Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1047529 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2670 dnia: 20 Listopada 2019, 21:02:15 »
Pierwsze co - od EXE 19.11.11 wydajność poleciała mi na łeb na szyję... Na TD z 30 FPS do 6-7 na identycznych ustawieniach EU07.ini.
Wczesniej pisales ze od wersji 19.1111 nie uruchamia ci sie w ogole? Wrzuc jesli mozesz log i plik ini ktorego uzywasz.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2671 dnia: 20 Listopada 2019, 23:12:25 »
Zadziałało jak zmniejszyłem multiasampling do x8 (wcześniej szło na x16 płynnie) . LOG i EU07.INI (załączyłem jako TXT).

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2672 dnia: 20 Listopada 2019, 23:59:50 »
Multisampling na poziomie 8 nie mowiac juz o 16 to jest zarzynanie karty, zwlaszcza gdy to jest pseudograficzny uklad intela. Mozliwe ze w starszych wersjach ustawienie x16 po prostu nie zalaczalo sie a zamiast tego robil cos co mu bardziej pasowalo. Ogolnie przy takim sprzecie ustawilbym go na 1 lub wrecz 0.

Co do spadku wydajnosci, masz zalaczony w ini vsync yes W takiej sytuacji spadek fps nawet minimalnie ponizej progu 30 lub 60 oznacza ze predkosc odswiezania spada ci co najmniej o polowe, bo karta czeka z wyswietleniem kolejnej ramki do nastepnego cyklu odswiezania. Wylacz to (vsync no)
« Ostatnia zmiana: 21 Listopada 2019, 00:01:30 wysłana przez tmj »

Menda Społeczna

  • Gość
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2673 dnia: 22 Listopada 2019, 14:02:32 »
Nowe exe  wygląda bardzo ładnie, aczkolwiek jest jeden problem (a właściwie to 2), taki sam jak na gl33. Pierwszy z nich to za bardzo jaskrawy ekran z RJ w AKŁ oraz SRG w Elfach, liter prawie nie widać. Drugi problem odnosi się do kontrolek drzwi w zwykłym sraczu, nie widać aby coś się świeciło po otwarciu drzwi, w zamian jest bardzo ciemna tekstura. Nie wiem czy to odpowiedni wątek, jeśli nie to gdzie znajdę odpowiedni ?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2608
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2674 dnia: 22 Listopada 2019, 14:13:44 »
Pierwszy problem wynika z używanego algorytmu HDR. U mnie na kanale masz materiał sprzed roku jak wybrać inny.
Lampki w kiblu to niedostosowanie modelu do zmian w exe. Na repo poprawione dawno temu.
Mój kanał youtube

Menda Społeczna

  • Gość
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2675 dnia: 22 Listopada 2019, 14:49:56 »
Dziękuję panie administratorze za sprawną i szybką odpowiedź.
« Ostatnia zmiana: 22 Listopada 2019, 16:20:17 wysłana przez matek123 »

Offline centarail

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 72
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2676 dnia: 22 Listopada 2019, 15:57:09 »
Dlaczego nowe exe nie wspołpracuje z panelem sterowania nVidia w zakresie wygładzania krawędzi i podobnych parametrów?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2677 dnia: 22 Listopada 2019, 17:37:49 »
Poniewaz rendering w trybie szaderowym nie odbywa sie bezposrednio na ekranie, a za posrednictwem specjalnego bufora. Wygladzanie krawedzi i podobne parametry sa jak dotychczas kontrolowane przez wpisy w pliku eu07.ini

Offline pinokio

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 183
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 43
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2678 dnia: 22 Listopada 2019, 22:10:34 »
Na exe 11.19.20 miałem 10fps na td, po zmianie gfxrenderer na simple fps podskoczył do 120. Laptop ma 12 lat.
Miejsce pracy: FH14 500

Offline centarail

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 72
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2679 dnia: 22 Listopada 2019, 22:16:43 »
Marny efekt, albo po prostu plik eu07.ini  nie współpracuje z .exe. Mimo zmiany parametrów w pliku eu07.ini dalej wygładzania krawędzi nie ma.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2680 dnia: 22 Listopada 2019, 22:30:52 »
"U mnie dziala". Jakis log, .ini albo chociaz szklanke fusow zebym sobie mogl powrozyc na temat przyczyn..?

Offline centarail

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 72
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2681 dnia: 22 Listopada 2019, 23:56:07 »
Szklaneczka fusów dla Ciebie ;) Plik .ini przekształciłem w dokument tekstowy gdyż forum nie obsługuje tak skomplikowanego rozszerzenia.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2682 dnia: 23 Listopada 2019, 00:01:35 »
multisampling 0                        // (2) wygładzanie krawędzi (poprawia obraz, ale obniża FPS): 0 - wyłaczone, 1 - dwukrotne, 2 - czterokrotne, 3 - ośmiokrotne

W pliku ini masz ustawiony multisampling na wartosc 0 czyli wylaczony, wiec calkiem normalne ze zadnego wygladzania nie zaobserwujesz :>

Offline centarail

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 72
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2683 dnia: 23 Listopada 2019, 00:08:48 »
No wspaniale tylko że problem jest taki: edytuję sobie plik eu07.ini, zmieniam tę wartość na przykładowe "2", zapisuję - ok. Odpalam jeszcze raz żeby sprawdzić czy się zapisało - jest git. Uruchamiam tor doświadczalny - brak wygładzania krawędzi, zaglądam do eu07.ini a tam wartość "0". No święty by o...szalał. Czy wina może leżeć po stronie Rainsted'a?

Edit: rozgryzłem dziada. Problem leży po stronie Rainsted'a. Uruchomiłem td-eka przez kliknięcie ikonki exe i wygładzanie wróciło jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Wniosek? Rainsted do wywalenia, a najlepiej w ogóle zlikwidować ten program ;)
« Ostatnia zmiana: 23 Listopada 2019, 00:13:00 wysłana przez centarail »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2684 dnia: 23 Listopada 2019, 00:13:29 »
Czy wina może leżeć po stronie Rainsted'a?
Najprawdopodobniej; rainsted ma na swojej zakladce z ustawieniami suwak kontrolujacy wartosc tego parametru i pewnie nadpisuje go po swojemu.

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1419
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2685 dnia: 23 Listopada 2019, 09:56:06 »
Ma też opcje nie ingerowania w plik .ini (Używaj globalnych ustawień eu07.ini, czy jakoś tak) i wtedy nie powinien robić takich cyrków
Edit: Przynajmniej kiedyś to funkcjonowało, teraz patrzę i chyba już nie
« Ostatnia zmiana: 23 Listopada 2019, 12:36:19 wysłana przez JAN21 »
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline centarail

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 72
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2686 dnia: 23 Listopada 2019, 13:13:18 »
No właśnie, czyli nie tylko u mnie. Poza tym "kiedyś" można było przez panel sterowania nvidii ustawić domyślną kartę graficzną dla exe - teraz już się nie da. No szkoda...

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2687 dnia: 23 Listopada 2019, 14:53:15 »
Poza tym "kiedyś" można było przez panel sterowania nvidii ustawić domyślną kartę graficzną dla exe - teraz już się nie da.
Exe samo prosi teraz o karte nvidii lub ati jesli taka jest dostepna w systemie. Zmiana zostala wprowadzona ze wzgledu na ilosc osob, ktorych umiejetnosci ustawienie tego recznie przerastalo.

edit
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, lampka grzania skladu (ponownie) uwzglednia pozostale zrodla zasilania

- poprawka, obsada pojazdu przy uzyciu klawisza F5 nie powinna sie w pewnych sytuacjach konczyc jazda w przeciwnym kierunku

- poprawka, modul audio powinien lepiej okreslac ktore zmiany polozenia kamery nie powinny generowac efektu dopplera

- eksperymentalnie, wylaczona losowa modyfikacja czestotliwosci odtwarzania dzwiekow

- dobra zmiana, wnetrza zestawow laczonych sprzegiem stalym zostaly czesciowo uszczelnione od opadow atmosferycznych

- funkcjonalnosc, przyciski universalX moga byc definiowane jako impulsowe
« Ostatnia zmiana: 23 Listopada 2019, 17:04:40 wysłana przez tmj »

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2688 dnia: 23 Listopada 2019, 18:36:29 »
Niestety problem z jazdą w odwrotnym kierunku niż wybrany wystąpił ponownie, nie rozłączałem lokomotyw (miałem Rainstedowe 119, lecz przechodziłem za pomocą F5).

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2689 dnia: 23 Listopada 2019, 21:09:02 »
Mozesz opisac jakos bardziej krok po kroku jak doszlo do tej sytuacji? Mam polaczone sprzegiem 119 dwie siudemky na TD i zadna kombinacja zmiany kabin, kierunkow i F5 nie tworzy mi tego efektu ;/

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2690 dnia: 23 Listopada 2019, 23:48:02 »
Jechałem na wstecznym w któreś z skrajnych (końcowych) kabin po czym zmieniłem kabinę na przeciwną skrajną żeby kontynuować jazdę w tym samym kierunku a lokomotywy ruszyły w przeciwnym kierunku. Sytuacja się nie powtórzyła.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2691 dnia: 24 Listopada 2019, 18:19:41 »
Hmm, obawiam sie ze nie moge tego zduplikowac. Tzn. owszem, jesli w kabinie na koncu skladu ustawimy kierunek R, przejedziemy sie kawalek po czym przesiadziemy sie do lokomotywy/kabiny na przeciwnym koncu, to domyslnie sklad bedzie poruszal sie w kierunku przeciwnym niz do tej pory, ale ma to zwiazek z tym ze nastawnik w aktywowanej kabinie ustawiany jest, tak jak w poprzedniej, na pozycje R (co wzgledem obsadzonej kabiny oznacza kierunek jazdy przeciwny do dotychczasowego) i jest standardowym zachowaniem symulatora.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2692 dnia: 25 Listopada 2019, 20:49:21 »
W najnowszym exe występuje problem z zdublowanymi dźwiękami drzwi, lecz tylko, jeśli jesteśmy od nich oddaleni, np. jak stoimy przed tymi drzwiami to te dźwięki drzwi odtworzą się normalnie, lecz, te drzwi, przed którymi nie jesteśmy (jak na filmie), odtworzą się zdublowane, przyspieszone lub zwolnione, wszystko widać na filmie. W sumie fajny dźwięk tych drzwi jest, jeśli stoimy gdzieś indziej, lecz szkoda, że wtedy się dźwięki dublują.


Edit: najnowsze exe rozwiązało problem.
« Ostatnia zmiana: 27 Listopada 2019, 16:25:12 wysłana przez Turbokibel »
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 652
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2693 dnia: 25 Listopada 2019, 21:05:58 »
Ja za to trafiłem na taki przypadek, zawsze w tym miejscu na Bałtyku:



(od 18 sekundy)

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2694 dnia: 25 Listopada 2019, 21:08:24 »
Potwierdzam, to samo też jest z elfem i raczej innymi lokami, ezt też :/
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2695 dnia: 26 Listopada 2019, 13:30:01 »
W najnowszym exe występuje problem z zdublowanymi dźwiękami drzwi, lecz tylko, jeśli jesteśmy od nich oddaleni, np. jak stoimy przed tymi drzwiami to te dźwięki drzwi odtworzą się normalnie, lecz, te drzwi, przed którymi nie jesteśmy (jak na filmie), odtworzą się zdublowane, przyspieszone lub zwolnione, wszystko widać na filmie.
Wpisana w pliku .fiz predkosc zamykania drzwi jest zbyt mala w stosunku do dlugosci dzwieku, w polaczeniu ze wstepnym opoznieniem caly proces zamkniecia trwa na tyle dlugo, ze dzwiek jest odtwarzany ponownie. Wartosc parametr CloseSpeed w sekcji Doors: wypadaloby zmienic na 0.35 lub alternatywnie wydluzyc nieco dzwiek zamkniecia, by trwal on co najmniej tyle samo czasu ile trwa faktyczne zamkniecie drzwi.

Ja za to trafiłem na taki przypadek, zawsze w tym miejscu na Bałtyku:
Baltyk ma kilkadziesiat kilometrow, podaj jesli mozesz wspolrzedne kamery (dostepne z panelu F12) albo chociaz slupek hektometrowy gdzie mam tego szukac ;/
« Ostatnia zmiana: 26 Listopada 2019, 13:32:22 wysłana przez tmj »

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2696 dnia: 26 Listopada 2019, 15:00:33 »
Zwiększenie prędkości zamykania nie przyniosło rezultatów, dalej się otwierają zdublowane, w przypadku ostatniego członu to ten dźwięk zawsze jest przyspieszony lub zwolniony.  Dodam iż na wcześniejszych exe taki problem nie występował.

Edit: nie tylko z kiblami jest taki efekt, z elfami również.
« Ostatnia zmiana: 26 Listopada 2019, 15:17:36 wysłana przez Turbokibel »
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2697 dnia: 26 Listopada 2019, 15:33:10 »
To dziwne, bo u mnie dalo to efekt. Kible maja piardyliard fizow, na pewno dales zmiany do wariantu ktory masz wstawiony na scenerii? Nie slysze u siebie rowniez zadnego zwolnienia/przyspieszenia, i w przypadku dzwieku drzwi nie ma wlasciwie prawa by takie sie pojawilo, bo exe nie dotyka w ogole ich czestotliwosci.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 652
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2698 dnia: 26 Listopada 2019, 15:44:23 »
Ja za to trafiłem na taki przypadek, zawsze w tym miejscu na Bałtyku:
Baltyk ma kilkadziesiat kilometrow, podaj jesli mozesz wspolrzedne kamery (dostepne z panelu F12) albo chociaz slupek hektometrowy gdzie mam tego szukac ;/
Wyjeżdżasz z Bałtyku do Alakowic (dwutorówką), masz lekki łuk w prawo kawałek za stacją, potem dość długą prostą i łuk w lewo. To jest tuż przed tym łukiem w lewo. Kilometr dalej masz most.
« Ostatnia zmiana: 26 Listopada 2019, 21:57:57 wysłana przez mareczek »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2699 dnia: 26 Listopada 2019, 20:06:27 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, samochody z poprawnie wpisanym rozstawem osi nie powinny ocierac sie na zakretach o nieistniejace szyny

- poprawka, exe w trybie szaderowym powinno wlasciwie identyfikowac wskazywane mysza tory i drogi

- poprawka, kalkulacja efektu Dopplera powinna wlasciwie uwzgledniac polozenie kamery

- eksperymentalnie, dolaczane do skladu kablem ukrotnienia pojazdy maja nastawniki kierunku synchronizowane z pojazdem wiodacym

- lekcje dla ai, w trakcie jazdy ai powinna nieco szybciej zaczynac ponowne przyspieszanie po zakonczeniu hamowania

- lekcje dla ai, aktywacja ogrzewania skladu nie obejmuje skladow towarowych