Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 919974 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2550 dnia: 02 Listopada 2019, 22:33:51 »
W Traxxsie pozycje programatora reflektorów Tb1 i Pc1 nie mają animacji i dźwięku.
To efekt uboczny zmiany wprowadzonej na zyczenie uzytkownikow ktorzy nie mogli zniesc ze pokretlo miedzy tymi pozycjami krecilo sie "w druga strone". Teraz przy "zapetleniu" z pozycji pierwszej na ostatnia i odwrotnie nastepuje przeskok bez animacji, zeby ukryc ze jest ona w "zlym" kierunku.

Offline Turbokibel

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1488
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1208
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2551 dnia: 02 Listopada 2019, 22:35:27 »
Czyli tak ma być?

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2552 dnia: 02 Listopada 2019, 22:38:10 »
Tak, chyba ze ktos wpadnie na pomysl jak to zrobic lepiej i to zrobi :>

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 587
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2553 dnia: 03 Listopada 2019, 00:09:58 »
Mam jedną prośbę. Czy dało by się wsadzić możliwość cofania pokrętła głośności w radiu? Obecnie jest chyba tylko do przodu z tego co widzę.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2554 dnia: 03 Listopada 2019, 00:26:58 »
Nie testowalem, ale patrzac w kod pokretlo jest kontrolowane podobnie jak pozostale tego typu urzadzenia przy uzyciu lewego i prawego przycisku myszy -- lewy zwieksza sile glosu, prawy zmniejsza.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2555 dnia: 03 Listopada 2019, 00:40:16 »
Chodzi o obsługę z klawiatury. Komendy radiovolumeincrease i radiovolumedecrease powinny działać wg kodu.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4240
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 253
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2556 dnia: 03 Listopada 2019, 14:26:45 »
NIe mogę znaleźć tego postu, gdzie autor pisal ze na drawinowie w tunelu jest jasno. U mnie jest to samo. Czy padla już gdzies na to odpowiedz?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 616
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 269
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2557 dnia: 03 Listopada 2019, 14:36:35 »
NIe mogę znaleźć tego postu, gdzie autor pisal ze na drawinowie w tunelu jest jasno. U mnie jest to samo. Czy padla już gdzies na to odpowiedz?
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.msg517536.html#msg517536

Odpowiedzi też nie dostałem :) Odpowiedź poniżej...
« Ostatnia zmiana: 03 Listopada 2019, 14:38:29 wysłana przez mareczek »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2558 dnia: 03 Listopada 2019, 14:36:49 »
Szaderowy renderer nie uwzglednia, przynajmniej na ta chwile, regulowania poziomu jasnosci dla torow i obiektow na tych torach parametrem typu otoczenia dla toru. Jest to w taki czy inny sposob do ewentualnego ogarniecia.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4240
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 253
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2559 dnia: 03 Listopada 2019, 14:38:59 »
Tak to wygląda jakby funkcja swiatlo/cien nie dzialala. Cienie nie zucaja się do kabiny tak jak to dzialalo w poprzednich wersjach exe. CZyli cofnęliśmy się w tym względzie do tylu.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Minonek

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2560 dnia: 03 Listopada 2019, 20:48:30 »
Po pobraniu nowego exe gra zaczęła klatkować a w wcześniejszym exe tego nie było.

Offline Miłosz Dorsz

  • Moderator
  • Wiadomości: 1167
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2984
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2561 dnia: 03 Listopada 2019, 21:10:42 »
Klatkuje, bo zawiera więcej efektów graficznych, które obciążają komputer.
Aktualne projekty: KLIK

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2562 dnia: 04 Listopada 2019, 00:05:26 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- eksperymentalnie, pociagi osobowe zatrzymujace sie na postoju technicznym (stacje w rozkladzie z umieszczonym w konfiguracji symbolem pt) oraz pociagi towarowe ogolnie nie czekaja z odjazdem do rozkladowej godziny o ile otrzymaja wolna droge

- zeby bylo tak jak bylo, czesciowo przeszczepione do szaderowego renderera biedaficzery ze starego silnika graficznego

UWAGA: dolaczone do uaktualnienia pliki szaderow sa po wprowadzonych zmianach niekompatybilne z szaderowym exe z paczki calosciowej (exe z paczki wysypie sie przy uruchamianiu) Pliki dzialajace z exe z paczki calosciowej mozna w razie potrzeby odzyskac wypakowujac zawartosc pliku bin_x64 lub bin_x86 znajdujacego sie w glownym katalogu symulatora.

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2563 dnia: 04 Listopada 2019, 12:48:16 »

UWAGA: dolaczone do uaktualnienia pliki szaderow sa po wprowadzonych zmianach niekompatybilne z szaderowym exe z paczki calosciowej (exe z paczki wysypie sie przy uruchamianiu) Pliki dzialajace z exe z paczki calosciowej mozna w razie potrzeby odzyskac wypakowujac zawartosc pliku bin_x64 lub bin_x86 znajdujacego sie w glownym katalogu symulatora.

To dlatego jakość wyświetlania jest dużo gorsza, niż na poprzednim EXE?
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2564 dnia: 04 Listopada 2019, 13:20:57 »
"Duzo gorsza" tzn. co konkretnie jest inaczej i "gorzej"? Najlepiej z jakims screenshotem bo kawe dopiero pije wiec z fusow skorzystac mi trudno.

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 635
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2565 dnia: 04 Listopada 2019, 16:11:07 »
Jakość jakością, ale wydajość spadła drastycznie. W załączniku porównanie exe paczkowego z exe 64x-191103, można zauważyć że na zwykłym exe fps ma płynne 60, kiedy to na 191103 w tym samym miejscu jest marne 39 pfs, w porywach do 40 w mniej zagęszczonym miejscu.
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2566 dnia: 04 Listopada 2019, 16:59:08 »
Jaki sens mają takie porównania? Obecne domyślne powinno być zbliżone do paczkowego gl33 a w trybie legacy do zwykłego. Wiadomo że nowy renderer jest bardziej wymagający i nic na to nie poradzisz.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2567 dnia: 04 Listopada 2019, 17:12:50 »
Zgadza sie; tryb domyslny wersji roboczej to tryb szaderowy uzywany w paczkowym exe _gl33 i jest on duzo bardziej zasobozerny niz tryb "starego" renderera obecny w 'domyslnym' paczkowym exe a tutaj uruchamiany wpisem gfxrenderer legacy w pliku ini. Ze wzgledu na ta roznice nie powinien dziwic spadek wydajnosci, i miedzy innymi dlatego nadal dostepny jest "stary" renderer.

Nawiasem mowiac tryb szaderowy obsluguje wpis w ini targetfps X gdzie X to ilosc fps jaka powinien starac sie utrzymywac renderer, dopasowujac w tym celu zasieg rysowania itp. (jesli wpis ten nie wystepuje uzywany jest dotychczasowy tryb automatyczny, ktory faworyzuje zwiekszenie rysowanego dystansu nad fps -- widac to na powyzszych screenach gdzie owszem, fps jest duzo nizszy ale ma to miejsce rowniez ze wzgledu na fakt ze rysowane jest dodatkowe 2.5km terenu i niemal 50% wiecej pojazdow)
« Ostatnia zmiana: 04 Listopada 2019, 17:29:07 wysłana przez tmj »

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 635
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2568 dnia: 04 Listopada 2019, 17:31:44 »
Rozumiem, jeszcze doczepię się kolorów, są za bardzo nasycone, przydało by się je choć trochę 'skręcić', jeśli istnieje taka możliwość.
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2569 dnia: 04 Listopada 2019, 17:34:21 »
Pobaw się:


W pliku są odnośniki do dokumentacji. Jak ktoś zrozumie jak to działa, może pokręcić parametrami, może uzyskując coś lepszego. Albo znaleźć jakiś kompletnie inny algorytm.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2570 dnia: 04 Listopada 2019, 18:18:24 »
W pliku shaders/tonemapping.glsl jest dodatkowo zakomentowana wersja ktora miksuje algorytm domyslny oraz filmic, ktora mozna wykorzystac zamiast linii ponizej jesli komus nie pasuje zarowno domyslny kontrast jak i przytlumienie w wersji filmic. Parametr 0.75 okresla stopien miksowania, mozna go zmienic w zakresie 0-1 wedle uznania.

Offline jochand

  • Wiadomości: 862
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2571 dnia: 05 Listopada 2019, 09:55:11 »
W zwiazku z wczesniejszymi postami, pytanie do @tmj. Moze daloby sie przeniesc do tego exe  tryb szaderowy ktory obsluguje wpis w ini targetfps. Nie byloby problemu z zacinaniem i klatkowaniem na slabszych kompach. Sadze ze przy ustawieniach racjonalnych czyli 15-20 fps, nawet nie mozna zauwazyc wielkiej roznicy. To tylko sugestia i ciche marzenie.

Offline Minonek

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2572 dnia: 05 Listopada 2019, 12:38:31 »
I to by było dobre rozwiązanie bo na tym najnowszym exe na słabszych kompach nie da się grać i trzeba korzystać ze starszych wersji.
« Ostatnia zmiana: 05 Listopada 2019, 13:22:51 wysłana przez matek123 »

Offline Paweł Andrzej Nowinowski

  • Deweloper
  • Wiadomości: 466
  • Wiedziałeś? Nie wiedziałeś, teraz już wiesz!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 267
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2573 dnia: 05 Listopada 2019, 12:47:33 »
Albo dołączanie do paczki exe ze starym rendererem, i wszyscy będą szczęśliwi, ja jestem za dołączeniem exe ze starym rendererem, nowy zjada mi średnio 20-30 fps, w takim wypadku nie da się grać i cokolwiek robić. Czytaj: zostawić jak było dotychczas, exe gl33 i zwykłe.
« Ostatnia zmiana: 05 Listopada 2019, 12:51:49 wysłana przez Paweł Andrzej Nowinowski »
Mam w planach bardzo fajny podpis...
ale zrobię go jak będę miał czas ;p

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 587
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2574 dnia: 05 Listopada 2019, 12:58:45 »
Podpisuję się pod tym wszystkim co mam pod ręką. Ostatnie zmiany sprawiły, że mój komputer wymięka. A nie jest zły. Chyba że są problemy z optymalizacją. Przy procesorze czterordzeniowym pamięcią ram 32gb i dyskiem ssd symulator ma olbrzymie problemy, to coś jest nie tak. Jeśli na mój komputer jest w stanie udźwignąć o wiele cięższe programy do kompozycji a z symulatorem ma problem...
Prawda jest okruchem lodu.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2575 dnia: 05 Listopada 2019, 13:50:41 »
W zwiazku z wczesniejszymi postami, pytanie do @tmj. Moze daloby sie przeniesc do tego exe  tryb szaderowy ktory obsluguje wpis w ini targetfps.
Prosze o czytanie wczesniejszych postow ze zrozumieniem; w "tym exe" jest juz obsluga wpisu targetfps.

Albo dołączanie do paczki exe ze starym rendererem, i wszyscy będą szczęśliwi, ja jestem za dołączeniem exe ze starym rendererem, nowy zjada mi średnio 20-30 fps, w takim wypadku nie da się grać i cokolwiek robić. Czytaj: zostawić jak było dotychczas, exe gl33 i zwykłe.
To jest az tak ciezki problem wpisac sobie w ini gfxrenderer legacy zeby aktywowac sobie na stale stary tryb jesli ktos odczuwa taka potrzebe, zamiast uprawiac zonglerke plikami exe? Bo mi wydawalo sie ze takie rozwiazanie bedzie prostsze...

edit: dodatkowym sposobem zwiekszenia wydajnosci moze byc wykorzystanie wpisu basedrawrange X gdzie X definiuje podstawowy zakres rysowania scenerii, w metrach. Wartoscia domysla jest 2500 co przeklada sie na rysowanie obszaru 2500-7500 m. Zmniejszenie wartosci tego parametru zmniejszy widzialny zakres scenerii, ale moze dodatnio wplynac na fps ze wzgledu na zmniejszenie obciazenia karty graficznej.
« Ostatnia zmiana: 05 Listopada 2019, 14:17:10 wysłana przez tmj »

Offline Paweł Andrzej Nowinowski

  • Deweloper
  • Wiadomości: 466
  • Wiedziałeś? Nie wiedziałeś, teraz już wiesz!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 267
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2576 dnia: 05 Listopada 2019, 14:20:09 »
Przełączam na legacy i nadal lipa, fps leci na łeb. Nie wiem co jest nie tak z tym exe, ale również nie mogę zmienić rozdzielczości w jakiej symulator ma się uruchamiać.
« Ostatnia zmiana: 05 Listopada 2019, 14:23:02 wysłana przez Paweł Andrzej Nowinowski »
Mam w planach bardzo fajny podpis...
ale zrobię go jak będę miał czas ;p

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2577 dnia: 05 Listopada 2019, 14:35:01 »
Sprawdz na panelu f12 w zakladce Gfx Renderer czy rzeczywiscie mialo miejsce przelaczenie. Typ renderera podany jest w polu "Rendering mode".

Zmiana rozdzielczosci "u mnie dziala" ;/ Czy symulator uruchamiasz w oknie, czy moze w trybie pelnoekranowym?

Offline Paweł Andrzej Nowinowski

  • Deweloper
  • Wiadomości: 466
  • Wiedziałeś? Nie wiedziałeś, teraz już wiesz!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 267
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2578 dnia: 05 Listopada 2019, 14:36:20 »
W trybie pełnoekranowym, na wcześniejszych wersjach normalnie dało się zmienić rozdzielczość.
Pod F12 pokazuje legacy, lecz, ilość fps nadal jak przy shaderach.
« Ostatnia zmiana: 05 Listopada 2019, 14:37:58 wysłana przez Paweł Andrzej Nowinowski »
Mam w planach bardzo fajny podpis...
ale zrobię go jak będę miał czas ;p

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2579 dnia: 05 Listopada 2019, 14:59:20 »
W trybie pełnoekranowym, na wcześniejszych wersjach normalnie dało się zmienić rozdzielczość.
Pod F12 pokazuje legacy, lecz, ilość fps nadal jak przy shaderach.
W trybie legacy uzywany jest ten sam modul wizualizacji ktory zainstalowany byl w poprzednich wersjach exe, bez zadnych wprowadzonych zmian. Mozliwe wiec ze spadek wydajnosci ktory obserwujesz spowodowany jest uruchomieniem w innej (wyzszej) rozdzielczosci, jesli jej zmiana w ini nie ma efektu.

Wylacz w ini przelacznik fullscreen zeby latwo bylo zweryfikowac rozdzielczosc po wielkosci okna i uruchom po kolei starsza wersje exe, biezaca w trybie legacy i biezaca w trybie szaderowym (bez wpisu gfxrenderer w ini) Na tej scenerii, bez elementow losowych (zasieg mgly, opady itp) Zostaw kazde z nich na pare minut by mialo czas ustabilizowac sobie zasieg rysowania. Sprawdz jak bedzie sie w takich warunkach ksztaltowac fps na poszczegolnych wersjach.