Ankieta

Czy odcinek Skwarki - Mydelniczka - WKD ma być zelektryfikowany?

Tak
201 (53.7%)
Nie
110 (29.4%)
Bez różnicy
43 (11.5%)
Nie wiem o co chodzi
20 (5.3%)

Głosów w sumie: 372

Autor Wątek:  Quark Reloaded  (Przeczytany 36793 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #30 dnia: 02 Września 2013, 13:32:55 »
Mozna zrobic tez poswiate z latarni w formie CONE, z polprzezroczystoscia 50/50 i tym ''plackiem'' na dole, dajaca dosyc niezly efekt. Kiedys bawilem sie tym, ale nie znalazlem zastosowania, bo lubie jezdzic w dzien. W razie czego sluze pomoca przy wykonaniu kilku testowych latarni.

Przecinki.
Benek
« Ostatnia zmiana: 02 Września 2013, 13:59:33 wysłana przez Benek »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6310
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 340
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #31 dnia: 28 Października 2013, 23:03:04 »
Nowe miejsce charakterystyczne... Testuję tworzenie przekopów w Rainsted.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #32 dnia: 29 Października 2013, 11:40:08 »
Jak to wygląda od strony technicznej? Zadajesz punkt początkowy, końcowy, parametry przekopu i wzdłuż drogi/toru generuje się przekop, jeśli teren wokół drogi/toru jest ponad poziomem drogi/toru? A co w przypadku, gdy teren wystaje niewiele ponad drogę/tor, np. 0.5 metra?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6310
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 340
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #33 dnia: 29 Października 2013, 12:10:00 »
Technicznie jest to dosyć skomplikowane. Najpierw ustalam profil pionowy toru/drogi (początkową i końcową wysokość, promil pochylenia, promienie/długości łuków pionowych). Układam tor/drogę w planie (albo mam już ułożone). Do drogi/toru dodaję niweletę, na której ustawiam obiekty profilu poprzecznego z wyliczonymi wcześniej wysokościami. Przeliczam wysokość toru/drogi i ponownie niweletę, ponieważ na pochyleniu powstaje dodatkowa długość.

Do Rainsted wczytuję trójkąty terenu, co pozwala wyliczyć wysokość dla zadanych współrzędnych w planie (w MaSzynie to X oraz Z). Z obiektów profilu poprzecznego wybieram te bardziej istotne, a w przypadku łuków potrzebne są dodatkowe, inaczej rowy zrobią się mocno kanciaste. Następnie przeliczam profile poprzeczne, dla których parametrem jest różnica wysokości toru/drogi oraz terenu w danym miejscu. W zależności od tego, czy teren jest wyżej, czy niżej, generuje się albo nasyp, albo przekop. Przejście pomiędzy nimi jeszcze nie wychodzi za dobrze i na razie poprawiam je ręcznie. Otrzymane profile (od 2 do 22 trójkątów w jednym wpisie) eksportuję do formatu SCN. Następnie wczytuję to do "starego edytora" i tam przesuwam trójkąty terenu do wierzchołków profili (przeliczane jest też mapowanie przesuwanego wierzchołka).

Podczas tej operacji przede wszystkim staram się ulepszyć edytor. W przypadku tego przekopu usunąłem ręcznie środkowe skarpy i wypełniłem miejsce między profilami drogi i toru trójkątami terenu. Zrobienie przekopu drogi pod wiaduktem było już prostsze, aczkolwiek za pierwszym razem przyjąłem nieodpowiednie parametry, przez co musiałem wszystko wyrzucić i wygenerować ponownie.

Zastanawiam się również nad długością mapowania tekstur typu grass. W Quarku dla terenu ta długość jest równa 2.5m, podczas gdy ja w profilach robionych z niwelet używam 10m. Skłaniam się ku temu, żeby przejść na długość mapowania równą 5m i zrobić narzędzie do przemapowania całej scenerii (zarówno istniejącego terenu, jak i wygenerowanych profili). Brakuje mi też koncepcji, jakie parametry ambient i diffuse powinny być ustawione dla terenu (w sceneriach bywają różniste).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Barti_81

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #34 dnia: 26 Marca 2018, 23:41:55 »
Jest możliwość zmiany nieba jest. Wystarczy:
//config movelight 304 endconfig //31 października 2007

Z góry przepraszam za odkopanie tak starego wątku, ale jestem "świeżo upieczonym" użytkownikiem symulatora "MaSzyna", dlatego mam pytanko i prośbę jednocześnie:
W scenerii "Quarkmce2017" chciałbym przestawić noc na dzień. Tu na forum czytałem, że jest taka możliwość, lecz nie wiem, jak to dokładnie zrobić. U mnie, w pliku .scn z tą scenerią, jest już wpis, który wyżej zacytowałem, jako trzecia linijka. Lecz mimo to, cała sceneria jest w nocy, co mnie irytuje. Wyżej nad tą linijką są:
sky skydome_clouds.t3d endsky
atmo 0.423 0.702 1.0 1700 2000 0.70 0.80 0.9 0.2 endatmo //niebieskie niebo w dzień


Co mam dokładnie zrobić, co zmienić, co wpisać, aby zamiast nocy, w tej scenerii było jasno jak w dzień?

Bardzo proszę o odpowiedź.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #35 dnia: 26 Marca 2018, 23:48:09 »
Nie da się. Oświetlenie zależy od godziny a od niej zależą również rozkłady. Ustaw dzień na przesilenie letnie, to będziesz miał najszybciej świt. Ewentualnie debugmode i pod ctrl+F7 masz oświetlenie zenitowe bez tykania zegara.
Mój kanał youtube

Offline Barti_81

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #36 dnia: 27 Marca 2018, 22:58:04 »
OK, rozumiem. A jak ustawić to przesilenie letnie? Przepraszam za te pytania, ale jestem jeszcze, póki co, laikiem w takich sprawach. ;)
Dlatego też, jeśli mogę to po proszę o dokładną instrukcję, krok po kroku. ;)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #37 dnia: 27 Marca 2018, 23:08:01 »
https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_konfiguracyjny_EU07.INI#movelight_.28-1.29

Jeśli jeszcze nie ma, to wstawiasz sobie do pliku scn w tagach config endconfig. Datę przesilenia letniego sprawdź sobie w kalendarzu.
Mój kanał youtube

Offline Barti_81

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #38 dnia: 28 Marca 2018, 01:41:08 »
W pliku scenerii "Quarkmce2007" mam takie coś:
config movelight 304 endconfig //31 października 2007

Co tu mam zmienić i na co?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6113
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2085
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #39 dnia: 28 Marca 2018, 07:35:35 »
Aktualnie masz ustawiony 304 dzień roku. Musisz sprawdzić w kalendarzu który dzień w roku licząc od 1 stycznia to pierwszy dzień wiosny.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #40 dnia: 28 Marca 2018, 09:51:20 »
Przesilenie letnie to 21 czerwca czyli 172 dzień roku, a nie pierwszy dzień wiosny. ;)
Mój kanał youtube

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6113
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2085
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #41 dnia: 28 Marca 2018, 11:26:28 »
No to pierwszy dzień lata. Wiosna, lato prawie to samo.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 553
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 82
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #42 dnia: 28 Marca 2018, 12:24:14 »
"Your face, your ass, what's the difference?" Jak mawiał Duke Nukem. Jednak jest różnica. Wiosną mamy równonoc, a latem przesilenie.
« Ostatnia zmiana: 28 Marca 2018, 12:25:43 wysłana przez Irek_Wd »

Offline Barti_81

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #43 dnia: 28 Marca 2018, 14:50:35 »
Aktualnie masz ustawiony 304 dzień roku. Musisz sprawdzić w kalendarzu który dzień w roku licząc od 1 stycznia to pierwszy dzień wiosny.

Przesilenie letnie to 21 czerwca czyli 172 dzień roku, a nie pierwszy dzień wiosny. ;)

Aha, no to teraz rozumiem. :D
Dziękuję serdecznie za odpowiedź!
Jak znajdę czas to odpalę znowu "MaSzynę" i spróbuję to ogarnąć. :)

@Stele ma oczywiście rację. Przesilenie letnie jest właśnie dokładnie 21 czerwca, a nie marca, czyli w pierwszy dzień wiosny. ;)

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6113
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2085
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #44 dnia: 28 Marca 2018, 15:15:32 »
"Your face, your ass, what's the difference?" Jak mawiał Duke Nukem. Jednak jest różnica. Wiosną mamy równonoc, a latem przesilenie.
Wiem o tym dobrze, to tylko była mała dygresja na temat pisania o siódmej rano.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #45 dnia: 30 Marca 2018, 14:33:47 »
W scenerii "Quarkmce2017" chciałbym przestawić noc na dzień.  [..]

Co mam dokładnie zrobić, co zmienić, co wpisać, aby zamiast nocy, w tej scenerii było jasno jak w dzień?
Powinno to byc mozliwe poczawszy od wersji 18.330 symulatora (do pobrania z pierwszego postu w watku http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28920.0.html ) W tym ceu nalezy dokonac wpisu w pliku eu07.ini
scenario.time.offset X
gdzie X to liczba godzin, o jaka powinien zostac przestawiony 'zegar' zaladowanego scenariusza (jesli np scenariusz zaczyna sie o 10:30, to wpis scenario.time.offset 7 spowoduje przestawienie go na godzine 17:30)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #46 dnia: 30 Marca 2018, 16:00:15 »
Zadziała to wpisane w scenerię jako config?
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #47 dnia: 31 Marca 2018, 03:45:50 »
Teoretycznie(tm) powinno, chociaz w takiej sytuacji wpis config powinien prawdopodobnie byc podany jako pierwszy, jeszcze przed definicja domyslnego czasu dla scenariusza itepede.

Offline Barti_81

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #48 dnia: 31 Marca 2018, 16:52:44 »
W pliku scenerii "Quarkmce2007" mam takie coś:
config movelight 304 endconfig //31 października 2007

Co tu mam zmienić i na co?

Aktualnie masz ustawiony 304 dzień roku. Musisz sprawdzić w kalendarzu który dzień w roku licząc od 1 stycznia to pierwszy dzień wiosny.

Przesilenie letnie to 21 czerwca czyli 172 dzień roku, a nie pierwszy dzień wiosny. ;)

Dzisiaj się za to wziąłem. W pliku scenerii "Quarkmce2007" w linii:
config movelight 304 endconfig //31 października 2007
zmieniłem na
config movelight 172 endconfig //21 czerwca 2007
po czym zapisałem plik.

I niestety, nic z tego! Nie działa!!! :-/ Brak jakichkolwiek zmian w jasności otoczenia. :-( Jak była "ćmica", tak jest nadal na takim samym poziomie... :-(
Z tego, co zaobserwowałem to po dokonaniu tej zmiany w pliku tej scenerii i zapisaniu tegoż pliku, po uruchomieniu symulatora i tej scenerii automatycznie powraca w tej linii "fabryczny" wpis, czyli liczba 304, zamiast zmienionej przeze mnie na 172 i dalej, po dwóch ukośnikach, z powrotem "31 października 2017". :-/ Może to więc dlatego nadal jest tak samo ciemno? Pytanie tylko, dlaczego tak się dzieje? Wygląda więc na to, że żadnego pliku nie można zmodyfikować, bo po uruchomieniu symulatora i tak wszystko powróci do "ustawień fabrycznych". :-/ Symulator każdorazowo uruchamiam za pomocą startera Rainsted. Może to tam trzeba coś jeszcze ustawić/zmienić?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6113
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2085
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #49 dnia: 31 Marca 2018, 17:05:50 »
Po tej zmianie trzeba usunąć plik Quarkmce2007.sbt.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Barti_81

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #50 dnia: 31 Marca 2018, 18:21:20 »
Usunąłem wtedy ten plik. Nic to nie dało. Spróbowałem teraz ponownie zrobić tę zmianę, usunąłem po tym też ten plik quarkmce2007.sbt, a także wszystkie inne z tym rozszerzeniem i nic. Nadal bez zmian. Nadal występuje sytuacja, którą opisałem wyżej. Moja zmiana tego wpisu w pliku tej scenerii "ginie" po ponownym uruchomieniu symulatora. :-/

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #51 dnia: 31 Marca 2018, 18:27:06 »
Sprobuj wprowadzic zmiane do pliku eu07.ini i po zapisaniu uruchom symulator dwukrotnym kliknieciem na jego ikonie, zamiast poprzez Rainsted.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #52 dnia: 31 Marca 2018, 18:29:30 »
No magia. Na pewno edytujesz quarkmc2008.scn a nie $quarkmc2008.scn?
Mój kanał youtube

Offline Barti_81

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #53 dnia: 31 Marca 2018, 21:22:28 »
Kurczę blade, faktycznie! :-/
Cały czas edytowałem plik $quarkmce2007.scn, zamiast quarkmce2007.scn, czyli edytowałem ten ze znakiem dolara na początku.
Teraz wyedytowałem ponownie, ale już ten drugi plik, bez znaku dolara w nazwie i... działa!!! Jest jaśniutko, jak w dzień!!! Niebo jest, jak o poranku. Noo, nareszcie!!!
I co najważniejsze, ustawienie to zostało zapamiętane i działa po każdorazowym uruchomieniu symulatora. :D

Tak więc, Dziękuję Wam bardzo za pomoc!!!
Jutro sobie dłużej posiedzę przy kompie i pojeżdżę sobie w tej scenerii w różnych scenariuszach. :-) Jak wynajdę jeszcze jakieś problemy z tą scenerią to dam tutaj znać. ;-)

Jeszcze raz, ślicznie Wam Dziękuję!!!

Wesołych Świąt życzę Wam wszystkim! :D


Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #54 dnia: 31 Marca 2018, 21:51:33 »
No, a to plik tymczasowy do przechowywania zmian zrobionych w starterze. ;)
W najnowszych exe masz wpis do konfiga na przesunięcie czasu. Też możesz się pobawić i po testować czy wszystko w nim działa przy okazji.
Mój kanał youtube

Offline Barti_81

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #55 dnia: 01 Kwietnia 2018, 07:31:35 »
OK, dzięki. Jak coś to spróbuję się tym też pobawić. ;-)
Jak już wspominałem, symulator mam w najnowszej wersji, 18.01.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9227
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 748
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #56 dnia: 01 Kwietnia 2018, 08:44:34 »
Teraz obecnie najnowszą wersją jest 18.03, która została wczoraj opublikowana.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #57 dnia: 08 Kwietnia 2018, 11:19:33 »
Co do samego Quarka, to właśnie został zaktualizowany na stronie:
http://rainsted.com/warsztat/Quark/
T.N

Offline Barti_81

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #58 dnia: 08 Kwietnia 2018, 18:30:55 »
Rozumiem. Dzięki za link. :-)
A jak to wgrać do symulatora? Przepraszam za takie pytanie, ale jeszcze tego nie robiłem i jestem "zielony" w tej kwestii, a nie chciałbym czegoś przy tym zepsuć. :-/ Jak na razie, uruchamiam tylko te scenerie i scenariusze, które są "fabrycznie" dostępne w MaSzynie po jej instalacji na komputerze. Dlatego też uprzejmie proszę o instrukcję "krok po kroku", jak tę aktualizację wgrać do obecnie zainstalowanego już symulatora.
Rozumiem, że ta z zaktualizowana wersja scenerii Quark będzie działać w MaSzynie w wersji 18.01? Na razie celowo nie robię aktualizacji do najnowszej jej wersji, 18.03.
Co nowego wnosi ta aktualizacja scenerii Quark? Jakieś nowości, poprawki błędów?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #59 dnia: 08 Kwietnia 2018, 18:36:21 »
Changelog poszczególnych scenerii Ra jest dostępny na jego wiki: http://rainsted.com/pl/Kategoria:MaSzyna
Powinny działać na 18.03. Najmniejsza szansa na błędy to 17.07 i borlandowe exe 482 pewnie, bo na czymś w tym stylu Ra testuje.
Wypakowujesz pobrane archiwum do głównego folderu symulatora z nadpisaniem wszystkich plików. Jak trzeba coś więcej, to jest informacja w dołączonym readme. Czy uszkodzi coś czy nie, to zawsze ruletka. Po to mamy paczkę całościową, by ktoś pilnował zgodności wszystkiego..
Mój kanał youtube