W dzisiejszym uaktualnieniu:
- poprawka, uruchamianie pojazdow nie wymaga wymodelowania w kabinie zalacznika wylacznika szybkiego
- poprawka, szaderowy renderer uwzglednia przy malowaniu submodeli zdefiniowana wartosc diffuse
- poprawka, przygotowana przez youBy: rekuperacja pradu wysyla prad we wlasciwym kierunku
- lekcje dla ai, przygotowane przez youBy: ai umiejetniej operuje hamulcem w impulsopodobnych unoffach. W sekcji AI pliku .fiz dostepny jest nowy parametr LocalBrakeAccFactor ktory mu w tym pomaga
- funkcjonalnosc, przy definiowaniu w pliku .fiz parametrow sprzegu dostepny jest wpis AutomaticFlag okreslajacy ktore elementy sprzegu powinny byc automatycznie polaczone przy stuknieciu w pojazd z autosprzegiem. (w przypadku roznych wartosci wpisu dla stukajacych sie pojazdow laczona jest czesc wspolna dla obu wpisow)
- dobra zmiana, dla pojazdow wyposazonych w hamulec reczny rzeczony hamulec bedzie zaciagniety na starcie symulacji, jesli pojazd zostal wstawiony z predkoscia poczatkowa 0
- w ramach koncertu zyczen, dodana obsluga polsprzegu:
-- polsprzeg mozna zamontowac na pojezdzie jesli przebywamy na zewnatrz, a w odleglosci mniejszej niz 25 m (ale nie mniejszej niz ~1 m) znajduje sie pojazd wyposazony w sprzeg automatyczny; montaz domyslnie odbywa sie przy uzyciu kombinacji Ctrl+Insert, demontaz kombinacja Ctrl+Delete
-- domyslnie jako model polsprzegu uzywany jest plik models/tabor/polsprzeg.t3d umieszczany na wysokosci 0.95 m nad glowka szyny i wysuniety 8.5 cm poza standardowa dlugosc pojazdu. Wartosci te mozna zmienic wpisem w sekcji models pliku .mmd:
coupleradapter: model, wysuniecie, wysokosc
-- oprocz tego w pliku mmd w sekcji internaldata: mozna zdefiniowac dzwieki:
coupleradapterattach: // odtwarzany przy zakladaniu polsprzegu
coupleradapterremove: // odtwarzany przy zdejmowaniu polsprzegu
uwaga: dolaczony do uaktualnienia model polsprzegu jest w stanie szczatkowym i nieoteksturowany; klejeniem pelnej wersji zajmuje sie Stele