Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1373468 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3690 dnia: 17 Maja 2021, 00:42:11 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, procedura uruchamiania pojazdu powinna byc mniej czepliwa pozycji hamulca zespolonego

- w ramach koncertu zyczen, aktywacja sygnalu SHP nastepuje w momencie kontaktu rezonatora z czujnikiem, zamiast jak do tej pory w momencie wjazdu na tor spiety z rezonatorem

- funkcjonalnosc, polozenie czujnika SHP w pojezdzie moze byc zdefiniowane wpisem MagnetLocation=X w sekcji Security pliku fiz, gdzie X jest odlegloscia miedzy czolem pojazdu a czujnikiem, w metrach. Domyslnie czujnik umieszczony jest w polowie dlugosci pojazdu.
« Ostatnia zmiana: 17 Maja 2021, 00:44:08 wysłana przez tmj »

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3691 dnia: 17 Maja 2021, 09:51:46 »
Potwierdzam działanie poprawki uruchamiania pojazdu z użyciem pulpitu i uart. Można teraz odhamować poprawnie.
Przy okazji zauważyłem różnicę w uruchamianiu tej samej lokomotywy z tym samym exe 210516 (wcześniej było podobnie) między paczkami 20.09, a 21.04. W starej po załączeniu baterii włącza się buczek i świecą lampki SHP do zbicia czuwakiem. W nowej paczce po załączeniu baterii nie ma buczka ani lampek SHP ale za to świeci się lampka różnicówki obwodu głównego. Po odbloku lampka gaśnie i można kontynuować uruchamianie. Skąd taka różnica jeśli exe jest to samo?
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3692 dnia: 17 Maja 2021, 16:04:11 »
Jesli exe jest to samo, to roznica jest zapewne spowodowana inna konfiguracja pojazdu w jego pliku .fiz

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3693 dnia: 17 Maja 2021, 21:46:00 »
Jesli exe jest to samo, to roznica jest zapewne spowodowana inna konfiguracja pojazdu w jego pliku .fiz
Rzeczywiście, w nowym .fiz ma w wierszu Power na końcu dodane PhysicalLayout=3 i to zmienia to początkowe zachowanie choć nie wiem co to konkretnie robi poza tym.
Przy okazji kwestia reakcji na rezonator. Teraz w nowym exe lampki SHP zapalają się z dużym opóźnieniem. Nawet już po minięciu semafora, go którego odnosi się rezonator. Nie wiem czy to zależy od scenerii ale na Wrzosach tak się dzieje.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3694 dnia: 17 Maja 2021, 22:44:53 »
No wcześniej zapalały się przy najechaniu na tor z powiązanym rezonatorem, a teraz w punkcie powiązania +/- kilka metrów z braku konfigu pojazdu. Powinno być inaczej ale lepiej.
PhysicalLayout=3 znaczy tylko, że pojazd ma dwa odbieraki prądu. Nie ma to nic do baterii czy shp.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3695 dnia: 17 Maja 2021, 23:36:42 »
Rezonatory sa widoczne w tabelce skanowania, mozna wiec zweryfikowac tam czy sa umieszczone 200m przed semaforem czy moze gdzie indziej. Na starych sceneriach skrypty moga byc powstawiane dosc losowo, bo gdy aktywatorem byl poczatek toru a rezonator nie mial modelu, to jego pozycja nie miala wiekszego znaczenia.

edit: co do roznicy w uruchomieniu pojazdu, alternatywnie przyczyna mogla byc zmiana wpisu trainset pojazdu, zmieniajaca lekko jego predkosc poczatkowa a tym samym zachowanie na starcie -- z 0 na 0.1 lub odwrotnie.
« Ostatnia zmiana: 17 Maja 2021, 23:40:32 wysłana przez tmj »

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3696 dnia: 18 Maja 2021, 16:09:12 »
PhysicalLayout=3 znaczy tylko, że pojazd ma dwa odbieraki prądu. Nie ma to nic do baterii czy shp.
Ciekawe, bo jak wywaliłem ten wpis to lok odpala się tak samo w obu paczkach, czyli buczek i lampki SHP świecą po załączeniu baterii.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3697 dnia: 18 Maja 2021, 16:13:34 »
A nie ma tam jakiegoś błędu składni, który by psuł parsowanie wersu zabezpieczeń, który pewnie jest obok? To by tłumaczyło temat. O jaki konkretny fiz chodzi?
Mój kanał youtube

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3698 dnia: 18 Maja 2021, 17:04:02 »
A nie ma tam jakiegoś błędu składni, który by psuł parsowanie wersu zabezpieczeń, który pewnie jest obok? To by tłumaczyło temat. O jaki konkretny fiz chodzi?
Ja używam wyłącznie 303e.fiz i porównując zawartość plików między poprzednią, a ostatnią paczką zauważyłem jedynie tę jedną zmianę.
Power: EnginePower=CurrentCollector CollectorsNo=2 MaxVoltage=3600 MaxCurrent=1250 MinH=0.48 MaxH=2.5 CSW=1.4 MinV=1900 MinPress=3.5 MaxPress=5.0 PhysicalLayout=3Nigdy nie modyfikowałem żadnych plików poza 303e.mmd więc zakładam, że taka różnica została wprowadzona w ofilcjalnych paczkach lub fixach pojawiających się po ich wydaniu. Tak czy inaczej jak usunąłem tylko ten jeden fragment "PhysicalLayout=3", którego nie widziałem w pliku .fiz w poprzedniej paczce to lok zaczął się zachowywać dokładnie tak samo po odpalenieu z obu wersji.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3699 dnia: 18 Maja 2021, 17:14:27 »
Plik wygląda dobrze i wpisy czuwaków nie są po sobie, więc to raczej nie wina parsowania.
Exe tmj nie ma wszytego PhysicalLayout. Takie rzeczy tylko u Milka. Ten parametr powinien być kompletnie pomijany.
« Ostatnia zmiana: 18 Maja 2021, 17:44:10 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3700 dnia: 20 Maja 2021, 13:26:32 »
To może jak już jest manometr pantografów to idąc za ciosem pojawi się kilka zmian w obsłudze radiotelefonu?
- zamiast załączenia poprzez jedna zmienną toggle da radę wprowadzić enable i disable
- bezpośredni odczyt pozycji przełącznika kanałów (na jakimś bajcie ramki wejściowej) podobnie jak w nastawniku (zamiast impuls góra dół)
To najważniejsze z punktu widzenia obsługi Radmora. Przyciski wywołania selektywnego są OK, a przełącznik głośności na razie chyba nie działa w exe poza możliwością jego przestawiania więc na razie można zostawić jak jest. W prawdzie przełącznik głośności ma tylko 7 pozycji, a nie 10 jak ten od zmiany kanałów i na przyszłość można byłoby też zrobić na jakimś bajcie wejściowym bezpośredni odczyt pozycji. A na koniec przycisk RS jest bi stabilny tak samo jak przycisk załączania i redukcji szumów więc też powinien mieć stan enable i disable, a nie jak teraz zachowanie przycisku monostabilnego.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline PARKA

  • Betatester
  • Wiadomości: 198
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 207
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3701 dnia: 20 Maja 2021, 20:32:24 »
W trybie edytora nie działa przemieszczanie się za pomocą Ctrl+1, Ctrl+2 itd. To bug czy ficzer?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3702 dnia: 24 Maja 2021, 03:15:54 »
W trybie edytora "nie dziala zgodnie ze specyfikacja" bo to taka skamielina z czasow slusznie minionych, raczej do ewentualnego zastapienia czyms lepiej zintegrowanym z interfejsem uzytkownika.

Offline Kolejarz

  • Wiadomości: 85
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3703 dnia: 30 Maja 2021, 16:29:54 »
Witam serdecznie. Nie wiem czy piszę w dobrym miejscu ale od jakiegoś czasu buduje zewnętrzny pulpit oparty o Arduino. Zauważyłem, że czasami, prawodopodobnie z powodu zakłóceń w trakcie symulacji następuje utrata komunikacji Maszyny z arduinem. Utrata komunikacji objawia się zacięciem pulpitu w ostatnim czynnym stanie mimo trwającej nadal symulacji. W takiej sytuacji jedynym wyjściem jest restart maszyny. W tym miejscu chciałbym zapytać czy byłaby możliwość uwzględnienia w exe aby w takich sytuacjach maszyna ponownie nawiązała komunikację z arduinem bez konieczności restartu.
Pozdrawiam

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3704 dnia: 31 Maja 2021, 20:31:12 »
Można prosić o taką modyfikację dla crossfade? Kiedyś była użyta grafika dla crossfade



Możemy zmienić z funkcji liniowej na logarytmiczną?



Mix powinien spotykać się przy ok. 70% głośności obu dźwięków.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3705 dnia: 01 Czerwca 2021, 00:39:35 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, ai powinna sensowniej okreslac warunki zalaczenia ogrzewania skladu

- lekcje dla ai, wirtualny mechanik powinien sensowniej operowac hamulcem EP, oraz ogolnie aplikowac sile trakcyjna; szkolenie przeprowadzil instruktor youBy

- lekcje dla ai, rowniez autorstwa youBy, wirtualny mechanik zostal przeszkolony w temacie przeprowadzania hamowania kontrolnego

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4386
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 329
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3706 dnia: 03 Czerwca 2021, 20:50:57 »
Na drawinowie wywalilo napiecie podstacji i przez 10 minut nie powrocilo. Wczesniej napiecie wracalo.
« Ostatnia zmiana: 04 Czerwca 2021, 15:51:13 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3707 dnia: 05 Czerwca 2021, 21:57:24 »
Napiecie w podstacji wraca tylko po zniknieciu obciazenia. Jesli cos tam utkwilo i upiera sie by obciazac to bedzie tak lezalo do us...ej smierci, a ze nikt nie raczy nawet podac ktora to z podstacji to trudno oczekiwac ze dojde, kto zablokowal i dlaczego.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1629
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1320
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3708 dnia: 05 Czerwca 2021, 22:01:32 »
Dzisiaj u Vanquisha wywaliło przed Żernikami Małymi.

1:26:40
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3709 dnia: 06 Czerwca 2021, 00:33:11 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, podstacje zasilania nie powinny blokowac sie permanentnie po przeciazeniu

- lekcje dla ai, wirtualny mechanik powinien czesciej korzystac z mozliwosci wysokiego rozruchu

- funkcjonalnosc, lista parametrow pojazdu we wpisie trainset moze zawierac modyfikator Lx gdzie x to liczba zastepujaca domyslna wartosc MaxLoad pojazdu. Pozwala to np uzyc wpisu L0 by wstawic na scenerie wagon, do ktorego z jakiegos powodu nie beda wpuszczani pasazerowie

Offline Skiv

  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3710 dnia: 10 Czerwca 2021, 16:01:58 »
Być może zadam takie gupie pytanie, ale co tam. Posiadam klawierke G512 jak i gryzonia G502. Oba obsługują LightSynca od Logitecha. Stąd pytanie, czy istniała by możliwość "podpięcia" jakoś SzaMyny pod tegoż Lightsynca? Np. przy Czuwalu mrygającym, mrugałaby cała klawierka, bądź np blok numeryczny etc.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3711 dnia: 10 Czerwca 2021, 16:16:12 »
No jest sdk do tego w cpp wraz z dokumentacją z tego co widzę. Źródełka maszyny na gicie masz. Kodzisz wyprowadzenie lampek kabinowych na api ledów, wysyłasz pull requesta i masz w masterze. ;) Potencjalnemu jeleniowi co to okodzi za Ciebie, musiałbyś pierwej sprezentować sprzęt i go przekonać, że migające klawisze są fajne i warte dopinania kolejnych libek.

Przy impulsowym pokrętle oświetlenia składu, powracającym do pozycji neutralnej, pomocnik nakazuje załączyć oświetlenie, gdy tylko puści się guzik, choć to jest już wysterowane i się świeci.
« Ostatnia zmiana: 22 Czerwca 2021, 23:47:50 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1629
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1320
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3712 dnia: 27 Czerwca 2021, 23:06:45 »
Na najnowszym exe w ogóle nie chcą wsiadać pasażerowie, nie pojawia się napis w pomocniku "wymiana pasażerska".
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3713 dnia: 27 Czerwca 2021, 23:41:17 »
Na TD miałem taką sytuację, co mnie mocno zdziwiło, ale na stacji2 wsiedli, to uznałem to za strasznego pecha.
Mój kanał youtube

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1629
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1320
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3714 dnia: 28 Czerwca 2021, 15:59:28 »
Przy składach osobowych pomocnik mówi nam, żebyśmy wyłączyli ogrzewanie... Nastawa P jest.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4386
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 329
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3715 dnia: 28 Czerwca 2021, 16:04:33 »
Na drawinowie wymiana pasazerow odbywa sie bezproblemowo. Exe 0606
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1629
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1320
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3716 dnia: 28 Czerwca 2021, 16:10:24 »
U mnie nawet na TD nie chcą wsiadać.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Skiv

  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3717 dnia: 01 Lipca 2021, 14:33:05 »

Pomocnik prosi bym zwolnił hamule*s* sprężynowy :)



Obrazki wstawiamy jako załączniki, albo wrzucamy na serwer EU07.pl.
Matek123
« Ostatnia zmiana: 04 Lipca 2021, 11:45:38 wysłana przez matek123 »

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3718 dnia: 31 Lipca 2021, 19:11:08 »
Czy to normalne, że jak mam włączony tryb debug to nie działa CA/SHP?
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1604
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1284
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3719 dnia: 31 Lipca 2021, 19:11:34 »
Tak.