Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1093013 razy)

0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2400 dnia: 05 Września 2019, 19:35:20 »
Tak sobie pomyślałem czy czasami wcześniej nie odpalało mu na jakimś intelu, bo teraz chyba dodałeś te exporty wybierające dedykowane gpu? ;p

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2401 dnia: 05 Września 2019, 19:45:52 »
Exportow jeszcze nie wydalem tak ze to chyba nie to xD

Ale mozliwe ze cos sie sypie przy ciezszych sceneriach i braku pamieci na karcie dla billboardow czasteczek dymu; w nastepnym uaktualnieniu bedzie troche zmian pod katem wykrywania tego typu sytuacji, moze cos pomoze.

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1650
  • stonko majster
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1053
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2402 dnia: 05 Września 2019, 19:57:45 »
a wcześniej działało? też odpalało się na radeonie?
Do póki nie było emitera dymu, to owszem. Teraz jakieś kwiatki się dzieją ale tylko na tych dwóch lokach.


Ale mozliwe ze cos sie sypie przy ciezszych sceneriach i braku pamieci na karcie dla billboardow czasteczek dymu; w nastepnym uaktualnieniu bedzie troche zmian pod katem wykrywania tego typu sytuacji, moze cos pomoze.
On sypie nawet na TD jak odpale.
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2019, 19:58:56 wysłana przez Piotr93 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2403 dnia: 05 Września 2019, 20:03:53 »
Dobra, a po wstawieniu tego wpisu do ini ktory podalem sypie sie dalej, czy przestaje?

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1650
  • stonko majster
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1053
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2404 dnia: 05 Września 2019, 20:06:23 »
Owszem, przestało.


Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2405 dnia: 05 Września 2019, 20:08:08 »
OK, czyli na czyms stoimy. Zobaczymy czy cos sie poprawi przy nastepnym uaktualnieniu.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2406 dnia: 05 Września 2019, 20:37:02 »
Nie mogę znaleźć wątku twórczego, ale...

Skoro exe @tmj daje możliwości, to poniżej przekładnia do EP09 - składana z dwóch dźwięków, z amplitudą :-) Tego chyba jeszcze nie grali (a ja też to robiłem pierwszy raz). Cała zabawa ok. 2h.

« Ostatnia zmiana: 05 Września 2019, 20:41:26 wysłana przez mareczek »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2407 dnia: 06 Września 2019, 21:40:34 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, potencjalna latka na klopoty kart amd z wizualizacja dymu (chociaz szanse ze wysypy faktycznie znikna sa raczej mizerne)

- eksperymentalnie, symulator powinien domyslnie uruchamiac sie na karcie graficznej zamiast pseudoukladow graficznych intela

- dobra zmiana, aktywacja kabiny nie wiaze sie z uruchamianiem czuwakow w calym skladzie

- funkcjonalnosc, dodany alternatywny tryb przejmowania kontroli nad innym pojazdem, dostepny pod kombinacja Ctrl+F5  W trybie tym, jesli przejmujemy pojazd znajdujacy sie w skladzie ktory juz kontrolowalismy z innego pojazdu, ai normalnie umieszczane w pojezdzie ktory opuszczamy zostaje automatycznie uspiona. Pozwala to np. na przechodzenie miedzy dwoma lub wiecej obsadzonymi EZT spietymi ze soba w trakcie scenariusza (nalezy jednak pamietac o 'recznym' ustawieniu w opuszczanym pojezdzie kranu w pozycje odciecia oraz nastawnikow jazdy/kierunku w pozycji neutralnej)

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2408 dnia: 09 Września 2019, 20:34:53 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, przygotowana przez youBy obsluga sprezynowego hamulca postojowego (definiowanej i konfigurowanej w nowej sekcji SpringBrake: pliku fiz)

- funkcjonalnosc, rowniez autorstwa youBy, zintegrowany nastawnik moze byc pozbawiony funkcji hamowania, zgodnie z polska mysla techniczna

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1650
  • stonko majster
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1053
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2409 dnia: 10 Września 2019, 21:17:34 »
Na AMD dalej jest wysyp, ale nie już taki częsty.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2410 dnia: 10 Września 2019, 21:44:19 »
- funkcjonalnosc, rowniez autorstwa youBy, zintegrowany nastawnik moze byc pozbawiony funkcji hamowania, zgodnie z polska mysla techniczna

Można prosić jakiś szerszy opis? Jak go w fiz "zaprogramować", co do mmd jeśli chodzi o ruch/wychylenie. No i do jakiego rodzaju taboru pod kątem funkcjonowania.
Taki nastawnik bez hamowania potrzebny mi do 163/363.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2411 dnia: 10 Września 2019, 22:33:12 »
Trzeba prosic youBy zeby sie zlitowal i opisal bo to jego ficzer :>

Na wysypy AMD nic wiecej nie poradze bo nie mam pomyslu co tam jest zle. Cala nadzieja w Milku ze zainstaluje sobie windowsa i zobaczy u siebie.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2412 dnia: 11 Września 2019, 20:44:38 »
Odnośnie mmd, to działa to jak zwykły nastawnik. Nastawnik działa dla pojazdów spalinowych (DieselEngine) i asynchronicznych (ElectricInductionMotor). Działanie nastawnika programuje się w tabeli UCList, która ma składnię:
Kod: (218md.fiz) [Zaznacz]
UCList: Size=5
0 3 0 0 0 0.15 0.15 0 1 0
1 2 0 0 0 0.15 0.15 1 3 0
2 1 -1 0 -1 0.15 0.15 3 3 1
3 1 -1 1 0 0.00 0.15 3 4 1
4 0 -1 1 0 0.15 0.00 4 5 3
5 0 0 1 1 0.15 0.15 4 5 3
END-UCL
gdzie kolejno jest podany: numer pozycji, numer pozycji hamulca pneumatycznego powiązanego z tym zadajnikiem, wartość minimalna procentów, wartość maksymalna procentów, wartość docelowa procentów, szybkość wzrastania, szybkość malenia, pozycja do której odskakuje*, najbliższa pozycja stabilna w dół*, najbliższa pozycja stabilna w górę*.
* - będzie kiedyś zaprogramowane
Odpięcie hamowania pneumatycznego odbywa się poprzez wpis IntegratedBrakePN=No, a hamulca ed/hd/pomocniczego poprzez wpis IntegratedBrake=No. Oba wpisy dajemy w linii nagłówkowej zaraz za rozmiarem tabeli.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2413 dnia: 12 Września 2019, 22:41:23 »
Teraz czas na kibla



PS. "Dźwięk podbity aby było słychać na czas nagrywania :-)"
« Ostatnia zmiana: 13 Września 2019, 17:13:49 wysłana przez mareczek »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2414 dnia: 13 Września 2019, 03:41:02 »
Ale że co @mareczek?
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Miłosz Dorsz

  • Moderator
  • Wiadomości: 1354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3467
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2415 dnia: 13 Września 2019, 06:20:55 »
W członie rozrządczym EN57 przekładnia powinna być ledwo słyszalna, szczególnie w kabinie. Teraz to wygląda jakby silniki były w członie r, a nie s.
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Online bprog

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2416 dnia: 13 Września 2019, 11:36:14 »
Jest w opisie że dźwięk jest podkręcony żeby na filmie było cokolwiek słychać.

Offline Miłosz Dorsz

  • Moderator
  • Wiadomości: 1354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3467
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2417 dnia: 13 Września 2019, 11:41:15 »
No niestety nie miałem jak się o tym dowiedzieć, bo nie można wyświetlić opisu oglądając film na forum. Musiałbym skopiować link do filmu i odtworzyć na youtubie, więc ta informacja w opisie jest niezbyt widoczna.
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2418 dnia: 13 Września 2019, 17:13:17 »
No niestety nie miałem jak się o tym dowiedzieć, bo nie można wyświetlić opisu oglądając film na forum
Można kliknąć na tytuł filmu, albo na znaczek yt w rogu, otworzy się nowe okno i jest opis pod filmem :-) Zasięg dźwięku zwiększony 8x. Dopisałem komentarz we właściwym poście.
« Ostatnia zmiana: 13 Września 2019, 17:15:23 wysłana przez mareczek »

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2419 dnia: 13 Września 2019, 17:44:23 »
Pytanie do @tmj.

Jak ustawić runningnoise w jednostce, aby było go słychać jadąc jako pasażer?

Offline stachupl

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2420 dnia: 14 Września 2019, 13:45:10 »
Czemu niema resetu kamery po przejściu do drugiej kabiny. Czy można takką opcje przywrócić i przybliżanie kamery baz wskaźnika myszki.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2421 dnia: 14 Września 2019, 15:56:56 »
Czemu niema resetu kamery po przejściu do drugiej kabiny. Czy można takką opcje przywrócić i przybliżanie kamery baz wskaźnika myszki.
Nie rozumiem o co chodzi. Co znaczy "przyblizanie kamery bez wskaznika myszki"? Co znaczy "reset kamery po przejsciu do drugiej kabiny"?

Przy wejsciu do danej kabiny kamera umieszczana jest w pozycji okreslonej w pliku mmd pojazdu. Jesli symulator nie pracuje w trybie obslugi urzadzen mysza (niewidoczny wskaznik myszy, tryb przelaczany klawiszem Alt) to wcisniecie prawego przycisku umiesci kamere w domyslnej --lub ostatnio zdefiniowanej-- "pozycji siedzacej", a przycisk lewy w podobny sposob wplywa na orientacje kamery.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2422 dnia: 15 Września 2019, 18:46:48 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, kalkulacja odbic otoczenia powinna byc aktywna dluzej niz dobe

- w ramach koncertu zyczen, z poziomu skryptow pythona mozliwy jest odczyt stanu swiatel obsadzonego pojazdu, przy pomocy kluczy lights_front oraz lights_rear

- kruliq pack czyli kolejny zestaw ulepszen przygotowanych przez youBy:

-- stan hamulca sprezynowego dostepny dla skryptow pythona

-- odrebne dzialanie piaskowania recznego i automatycznego

-- przycisk stanu automatycznego piaskowania, autosandallow_sw:

-- zalaczony hamulec sprezynowy odlacza naped

-- zawor bezpieczenstwa glownego cylindra oraz pokretlo programatora sprezarek, compressorlist_sw:

-- zwiekszone mozliwosci konfiguracji kranow hamulca, dodane uniwersalne przyciski hamowania universalbrakeX_bt: gdzie X to wartosc w zakresie 1-3

-- dodane przyciski obslugi hamulca sprezynowego, springbraketoggle_bt: springbrakeon_bt: springbrakeoff_bt:

-- modyfikacja dzialania kranu MHZ_K5P

-- lekcje dla ai, obsluga uniwersalnych przyciskow hamowania

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2423 dnia: 15 Września 2019, 23:34:54 »
Nie wiem co jest, ale nie działa pozycjonowanie dźwięków na przykład lampek albo switchów.
Przykład, dźwięk ma być słyszalny tylko w kabinie B:
battery_sw: { swbateria rot -0.13 0 0.1
soundinc: { soundmain: 20786_203E_switch_battery_1_on.wav offset: [ 0, 0, -7 ] }
sounddec: { soundmain: 20786_203E_switch_battery_1_of.wav offset: [ 0, 0, -7 ] }
NIC nie słychać. Przepisane dokładnie tak, jak napisał @tmj kiedyś w tym temacie.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2424 dnia: 15 Września 2019, 23:59:28 »
Reczne definiowanie polozenia dzwiekow w kabinie nie jest (delikatnie mowiac) dopracowane, poniewaz nie bylo uzywane nie bylo za bardzo parcia by wyprostowac bledy w tym systemie.

Ale to akurat jego zastosowanie wydaje mi sie co najmniej dziwne. Dlaczego dzwiek przelacznika ma byc slyszalny tylko w kabinie B? Jesli przelacznik fizycznie wystepuje tylko w kabinie B to raczej nie tedy droga :>

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2425 dnia: 16 Września 2019, 00:38:44 »
Tak, w szafie NN w kabinie B. To którędy droga? Przez rok nie było mnie tutaj i na prawdę jestem sporo do tyłu co do pisania plików MMD. Podobnie dźwięk styczników na przykład od wentylatorów albo od liniowych podłączałem sobie pod lampki i definiowałem położenie w kabinie B.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2426 dnia: 16 Września 2019, 17:06:49 »
Wymodelować ten hebel w szafie i podpiąć pod niego jak bozia przykazała battery_sw: { swbateria rot -0.13 0 0.1 soundinc: 20786_203E_switch_battery_1_on.wav sounddec: 20786_203E_switch_battery_1_of.wav } Hebel jest tylko w B, to tam będzie go słychać.
Mój kanał youtube

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2427 dnia: 16 Września 2019, 19:14:09 »
Dzięki wielkie. Nie no powiem szczerze, że chyba będę musiał z kimś kiedyś na skajpie czy coś żeby parę rzeczy się dowiedzieć bo na prawdę exe poszło do przodu i ciężko mi idą pliki MMD.
Szkoda, że switch nie działa tylko w tej kabinie w której jest wymodelowany.
« Ostatnia zmiana: 16 Września 2019, 21:23:31 wysłana przez Kacu »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2428 dnia: 16 Września 2019, 21:49:28 »
Szkoda, że switch nie działa tylko w tej kabinie w której jest wymodelowany.
Przynajmniej na razie nie bedzie tego typu ograniczenia, tak by dalo sie uruchomic 95% szamynowych pojazdow w ktorych nikt przelacznika baterii nie wymodelowal.

edit W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, wprowadzona obsluga nowego urzadzenia kabinowego -- miernika przejechanej odleglosci. Na miernik skladaja sie nastepujace elementy:
-- (opcjonalny) dzwiek distancecounter: zdefiniowany w sekcji internaldata pliku .mmd  Dzwiek odtwarzany jest gdy, po uruchomieniu miernika, pociag przejedzie dystans rowny dlugosci skladu.
-- przycisk distancecounter_sw: wcisniecie ktorego uruchamia miernik. Miernik automatycznie konczy prace po przejechaniu odleglosci rownej dlugosci skladu. Wcisniecie przycisku w trakcie pracy miernika powoduje naliczanie odleglosci od zera
-- lampka i-distancecounter: sygnalizujaca prace miernika. Lampka zapala sie gdy miernik zostanie uruchomiony i gasnie po zakonczeniu jego pracy, tzn po przejechaniu odleglosci rownej dlugosci skladu (lub po wylaczeniu zasilania w pojezdzie)
-- aktualny stan miernika dostepny jest dla skryptow pythona pod kluczem distance_counter Wartosc ujemna sygnalizuje ze miernik jest wylaczony, wartosc dodatnia to przejechana od momentu uruchomienia miernika odleglosc w metrach

- w ramach koncertu zyczen na bis, skryptom pythona udostepniony zostal stan sprezarki pantografow, dostepny pod kluczem pant_compressor
« Ostatnia zmiana: 16 Września 2019, 22:56:22 wysłana przez tmj »

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2429 dnia: 17 Września 2019, 22:02:44 »
Pytanie techniczne do exemajstrów: czy jest możliwe takie napisanie wpisu w trainsecie, aby w składzie pociągu znalazły się dwie lokomotywy z obsadą, przy czym jedna byłaby AI i prowadziłaby pociąg po uruchomieniu, a gracz "siedziałby" w swoim loku, ale nie prowadził pociągu?