Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 576010 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3732
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2227
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3480 dnia: 03 Października 2020, 03:59:27 »
fieldofview w ini poprzedzala opcja lang bez parametru.
To zapewne stad bierze sie problem -- po napotkaniu dyrektywy "lang" exe probuje zinterpretowac kolejne napotkane slowo ("fieldofview") jako parametr dla "lang" i w rezultacie kat widzenia kamery pozostaje domyslny, bo interpretacja "fieldofview" jako polecenia nie nastepuje.

Offline Turbokibel

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 754
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 257
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3481 dnia: 04 Października 2020, 16:52:34 »
Jeżeli wywali nam WSa przy jeździe ukrotnionej to niestety musimy iść do drugiego loka/ezt i tam zamknąć WSa, tak chyba nie powinno być.
« Ostatnia zmiana: 04 Października 2020, 16:54:00 wysłana przez Turbokibel »

Offline yrek150

  • Wiadomości: 42
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3482 dnia: 04 Października 2020, 20:55:20 »
U mnie to zależy od momentu kiedy ponownie próbuje załączyć WS - jeśli tuż po wywaleniu, to faktycznie muszę iść do drugiego loka/ezt i stamtąd załączać bo załączy się tylko pierwszy pojazd, choć czasem pomoże opuszczenie pantografu w pierwszym pojeździe, odczekanie chwilę i załączenie WS.
A zazwyczaj jeśli po wywaleniu WS odczekam chwilę, to załączy się w obu pojazdach
« Ostatnia zmiana: 04 Października 2020, 20:58:58 wysłana przez yrek150 »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3732
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2227
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3483 dnia: 18 Października 2020, 16:13:43 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, korekta hdr nie powinna gryzc sie po tylkach z aberracja chromatyczna

- niesprecyzowane poprawki przygotowane przez youBy

- funkcjonalnosc przygotowana przez youBy, w sekcji Cntrl pliku .fiz wpisem EIMCtrlEmergency zdefiniowac mozna mozliwosc aktywacji hamowania naglego glownym nastawnikiem

- funkcjonalnosc rowniez autorstwa youBy, w sekcji Doors pliku .fiz wpisem MirrorVelClose zdefiniowac mozna predkosc pojazdu przy ktorej zamykane sa lusterka

- eksperymentalnie, wprowadzona obsluga indeksowania geometrii, pozwalajace zmniejszyc nieco objetosc obiektow czyde w pamieci komputera. Indeksowanie przeprowadzane jest automatycznie dla "starych" plikow .t3d lub tez moze byc podane w pliku t3d otwarcie, w postaci:
NumIndices: ilosc_indeksow
 indeks1 indeks2 indeks3 // etc
NumVerts: ilosc_wierzcholkow
 Px Py Pz Nx Ny Nz Ux Uy Tx Ty Tz Tw // pozycja, wektor normalny, koordynaty UV, tangent
 Px Py Pz Nx Ny Nz Ux Uy Tx Ty Tz Tw // etc
Zindeksowane siatki zapisywane sa w pliku e3d w nieco zmodyfikowanym skompresowanym formacie ktory powinien zaowocowac lekkim zmniejszeniem ogolnej objetosci symulatora na dysku
« Ostatnia zmiana: 18 Października 2020, 17:00:31 wysłana przez tmj »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5887
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 424
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3484 dnia: 18 Października 2020, 20:42:13 »
W ramach niesprecyzowanych poprawek wchodzą:
* dodanie do tempomatu mocy minimalnej niezależnej od pozycji nastawnika (EN57A - 100%, Impuls - 20%) oraz sterowania mocą tempomatu poprzez zadajnik (Impuls)
* możliwość wyłączania się tempomatu po użyciu hamowania służbowego
* odcinanie zaworu maszynisty przy hamowaniu nagłym - unika się w ten sposób ucieczki powietrza
* praca piasecznicy została uzależniona od ustawienia kierunku jazdy
* dodanie drugiej krzywej hamowania dla botów na okoliczność, gdyby wartość LocalBrakeAccFactor w sekcji AI: była za niska - w dalszym etapie będzie możliwość personalizacji krzywej hamowania dla botów, zależnie od ich charakteru oraz konieczności skracania czasu jazdy
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3732
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2227
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3485 dnia: 21 Października 2020, 02:30:57 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, kod graficzny powinien byc nieco bardziej zjadliwy dla wybrednych systemow operacyjnych i ich driverow

- poprawki obslugi roznych hamulcow przygotowane przez youBy

- funkcjonalnosc przygotowana przez Milka7, kompresja geometrii przy zapisie generowanych plikow .e3d jest opcjonalna i aktywowana przez dodanie wartosci +8 do parametru convertmodels

- eksperymentalnie, przy zalaczeniu AI kombinacja shift-Q pojazd pozostaje w dotychczasowym trybie zamiast interpretowac szklanke fusow stan zapalonych swiatel

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 945
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 650
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3486 dnia: 21 Października 2020, 03:13:57 »
Może nie wszyscy widzieli, więc się ogłoszę że ostatnio reaktywowany został branch z moimi zmianami. Buildy jak zawsze na azure i appveyor https://dev.azure.com/milek7/maszyna/_build?definitionId=1 https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/history

Zaktualizowany plik językowy jest tu w załączniku: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,32403.msg534386.html#msg534386

Offline Marconi

  • Wiadomości: 311
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3487 dnia: 23 Października 2020, 11:11:01 »
Na najnowszym .exe nie wyświetla się tekstura impulsa. Model jest cały szary bez szczegółów tak jakby brakowało tekstury. Ostatnim .exe, na którym tekstura wyświetla się prawidłowo, jest z 200928.
Pozdrawiam.

Offline Turbokibel

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 754
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 257
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3488 dnia: 23 Października 2020, 11:35:37 »
Tak, jest jakiś problem, nasi programiści walczą z nim.

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 945
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 650
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3489 dnia: 23 Października 2020, 14:29:17 »
To już przecież poprawione. Jest fix w moich buildach, tmj jeszcze nie wrzucił swojego.

Online Tomnord15

  • Wiadomości: 576
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3490 dnia: 23 Października 2020, 16:57:44 »
Dziwne, mam exe 201020 od @Tmj i Impuls jak najbardziej wyświetla się poprawnie.
« Ostatnia zmiana: 23 Października 2020, 17:02:21 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3732
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2227
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3491 dnia: 23 Października 2020, 17:08:42 »
Blad objawia sie przy ladowaniu paczkowego e3d, przy wczytywaniu t3d lub wygenerowanego od nowa e3d jest juz w porzadku, wiec nie kazdemu sie trafi ;>

Ogolnie jest juz poprawiony, ale wypychac nowy build dla jednej latki to tak troche bez sensu, wiec sie nie spieszylem.

Offline AnteqKolejowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 86
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3492 dnia: 23 Października 2020, 23:43:56 »
Dzisiaj zdarzyły mi się dwa "wysypy" symulatora na L053 (L053_noc - scenariusz Transkeia). Wygenerowały się dwa pliki .dmp. Każdy z innym kodem błędu. Przejazd powtórzyłem - za trzecim razem wszystko odbyło się bez problemów. W możliwej wolnej chwili prosiłbym o rzucenie okiem na pliki .dmp. Z czystej ciekawości interesuje mnie dlaczego tak się stało ;-)
« Ostatnia zmiana: 24 Października 2020, 00:24:33 wysłana przez AnteqKolejowy »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3732
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2227
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3493 dnia: 26 Października 2020, 00:51:03 »
Rzeczywiscie wysypy byly dosc losowe, w miejscach gdzie teoretycznie nie ma nic podejrzanego. Dlatego obawiam sie ze trudno by mi bylo spekulowac co dokladnie bylo przyczyna (w sensie czy to symulator sam sobie napsul, czy tez namieszal mu jakis inny czynnik) :<
« Ostatnia zmiana: 26 Października 2020, 00:52:12 wysłana przez tmj »

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 801
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3494 dnia: 30 Października 2020, 14:25:03 »
Proponuję alternatywny tryb sterowania myszą - obrót kamery odbywałby się tak jak w trybie normalnym tzn. poprzez ruch myszką, a na środku ekranu pojawiłby się celownik, którym można najechać na urządzenie i je "złapać". Podczas ruchu myszki przy zmienianiu pozycji np. nastawnika ruch kamery byłby przerywany.

W podobny sposób można by było tak zrobić również w edytorze scenerii.

Tryb sterowania myszą byłby kolejny parametrem w ini i można byłoby go ustawić w Starterze.
.icśomodaiw jet einaworfyzszor an tunim aklik śeławonramz einśałw ,ejcalutarG

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3732
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2227
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3495 dnia: 30 Października 2020, 18:19:52 »


(milek w swojej galazce dorobil celowanie w urzadzenia wskaznikiem laserowym, jakby co)
« Ostatnia zmiana: 30 Października 2020, 18:21:22 wysłana przez tmj »

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 223
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3496 dnia: 31 Października 2020, 00:36:56 »
Witam.
 Ja natomiast ma taką propozycję. Czy byłaby możliwość dodania w exe w trybie "debugmode" obsługi rozjazdów za pomocą klawiatury/myszy? Zapytacie pewnie po co to potrzebne, a no w przypadku posypania scenariusza, lub gdy AI zgłupieje, zawsze można próbować uratować misję. Szczególnie na dużych sceneriach typu "Kaliska" gdzie zdarzają się czasem dziwne sytuacje.
 Wiem że można dodać komendę w inc-ach, ale nie zawsze to działa jak powinno, szczególnie w przypadku rozjazdów krzyżowych.
Pozdrawiam.

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 945
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 650
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3497 dnia: 31 Października 2020, 00:47:43 »
To już jest. W moich buildach do ini:
map.manualswitchcontrol yesi klikać na mapce.

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 223
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3498 dnia: 05 Listopada 2020, 16:25:38 »
Witam.
 Sprawdziłem na Twoim exe i niestety nie działa. Semafory owszem możemy obsłużyć z poziomu mapki, zwrotnic już niestety nie. W ogóle to dziwna sytuacja jest, bo jak dodam wpis o sterowaniu do ini, to gdy uruchomię Maszynę, komenda ta czarodziejsko znika. Dziwna sprawa. Sprawdzałem na exe 201101. Być może u mnie jest coś nie tak.
Pozdrawiam.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9108
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1884
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3499 dnia: 05 Listopada 2020, 17:52:39 »
Odpal bezpośrednio bez użycia startera. Pewnie on kasuje. Choć chyba miał już olewać nierozpoznane komendy.
Mój kanał youtube

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1383
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 239
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3500 dnia: 05 Listopada 2020, 17:59:22 »
Raczej nigdy nie kasował. Należy tylko pamiętać, by wpis dodać przed uruchomieniem startera.

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 223
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3501 dnia: 05 Listopada 2020, 23:29:10 »
Witam.
 Dobra temat ogarnięty, działa. Coś mu mój wpis poprzednio nie pasował. Fajna sprawa ,,sam sobie sterem, żeglarzem, okrętem" Można też testować scenariusze na idiotoodporność.
Pozdrawiam.

Offline AIR

  • Fotograf
  • Wiadomości: 490
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 67
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3502 dnia: 06 Listopada 2020, 09:05:01 »
Czy jest możliwość żeby pociągi towarowe prowadzone przez komputer (AI) przy ruszaniu trochę wolniej kręciły nastawnikiem? Po otrzymaniu drogi wolnej praktycznie od razu dają docelowy prąd. Mogłyby np. potrzymać po około 5 sekund na każdej z trzech pierwszych pozycji żeby naciągnąć skład?
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline wacek12321

  • Wiadomości: 126
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3503 dnia: 06 Listopada 2020, 09:06:48 »
W jaki sposób działa to przestawianie zwrotnic na mapce bo nie za bardzo rozumiem jak to zrobić. Odpalam najnowsze exe z warsztatu, do eu07.ini dodaje na końcu na dole ten wpis co Milek napisał i wchodzę do symulatora przez exe (nie przez starter) odpalam tryb debugmode i dalej nie wiem co zrobić, klikać na iglicę czy jak?
Z symulatorem od 2008 roku :D

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4319
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 973
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3504 dnia: 06 Listopada 2020, 09:56:56 »
Bo tu nie ma exe Milka. Trzeba ściągnąć z gita. Ale jak dobrze rozumiem, to ostatnie tam skompilowane exe jest z przed 6 miesięcy 4 dni. https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/build/artifacts
« Ostatnia zmiana: 06 Listopada 2020, 10:23:09 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 223
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3505 dnia: 06 Listopada 2020, 10:12:19 »
Najnowsze exe @Milka jest z przed bodaj 5 dni. Steruje się scenerią klikając na dodatkowej mapce 2D, a nie bezpośrednio w rozjazdy na scenerii. To działa tylko w przypadku manualnych ( z bambułami ). Dodatkowo wyświetlana jest zajętość torów, oraz obsadzone pojazdy. O sterowniu semaforami już wspominałem.
 Link do jego wersji - https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/build/artifacts
« Ostatnia zmiana: 06 Listopada 2020, 10:17:34 wysłana przez CX MANIAK »

Offline miko22

  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • PKP - Kolej Polska
  • Otrzymane polubienia: 173
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3506 dnia: 06 Listopada 2020, 10:30:16 »
To działa tylko w przypadku manualnych ( z bambułami ).
Nie tylko na manualnych, ale teraz już na wszystkich rozjazdach we wszystkich sceneriach, w tym na rozjazdach krzyżowych. A przynajmniej powinno, więc jeśli na którymś nie będzie działać, to proszę pisać który scenariusz i najlepiej przybliżone współrzędne rozjazdu (współrzędne kamery z okienka spod F12 po ustawieniu się nad tym rozjazdem).

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 223
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3507 dnia: 06 Listopada 2020, 11:04:04 »
Dokładnie oto mi chodzi, tylko może niezrozumiale napisałem. Sterowanie poprzez mapkę 2D, działa na wszystkich typach rozjazdów. Natomiast przekładanie na scenerii za pomocą klawiszy T/t w przypadku manualnych, lub gdy dodana jest komenda sterująca ( niektóre zwrotki mają dopisaną).
« Ostatnia zmiana: 06 Listopada 2020, 16:49:32 wysłana przez CX MANIAK »

Offline wacek12321

  • Wiadomości: 126
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3508 dnia: 06 Listopada 2020, 11:41:45 »
Dobra to w takim bądź razie jak uruchomić tą mapkę 2D?
Edit: znalazłem opcję mapa na górze na pasku albo jest pod TABem tyle że jak klikam tab czy to na debugu czy bez to mignie czarne okienko i się ono wyłączy i nie pokazuje się mapa.
« Ostatnia zmiana: 06 Listopada 2020, 11:52:57 wysłana przez wacek12321 »
Z symulatorem od 2008 roku :D

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9108
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1884
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3509 dnia: 06 Listopada 2020, 12:05:18 »
Shadery od Milka z gita też pobrałeś? Tam były jakieś od minimapy, których u tmj nie ma z braku mapy.
Mój kanał youtube