Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1375789 razy)

0 użytkowników i 12 Gości przegląda ten wątek.

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1951
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3600 dnia: 06 Marca 2021, 06:01:40 »
Różowa plama na paczce SVN zniknęła, natomiast pozostał problem freespotlightów, które mają kolor nieadekwatny, do tego co mają wpisane w t3d. Po lewej stronie shadery i exe z paczki 210305, po prawej te same shadery z exe milka. Screen prezentuje fikcyjny sygnał (górne światło czerwone, dolne pomarańczowe), będący tworem stworzonym wyłącznie na potrzeby wizualizacji istotnego problemu.
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2021, 06:06:50 wysłana przez Joachimowicz »
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3601 dnia: 06 Marca 2021, 06:32:57 »
Mhm, z tego co widze u Milka shader od freespotow robi przy miksowaniu konwersje koloru do przestrzeni linearnej, ale korekta z powrotem jest juz tylko przy aktywnym przelaczniku gfx.shadergamma ktorego obslugi chyba nie wdrozylem. W miedzyczasie skopiuj sobie shaders/freespot.frag z poprzedniego wydania, powinno naprawic (a w zasadzie zamiesc pod dywan) problem do czasu jego naprawy.

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1951
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3602 dnia: 06 Marca 2021, 07:33:53 »
Podmiana pliku dosyć skutecznie maskuje problem.

Od jakiegoś czasu mam problem z migającymi na czarno krawędziami? Osią? Nie wiem. Widać to na screenie. Nie bardzo wiem czy to wina exe, czy którejś opcji w ustawieniach. Natomiast na między szynami widać migające białe kropki.

Pomocnik przestał uwzględniać rozkład i szlakową w sugerowanej przyszłej prędkości. Co chwila pokazuje, że za chwilę limit będzie wynosił 125km/h (Vmax lokomotywy).
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2021, 07:45:55 wysłana przez Joachimowicz »
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3603 dnia: 06 Marca 2021, 12:36:07 »
Te kropki na torach to chyba artefakty paralaksy. Też mi czasami coś mignie na mocno kontrastowym kawałku mapki, ale jest to sporadyczne i niedrażniące raczej.
Mój kanał youtube

Offline yrek150

  • Wiadomości: 65
  • PKP Intercity Zakład Zachodni
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3604 dnia: 06 Marca 2021, 13:46:26 »
Witam, mam pytanie odnośnie wyglądu nocy w konkretnych exe. Chodzi o to, że na exe @tmj noce są ładne, ciemne, jak prawdziwe noce, a na exe @Milek7 są moim zdaniem zbyt jasne. Używam obecnie tego drugiego exe, gdyż ekran ładowania wydaje mi sie lepiej zrobiony i lubię widzieć mapę trasy a chciałbym, żeby u mnie noce wyglądały tak jak na exe od @tmj. Da się to jakoś zrobić? odpowiada za to jakiś plik, parametr czy jest to zaszyte bezpośrednio w exe?

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 693
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 463
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3605 dnia: 06 Marca 2021, 15:00:41 »
A spróbuj zmienić w ini:
gfx.shadergamma na "no". U Milka jest podwójna gamma, przez co noce są tak jasne.

Offline yrek150

  • Wiadomości: 65
  • PKP Intercity Zakład Zachodni
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3606 dnia: 06 Marca 2021, 15:28:00 »
Nie miałem tego wpisu w ini wogóle, ale dzisiaj pobrałem najnowsze exe Milka z gałęzi sim, i noce teraz są ok (wpis i tak dodałem, więc w sumie nie wiem czy to ten wpis czy exe)

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1951
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3607 dnia: 09 Marca 2021, 01:42:17 »
Problem z czarnymi krawędziami narasta. Wraz ze zmianą pory roku, pojawił się problem na szynach.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline Lipek

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3608 dnia: 10 Marca 2021, 14:05:01 »
W raz z ostatnim EXE przestała działać opcja próby szczelności tj. nawet po włączeniu trybu PS, hamulec hamuje tak jak hamuje w trybie normalnej pracy. Testowane na ELFie i Impulsie.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3609 dnia: 11 Marca 2021, 03:24:37 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, postprocesy i korekta gammy w szaderowym exe nie powinny sie kopac po kostkach

- poprawka, uruchamianie pojazdow z napedem spalinowym powinno funkcjonowac nie tylko na kartoflach

- poprawka, pojazdy w trybie manewrowym z przypisanym rozkladem nie powinny wzorowac sie na politykach i dzialac bez zadnego trybu

- eksperymentalnie, okienko pomocnika powinno sensowniej dobierac informacje o zblizajacych sie ograniczeniach

- dobra zmiana, tryb edytora przy aktywacji nie przestawia kamery tam, gdzie mu sie to podoba

- funkcjonalnosc, zawartosc listy zdarzen na panelu F12 moze byc filtrowana na podstawie wpisanego w pole wyszukiwania tekstu

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1951
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3610 dnia: 11 Marca 2021, 15:37:49 »
Mimo braku trainmana w eu07.ini, maszyna zachowuje się tak jakby ten wpis był. Docisnąłem się do składu a hak i węże same się połączyły.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3611 dnia: 11 Marca 2021, 15:43:54 »
Pan ustawiacz jest zalaczony domyslnie, gdyz zazwyczaj jest obecny na pekape. Dokonanie wpisu do ini pozwala na jego wylaczenie, jesli ktos ma taki kaprys.

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1951
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3612 dnia: 14 Marca 2021, 12:09:18 »
Przełączenie trybu z uproszczony shaderowy na pełny powoduje problem opisany w tym poście.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 656
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 508
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3613 dnia: 14 Marca 2021, 13:18:04 »
Mam prośbę o zrobienia możliwości obrotu traw wielkopowierzchniowych w trzech osiach, aby można było je "pochylać".
Teraz praktycznie nie da się ich układać na stokach, pagórkach, rowach itp.
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3614 dnia: 14 Marca 2021, 19:06:55 »
Przełączenie trybu z uproszczony shaderowy na pełny powoduje problem opisany w tym poście.
Czy moglbys wrzucic log z ladowania td z ustawieniami ktore sprawiaja problem? Nie uzywam startera wiec nie wiem co wylacza/zalacza sobie w tych trybach.

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1951
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3615 dnia: 14 Marca 2021, 20:56:21 »
Log z ustawieniami stwarzającymi problem i te bezproblemowe.

Przydałby się guzik do wyciszania maszyny, albo żeby w czasie pauzy nie było dźwięku.
« Ostatnia zmiana: 17 Marca 2021, 23:17:42 wysłana przez Joachimowicz »
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3616 dnia: 17 Marca 2021, 23:27:05 »
Chyba u Milka jest wyciszenie na pauzie/nieaktywnym oknie. Na którejś gałęzi było.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3617 dnia: 18 Marca 2021, 02:24:55 »
Przeciez wycisza teraz przy zalaczonej pauzie, ino nie na 100% a tak z 90% chyba?

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1951
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3618 dnia: 18 Marca 2021, 09:19:49 »
10% wystarczająco drażni, kiedy chcesz coś napisać, albo obejrzeć. Brakuje opcji całkowitego wyciszenia. Jedyna opcja to albo zabawa suwakami w ustawieniach pod F12, albo wyciszenie w mikserze. Obie opcje równie komfortowe jak siedzenie gołą dupą na żwirze.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3619 dnia: 18 Marca 2021, 21:09:34 »
Zdecydowanie powinno być całkowite wyciszenie. Ewentualnie opcja w ini (z mocą wyciszenia).

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1951
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3620 dnia: 19 Marca 2021, 15:59:07 »
Jeszcze się przypomnę o te czarne krawędzie. Nie udało mi się dojść z czego by to mogło wynikać, a problem strasznie mnie drażni.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 335
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3621 dnia: 19 Marca 2021, 17:32:43 »
Witam. Mam pytanie do specow od ekranow. Otoz pojawil się maly problem. Zajzalem po dluzszym czasie do swoich starych dodatkow i stwierdziłem ze na najnowszej paczce nie dzialaja mi ekrany pytonowe. Dokladniej to nie odswiezaja się. Na paczce 19.08 dzialaja bez problemu a już na paczce 20.09 już nie. Co się w tej materii zmienilo? co nalezalo by poprawić by dzialaly jak wcześniej?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3622 dnia: 19 Marca 2021, 17:36:37 »
Na pewno trzeba przenieść wpis "pyscreen" wyżej, nad wpis korytarza (cab0).
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 335
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3623 dnia: 19 Marca 2021, 18:20:12 »
TO chyba to było bo zadzialalo. Dzieki YB. YB możesz mi podpowiedzieć jaka komenda PY odpowiada za prad prądnicy? Czy wogule wskazania napiec i pradow sa dla dizli zaprogramowane?
« Ostatnia zmiana: 19 Marca 2021, 18:26:56 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3624 dnia: 19 Marca 2021, 18:29:53 »
Tak są - możesz je znaleźć chociażby w ST45 albo 6Dg. Klucze: voltage (dla napięcie) oraz im (dla prądu silnika). Prąd prądnicy musisz sobie wymnożyć przez ilość silników.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 656
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 508
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3625 dnia: 22 Marca 2021, 16:47:45 »
Mam prośbę o zrobienia możliwości obrotu traw wielkopowierzchniowych w trzech osiach, aby można było je "pochylać".
Teraz praktycznie nie da się ich układać na stokach, pagórkach, rowach itp.


Tak jeszcze apropo traw, ściągnąłem ostatnio najnowsze EXE (eu07-x64_210310) i na trawach zaczęły pojawiać się takie dziwne  "świecące" pasy. Wygląda to okropnie :(
Na EXE z ostatniej paczki całościowej (201020) nie były one aż tak kontrastowe i rzucające się w oczy.
W jaki sposób mogę zmienić, aby te pasy traw tak brzydko nie kontrastowały?
Na innych EXE nie próbowałem.
« Ostatnia zmiana: 22 Marca 2021, 16:49:06 wysłana przez AIR »
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3626 dnia: 24 Marca 2021, 21:47:18 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

* poprawka, dzwieki tractionacmotor: powinny byc umieszczone na wozkach

* poprawka, zmiana kabiny/kierunku przez uzytkownika powinna byc wykrywana przez scenariusz

* poprawka, zmiana kabiny nie powinna oglupiac systemu skanowania torow

* dobra zmiana, dzwieki rozpiecia sprzegow aktywowane sa tylko dla faktycznie rozpietych elementow

* dobra zmiana, filtrowanie listy eventow uwzglednia rowniez "wlasciciela" eventu. Pozwala to np. na ograniczenie listy do eventow wywolanych przez konkretny pojazd, lub typ pojazdu

* dobra zmiana, wpis destinationsignbackground: zastapiony zostal parametrem background: we wpisie pydestinationsign: (wersja pierwotna jest obslugiwana nadal w ramach zgodnosci wstecznej)

* funkcjonalnosc, skrypty pythona maja dostep do dodatkowych kluczy, radio: (stan zalaczenia radia) oraz odometer: (miernik przejechanej odleglosci)

* w ramach koncertu zyczen:

-- stopien wyciszenia dzwieku przy zalaczonej pauzie moze byc konfigurowany wpisem w .ini sound.volume.paused X gdzie X jest wartoscia w przedziale 0-1

-- zmodyfikowane kalkulacje kolory nieba i mgly, dla milosnikow blekitnego blekitu

-- wpis pyscreen: otrzymal nowa skladnie
pyscreen: { skrypt target: X parameters: Y }
gdzie X to submodel ktory otrzymuje teksture ekranu, zas Y to opcjonalna lista parametrow, taka sama jak dla wpisow pydestinationsign:

-- dodana obsluga impulsowego guzika wysuwania stopnia, oraz submodelu _on wyswietlanego gdy wysuwanie stopnia jest zalaczone

-- obsluga obsluga impulsowego guzika tempomatu oraz guzika wylaczenia tempomatu, tempomatoff_sw: (w przypadku braku wpisu guzika wylaczenia impulsowy guzik glowny przelacza stan tempomatu przy kolejnych wcisnieciach)

-- dodana mozliwosc konfiguracji wybieraka pantografow, wpisem w sekcji Switches pliku fiz. Wpis ma postac
PantographPresets=X
gdzie X to zestaw pozycji wybieraka rozdzielonych znakiem | a poszczegolne pozycje to sumy bitowe dla pantografu nad dana kabina (1) oraz nad kabina przeciwna (2). Domyslna postac wpisu to 0|1|3|2

Offline wacek12321

  • Wiadomości: 270
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 221
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3627 dnia: 25 Marca 2021, 08:57:53 »
Czy hamulec podczas hamowania tak głośny powinien być jadąc np lokomotywą luzem albo składem?
Z symulatorem od 2008 roku :D

Offline Miłosz Dorsz

  • Administrator
  • Wiadomości: 1433
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3749
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3628 dnia: 25 Marca 2021, 09:00:45 »
Nie powinien, dlatego po zmianach w exe poszła poprawka na wpisy brakesound w plikach mmd.
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1951
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3629 dnia: 27 Marca 2021, 05:39:18 »
trainset none tor1986 100 0
node -1 0 EU07-1517 dynamic pkp\303e_v1 303EB-ZEZ-1517 303EB-ZEZ 0 headdriver 99 0 enddynamic
node -1 0 b16mnopux_50512608064-5 dynamic pkp\bdhpumn_v3 b16mnopux_50512608064-5 BDHPUMN_NG_2 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b16mnopux_50512608064-5_1 dynamic pkp\bdhpumn_v3 b16mnopux_50512608064-5 BDHPUMN_NG_2 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bp_2118107-5 dynamic pkp\120a_v1 bp_2118107-5 120A_DSW1Z 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b10no_2008713-3 dynamic pkp\11xa_v2 b10no_2008713-3 111ay_preg 0 nobody 99 0 enddynamic
endtrainset

Przy takim trainsecie, ustawiając nawrotnik w kierunku tył, światła zapalają się nieprawidłowo tj. na czole od strony wagonów.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |