Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1094073 razy)

0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2790 dnia: 19 Grudnia 2019, 20:04:30 »
Od ostatniego exe nie mogę uruchomić elfa. Podnoszę pantograf, wyłącznik szybki, luzuję hamulec dodatkowy oraz sprężynowy i skład nie luzuje.
T.N

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2791 dnia: 19 Grudnia 2019, 20:16:54 »
A popełniasz przewód główny? Czerwony przycisk obok próby hamulca, musisz go trzymać aż nabije 5 bar.
« Ostatnia zmiana: 19 Grudnia 2019, 20:18:05 wysłana przez Turbokibel »
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2792 dnia: 19 Grudnia 2019, 22:21:14 »
Wygląda na to że za krótko go trzymałem. Sprawdzę jeszcze raz.
T.N

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2793 dnia: 19 Grudnia 2019, 22:48:52 »
Od dłuższego czasu, przejeżdżając przez rozjazdy na wprost niepotrzebnie jest odtwarzany "curve" (przecież jadąc na wprost nic nie szlifujemy).

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2794 dnia: 21 Grudnia 2019, 10:33:32 »
Dlaczego jak ruszamy myszką (kamerą) to tekstury traw się trzęsą jak galaretki?
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2795 dnia: 21 Grudnia 2019, 11:12:07 »
Bo gdy teren zszyty jest z paru trojkatow wielkosci kilometra odleglosc ich wierzcholkow wzgledem kamery zaczyna miec negatywny wplyw na precyzje/stabilnosc kalkulacji zmiennoprzecinkowych. To ten sam efekt ktory pare lat temu wplywal na wszystkie obiekty w symulatorze, z kamera wlacznie.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2796 dnia: 21 Grudnia 2019, 11:26:04 »
To nie jest teren z mapkami Jana? Paralaksa sama w sobie jest mało stabilnym wizualnie efektem i może pływać.
Mój kanał youtube

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2797 dnia: 21 Grudnia 2019, 11:28:57 »
Ale mam renderer na legacy.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2798 dnia: 21 Grudnia 2019, 11:30:28 »
Nie, drganie wystepuje takze na geometrii terenu ktory ma tylko mapowanie diffuse. Normalnie nie jest to zauwazalne bo kamera jest 2-3 metry nad ziemia i wycelowana mniej wiecej poziomo a nie pod nogi.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2799 dnia: 21 Grudnia 2019, 11:31:48 »
Jak zoomujesz na trawę, widać poziome artefakty, wyglądające jak plastrowanie shadera paralaksy. Stąd moje podejrzenie. Pewnie wina kompresji jutuba.
Mój kanał youtube

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2800 dnia: 22 Grudnia 2019, 22:34:35 »
Przy przechodzeniu między połączonymi pojazdami, pomijana jest kabina A w drugim pojeździe. Czyli przy klikaniu klawisza END przechodzimy w następujący sposób: kab.A->maszynownia->kab.B->maszynownia->kab.B.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2801 dnia: 23 Grudnia 2019, 15:33:23 »
W Elfie jak nie ma napięcia w sieci trakcyjnej (na ekranie będzie 0 kV) i spuścimy pantografy to na sekundę pojawi się napięcie na ekranie, tak nie powinno być, tutaj filmik:

i tak w ogóle to dziwi mnie dlaczego nie było napięcia w drutach, wina deszczu?
Zauważyłem również, że jak jest napięcie a spuścimy pantograf to napięcie się zwiększa, przykład, mamy pantograf podniesiony, pokazuje 3.6kV, opuścimy go to na te 2 sekundy pokaże się 3.71kV.
« Ostatnia zmiana: 23 Grudnia 2019, 15:42:07 wysłana przez Turbokibel »
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2802 dnia: 24 Grudnia 2019, 11:01:04 »
Oba przypadki (czyli przy braku napięciu i opuszczenie oraz opuszczenie jednego z dwóch patyków) występują też w siódemkach czy bykach.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2803 dnia: 24 Grudnia 2019, 11:06:13 »
"U mnie dziala". Na 95% macie wlaczona w ini opcje
livetraction no // (yes) no: lokomotywy elektryczne będą miały zasilanie, jeśli tylko podniosą pantografy

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2804 dnia: 24 Grudnia 2019, 11:22:22 »
Zgadza się, miałem włączoną tą opcję, bo na wrzosach by się nie dało jechać :P
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2805 dnia: 24 Grudnia 2019, 11:52:23 »
W symulatorze pada śnieg, a w okienku wyświetla się temperatura 15 stopni. Na scenerii nie mam wpisów dotyczących ani numeru dnia w roku, ani temperatury.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2806 dnia: 24 Grudnia 2019, 11:58:48 »
Bo to suchy śnieg. :P Pchnąłem jakiś czas temu dynamiczną pogodę wszędzie gdzie to mocno nie razi, by lud dojrzał efekty prac nad wariantami tekstur. Temperatura się nie dopasowuje z automatu jeszcze.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2807 dnia: 24 Grudnia 2019, 12:02:47 »
Nie ma jeszcze w exe modelowania temperatury, wiec typ opadow ustawiany jest tylko na podstawie aktywnej pory roku, inaczej zima padalby praktycznie zawsze deszcz. Przy ustawieniu movelight 0 data pobierana jest z kalendarza komputera, o tej porze roku ustawiana jest zima, no i pada snieg.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2808 dnia: 24 Grudnia 2019, 22:52:19 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zgrzyt jazdy po lukach nie powinien byc generowany przy jezdzie na wprost

- poprawka, przejscie miedzy pojazdami nie powinno pomijac pomieszczen

- funkcjonalnosc, silnik szaderowy pozwala na definicje parametru glossiness dla materialu, odpowiadajacego za "gladkosc" danej powierzchni -- w uproszczeniu wyzsza wartosc parametru powoduje ze odblaski generowane przez padajace na powierzchnie swiatlo sa mniejsze i maja bardziej wyrazne krawedzie. Poprzednio wszystkie materialy mialy wartosc tego parametru ustawiona "na sztywno" na 15

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2809 dnia: 25 Grudnia 2019, 12:05:22 »
Oj nie wiem co się dzieje, Defender wykrył trojana tutaj :/ Inne exe normalnie pobiera.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2810 dnia: 25 Grudnia 2019, 13:16:07 »
No faktycznie, u mnie tez sie obruszyl. Ale goly plik exe mu nie przeszkadza, a skanery na virustotal.com rowniez nie wykrywaja problemow, wiec to raczej falszywy alarm. W zalaczniku ta sama zawartosc w .7z ktora juz defendera nie bulwersuje.
« Ostatnia zmiana: 25 Grudnia 2019, 13:17:56 wysłana przez tmj »

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2811 dnia: 27 Grudnia 2019, 14:08:21 »
Na rendererze ustawionym na full jest o wiele mniejszy promień światła reflektorów niż na legacy, wygląda to dziwnie.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2812 dnia: 27 Grudnia 2019, 14:44:48 »
Jest taki sam. Legacy liczy per vertex i ci aproksymuje w ramach trójkąta, którego jakikolwiek wierzchołek złapie światło, stąd słup do góry się świeci.
Mój kanał youtube

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1492
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1119
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2813 dnia: 27 Grudnia 2019, 22:57:11 »
Zgadza się, miałem włączoną tą opcję, bo na wrzosach by się nie dało jechać :P
Na przyszłość, do pliku scenerii można dodać wpis
config livetraction no endconfig
Wtedy nie będziesz musiał ręcznie zmieniać ustawień za każdym razem gdy będziesz chciał na tej scenerii jechać.
10 lat na forum MaSzyny!

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2814 dnia: 28 Grudnia 2019, 02:26:31 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, ai powinno lepiej oceniac miejsce zakonczenia torow

- dobra zmiana, wybor konfiguracji pracy sprezarek jest propagowany wzdluz skladu

- funkcjonalnosc, pokretlo trybu pracy sprezarki moze byc skonfigurowane jako przelacznik impulsowy. W takiej konfiguracji urzadzenie przelacza sprezarki miedzy konfiguracja domyslna i kolejna po niej, w tabelce parametrow pracy sprezarek

- w ramach koncertu zyczen, lampka sygnalizujaca otwarcie wylacznika szybkiego i-mainbreakeroff: ignoruje 'gotowosc' ukladu elektrycznego. Sygnalizacja otwarcia WSa przy 'gotowosci' do zalaczenia zajmuje sie nowa lampka, i-mainbreakerready:

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2815 dnia: 29 Grudnia 2019, 20:16:20 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, dodana kontrolka stanu zablokowania przewodu glownego, i-mainpipelock:

- funkcjonalnosc, dodana przygotowana przez youBy obsluga uniwersalnego nastawnika dla pojazdow spal-ele
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2019, 20:33:10 wysłana przez tmj »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2816 dnia: 31 Grudnia 2019, 04:15:04 »
W tej wersji exe sprężarka w SP45 ciagle nabija powietrze do zbiornika głównego. Obecnie mam juz 1,3MPa i ciagle rośnie. To chyba nie ma nic wspólnego z ta ,,dobra zmianą" i pewnie wyszło jako efekt uboczny.
« Ostatnia zmiana: 31 Grudnia 2019, 04:30:51 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2817 dnia: 31 Grudnia 2019, 04:45:11 »
SP45 jest (chyba) blednie skonfigurowana -- jako zrodlo zasilania sprezarki podany jest silnik glowny, ale parametry MinCP i MaxCP roznia sie od siebie, zamiast byc identyczne, co sygnalizuje obecnosc blokady sprezarki. W rezultacie logika obslugi sprezarki rozsypuje sie: osiagniecie maksymalnego cisnienia zalacza blokade ktora nie dziala, poniewaz sprezarka jest spieta na sztywno z pracujacym silnikiem diesla, wiec pompuje powietrze dalej.

Nie wiem, jak to wyglada w rzeczywistosci. Czy rzeczywiscie sprezarka SP45 jest odlaczana po osiagnieciu maksymalnego cisnienia, mimo bycia napedzana przez silnik glowny? Czy tez w rzeczywistosci nie ma blokady, a po osiagnieciu maksimum zrzuca po prostu czesc powietrza przez zawor?
« Ostatnia zmiana: 31 Grudnia 2019, 04:47:23 wysłana przez tmj »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2818 dnia: 31 Grudnia 2019, 07:21:13 »
Kolejny błąd ujawnił się na l053 - brutto-pospieszny. W Psim Polu dla towarowego wyświetla się wyjazd wraz z W24, a w rezultacie pociąg jedzie na wprost.
Sprężatka w SP45 z tego co wiem pracuje w sposób ciągły, wraz z obrotami silnika. Temat jeszcze sprawdzę.
Nadmiar ciśnienia powinien wyrzucać do atmosfery zawór bezpieczeństwa.
« Ostatnia zmiana: 31 Grudnia 2019, 07:22:22 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2819 dnia: 31 Grudnia 2019, 07:58:06 »
W takich sytuacjach stosuje się zawór biegu luzem, który łączy sprężarkę z atmosferą.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.