Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1375780 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3210 dnia: 02 Kwietnia 2020, 12:46:53 »
Nadal występują zbyt często dokuczliwe wachnięcia napięcia, skutkujące wyzwalaniem wyłacznika szybkiego. No realnie, ale bez przesady. Gdyby tak było na całej sieci, to pociagi by przestały jeździć, chociażby na skutek spalonych przetwornic wirujacych.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3211 dnia: 02 Kwietnia 2020, 12:55:00 »
Zapraszam do zaprogramowania poprawnego rozpływu mocy w sieci, niewymagającego edycji wszystkich map i obliczalne w kroku fizyki gry. Co to ma do exe, skoro jest niezmienne od 2013 czy kiedy tam Ra te trwałe prowizorki zrobił, co mamy obecnie?
« Ostatnia zmiana: 02 Kwietnia 2020, 14:16:54 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline bprog

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3212 dnia: 02 Kwietnia 2020, 13:07:35 »
Opuszczenie przedniego patyka od jakiegoś czasu powoduje trwający 1/4 - 1/2 sekundy skok napięcia w sieci, co przy rozruchu wywala nadmiarowe. Obecne w najnowszym exe.
To było przy wyłączonej symulacji patyka pod siecią. Natomiast, przy włączonym łamaniu i zasilaniu pod siecią:
- Przy opuszczaniu patyka zachowanie jest ok, nie wywala nadmiarowych
- Przy podnoszeniu drugiego patyka napięcie skacze, tak jakby do momentu dotknięcia sieci był on zasilany z innego punktu zasilania, po dotknięciu sieci napięcie spada do właściwego.
« Ostatnia zmiana: 02 Kwietnia 2020, 13:12:20 wysłana przez bprog »

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1629
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1320
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3213 dnia: 02 Kwietnia 2020, 13:25:50 »
Nie masz może odznaczonej opcji "Zasilanie pantografów tylko pod siecią trakcyjną"?
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline bprog

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3214 dnia: 02 Kwietnia 2020, 13:52:49 »
[...] Natomiast, przy włączonym łamaniu i zasilaniu pod siecią: [...]

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3215 dnia: 02 Kwietnia 2020, 14:01:38 »
No dobra, ale prawda taka że jeździć się z takimi zerwaniami nie da. Wcześniej się jednak dało.
« Ostatnia zmiana: 02 Kwietnia 2020, 14:33:01 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3216 dnia: 02 Kwietnia 2020, 15:50:06 »
To u ciebie też ma to związek z opuszczaniem/podnoszeniem drugiego pantografu? Jedyna zmiany w sieci w ostatnich tygodniach, to poprawki kierunku prądu przy rekuperacji, co niekiedy świrowało. Po prostu zgłaszasz coś, co teoretycznie nie ma prawa się zmienić, bez podania jakichś konkretów, mogących naprowadzić na przyczynę.
Mój kanał youtube

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3217 dnia: 02 Kwietnia 2020, 16:17:54 »
Akurat też odnoszę wrażenie, że ostatnimi czasy jakby WS częściej puszczał na Drawinowie - może to właśnie wprowadzenie sekcji coś zmieniło?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3218 dnia: 02 Kwietnia 2020, 16:32:46 »
Ja to ze zwiększaniem się napięcia przy podnoszeniu drugiego z pantografów już dość dawno zauważyłem (2, 3 lata temu?) i występuje cały czas, ale jakoś nigdy nie zgłaszałem, bo nie było to jakoś uciążliwe i też raczej rzadko występuje sytuacja, w której się to objawia. Żeby doprowadzić do takiej sytuacji, choćby na TD, najlepiej zacząć rozruch na jednym pantografie i w trakcie rozruchu podnieść drugi pantograf. Od momentu przełączenia hebelka drugiego z pantografów na podnoszenie do momentu zetknięcia się ślizgacza tego pantografu z siecią, napięcie odczytywane przez pojazd jest większe. Przy dużym poborze prądu (np. ok. 500A na II układzie, czyli faktycznie 1000A na pojazd) napięcie wzrasta na ten czas nawet o ok. 200V, co widać dobrze w panelu pod F12, ale też wyraźnie po wskazówce woltomierza WN. Jeśli prowadzi się rozruch na granicy zadziałania nadmiarowych, to w takiej sytuacji rzeczywiście mogą się one wyzwolić, bo przy wzroście napięcia wzrasta też oczywiście prąd w obwodzie głównym - do czasu zetknięcia się ślizgacza podnoszonego pantografu z siecią, bo wtedy napięcia wraca do normy.
« Ostatnia zmiana: 02 Kwietnia 2020, 16:33:50 wysłana przez miko22 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3219 dnia: 02 Kwietnia 2020, 17:57:01 »
Akurat też odnoszę wrażenie, że ostatnimi czasy jakby WS częściej puszczał na Drawinowie - może to właśnie wprowadzenie sekcji coś zmieniło?
"Nawsadzajom sobie elfow i innych pimpulsow na scenerie co to nie pilnuja ile ssa, a potem sie dziwia ze im napiecia brakuje, kurla" :V

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3220 dnia: 02 Kwietnia 2020, 18:00:23 »
Akurat to nie jest kwestia spadków napięć poniżej 3kV, tylko krótkotrwałe (jednoklatkowe?) braki napięcia, które rozłączają WSa.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3221 dnia: 02 Kwietnia 2020, 18:17:31 »
Powtórzyłem jazdę na l053-noc oraz drawinowie-noc i skoki napięcia w sieci powtarzają się w tych samych miejscach, oczywiście z rozłączaniem WSa. Nie ma to związku z rozruchem, opuszczaniem pantografów. Nawet na wybiegu wyrzuca. Verbum @EU40.
« Ostatnia zmiana: 02 Kwietnia 2020, 18:20:10 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline wacek12321

  • Wiadomości: 270
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 221
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3222 dnia: 02 Kwietnia 2020, 20:11:55 »
Ja takowy problem z rozłączającym WS zauważyłem na Bałtyku. Jadąc turbokiblem pomiędzy Bałtyk Katedra, a Bałtyk Główny wywaliło mi z 2 razy.
Z symulatorem od 2008 roku :D

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3223 dnia: 02 Kwietnia 2020, 21:00:02 »
Akurat to nie jest kwestia spadków napięć poniżej 3kV, tylko krótkotrwałe (jednoklatkowe?) braki napięcia, które rozłączają WSa.
"Nastawiajom sobie pokreconych elfow i innych pimpulsow na krzywych torach i sie dziwia ze to pradu nie dostaje" ;/

Jesli wystepuje to w stalych miejscach to mozliwe ze pantograf tam gubi kontakt z drutem; moze warto pomyslec by dodac jakis maly margines tolerancji zanim cos takiego spowoduje wywalenie WSa, ewentualnie zmniejszyc tolerancje przy logowaniu, by takie miejsca lepiej wylapac.

Offline Paweł Andrzej Nowinowski

  • Deweloper
  • Wiadomości: 478
  • Wiedziałeś? Nie wiedziałeś, teraz już wiesz!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 300
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3224 dnia: 02 Kwietnia 2020, 23:53:08 »
Próbuję odpalić maszynę na drugim kompie i takie oto kwiatki, w logu i errors nic nie pokazuje, dzieje się to na trybie legacy i simple, na full jest dobrze. Na innym kompie ta sama paczka z tego samego dysku działa bez zarzutu. Zgłaszałem na czacie, ale wrzucam bo może ktoś też podobny problem miał.
« Ostatnia zmiana: 02 Kwietnia 2020, 23:54:38 wysłana przez Paweł Andrzej Nowinowski »
Mam w planach bardzo fajny podpis...
ale zrobię go jak będę miał czas ;p

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3225 dnia: 03 Kwietnia 2020, 05:05:45 »
Jeżeli chodzi o mnie, to przy moich najsłabszych ustawieniach nie zauważyłem podobnych problemów jak u Ciebie Paweł.
Testowane na wersji x64bit, skalowanie tekstur na 512.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3226 dnia: 04 Kwietnia 2020, 11:18:10 »
Mam pewien problem który dzisiaj zwrócił moją uwagę. Gdy w SU45 steruję "na zimno" czyli z wyłączonym silnikiem, kontrolka styczników liniowych na pozycji "0" świeci się, na "W" gaśnie, a po powrocie na "0" znów się zapala. Jednak podczas jazdy liniowej jak zgaśnie raz po wrzuceniu pozycji "W" tak potem za cholerę nie chce się zapalić. Dopiero wyłączenie i ponowne odpalenie silnika skutkuje.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3227 dnia: 04 Kwietnia 2020, 18:33:00 »
Zeby sie jeszcze upewnic, czy w przypadku SU45 kontrolka stycznikow liniowych przy wylaczonym silniku powinna gasnac na pozycji W, czy palic sie dalej? Inaczej mowiac, czy jest tu uzaleznienie od pracy silnika?

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3228 dnia: 05 Kwietnia 2020, 11:56:44 »
Z tego co wyczytałem to bez silnika spalinowego w ogóle nie załączają się styki styczników liniowych. No chyba, że ktoś coś jeszcze z tąd wyczyta.

https://eu07.pl/userfiles/3953/m%C4%85dry_tekst.rar

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3229 dnia: 06 Kwietnia 2020, 01:06:30 »
Nie powinno się takich rzeczy robić, ale mały bug jest, a wcześniej go nie było. :P Robimy pojazd z obsadą bez definicji kabiny i ładujemy się w nim. Wcześniej wywalało player train init failed i ładowało we freefly. Teraz się zawiesza na próbie wsadzenia gracza do wozu.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3230 dnia: 06 Kwietnia 2020, 16:14:10 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, styczniki liniowe powinny funkcjonowac sensowniej rowniez w pojazdach z napedem spal-ele

- poprawka, automatyczne laczenie pojazdow powinno rzadziej konczyc sie zawieszeniem symulacji

- poprawka, pobor pradu z sieci precyzyjniej uwzglednia faktyczny stan pantografow

- dobra zmiana, obsadzenie pojazdu mozliwe jest takze przy braku funkcjonalnego wpisu kabiny

- funkcjonalnosc przygotowana przez youBy, w sekcji Engine pliku .fiz mozna podac tez wartosc parametru fcfuH

Offline Matson

  • Wiadomości: 193
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 64
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3231 dnia: 06 Kwietnia 2020, 21:17:37 »
Nie wiem czy tylko u mnie, ale nie da się nijak podnieść patyków w traxxie.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1629
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1320
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3232 dnia: 06 Kwietnia 2020, 21:28:57 »
Aktualne pliki fiz i mmd są?
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3233 dnia: 06 Kwietnia 2020, 22:20:35 »
Czytam teraz instrukcję uruchomienia SU45. Jest troszkę inaczej niż we Fiacie Adama na którym się wzorujemy - lampka AWARIA LOKOMOTYWY STERUJĄCEJ sygnalizująca zbyt niską temperaturę wody nie gaśnie po osiągnięciu przez wodę temp. 40*C ale (cytat instrukcji):
Załączyć pompę paliwa łącznikiem dźwigienkowym DPP POMPA PALIWA (na pulpicie zgaśnie lampka POMPA PALIWA); przy temperaturze wody minimum +40*C i ciśnienu oleju 55 kPa zgaśnie lampka USZKODZENIE LOKOMOTYWY STERUJĄCEJZ tego cytatu wynika, że lampka pali się cały czas doputy, dopuki nie załączymy pompy paliwa (przy czym muszą być spełnione dwa warunki - załączona pompa oleju z nabitym minimalnym ciśnieniem i woda +40*C).
Dodatkowo:Z chwilą wzbudzenia prądnicy pomocniczej (po rozruchu silnika) i zadziałania stycznika SŁB (STYCZNIK ŁADOWANIA BATERII) nastąpi wyłączenie elektrycznego silnika pompy oleju.Czyli elektryczna pompa oleju wyłącza się po rozruchu silnika.
Idąc dalej:Zwiększenie obrotów silnika jest uzależnione uprzednim podwyższeniem temperatury oleju w czasie obrotów jałowych silnika spalinowego do +55*CNie jestem pewien ale brzmi to jak coś w stylu termicznej blokady Woodwarda przed zwiększeniem obrotów. Albo po prostu zasada jak w samochodzie - nie dawej mu na zimnym.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3234 dnia: 06 Kwietnia 2020, 22:49:54 »
Lampka awarii w obwodach nie ma uzależnienia od pompy paliwa. To tylko nieszczęśliwie dwuznaczne sformułowanie w instrukcji. Ponadto instrukcja instrukcją, ale w praktyce - przynajmniej na lokomotywach SU45 - lampka ta ma/miała uzależnienie tylko od temperatur, krańcówki drzwi szafy WN, i czujnika poziomu oleju. Instrukcja była pisana w czasach pierwszych SP45. Na SU45 Zbyt niskie ciśnienie oleju blokuje rozruch, ale nie zapala lampki.

Co do wyłączenia elektrycznej pompki oleju po starcie silnika - jak najbardziej, i w moim modelu to jest.

Co do ostatniego punktu - blokady w obwodach nie ma, to tylko zalecenie dla maszynisty, aby nie wkręcać zimnego silnika na wysokie obroty.
« Ostatnia zmiana: 06 Kwietnia 2020, 22:52:43 wysłana przez adamst »

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3235 dnia: 06 Kwietnia 2020, 23:59:43 »
Skoro po zahamowaniu którymkolwiek hamulcem w MaSzynie styczniki liniowe otwierają się to czy nie powinno nastąpić odcięcie prądu do silników trakcyjnych?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3236 dnia: 07 Kwietnia 2020, 00:47:25 »
Nie wiem czy tylko u mnie, ale nie da się nijak podnieść patyków w traxxie.
"U mnie dziala". W traksie zostala jakis czas temu zaimplementowana obsluga systemu wyboru pantografow klawiszami O i P, i podnoszenia wybranej kombinacji przez Shift+Ctrl+O

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3237 dnia: 07 Kwietnia 2020, 06:31:07 »
Niestety, nadal występuje wywalanie wyłącznika szybkiego. Testowane na l053-noc, eu07-x64_200406.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Matson

  • Wiadomości: 193
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 64
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3238 dnia: 07 Kwietnia 2020, 12:39:24 »
"U mnie dziala". W traksie zostala jakis czas temu zaimplementowana obsluga systemu wyboru pantografow klawiszami O i P, i podnoszenia wybranej kombinacji przez Shift+Ctrl+O

Działa, testowełem na paczce nie na repo, więc miałem nieaktualne pliki fiz i mmd.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3239 dnia: 07 Kwietnia 2020, 13:00:59 »
A ja bym jeszcze poprosił o dodanie obok istniejącej opcji
pantographcompressorvalvetoggle ctrl v // przelaczenie stanu kurka trojdrogowegomożliwości ustawienia oddzielnych pozycji jak dla hebelków, czyli niezależnie enable i disable. Bez tego w pulpicie będzie trudno taki zawór podłączyć.
Np. takie coś
pantographcompressorvalveenable none
pantographcompressorvalvedisable none
« Ostatnia zmiana: 07 Kwietnia 2020, 14:20:35 wysłana przez mac310 »
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.