Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1092552 razy)

0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2880 dnia: 05 Stycznia 2020, 19:50:57 »
Na 6Dg ustawiałem 5% jakiś czas temu, ale widzę że ostatnio wyleciało (nie wiem czemu).

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2881 dnia: 05 Stycznia 2020, 19:55:06 »
A jak to się konfiguruje w uniwersalnym zadajniku? Bo nie widzę w dokumentacji tej wartości.
Mój kanał youtube

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2882 dnia: 05 Stycznia 2020, 19:56:33 »
Na 6Dg ustawiałem 5% jakiś czas temu, ale widzę że ostatnio wyleciało (nie wiem czemu).
Nie widzę nigdzie twojej rewizji odnośnie tego.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2883 dnia: 05 Stycznia 2020, 20:17:19 »
Weszło 1931 (wtedy jeszcze byłem bez dostępu do SVN, dodawał Atapi), wyleciało w 4945.
« Ostatnia zmiana: 05 Stycznia 2020, 20:24:44 wysłana przez mareczek »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2884 dnia: 05 Stycznia 2020, 20:22:39 »
Ale to było dawno temu przed dodaniem universal controlera jak wystarczyło mcpn zmieniać.
Mój kanał youtube

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2885 dnia: 06 Stycznia 2020, 13:38:49 »
Pytanie mam: jest możliwość ustawienia kilku "obrotomierzy" dla jednego silnika? Potrzebował bym ok 5. Chodzi bardziej o to, żeby dla każdego udało się ustawić osobne parametry. Jeden na rotvar, kolejny inaczej wyskalowany normalnie na rot, jeszcze inny jako wał kręcący się z silnikiem. Jest taka możliwość?

Offline Maszynista_94

  • Wiadomości: 216
  • Z MZK Skierniewice zawsze po drodze...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2886 dnia: 06 Stycznia 2020, 14:29:28 »
Po pobraniu paczki 200105 tekstury podsypki stały się różowe, oraz nie wyświetla się smuga świateł reflektorów przy jeździe w nocy.
« Ostatnia zmiana: 06 Stycznia 2020, 14:34:05 wysłana przez Maszynista_94 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2887 dnia: 06 Stycznia 2020, 15:31:01 »
Pytanie mam: jest możliwość ustawienia kilku "obrotomierzy" dla jednego silnika? Potrzebował bym ok 5. Chodzi bardziej o to, żeby dla każdego udało się ustawić osobne parametry. Jeden na rotvar, kolejny inaczej wyskalowany normalnie na rot, jeszcze inny jako wał kręcący się z silnikiem. Jest taka możliwość?
Indywidualnych wpisow enrotXm: (w tym wypadku enrot1m:) z ich wlasna konfiguracja moze byc dowolna ilosc.

Po pobraniu paczki 200105 tekstury podsypki stały się różowe, oraz nie wyświetla się smuga świateł reflektorów przy jeździe w nocy.
Pobierz z repozytorium zawartosc katalogu textures/fx
« Ostatnia zmiana: 06 Stycznia 2020, 15:32:10 wysłana przez tmj »

Offline Maszynista_94

  • Wiadomości: 216
  • Z MZK Skierniewice zawsze po drodze...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2888 dnia: 06 Stycznia 2020, 15:57:23 »
Dziękuję, pomogło. Tylko jest jeszcze jeden probiem. Czy tylko mi się wydaje, czy tabor ma sporo gorsze osiągi? Zdecydowanie dłuższe rozruchy, słabe osiągi oraz hamowanie.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2889 dnia: 06 Stycznia 2020, 20:02:53 »
Indywidualnych wpisow enrotXm: (w tym wypadku enrot1m:) z ich wlasna konfiguracja moze byc dowolna ilosc.
Nie wiedziałem, dzięki:) Jednak jest mały problem - gdy daję rot -1 to element obraca się tylko dopóty, dopóki zmienia się wartość obrotów. Jak te się stabilizują - element staje w miejscu. Nie wiem teraz jak zrobić na przykład obracający się wał silnika.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2890 dnia: 06 Stycznia 2020, 20:07:53 »
Nie istnieją zapętlone animacji kabiny. Było kiedykolwiek coś takiego oprócz dwóch universali?
Mój kanał youtube

Offline FileEX

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2891 dnia: 06 Stycznia 2020, 21:29:09 »
Nie wiem czy odpowiednie miejsce...
Wszelkie elementy kabiny nie synchronizują się z działaniem AI, oczywiście poza nawrotnikiem i hamulcami. Generalnie, włączamy sobie AI, które uruchamia nam ogrzewanie, światła, pantografy... Natomiast pstryczki są w pozycji takiej jak na początku, musimy ręcznie je "opuścić" (kliknięcie powoduje wyłączenie np. reflektora) i podnieść go ponownie, aby był w odpowiedniej pozycji. Czyli krótko mówiąc. Musimy kliknąć na to 2 razy, raz aby "wyłączyć" i raz aby właczyć z powrotem.

Druga sprawa, nie wiem czy tak jest, czy to błąd.. Ale zdarzyło mi się to dziś na EU07. Pantograf B był przednim, natomiast pantograf A był tylnym, chyba że tak jest w rzeczywistości to nie ma tematu.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2892 dnia: 06 Stycznia 2020, 22:59:53 »
AI steruje pojazdem na niższym poziomie, stąd większość elementów się nie animuje. Ono nie cyka hebelków świateł, tylko ustawia wartość bitową dla obiektu pojazdu itp.
Co rozumiesz poprzez "A był tylnym"? Symulator na sztywno obsługuje dwa pantografy na pojazd. Ten nad kabiną A jest pantografem A a ten nad kabiną B pantografem B. Gdy siedzisz więc w kabinie B, kliknięcie "pantograf A" w dalszym ciągu wysteruje pantograf nad kabiną A a nie ten nad głową. W pojazdach z etykietami przód/tył raczej jest to odwrócone na poziomie przypisania hebelków. Jak gdzieś nie jest, możesz zgłosić ale raczej nie tu a na bugtrackerze.
Mój kanał youtube

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2893 dnia: 06 Stycznia 2020, 23:29:28 »
Jest problem ze sprężarką we wszystkich pojazdach (oprócz asynchronów, wyjątek E6ACT) , po włączeniu sprężarki, nie da się jej z powrotem wyłączyć (heblem możemy ruszać), chyba, że sama się wyłączy.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2894 dnia: 07 Stycznia 2020, 04:43:00 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, sprezarka nie upiera sie juz przy pracy

- dobra zmiana, hamulec sprezynowy otrzymal swoj tooltip

- w ramach koncertu zyczen, dodane urzadzenia kabinowe:
i-battery: // lampka stanu baterii
epbrake_bt: // przycisk zmiany stanu aktywacji hamulca elektropneumatycznego

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2895 dnia: 07 Stycznia 2020, 09:38:06 »
Cześć. Wiem, że temat powraca jak zemsta faraona po owocach, ale czy jest szansa, żeby coś zrobić w kwestii uruchamiania ogrzewania na Fiatach? Zrobić pełną sekwencję z lampkami i hebelkiem? 😉

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2896 dnia: 07 Stycznia 2020, 12:17:58 »
Cześć. Wiem, że temat powraca jak zemsta faraona po owocach, ale czy jest szansa, żeby coś zrobić w kwestii uruchamiania ogrzewania na Fiatach? Zrobić pełną sekwencję z lampkami i hebelkiem? 😉

I losowym wywalaniem bezpiecznika w regulatorze napięcia NN (zanik ładowania) przy załączeniu stycznika ogrzewania do kompletu ;) Nie wiadomo do końca dlaczego tak się dzieje, ale się dzieje. Jakiś dziwny wzajemny wpływ obwodów na siebie - tym bardziej zastanawiający, że przecież obwód WN ogrzewania nie ma w zasadzie żadnych wspólnych punktów z pozostałymi obwodami lokomotywy - osobna prądnica ze swoim prostownikiem i regulatorem.
W każdym razie na SU45 podczas załączania stycznika ogrzewania (czyli na ostatnim etapie uruchamiania grzania) można zaobserwować chwilowy podskok napięcia w obwodach NN ponad znamionowe 110V, co objawia się chwilowym jaśniejszym rozbłyskiem lampek na pulpicie, a czasem kończy się spaleniem bezpiecznika w regulatorze i zanikiem ładowania oraz wyłączeniem wentylatorów silników trakcyjnych. W ekstremalnych przypadkach (np jak się załącza ogrzewanie z przełącznikiem obrotowym na 5 stopniu zamiast na 1, jak każe instrukcja) może polecieć tranzystor wyjściowy, co prowadzi do trwałego uszkodzenia regulatora. Wtedy pozostaje tylko przestawienie przełącznika nożowego zasilania wentylatorów w szafie NN na baterie, i zjazd awaryjny do najbliższej stacji.
« Ostatnia zmiana: 07 Stycznia 2020, 12:19:33 wysłana przez adamst »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2897 dnia: 07 Stycznia 2020, 15:53:04 »
Cześć. Wiem, że temat powraca jak zemsta faraona po owocach, ale czy jest szansa, żeby coś zrobić w kwestii uruchamiania ogrzewania na Fiatach? Zrobić pełną sekwencję z lampkami i hebelkiem? 😉
Szansa na pewno jest wieksza jesli taki request zawiera dokladny opis jak krok po kroku takie uruchamianie mialoby wygladac. Jaka sekwencja, hebelki od czego, lampki od czego? Pamietaj ze twoja wiedza o tych lokomotywach bynajmniej nie udziela sie droga osmozy ;>

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2898 dnia: 07 Stycznia 2020, 16:39:01 »
Szansa na pewno jest wieksza jesli taki request zawiera dokladny opis jak krok po kroku takie uruchamianie mialoby wygladac. Jaka sekwencja, hebelki od czego, lampki od czego?

Proszę bardzo:
(z numerkami kroki wykonywane przez użytkownika maszynistę, pod spodem > co się dzieje na lokomotywie)

Załączenie ogrzewania:
1. Przestawienie przełącznika ogrzewania na pozycję wyższą niż 0 (powinno się na 1).
 > zadziałanie przekaźnika różnicowego ogrzewania, zapalenie lampki przekaźnika różnicowego ogrzewania na pulpicie
 > załączenie przekaźnika czasowego blokującego załączenie styczników ogrzewania. Czas opóźnienia ~15 sekund
 > wzrost obrotów silnika do odpowiadających 7 pozycji, jeżeli nastawnik jest na niższej

2. Przełączenie hebelka impulsowego "odblokowanie przekaźnika ogrzewania"
 > odblok przekaźnika, zgaśnięcie lampki
 > jeżeli spełnione są równocześnie warunki: odblokowany przekaźnik różnicowy, odblokowany przekaźnik czasowy, przełącznik ogrzewania na pozycji 1-5 - następuje załączenie styczników ogrzewania, zapalenie lampki ogrzewania na pulpicie i wskazanie napięcia ogrzewania na woltomierzu.

3. Wybór żądanej pozycji ogrzewania (1-5)

Wyłączenie ogrzewania:
1. Przestawienie przełącznika ogrzewania na pozycję 0
 > lokomotywa wraca do stanu wyjściowego - rozłączenie styczników ogrzewania, "reset" przekaźnika czasowego, przywrócenie normalnego sterowania obrotami

Dotyczy SU45 i 46 - układy ogrzewania są na obu maszynach takie same.

Ponadto przy załączonym ogrzewaniu, aby częściowo zniwelować wpływ wyższych obrotów na pierwszych pozycjach nastawnika, na pierwszych czterech pozycjach jazdy w obwód wzbudzenia prądnicy głównej są włączane dodatkowe opory. Przepraszam, pomyliło mi się z jazdą na jednym wózku (tj. przy odłączonym jednym wentylatorze). Dla ogrzewania zmiana jest tylko na SU46 - dodatkowy opór na pozycji "S" (pomiędzy "W" a pierwszą, przy wyłączonym grzaniu jest taka sama jak pierwsza)
« Ostatnia zmiana: 08 Stycznia 2020, 07:14:58 wysłana przez adamst »

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2899 dnia: 07 Stycznia 2020, 16:50:52 »
Może dałoby się coś z tym zrobić, że po kliknięciu F5 nawet jak to jest nasz lok/ezt to usuwa nam rozkład jazdy :/
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2900 dnia: 08 Stycznia 2020, 03:34:25 »
Moze i by sie dalo ;d

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, ponowne wsiadanie do juz prowadzonego pojazdu nie likwiduje rozkladu jazdy

- poprawka, dodatkowe odchwaszczanie zgrzytu kol na lukach

- eksperymentalnie, przywrocone odtwarzanie dzwieku outernoise przez wozki pojazdow, z dodatkowym szamynstwem potencjalnie redukujacym/eliminujacym tworzenie poglosu. Prosze o zwrocenie uwagi czy szamynstwo jest skuteczne

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2901 dnia: 08 Stycznia 2020, 10:16:42 »
Nawet znalazłem filmik gdzie słychać na wentylatorach podskok napięcia jak mówi Adam. Tylko tutaj z odblokiem mechanik troszkę chyba na skróty poszedł.

Nawet na upartego widać lekki rozbłysk lampek. Tak swoją drogą Adam zerkałeś na ten mój filmik z dźwięku podgrzewacza? Czy taki dźwięk może być?

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2902 dnia: 08 Stycznia 2020, 10:32:03 »
Odblok można pacnąć od razu po przestawieniu pakieciaka - przekaźnik czasowy i tak pozwoli załączyć styczniki ogrzewania dopiero jak odmierzy swój czas.
Nawet znalazłem filmik gdzie słychać na wentylatorach podskok napięcia jak mówi Adam.
Tak, na wentylatorach też słychać. Zmienia się też trochę "ćwierkanie" zasilacza radia.

Filmu z podgrzewaczem nie kojarzę, musiałem przegapić. Przypomnij mi na PW.
« Ostatnia zmiana: 08 Stycznia 2020, 10:36:38 wysłana przez adamst »

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1650
  • stonko majster
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1053
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2903 dnia: 08 Stycznia 2020, 10:47:41 »

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 674
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 282
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2904 dnia: 08 Stycznia 2020, 13:17:24 »
No. I daje rady. Nowe szamyństwo poskutkowało. U mnie odrzutowiec odleciał i go nie słychać.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2905 dnia: 08 Stycznia 2020, 15:45:46 »
Zaś odtwarza się curve, przy rozjazdach na wprost, w exe 06 się nie odtwarza, filmik:

Co do tego pogłosu, racja, już nie słychać go.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2906 dnia: 08 Stycznia 2020, 17:19:45 »
Bosko jest. Kręcę się, latam, nic na siebie nie nachodzi. <3
Mój kanał youtube

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2907 dnia: 08 Stycznia 2020, 17:35:53 »
Cytuj
Jakiś dziwny wzajemny wpływ obwodów na siebie - tym bardziej zastanawiający, że przecież obwód WN ogrzewania nie ma w zasadzie żadnych wspólnych punktów z pozostałymi obwodami lokomotywy - osobna prądnica ze swoim prostownikiem i regulatorem.
W każdym razie na SU45 podczas załączania stycznika ogrzewania (czyli na ostatnim etapie uruchamiania grzania) można zaobserwować chwilowy podskok napięcia w obwodach NN ponad znamionowe 110V, co objawia się chwilowym jaśniejszym rozbłyskiem lampek na pulpicie, a czasem kończy się spaleniem bezpiecznika w regulatorze i zanikiem ładowania oraz wyłączeniem wentylatorów silników trakcyjnych.
Jest element wspólny. Mianowicie zasilanie wzbudzania prądnicy grzewczej jest ze 110V czyli z prądnicy pomocniczej. Kiedy załącza się grzanie regulator puszcza maks prąd wzbudzania na prądnice grzewczą a kiedy osiągnie napięcie zadane zbija ten prąd. Dlatego mamy podskok napięcia w obwodzie NN.

Zresztą np. na siódemce kiedy wyłączają się sprężarki też jest taki podskok.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2908 dnia: 08 Stycznia 2020, 18:56:27 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, wyrwany kolejny chwast z odtwarzania curvy

- w ramach koncertu zyczen, dzwiek stuku buforow przy kolizji pojazdow generowany jest przy nizszej niz dotychczas roznicy predkosci

- dobra zmiana, nazwy dzwiekow wyszukiwanych przez exe przy braku dedykowanej definicji w mmd zostaly czesciowo ujednolicone:
couplerattach.wav -> couplerattach_default
couplerdetach.wav -> couplerdetach_default
en57_couplerstretch.wav -> couplerstretch_default
en57_bufferclamp.wav -> bufferclamp_default
(ogarniecia efektow zmiany tzn koniecznosci wrzutki wlasciwie nazwanych plikow na repo podjal sie Joachimowicz)

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 674
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 282
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2909 dnia: 09 Stycznia 2020, 16:50:22 »
Bardzo dziwna sprawa. Czy ktoś z was dostał już blescreena przy exe eu07-x64_200107? Nie mogę dostarczyć logu, bo wygenerowało pusty plik txt. Tak było dwukrotnie. Zdarzało się też wywalenie z symka przy przechodzeniu w widok zewnętrzny. Najpierw rżnęło się niemożebnie a potem wypad, po prostu finnito bez komunikatu o braku odpowiedzi.
Prawda jest okruchem lodu.