Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1389801 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2790 dnia: 19 Grudnia 2019, 20:04:30 »
Od ostatniego exe nie mogę uruchomić elfa. Podnoszę pantograf, wyłącznik szybki, luzuję hamulec dodatkowy oraz sprężynowy i skład nie luzuje.
T.N

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1629
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1319
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2791 dnia: 19 Grudnia 2019, 20:16:54 »
A popełniasz przewód główny? Czerwony przycisk obok próby hamulca, musisz go trzymać aż nabije 5 bar.
« Ostatnia zmiana: 19 Grudnia 2019, 20:18:05 wysłana przez Turbokibel »
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2792 dnia: 19 Grudnia 2019, 22:21:14 »
Wygląda na to że za krótko go trzymałem. Sprawdzę jeszcze raz.
T.N

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 662
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 323
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2793 dnia: 19 Grudnia 2019, 22:48:52 »
Od dłuższego czasu, przejeżdżając przez rozjazdy na wprost niepotrzebnie jest odtwarzany "curve" (przecież jadąc na wprost nic nie szlifujemy).

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1629
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1319
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2794 dnia: 21 Grudnia 2019, 10:33:32 »
Dlaczego jak ruszamy myszką (kamerą) to tekstury traw się trzęsą jak galaretki?
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2795 dnia: 21 Grudnia 2019, 11:12:07 »
Bo gdy teren zszyty jest z paru trojkatow wielkosci kilometra odleglosc ich wierzcholkow wzgledem kamery zaczyna miec negatywny wplyw na precyzje/stabilnosc kalkulacji zmiennoprzecinkowych. To ten sam efekt ktory pare lat temu wplywal na wszystkie obiekty w symulatorze, z kamera wlacznie.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2796 dnia: 21 Grudnia 2019, 11:26:04 »
To nie jest teren z mapkami Jana? Paralaksa sama w sobie jest mało stabilnym wizualnie efektem i może pływać.
Mój kanał youtube

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1629
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1319
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2797 dnia: 21 Grudnia 2019, 11:28:57 »
Ale mam renderer na legacy.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2798 dnia: 21 Grudnia 2019, 11:30:28 »
Nie, drganie wystepuje takze na geometrii terenu ktory ma tylko mapowanie diffuse. Normalnie nie jest to zauwazalne bo kamera jest 2-3 metry nad ziemia i wycelowana mniej wiecej poziomo a nie pod nogi.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2799 dnia: 21 Grudnia 2019, 11:31:48 »
Jak zoomujesz na trawę, widać poziome artefakty, wyglądające jak plastrowanie shadera paralaksy. Stąd moje podejrzenie. Pewnie wina kompresji jutuba.
Mój kanał youtube

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2800 dnia: 22 Grudnia 2019, 22:34:35 »
Przy przechodzeniu między połączonymi pojazdami, pomijana jest kabina A w drugim pojeździe. Czyli przy klikaniu klawisza END przechodzimy w następujący sposób: kab.A->maszynownia->kab.B->maszynownia->kab.B.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1629
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1319
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2801 dnia: 23 Grudnia 2019, 15:33:23 »
W Elfie jak nie ma napięcia w sieci trakcyjnej (na ekranie będzie 0 kV) i spuścimy pantografy to na sekundę pojawi się napięcie na ekranie, tak nie powinno być, tutaj filmik:

i tak w ogóle to dziwi mnie dlaczego nie było napięcia w drutach, wina deszczu?
Zauważyłem również, że jak jest napięcie a spuścimy pantograf to napięcie się zwiększa, przykład, mamy pantograf podniesiony, pokazuje 3.6kV, opuścimy go to na te 2 sekundy pokaże się 3.71kV.
« Ostatnia zmiana: 23 Grudnia 2019, 15:42:07 wysłana przez Turbokibel »
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 662
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 323
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2802 dnia: 24 Grudnia 2019, 11:01:04 »
Oba przypadki (czyli przy braku napięciu i opuszczenie oraz opuszczenie jednego z dwóch patyków) występują też w siódemkach czy bykach.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2803 dnia: 24 Grudnia 2019, 11:06:13 »
"U mnie dziala". Na 95% macie wlaczona w ini opcje
livetraction no // (yes) no: lokomotywy elektryczne będą miały zasilanie, jeśli tylko podniosą pantografy

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1629
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1319
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2804 dnia: 24 Grudnia 2019, 11:22:22 »
Zgadza się, miałem włączoną tą opcję, bo na wrzosach by się nie dało jechać :P
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2805 dnia: 24 Grudnia 2019, 11:52:23 »
W symulatorze pada śnieg, a w okienku wyświetla się temperatura 15 stopni. Na scenerii nie mam wpisów dotyczących ani numeru dnia w roku, ani temperatury.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2806 dnia: 24 Grudnia 2019, 11:58:48 »
Bo to suchy śnieg. :P Pchnąłem jakiś czas temu dynamiczną pogodę wszędzie gdzie to mocno nie razi, by lud dojrzał efekty prac nad wariantami tekstur. Temperatura się nie dopasowuje z automatu jeszcze.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2807 dnia: 24 Grudnia 2019, 12:02:47 »
Nie ma jeszcze w exe modelowania temperatury, wiec typ opadow ustawiany jest tylko na podstawie aktywnej pory roku, inaczej zima padalby praktycznie zawsze deszcz. Przy ustawieniu movelight 0 data pobierana jest z kalendarza komputera, o tej porze roku ustawiana jest zima, no i pada snieg.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2808 dnia: 24 Grudnia 2019, 22:52:19 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zgrzyt jazdy po lukach nie powinien byc generowany przy jezdzie na wprost

- poprawka, przejscie miedzy pojazdami nie powinno pomijac pomieszczen

- funkcjonalnosc, silnik szaderowy pozwala na definicje parametru glossiness dla materialu, odpowiadajacego za "gladkosc" danej powierzchni -- w uproszczeniu wyzsza wartosc parametru powoduje ze odblaski generowane przez padajace na powierzchnie swiatlo sa mniejsze i maja bardziej wyrazne krawedzie. Poprzednio wszystkie materialy mialy wartosc tego parametru ustawiona "na sztywno" na 15

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1629
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1319
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2809 dnia: 25 Grudnia 2019, 12:05:22 »
Oj nie wiem co się dzieje, Defender wykrył trojana tutaj :/ Inne exe normalnie pobiera.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2810 dnia: 25 Grudnia 2019, 13:16:07 »
No faktycznie, u mnie tez sie obruszyl. Ale goly plik exe mu nie przeszkadza, a skanery na virustotal.com rowniez nie wykrywaja problemow, wiec to raczej falszywy alarm. W zalaczniku ta sama zawartosc w .7z ktora juz defendera nie bulwersuje.
« Ostatnia zmiana: 25 Grudnia 2019, 13:17:56 wysłana przez tmj »

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1629
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1319
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2811 dnia: 27 Grudnia 2019, 14:08:21 »
Na rendererze ustawionym na full jest o wiele mniejszy promień światła reflektorów niż na legacy, wygląda to dziwnie.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2812 dnia: 27 Grudnia 2019, 14:44:48 »
Jest taki sam. Legacy liczy per vertex i ci aproksymuje w ramach trójkąta, którego jakikolwiek wierzchołek złapie światło, stąd słup do góry się świeci.
Mój kanał youtube

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1627
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1319
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2813 dnia: 27 Grudnia 2019, 22:57:11 »
Zgadza się, miałem włączoną tą opcję, bo na wrzosach by się nie dało jechać :P
Na przyszłość, do pliku scenerii można dodać wpis
config livetraction no endconfig
Wtedy nie będziesz musiał ręcznie zmieniać ustawień za każdym razem gdy będziesz chciał na tej scenerii jechać.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2814 dnia: 28 Grudnia 2019, 02:26:31 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, ai powinno lepiej oceniac miejsce zakonczenia torow

- dobra zmiana, wybor konfiguracji pracy sprezarek jest propagowany wzdluz skladu

- funkcjonalnosc, pokretlo trybu pracy sprezarki moze byc skonfigurowane jako przelacznik impulsowy. W takiej konfiguracji urzadzenie przelacza sprezarki miedzy konfiguracja domyslna i kolejna po niej, w tabelce parametrow pracy sprezarek

- w ramach koncertu zyczen, lampka sygnalizujaca otwarcie wylacznika szybkiego i-mainbreakeroff: ignoruje 'gotowosc' ukladu elektrycznego. Sygnalizacja otwarcia WSa przy 'gotowosci' do zalaczenia zajmuje sie nowa lampka, i-mainbreakerready:

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2815 dnia: 29 Grudnia 2019, 20:16:20 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, dodana kontrolka stanu zablokowania przewodu glownego, i-mainpipelock:

- funkcjonalnosc, dodana przygotowana przez youBy obsluga uniwersalnego nastawnika dla pojazdow spal-ele
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2019, 20:33:10 wysłana przez tmj »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2816 dnia: 31 Grudnia 2019, 04:15:04 »
W tej wersji exe sprężarka w SP45 ciagle nabija powietrze do zbiornika głównego. Obecnie mam juz 1,3MPa i ciagle rośnie. To chyba nie ma nic wspólnego z ta ,,dobra zmianą" i pewnie wyszło jako efekt uboczny.
« Ostatnia zmiana: 31 Grudnia 2019, 04:30:51 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2817 dnia: 31 Grudnia 2019, 04:45:11 »
SP45 jest (chyba) blednie skonfigurowana -- jako zrodlo zasilania sprezarki podany jest silnik glowny, ale parametry MinCP i MaxCP roznia sie od siebie, zamiast byc identyczne, co sygnalizuje obecnosc blokady sprezarki. W rezultacie logika obslugi sprezarki rozsypuje sie: osiagniecie maksymalnego cisnienia zalacza blokade ktora nie dziala, poniewaz sprezarka jest spieta na sztywno z pracujacym silnikiem diesla, wiec pompuje powietrze dalej.

Nie wiem, jak to wyglada w rzeczywistosci. Czy rzeczywiscie sprezarka SP45 jest odlaczana po osiagnieciu maksymalnego cisnienia, mimo bycia napedzana przez silnik glowny? Czy tez w rzeczywistosci nie ma blokady, a po osiagnieciu maksimum zrzuca po prostu czesc powietrza przez zawor?
« Ostatnia zmiana: 31 Grudnia 2019, 04:47:23 wysłana przez tmj »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2818 dnia: 31 Grudnia 2019, 07:21:13 »
Kolejny błąd ujawnił się na l053 - brutto-pospieszny. W Psim Polu dla towarowego wyświetla się wyjazd wraz z W24, a w rezultacie pociąg jedzie na wprost.
Sprężatka w SP45 z tego co wiem pracuje w sposób ciągły, wraz z obrotami silnika. Temat jeszcze sprawdzę.
Nadmiar ciśnienia powinien wyrzucać do atmosfery zawór bezpieczeństwa.
« Ostatnia zmiana: 31 Grudnia 2019, 07:22:22 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2819 dnia: 31 Grudnia 2019, 07:58:06 »
W takich sytuacjach stosuje się zawór biegu luzem, który łączy sprężarkę z atmosferą.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.