Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1375923 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline chyzy17

  • Wiadomości: 250
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3750 dnia: 06 Stycznia 2022, 10:34:21 »
Mógłby ktoś łopatologicznie wytłumaczyć jak  pobrać to nowe exe Milka z tych jego linków? Nie ogarniam nigdy tych linków, nie mogę znaleźć gdzie to exe jest.

Offline Kuba_PL

  • Wiadomości: 317
  • Otoczenie na l53 klepie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 169
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3751 dnia: 06 Stycznia 2022, 12:12:35 »
@Milek7 na Twoim exe nie podnosi się pantograf w członach B ET42. Sprawdzałem jeszcze przed momentem najpierw na Twoim najnowszym i na "regularnym" z 5 września. Na zwykłym idzie do góry, na Twoim nie.
A ukrotnienia i te inne duperela ustawiłeś w starterze?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3752 dnia: 06 Stycznia 2022, 13:22:39 »
Mógłby ktoś łopatologicznie wytłumaczyć jak  pobrać to nowe exe Milka z tych jego linków? Nie ogarniam nigdy tych linków, nie mogę znaleźć gdzie to exe jest.
Na azurze, klikasz na najnowszy commit, który się skompilował poprawnie. W podsumowaniu masz ikonkę artefaktu z podpisem "X published" albo jak klikniesz na któregoś joba to też jest odnośnik "artifact produced". Wchodzisz w te artefakty i już wyświetla listę paczek z binarkami. Najeżdżasz na pozycję zgodną ze swoim OSem i po prawej stronie pojawiają się malutkie trzy kropeczki, z których wywołujesz pobieranie.
Na appvejurze jest prościej, wchodzisz w ostatni commit, zakładka artifacts i masz linki do paczek z binarkami.
Mój kanał youtube

Offline KibelAtomowy

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 38
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3753 dnia: 06 Stycznia 2022, 13:38:04 »
@Milek7 na Twoim exe nie podnosi się pantograf w członach B ET42. Sprawdzałem jeszcze przed momentem najpierw na Twoim najnowszym i na "regularnym" z 5 września. Na zwykłym idzie do góry, na Twoim nie.
A ukrotnienia i te inne duperela ustawiłeś w starterze?

Przecież to się ustawia automatycznie dla wieloczłonów. Sprawdziłem teraz i wszystko jest. Pantograf w członie B nie wstaje. Jak przejdę do członu B i stamtąd odpalam to też nie wstaje - da się podnieść tylko człon A.

Na zwykłym exe wszystko śmiga.
« Ostatnia zmiana: 06 Stycznia 2022, 16:23:56 wysłana przez KibelAtomowy »

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1629
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1320
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3754 dnia: 06 Stycznia 2022, 14:01:03 »
Potwierdzam błąd z ET42.

trainset rozklad start 0 0.1
node -1 0 112E-025-A_1 dynamic pkp\et42_v2 112E-025-A 112E-A 0 headdriver 255.WH25 0 enddynamic
node -1 0 112E-025-B dynamic pkp\et42_v2 112E-025-B 112E-B 0 nobody 0.WH25 0 enddynamic

Zauważone błędy na exe Milka:
brak obsługi pyscreenupdatetime w mmd (indywidualne aktualizacje ekranu pythona),a może jest, tylko priorytet ma to ustawienie: pyscreenrendererpriority normal w ini.
Jeżeli trzymamy czuwak by zrobić test czuwaka to lampki mrugają dopiero po 2-3s, powinny mrugać od razu, a najlepiej to jeszcze jakby po sekundzie czy dwóch odzywał się buczek (ale tego nie ma w żadnym exe)
Hamulec pomocniczy i zespolony przesuwa się za szybko, najlepiej to wyrównać tak jak u tmj.

Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 907
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3755 dnia: 06 Stycznia 2022, 16:03:25 »
brak obsługi pyscreenupdatetime
Dodałem.

Czuwak zachowuje się trochę inaczej, bo implementacja jest inna (przerabiałem przy okazji dodawania sify). Można pozmieniać, ale pewnie w każdym pojeździe to powinno działać inaczej...
Ale akurat przy przytrzymaniu guzika, to w tej wersji mruga, brzęczy i hamuje.

Prędkość przesuwania hamulca reguluje się w ini.

Z tym ET42 to ogólnie obsługa ilości pantografów jest mocno poszamyniona w exe, ale w tym przypadku to chyba błąd w fiz. W ET42-B ten pantograf co jest to bardziej jest przedni, i tak jest też zdefiniowany w modelu, więc w fizie powinno być PhysicalLayout=1

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1629
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1320
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3756 dnia: 06 Stycznia 2022, 17:01:04 »
ET42 poprawione na repo, dziwne, bo na exe tmj normalnie działało, ale teraz już też działa. Co do tego czuwaka, to jedyne pojazdy jakie mają sifę to Traxx, więc myślę, że można zmienić to tak jak było dawniej.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Kuba_PL

  • Wiadomości: 317
  • Otoczenie na l53 klepie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 169
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3757 dnia: 06 Stycznia 2022, 17:15:04 »
Podczas ładowania l053 poranek crashuje, na starym exe działa.
Załączam log:

Offline KibelAtomowy

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 38
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3758 dnia: 06 Stycznia 2022, 17:35:57 »
Mi l053 normalnie się wczytuje.


Jest jeszcze jedna rzecz z tym exe, która mnie nurtuje. Bezchmurna pogoda. Pisałem kiedyś temat... nikt nic nie odpisał.

Załączam screeny - jeden to wartość zachmurzenie i opady ustawiona na 0, drugi na 0,5, różnica jest kolosalna nawiasem mówiąc, na 0 zamiast bezchmurnego nieba jest szara kupa. Na exe Tmj bezchmurna pogoda wygląda normalnie.


Offline Kuba_PL

  • Wiadomości: 317
  • Otoczenie na l53 klepie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 169
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3759 dnia: 06 Stycznia 2022, 17:40:05 »
Za to u mnie niebo wygląda normalnie, a L53 sie nie wczytuje :P.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 907
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3760 dnia: 06 Stycznia 2022, 17:43:13 »
No a jak już o crashach, to nie pojawiło się przy następnym uruchomieniu pytanie o wysłanie dumpa?
(a crash powinien być poprawiony w nowym buildzie)
« Ostatnia zmiana: 06 Stycznia 2022, 17:48:49 wysłana przez Milek7 »

Offline Kuba_PL

  • Wiadomości: 317
  • Otoczenie na l53 klepie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 169
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3761 dnia: 06 Stycznia 2022, 18:01:33 »
Nie, 2 razy próbowałem uruchomić i cisza.

Offline Skiv

  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3762 dnia: 06 Stycznia 2022, 18:31:29 »
Na nowym execu z AppVeyor, w EN57 nie działają hamulce.. Dopiero jak awaryjne(?) załączę (czyli poprzez num0) to wzrasta ciśnienie.
EDIT: Ok nie ważne, zadziałało. Przeładowałem scenerie i działa hamulec jak powinien.
EDIT2: Wybaczcie że pisze tak chaotycznie. Na linii 053_wieczór EN57-1465 po podaniu MS2 i przejechaniu paru metrów przestaje działać hamulec jak powyżej.
« Ostatnia zmiana: 06 Stycznia 2022, 18:53:32 wysłana przez Skiv »

Offline Kuba_PL

  • Wiadomości: 317
  • Otoczenie na l53 klepie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 169
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3763 dnia: 06 Stycznia 2022, 18:59:41 »
Podczas wprowadzenia lokomotywy w poślizg w pomocniku jest "Załą hamulec przeciwpoślizgowy" zamiast "Załączyć hamulec przeciwpoślizgowy"\
Edit: dodany większy obrazek.
« Ostatnia zmiana: 06 Stycznia 2022, 19:07:56 wysłana przez Kuba_PL »

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3764 dnia: 07 Stycznia 2022, 10:37:11 »
Mam dodatkowe pliki .dll i shadery ale żadne exe od @Milek7 się nie uruchamia. W pliku errors.txt mam tylko tyle:
EU07.EXE EU07 (cmake), 62f1374 (committed at 2022-01-06 18:21:13 +0100)
Bad init: failed to create glfw window
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Sliwa1946

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3765 dnia: 07 Stycznia 2022, 11:08:49 »
Mam dodatkowe pliki .dll i shadery ale żadne exe od @Milek7 się nie uruchamia. W pliku errors.txt mam tylko tyle:
EU07.EXE EU07 (cmake), 62f1374 (committed at 2022-01-06 18:21:13 +0100)
Bad init: failed to create glfw window
Mi pomogło zastąpienie pliku glfw3.dll jakimś nowszym, oraz pomogło przywrócenie ustawień domyślnych i skonfigurowanie ich. Więc może najpierw spróbuj przywrócić ustawienia do domyślnych.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3766 dnia: 07 Stycznia 2022, 11:37:45 »
Mam, problemem był wpis w eu07.ini
gfx.usegles yesNie pamiętam co on robi ale w ustawieniach startera go raczej nie ma więc miałem to wpisane ręcznie do pliku.
Po przestawieniu na "no" exe działa. Zobaczymy co tam nowego ale jak widzę w kwestii UART nic się jeszcze nie zmieniło :(
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline KibelAtomowy

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 38
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3767 dnia: 07 Stycznia 2022, 17:38:48 »
@mac310

gfx.usegles chyba powinno być jednak na yes

Jeśli czytałeś wszystkie posty z tematu o Angle być może ustawiłeś sobie backend Vulkan

gfx.angleplatform vulkan

Wtedy też możesz mieć ten błąd - na moim intelu grafikopodobnym tak było. Pomogło wywalenie tego wpisu.




Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3768 dnia: 07 Stycznia 2022, 20:42:26 »
gfx.angleplatform w ogóle nie mam w eu07.ini i jedynie wyłączenie gfx.usegles pozwala uruchomić exe Milka. Na exe @tmj było to włączone i działało więc nie wiem w czym problem.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline KibelAtomowy

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 38
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3769 dnia: 09 Stycznia 2022, 19:55:12 »
Wygląda na to, że bezchmurne niebo już jakby działa, ale nie z poziomu startera - trzeba z poziomu symulatora przestawić w oknie czas i środowisko wartość zachmurzenie i opady z 0 na 0 i rzeczywiście widać teraz piękne, bezchmurne niebo. Wcześniej pierwsze 5 pozycji było szare.

Exe #20220106.3 vigilance light logic fix

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3770 dnia: 04 Kwietnia 2022, 09:59:05 »
Nowa paczka pewnie generuje nowe problemy więc nie będę się ponownie upominał w kwestii zmian w obsłudze radiotelefonu po UART ale może chociaż da się zmienić liczbę pozycji przełącznika głośności. Teraz jest to przełącznik 10 pozycyjny (tak jak ten od zmiany kanałów), a w realu głośność ma tylko 6 pozycji. Widzę (a właściwie słyszę), że przełącznik działa i zmienia głośność komunikatów przez radio więc może da się łatwo zsynchronizować go z pozycjami fizycznego manipulatora.
« Ostatnia zmiana: 04 Kwietnia 2022, 12:19:33 wysłana przez mac310 »
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Marcin E2rD

  • Wiadomości: 63
    • Zobacz profil
    • http://ag.bocznica.org/
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3771 dnia: 04 Kwietnia 2022, 14:13:32 »
Wygląda na to, że bezchmurne niebo już jakby działa, ale nie z poziomu startera

Hmm u mnie działa. Sprawdziłem na torze testowym.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4119
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1348
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3772 dnia: 20 Kwietnia 2022, 13:37:42 »
Jak wymusić na wirtualnym rewidencie, aby ustawiał mi na pociągach konkretną nastawę przebiegu działania hamulców? Nastawiam "długą lokomotywę", tzn 5xG, reszta P i podczas jazdy rewident zmienia nastawę na "G" na całym składzie. Lub przy nastawie R+Mg zmienia mi na nastawę R na całym składzie. Jak go ogarnąć?
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie
14 lat z MaSzyną!

Sceneria Tomaszewo - zapraszam do otwartych testów scenerii.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3773 dnia: 20 Kwietnia 2022, 18:07:08 »
Pytałem o to kiedyś @tmj i z tego co pamiętam konkluzja była taka, że niestety obecnie się nie da. Co nie zmienia faktu, że niniejszym ponawiam prośbę o taką korektę w exe :)

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 335
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3774 dnia: 20 Kwietnia 2022, 18:22:51 »
Witajcie. Jak tym wpisem lub  jak wogule mozna obciac wyswietlanie terenu do kilometra max? zeby zyskac kilka fps. gfx.drawrange.factor.max 1 NIgdzie o tym niema zadnego opisu. W trybie legacy mam plynna grafike a niechce byc na ten tryb skazany.
« Ostatnia zmiana: 23 Kwietnia 2022, 18:58:39 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3775 dnia: 07 Maja 2022, 22:13:53 »
Przełącznik nastawy hamulca pn/ep/med nie pokazuje nazwy przełącznika w tooltipie (polski). Tylko skróty klawiszowe są.
Przełącznik aktywacji kabiny ma angielską nazwę w wersji polskiej.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 335
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3776 dnia: 27 Maja 2022, 21:52:23 »
Na exeku milka nie moge sie zaladowac jako pasazer w wagonie zamiast tego laduje sie jako freefly gdzies w polu. Czy ta funkcja zostala wylaczona?
W starterze zaznaczam wagon i daje mu obsade passenger po czym zaznaczam go na zolto i odpalam startera. I okazuje sie ze nie mozna sie zaladowac w wagonie tylko gdzies w polu.
« Ostatnia zmiana: 27 Maja 2022, 21:54:20 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3777 dnia: 27 Maja 2022, 21:52:52 »
Nie.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 335
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3778 dnia: 27 Maja 2022, 21:55:04 »
To co robie zle? Albo inaczej jak sie zaladowac w wagonie?
Misja l53 noc na pociagu tlk z sandomierza. Sprubuj sie zaladowac w dowolnym wagonie.
« Ostatnia zmiana: 27 Maja 2022, 21:58:23 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2211
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3779 dnia: 27 Maja 2022, 22:04:00 »
Rozumiem, że da radę wsiąść do lokomotywy tego pociągu?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.