 19:45:32 »
To podwozie ma jednocześnie i zaletę, i wadę. Tanie, ale przestarzałe. Za tą samą cenę, ale z nowym podwoziem mieliby ich o 1/3 mniej.

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Września 2017, 02:31:24 »
No niestety, podwozie mimo, że tanie i przestarzałe, ale ma jeszcze jedną dodatkową wadę - jeżeli ma ktoś dostęp do WOS-ów poszczególnych Zakładów Linii Kolejowych (w moim przypadku ZLK Lublin) spółki PKP PLK (dla chcącego nic trudnego znaleźć, podpowiedź: szopa głogów), to przy wielu liniach jest wyraźnie zapisane, że lokomotywy typu M62/ST44 mają kategoryczny zakaz wjazdu na daną linię kolejową zapewne ze względu na wózki. Czy taki sam zakaz zostanie wydany dla serii 207E ze względu na wózki z M62/ST44? Sam bym chciał wiedzieć.
« Ostatnia zmiana: 28 Września 2017, 02:34:28 wysłana przez RoboBatman »

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 381
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 56
Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Września 2017, 11:35:46 »
Nie wiem czym podyktowane są te zakazy, jak dla mnie naciskami a nie typem wózka. Aczkolwiek jest tutaj kilka wyjątków jak np. Class66, lub taki mały szczegół że na wielu liniach jest zakaz jazdy ST44/M62 ale SM48/TEM2 już nie, gdzie konstrukcja wózków jest taka sama.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Września 2017, 11:38:22 »
Na stronie FPL było że ze względu na inny sposób prowadzenia wózka mogą jeździć tam gdzie ST44 i SM48 nie mogą. Na dawnej szopie W-wa Praga był agnglik gdzie notorycznie wykolejały się ET22.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Auper

  • Wiadomości: 23
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Września 2017, 09:39:51 »
Na oko wózek był standardowy, osoba siedząca w lokomotywie również mówiła, że wózki są standardowe jak w każdym innym ST44; na pytanie czy rozważano podmianę wózków na te znane z BR232/ST44-1500 otrzymałem odpowiedź, że im to nie potrzebne

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Września 2017, 09:40:37 »
No niestety, podwozie mimo, że tanie i przestarzałe, ale ma jeszcze jedną dodatkową wadę - jeżeli ma ktoś dostęp do WOS-ów
W większości przypadków linie bez większego znaczenia dla gospodarki. Dodatkowo elektryczny Gagarin jest mniej uniwersalny od spalinowego, bo nie pojedzie po liniach bez sieci trakcyjnej, ale moja uwaga taka jak wyżej :) To jest lokomotywa z założenia zaprojektowana dla najcięższych składów 3200+
EDIT:
Na oko wózek był standardowy
Wózek ma kompozytowe nakładki wideł maźniczych i ogólnie w wielu węzłach ciernych mamy parę metal-kompozyt. Nie wymaga to smarowania itd. Silniki trakcyjne, to w przypadku tej lokomotywy jak i większości M62M są silnikami DC produkcji firmy z USA i tam też regenerowane. Silniki na maksymalne napięcie 1150 V, co pociągało za sobą konieczność zastosowania transformatora. W lokomotywie ZTCW są trzy transformatory na dużo większe częstotliwości niż 50 Hz stąd tez niezbyt wielkie i ciężkie. Zaletą takiego rozwiązania jest niewrażliwość maszyn na zły stan izolacji głównej, zawilgocenie itp. Po prostu masa lokomotywy nie bierze udziału w przepływie elektronów. Instalacja jest dwuprzewodowa tak jak w dieslach z przekładnią elektryczną i lokomotywach transformatorowych prądu przemiennego znanych u naszych sąsiadów i nie tylko. Każdy silnik jest regulowany indywidualnie i lokomotywa ma dzięki temu znacznie lepiej wykorzystywać przyczepność w zmiennych warunkach. Znacznie lepiej niż np. M62M, M62, Class66, czy elektrowozy AC pierwszych generacji tzn. wykorzystującymi silniki: jednofazowe AC lub DC sterowane poprzez regulację na odczepach transformatora. 207E będzie też lepsza od "tyrystorowych" lokomotyw produkcji czeskiej Skody, gdzie silniki pracują parami ze względu na niemożność wykonania silnika na pełne napięcie sieci 3kV - w gabarytach mieszczących się w wózku, przy indywidualnym napędzie osi ("monosilniki" się dało).
207E w praktyce może jedynie ustępować pod tym względem E6ACT i pochodnym z rodziny znanej jako "Dragon".
« Ostatnia zmiana: 29 Września 2017, 10:21:18 wysłana przez biovital1 »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Września 2017, 13:16:56 »
W sumie to tak pierwszy rzut oka widać po kształtach pudła, że chyba jednak trochę się wzorowali na dragonie.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Września 2017, 13:51:06 »
W sumie to tak pierwszy rzut oka widać po kształtach pudła, że chyba jednak trochę się wzorowali na dragonie.
ZTCW, to Mostostal Zabrze wykonał im konstrukcje stalowe i kabina spełnia wymogi bezpieczeństwa zderzeniowego. Obecnie wszystkie nowe konstrukcje mają podobne kształty, bo takie masywne słupki dają odpowiednią wytrzymałość. Nad całością czuwał VIS Gliwice, a to przedsiębiorstwo w którym pracują ludzie z dawnego ZNLE Gliwice.
« Ostatnia zmiana: 29 Września 2017, 13:57:15 wysłana przez biovital1 »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Września 2017, 14:16:53 »
No tak zapomniałem, że Dragona vel smoczydło zrobił obecny Gliwicki Newag.
« Ostatnia zmiana: 29 Września 2017, 14:18:09 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Września 2017, 14:42:27 »
Ale jednak Dragon ładniej wygląda, a to to jak by ktoś składał łuki z prostych.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
« Odpowiedź #15 dnia: 29 Września 2017, 17:54:53 »
Cóż grunt, że ta konstrukcja jest bardziej bezpieczna. Widziałem kiedyś na filmikach, że te klatki są dość wytrzymałe. Szybę bodajże Dragon ma kuloodporną, to ten pewnie podobnie.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".