- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: kamil.s1.pl w 27 Września 2017, 16:51:23

Tytuł: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
Wiadomość wysłana przez: kamil.s1.pl w 27 Września 2017, 16:51:23
Na targach Trako zaprezentowana została lokomotywa elektryczna serii 207E, która jest głęboką modernizacją serii ST44. Lokomotywa należy do przewoźnika Rail Polska.
Tytuł: Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
Wiadomość wysłana przez: RoboBatman w 27 Września 2017, 17:47:16
Dla osób taborowców, którzy głębiej się jak ja interesują taborem i na przykład ciekawi na podstawie którego M62 został zrobiony ten 207E-001, dodam jedynie, że został on zrobiony na podstawie jednego z członów 2M62 o numerze 1006, oryginalnie pochodzącego od estońskiego przewoźnika Estee Raudtee. Swoją drogą-ciekawe czy po udanych testach tego wozu, będą chcieli przebudować resztę M62 (nie M62M Challenger) na ten elektrowóz.
Tytuł: Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
Wiadomość wysłana przez: erap2 w 27 Września 2017, 18:04:29
Według tego co wyczytałem to nie będą chcieli, a już to robią. Podobnież ma być ich 30 :P
Tytuł: Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
Wiadomość wysłana przez: kamil.s1.pl w 27 Września 2017, 18:55:37
Potwierdzam, od osoby na lokomotywie uzyskałem informację że kolejne egzemplarze są w drodze.
Tytuł: Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
Wiadomość wysłana przez: szogun w 27 Września 2017, 19:32:23
Polak kombinator - ma patent na to, za 10 lat będą przebudowywać siódemki i sprzedawać je do NASA :d
Tytuł: Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
Wiadomość wysłana przez: DieselPower w 27 Września 2017, 19:45:32
To podwozie ma jednocześnie i zaletę, i wadę. Tanie, ale przestarzałe. Za tą samą cenę, ale z nowym podwoziem mieliby ich o 1/3 mniej.
Tytuł: Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
Wiadomość wysłana przez: RoboBatman w 28 Września 2017, 02:31:24
No niestety, podwozie mimo, że tanie i przestarzałe, ale ma jeszcze jedną dodatkową wadę - jeżeli ma ktoś dostęp do WOS-ów poszczególnych Zakładów Linii Kolejowych (w moim przypadku ZLK Lublin) spółki PKP PLK (dla chcącego nic trudnego znaleźć, podpowiedź: szopa głogów), to przy wielu liniach jest wyraźnie zapisane, że lokomotywy typu M62/ST44 mają kategoryczny zakaz wjazdu na daną linię kolejową zapewne ze względu na wózki. Czy taki sam zakaz zostanie wydany dla serii 207E ze względu na wózki z M62/ST44? Sam bym chciał wiedzieć.
Tytuł: Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
Wiadomość wysłana przez: CTL w 28 Września 2017, 11:35:46
Nie wiem czym podyktowane są te zakazy, jak dla mnie naciskami a nie typem wózka. Aczkolwiek jest tutaj kilka wyjątków jak np. Class66, lub taki mały szczegół że na wielu liniach jest zakaz jazdy ST44/M62 ale SM48/TEM2 już nie, gdzie konstrukcja wózków jest taka sama.
Tytuł: Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 28 Września 2017, 11:38:22
Na stronie FPL było że ze względu na inny sposób prowadzenia wózka mogą jeździć tam gdzie ST44 i SM48 nie mogą. Na dawnej szopie W-wa Praga był agnglik gdzie notorycznie wykolejały się ET22.
Tytuł: Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
Wiadomość wysłana przez: Auper w 29 Września 2017, 09:39:51
Na oko wózek był standardowy, osoba siedząca w lokomotywie również mówiła, że wózki są standardowe jak w każdym innym ST44; na pytanie czy rozważano podmianę wózków na te znane z BR232/ST44-1500 otrzymałem odpowiedź, że im to nie potrzebne
Tytuł: Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
Wiadomość wysłana przez: biovital1 w 29 Września 2017, 09:40:37
No niestety, podwozie mimo, że tanie i przestarzałe, ale ma jeszcze jedną dodatkową wadę - jeżeli ma ktoś dostęp do WOS-ów
W większości przypadków linie bez większego znaczenia dla gospodarki. Dodatkowo elektryczny Gagarin jest mniej uniwersalny od spalinowego, bo nie pojedzie po liniach bez sieci trakcyjnej, ale moja uwaga taka jak wyżej :) To jest lokomotywa z założenia zaprojektowana dla najcięższych składów 3200+
EDIT:
Na oko wózek był standardowy
Wózek ma kompozytowe nakładki wideł maźniczych i ogólnie w wielu węzłach ciernych mamy parę metal-kompozyt. Nie wymaga to smarowania itd. Silniki trakcyjne, to w przypadku tej lokomotywy jak i większości M62M są silnikami DC produkcji firmy z USA i tam też regenerowane. Silniki na maksymalne napięcie 1150 V, co pociągało za sobą konieczność zastosowania transformatora. W lokomotywie ZTCW są trzy transformatory na dużo większe częstotliwości niż 50 Hz stąd tez niezbyt wielkie i ciężkie. Zaletą takiego rozwiązania jest niewrażliwość maszyn na zły stan izolacji głównej, zawilgocenie itp. Po prostu masa lokomotywy nie bierze udziału w przepływie elektronów. Instalacja jest dwuprzewodowa tak jak w dieslach z przekładnią elektryczną i lokomotywach transformatorowych prądu przemiennego znanych u naszych sąsiadów i nie tylko. Każdy silnik jest regulowany indywidualnie i lokomotywa ma dzięki temu znacznie lepiej wykorzystywać przyczepność w zmiennych warunkach. Znacznie lepiej niż np. M62M, M62, Class66, czy elektrowozy AC pierwszych generacji tzn. wykorzystującymi silniki: jednofazowe AC lub DC sterowane poprzez regulację na odczepach transformatora. 207E będzie też lepsza od "tyrystorowych" lokomotyw produkcji czeskiej Skody, gdzie silniki pracują parami ze względu na niemożność wykonania silnika na pełne napięcie sieci 3kV - w gabarytach mieszczących się w wózku, przy indywidualnym napędzie osi ("monosilniki" się dało).
207E w praktyce może jedynie ustępować pod tym względem E6ACT i pochodnym z rodziny znanej jako "Dragon".
Tytuł: Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 29 Września 2017, 13:16:56
W sumie to tak pierwszy rzut oka widać po kształtach pudła, że chyba jednak trochę się wzorowali na dragonie.
Tytuł: Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
Wiadomość wysłana przez: biovital1 w 29 Września 2017, 13:51:06
W sumie to tak pierwszy rzut oka widać po kształtach pudła, że chyba jednak trochę się wzorowali na dragonie.
ZTCW, to Mostostal Zabrze wykonał im konstrukcje stalowe i kabina spełnia wymogi bezpieczeństwa zderzeniowego. Obecnie wszystkie nowe konstrukcje mają podobne kształty, bo takie masywne słupki dają odpowiednią wytrzymałość. Nad całością czuwał VIS Gliwice, a to przedsiębiorstwo w którym pracują ludzie z dawnego ZNLE Gliwice.
Tytuł: Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 29 Września 2017, 14:16:53
No tak zapomniałem, że Dragona vel smoczydło zrobił obecny Gliwicki Newag.
Tytuł: Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
Wiadomość wysłana przez: firleju w 29 Września 2017, 14:42:27
Ale jednak Dragon ładniej wygląda, a to to jak by ktoś składał łuki z prostych.
Tytuł: Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 29 Września 2017, 17:54:53
Cóż grunt, że ta konstrukcja jest bardziej bezpieczna. Widziałem kiedyś na filmikach, że te klatki są dość wytrzymałe. Szybę bodajże Dragon ma kuloodporną, to ten pewnie podobnie.