Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 873793 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Online jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1150
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 605
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3420 dnia: 03 Sierpnia 2020, 02:51:46 »
W niektórych programach gdzie używa się mnóstwo skrótów klawiaturowych używa się tzw. trybów - tryby te przełącza się za pomocą kombinacji klawiszy Alt albo Ctrl + jakiś klawisz odpowiadający trybowi, i w każdym trybie jest oddzielna pula skrótów klawiszowych.
Na przykład w symulatorze mogłaby być oddzielna pula do sterowania urządzeniami lokomotywy typu sprężarka, przetwornica, wyłącznik szybki, wentylatory silników trakcyjnych, pompy itp., a oddzielna dla sterowania pojazdem, np. nastawnik, hamulec, pantografy, światła, hamulec sprężynowy, drzwi, oświetlenie przedziałów/kabiny, itp. To pozwoli również używać tempomatu z klawiatury zamiast klikać na guziczki, co potrafi wkurzać np. klikając co chwilę 0 i 160 w Elfie.

To taka luźna koncepcja na rozwiązanie problemu "zatłoczenia" skrótów klawiszowych, i chyba jedna z najprostszych do wdrożenia.

Offline Michał K.

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3421 dnia: 03 Sierpnia 2020, 14:12:02 »
Moim zdaniem utrudniło by to niepotrzebnie sterowanie. Wprowadzenie trybów kombinacji (pomijam istnienie podobnej funkcji pod NumLock-iem), spowodowało by to potrzebę sprawdzania aktualnego trybu (czy coś nie zostało przez przypadek zmienione), czy też jego zmianę w przypadku rozłączenia WS-a przez spadek napięcia itp.

W chwili obecnej można chyba (nie testowałem) ustawić w klawiszologi startera: ,,ustalenie dla tempomatu zdefiniowanej prędkości nr x".
Osobiście uważam, że ręczna obsługa tempomatu jest nawet czymś przyjemnym pod tym względem. Nawet kiedy mi się nie chce go obsługiwać, ustawiam maksymalną prędkość na danym odcinku i hamuje ręcznie, w końcu MaSzyna ma być symulatorem, a nie zręcznościówką w, której wszystko jest uproszczone.

Nie mówię tutaj, że od razu wszystkie uproszczenia w klawiszologii są złe. Może ich zmiana na dłuższą metę by się opłaciła.


Co do samego problemu klawiszologii: może zostawić przełączanie tylko wajchą lub podmienić funkcję klawiszy pod NumLockiem?
Ile osób, tyle opinii.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3422 dnia: 03 Sierpnia 2020, 18:41:20 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, bistabilny przelacznik oswietlenia przedzialow powinien dzialac wiecej niz jeden raz

- w ramach koncertu zyczen, definicja sprzegu w pliku .fiz moze zawierac wpis PowerCoupling=X gdzie X jest flaga bitowa sprzegu wymaganego by przekazac napiecia 24/110/3x400V do sasiedniego pojazdu. Domyslna wartosc tego parametru to 128 czyli tak jak dotychczas, sprzeg staly.

- palimy intele, w pliku eu07.ini mozna podac parametr gfx.reflections.fidelity X okreslajacy elementy otoczenia uwzgledniane przy malowaniu odbic. X moze przyjac wartosci z zakresu 0-2, gdzie:
0 = tryb dotychczasowy, malowana jest tylko geometria terenu
1 = j.w. oraz dodatkowo pobliskie modele statyczne
2 = j.w. oraz dodatkowo pobliskie pojazdy
wartosc parametru mozna rowniez modyfikowac "w locie" za posrednictwem suwaczka w sekcji GfxRenderer panelu F12

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 604
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 260
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3423 dnia: 03 Sierpnia 2020, 21:10:21 »
- palimy intele, w pliku eu07.ini mozna podac parametr gfx.reflections.fidelity X okreslajacy elementy otoczenia uwzgledniane przy malowaniu odbic. X moze przyjac wartosci z zakresu 0-2, gdzie:
0 = tryb dotychczasowy, malowana jest tylko geometria terenu
1 = j.w. oraz dodatkowo pobliskie modele statyczne
2 = j.w. oraz dodatkowo pobliskie pojazdy
wartosc parametru mozna rowniez modyfikowac "w locie" za posrednictwem suwaczka w sekcji GfxRenderer panelu F12
Dodalem z 2 i wyleciało. Ale nie wiem czy to będzie to. Wcześniej nie było problemów. L053_poludnie, pierwsza misja.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1896
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3424
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3424 dnia: 03 Sierpnia 2020, 21:16:44 »
Na przykładzie kibla w lusterku odbija się lowpoly, choć widok powinien być podobny do tego z drugiego screena.
-Oficjalna strona- -Lista Projektów-
Niedługo pożegnam się ze wszystkimi i każdym z osobna

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10064
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2574
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3425 dnia: 03 Sierpnia 2020, 23:14:52 »
Wysyp na Bałtyku ot tak z czapy podczas jazdy. Nie robiłem nic wyjątkowego, w logu też nie widać przyczyny ani dump u mnie nie pokazuje niczego konkretnego.

Co do odbić, to boku i tak ci nie złapie, bo to projekcja cubemapy. Z pozycji kamery wykonuje sześć renderów na wszystkie strony i wymnaża błyszczącą płaszczyznę przez jeden z nich na podstawie jej wektora normalnego. Sugerowałem przesunięcie kamery o półtora metra w prawo. Wtedy jedno lusterko by było sensowniejsze, ale dalej nie dawałoby poprawnego odbicia, bo to nie ta technologia.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3426 dnia: 04 Sierpnia 2020, 08:37:37 »
Dodalem z 2 i wyleciało. Ale nie wiem czy to będzie to. Wcześniej nie było problemów. L053_poludnie, pierwsza misja.
openGL error: out of memory; failed to create a geometry buffer
Critical error, memory allocation failure: bad allocation
Skonczyla mu sie dostepna pamiec i sie wylozyl. To raczej nie kwestia malowania paru obiektow wiecej w ramach odbic, bo mapa ma taka sama wielkosc jak miala do tej pory.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3427 dnia: 07 Sierpnia 2020, 03:27:22 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, symulator nie powinien juz wysypywac po napotkaniu blednego eventu getvalues

- w ramach koncertu zyczen, w sekcji announcements: pliku .mmd zdefiniowac mozna rowniez dzwiek chime: ktory to dzwiek bedzie odgrywany przed kazdym komunikatem

- eksperymentalnie, o stopniu widocznosci odbic otoczenia malowanych przez silnik graficzny w wersji szaderowej decyduje wylacznie zawartosc mapy odbic; pozwala to potencjalnie uzyskac widzialne odbicia rowniez na bardzo ciemnych elementach geometrii

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3428 dnia: 15 Sierpnia 2020, 03:06:02 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, przy definiowaniu eventow oprocz dotychczasowego parametru randomdelay mozna zdefiniowac rowniez parameter departuredelay X Event z takim parametrem zostanie wywolany o czasie odjazdu z biezacej stacji pobranym z rozkladu pojazdu ktory wywolal event, z przesunieciem X sekund (przesuniecie moze takze wynosic 0, co rowna sie z wykonaniem eventu o rozkladowym czasie odjazdu) Czyli np
departuredelay -30
oznacza ze event zostanie wywolany na 30 sekund przed czasem odjazdu z aktualnej stacji w rozkladzie skladu, ktory wywolal event. W przypadku uzycia zarowno parametru randomdelay jak i departuredelay (jak rowniez standardowego opoznienia wykonania eventu) opoznienia te sa sumowane, czyli np
randomdelay 5 departuredelay 10
spowoduje wykonanie eventu w losowym przedziale 10-15 sekund po czasie odjazdu z biezacej stacji w rozkladzie skladu, ktory wywolal event.

- eksperymentalnie, definiujac parametr "zasiegu" node sound lub zasiegu dzwieku parametrem range: podana wartosc moze byc liczba ujemna inna niz -1. Dzwiek taki bedzie mial zasieg rowny wartosci bezwzglednej podanej liczby ale nie bedzie pozycjonowany, tzn poziom glosnosci bedzie identyczny na calym obszarze a zrodlo umieszczone bedzie "na glowie" sluchacza. Funkcjonalnosc ta ma na celu w miare latwa definicje dzwiekow otoczenia (ptaki, odglosy miasta itp) ktore to dzwieki beda wytlumiane w duzo wiekszym stopniu gdy kamera zlokalizowana jest nie na zewnatrz ale w pojezdzie, lub mu towarzyszy. Oprocz tego system domyslnie zastosowany jest dla dzwiekow komunikatow pokladowych i rozladunku/zaladunku.
« Ostatnia zmiana: 15 Sierpnia 2020, 03:09:21 wysłana przez tmj »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3429 dnia: 15 Sierpnia 2020, 23:39:08 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- eksperymentalnie, kamery udajace "lusterka" w pojazdach umieszczane sa na wysokosci srodka zdefiniowanego obszaru kabiny, zamiast na wysokosci jego przedniej "sciany"

- zeby bylo tak jak bylo, definicja parametrow node model moze obejmowac slowo-klucz notransition ktorego obecnosc wylacza plynne przejscie miedzy stanem swiatel dla danego modelu
« Ostatnia zmiana: 15 Sierpnia 2020, 23:40:33 wysłana przez tmj »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3430 dnia: 18 Sierpnia 2020, 22:23:46 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, guzikolampki powinny uwzgledniac stan zasilania pojazdu

- poprawka, niespodziewane usuniecie pasazera uzyszkodnika z pojazdu nie powinno konczyc sie wysypem

- dobra zmiana, wirtualny mechanik przesiadajacy sie do innego pojazdu nie morduje napotkanych po drodze pasazerow

- lekcje dla ai, wylaczenie plastikowego zlomu impulsa po zakonczonej jezdzie nie przerasta juz mozliwosci wirtualnego mechanika

Online Turbokibel

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1464
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1189
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3431 dnia: 19 Sierpnia 2020, 15:25:33 »
Na najnowszym exe po przejściu do kabiny B w obojętnie jakim pojeździe strzałki działają odwrotnie.

Offline bprog

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 49
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3432 dnia: 20 Sierpnia 2020, 09:44:39 »
Czy jest możliwe dodanie suwaka temperatury do exe, tak jak są suwaki godziny i pory roku?

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3433 dnia: 22 Sierpnia 2020, 04:41:05 »
Mozliwe jest (prawie) wszystko ino ktos musi zrobic :v

W miedzyczasie, w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, ai zmieniajaca kabine nie powinna juz unieruchamiac sobie prowadzonego zespolu trakcyjnego

- poprawka, procedura przeladunku powinna byc bardziej odporna na nieoczekiwane wydarzenia w trakcie

- poprawka, nazwy zmiennych w kodzie szaderow nie powinny bulwersowac niektorych wybrednych sterownikow graficznych

- dobra zmiana, sekcja Vehicle panelu F12 podaje rowniez stan hamulca postojowego i sprezynowego

- a po co to komu, tabelka skanowania panelu F12 podaje tez wartosci parametrow wykrytych eventow; pozwala to na latwiejsza weryfikacje np ustawien przystanku W4

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10064
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2574
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3434 dnia: 22 Sierpnia 2020, 10:30:42 »
Na przedwczorajszym unoffie, kibel w Liswarcie zatrzymał się na radiostopie i już nie ruszył. A Przecież była na to poprawka kilka miesięcy temu. Coś mu górka wadzi? Czy efekt uboczny testu ciśnień przed popełnianiem składu? Bo ma tylko 6.03 bar w ZG. Kibel ma mincp=5.8.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3435 dnia: 22 Sierpnia 2020, 17:00:00 »
To chyba nie gorka; on tam ma desired velocity 0 czyli w ogole nie chce jechac, i twierdzi ze to (prawdopodobnie) przez event1 w torze t552? Puszcze go u siebie i zobacze co zrobi.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10064
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2574
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3436 dnia: 22 Sierpnia 2020, 17:06:28 »
To jest getvalues z komórki w którą leci radiostop.
node 800 0 rs memcell -799 0 -1305.8 SetProximityVelocity -1 -1 none endmemcell
event start_rs-os2:event1 multiple 0 none [2193]rs_1 wstaw_rs condition propability 0.25 endevent
event wstaw_rs updatevalues 0 rs Emergency_brake 1 1 endevent
event t552:event1 getvalues 3 rs endevent //!!!! rąbie się symulacja od tego !!!!
Mój kanał youtube

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 972
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 227
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3437 dnia: 22 Sierpnia 2020, 23:22:46 »
Na ostatnich exe (08.18 i 21) jest jakiś problem z obracaniem się zespołów trakcyjnych. Dostają rozkład z semafora za sobą, zmieniają czoło, ale nie podjeżdżają pod semafor, tak jak robiły to kiedyś. Scrreen z danymi pod F12: https://eu07.pl/userfiles/7546/stoi.png. Widziałem to zarówno na EN76, jak i EN57.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3438 dnia: 23 Sierpnia 2020, 06:47:15 »
Na screenie w sekcji AI wyswietlony jest Stop time wiec wyglada na to ze wisi na oczekiwaniu na pasazerow ktorzy z jakiegos powodu nie moga sie zameldowac. Na ktorym scenariuszu moge to zaobserwowac?

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 972
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 227
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3439 dnia: 23 Sierpnia 2020, 18:23:56 »
Wybierz sobie dowolny osobowy. Stop time się przewija w granicach 30-29 sekund i nigdy nie dociera do 0. Ale moim zdaniem on powinien zacząć pobierać pasażerów dopiero jak podjedzie pod przeciwny semafor.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10064
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2574
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3440 dnia: 23 Sierpnia 2020, 18:41:07 »
Nie masz tam sprzecznych definicji peronu po przeciwnych jego końcach? Mieliśmy podobny przypadek na quarku, gdzie po wjeździe otwierał z prawej, zmieniał kierunek i chciał przyjmować z lewej ale że miał otwarte już prawe drzwi to sterczał i czekał a ludzie się dobijali. Właśnie strona krawędzi była odwrotnie podana w W4.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3441 dnia: 23 Sierpnia 2020, 18:43:20 »
W ostatnich wersjach robilem zmiany pod to by sobie z takimi wlasnie sytuacjami radzil, wiec to raczej nie to. Nawet gdyby krawedzie byly nie w ta strone powinien sie umiec dostosowac. Jak przyjedzie mi na stacje to zobacze co mu tam nie pasuje ;/

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3442 dnia: 23 Sierpnia 2020, 23:59:24 »
Wybierz sobie dowolny osobowy. Stop time się przewija w granicach 30-29 sekund i nigdy nie dociera do 0. Ale moim zdaniem on powinien zacząć pobierać pasażerów dopiero jak podjedzie pod przeciwny semafor.
Zgadza sie, po dotarciu do ostatniej stacji pasazerowie jedynie wysiadaja. No i z powodu chwasta nie byli w stanie tego zrobic a pan maszynista cierpliwie czekal az skoncza sie guzdrac.

Na marginesie, tabliczka Janiszew4a ma wpisany brak krawedzi peronowych (wartosc 0) i pasazerowie ktorych przywozi spot okolo 11:20 pozostaja w nim uwiezieni, dopoki nie dostanie nowego rozkladu i przekula sie na drugi koniec peronu.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3443 dnia: 24 Sierpnia 2020, 23:52:51 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, ai powinna lepiej orientowac sie przez ktore drzwi chca wsiadac/wysiadac jej pasazerowie

- poprawka, ai powinna luzowac hamulec pomocniczy do konca zamiast na odwal sie

- dobra zmiana, parser nie powinien krztusic sie identyfikatorem plikow UTF

- dobra zmiana plus, w przypadku komendy Emergency_brake przekazywanej za posrednictwem eventu getvalues pojazd aktywuje radiostop w momencie miniecia komorki eventu, zamiast dopiero po zatrzymaniu

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 972
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 227
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3444 dnia: 31 Sierpnia 2020, 19:27:32 »
Chyba jest jakiś problem tym razem z EP09, drugi razu zauważyłem, że nie chce ruszać (tzn. AI chce, ale jakoś mu nie wychodzi). Screen.

Można sobie sprawdzić na dowolnym Całkowie v2 osobowym - trzeba znaleźć EP09 na którejś ze stacji technicznych, sprawdzić godzinę odjazdu i przesunąć czas na 1-2 minuty przed. Event ruszenia jest odpalany na minutę przed rozkładowym czasem odjazdem z randomdelay 180.

Offline Marconi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 390
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3445 dnia: 31 Sierpnia 2020, 20:31:36 »
Dokładnie AI nie chce kręcić nastawnikiem. Po otrzymaniu sygnału do odjazdu lokomotywa luzuje hamulce i ... dalej nic. Po ręcznym rozruchu i ponownym włączeniu AI, pociąg porusza się normalnie, tzn. reaguje na sygnały semaforów. Przy sygnale S1 przestawia nastawnik w pozycję 0 i wdraża hamowanie pociągu. Po otrzymaniu sygnału do jazdy luzuje hamulce i ... dalej nic. Zmieniałem lokomotywy na EP07, EP08, ET22, SU45 zachowanie takie samo. Dopiero po wstawieniu Elfa reakcja na sygnały była prawidłowa. Po dotarciu do stacji końcowej i otrzymaniu sygnału do manewrowania reaguje normalnie. Po podpięciu się do składu z drugiej strony znowu traci ochotę do jazdy.
Pozdrawiam.

Offline miko22

  • Wiadomości: 610
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 183
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3446 dnia: 01 Września 2020, 01:37:46 »
Dawno nie zaglądałem, ale już nadrobiłem...
- maszyna stawia na jakos, popelnienie przewodu glownego przy aktywnym wylaczniku cisnieniowym mozliwe jest tylko na pozycji neutralnej nastawnika jazdy; aktywacja wylacznika cisnieniowego w pojazdach z napedem spal-ele powoduje zejscie silnika spalinowego na obroty jalowe
W prawdziwych siódemkopodobnych nie ma takiego uzależnienia i popełnić PG można na dowolnej pozycji nastawnika jazdy, a teraz w MaSzynie nie. Mógłbyś to jakoś rozdzielić? Na początek choćby tak prosto - spalinowe/elektryczne?
- w ramach koncertu zyczen, na drugi bis, stan lampki aktywacji obslugi hamulca EP dostepny jest dla modulu uart (bajt 0, bit 0)
Yyy, na pewno? Przecież na bajcie 0. jest prędkość. A w zasadzie od jakiegoś czasu już na 4., bo 0, 1, 2 i 3 to 0xef.

Edit: Znalazłem w kodzie, że ta kontrolka jest na bajcie 2. (+4) i bicie 0. Pozostaje więc kwestia tego popełniania PG. Przypomniało mi się, że nawet była kiedyś na ten temat rozmowa na czacie i @biovital1 nagrywał filmy z ET22, na których było widać, że można popełnić PG przy nastawniku jazdy na pozycji innej niż 0. To samo wychodzi ze schematów.
« Ostatnia zmiana: 01 Września 2020, 18:27:53 wysłana przez miko22 »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3447 dnia: 02 Września 2020, 16:09:48 »
Chyba jest jakiś problem tym razem z EP09, drugi razu zauważyłem, że nie chce ruszać (tzn. AI chce, ale jakoś mu nie wychodzi). Screen.

Można sobie sprawdzić na dowolnym Całkowie v2 osobowym - trzeba znaleźć EP09 na którejś ze stacji technicznych, sprawdzić godzinę odjazdu i przesunąć czas na 1-2 minuty przed. Event ruszenia jest odpalany na minutę przed rozkładowym czasem odjazdem z randomdelay 180.
Przyczyna sa przypiete do tej dziewiatki wagony, a konkretnie ich definicja obslugi drzwi w plikach .fiz  Drzwi sa tam skonfigurowane jako zamykajace sie samoistnie, ale nie ma podanych warunkow zamkniecia (predkosc jazdy i/lub czas pozostawania otwartymi) w zwiazku z czym po otwarciu nie zamykaja sie nigdy, a ze wzgledu na skonfigurowany typ AI nie moze zrobic tego sama, mimo ze usilnie probuje.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- eksperymentalnie, AI nie przejmuje sie stanem drzwi skonfigurowanych jako zamykajace sie samoistnie

- w ramach koncertu zyczen, uzaleznienie mozliwosci popelnienia PG od pozycji nastawnika jazdy skonfigurowac mozna w sekcji Brake pliku .fiz wpisem ReleaserPowerPosLock=Yes/No (przy czym Yes blokuje mozliwosc w pozycji nastawnika innej niz neutralna) Dla pojazdow z napedem spalinowym lub spal-ele wartoscia domyslna jest Yes, dla pozostalych No
« Ostatnia zmiana: 02 Września 2020, 16:11:49 wysłana przez tmj »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2164
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 348
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3448 dnia: 03 Września 2020, 14:07:05 »
Wolałbym zlikwidowanie przerywania czasowego luzowania kranem w EN57, ale temat pewnie dalej bez akceptacji.
Spytacie dlaczego? Bo tak mi w pulpiciku na arduino by pasowało.
W każdym bądź razie Deo gratias za dotychczasową robotę z exe.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 881
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3449 dnia: 03 Września 2020, 19:38:08 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:
- poprawka, ai powinna lepiej orientowac sie przez ktore drzwi chca wsiadac/wysiadac jej pasazerowie
(...)
Nadal pojawia się problem z EZT które kończą jazdę, od razu zmieniają czoło i dostają nowy rozkład. Objaw bardzo podobny do tego co opisał Siecool, przy odliczaniu czasu postoju, czas niby się zmniejsza, ale co chwilę się zwiększa o około sekundę. Ponieważ nie dzieje się to zbyt często, czas w końcu zostaje odliczony do zera. Można to łatwo zaobserwować na Bałtyku SKM (np.: SKM-1, misja EN62, Bałtyk Plaża). Problem ten staje się odczuwalny na innych sceneriach, np.: Drawinowo (nowy scenariusz, w trakcie uruchamiania, jeszcze nie dostępny), gdzie EZT potrafi totalnie się zablokować.