Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1095760 razy)

0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2280 dnia: 07 Czerwca 2019, 20:39:02 »
Nie wiem czy tak powinno być, ale w Spotach, jak się przytrzyma przycisk zamykania centralnego przez około 3,5 sekundy, to automatycznie drzwi się zamkną.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2281 dnia: 07 Czerwca 2019, 21:38:02 »
Jak się przytrzyma przez około 3,2 sekundy, to też się automatycznie zamkną. I przez 1,6 też. Nawet przez 0,01 też się automatycznie zamkną. Przycisk wysyła impuls do zamykania drzwi, jednocześnie spełniając funkcję zwykłego brzęczka, jak w zwykłym kiblu.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2282 dnia: 07 Czerwca 2019, 23:16:50 »
Ale chodzi mi, że jak przytrzymamy i nie puścimy to po tych 3,2s się automatycznie zamkną, dotychczas było tak, że ten przycisk mogłeś trzymać ile się dało i drzwi dopiero się zamknęły jak puściłeś przycisk.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2283 dnia: 08 Czerwca 2019, 02:29:55 »
Cytuj
- poprawka, przycisk centralnego zamykania drzwi dziala od razu rowniez w pojazdach z automatycznym brzeczykiem

Brawo. Odkryłeś jak działają poprawki. Kiedyś coś jest, a potem to coś się zmienia i działa realniej.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2284 dnia: 08 Czerwca 2019, 02:47:08 »
Odkryłem poważny błąd, lokomotywy nie przepuszczają napięcia na sprzęgu dalej czyli jak mamy lokomotywę zimną w składzie to wagony za nią nie mają grzania.
Pojazdy z napedem maja uzaleznienie przekazywania napiecia od zamknietego WSa/napedu; bez tego mamy sytuacje ze do dzialania ogrzewania wystarczy samo podniesienie patykow a to chyba tak nie dziala?

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2285 dnia: 08 Czerwca 2019, 06:12:04 »
Koledze @SM40 chodzi o to że na drugą lokomotywę za pojazdem prowadzącym, przesyłaną w stanie nieczynnym nie przepływa prąd elektryczny do ogrzewania wagonów. Nie mam podglądu w chwili obecnej na schemat, ale wydaje mi się że jest to w lokomotywie przewód przelotowy z równoległym połączeniem przez stycznik ogrzewania, WS i odbierakiem prądu.
Obecność prądu ogrzewczego z jednej strony powinna więc i w mojej ocenie pojawić się na drugiej stronie lokomotywy.
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca 2019, 06:15:36 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2286 dnia: 08 Czerwca 2019, 08:22:44 »
W rzeczywistości na spotach jest tak, że przycisk od zamykania możesz trzymać tak długo jak chcesz i wtedy będzie brzęczyk, a jak puścisz to dopiero wtedy wyśle się impuls do zamykania drzwi, co powoduje uruchomienie „pipczenia” a po chwili zamknięcia się drzwi.
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2287 dnia: 08 Czerwca 2019, 08:38:21 »
Więc właśnie oto mi chodzi. Teraz w MaSzynie to jest nie realistyczne, że po 3.2s się zamykają, powinien być sam buczek a nie pikanie i buczek.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2288 dnia: 08 Czerwca 2019, 09:05:18 »
Koledze @SM40 chodzi o to że na drugą lokomotywę za pojazdem prowadzącym, przesyłaną w stanie nieczynnym nie przepływa prąd elektryczny do ogrzewania wagonów. Nie mam podglądu w chwili obecnej na schemat, ale wydaje mi się że jest to w lokomotywie przewód przelotowy z równoległym połączeniem przez stycznik ogrzewania, WS i odbierakiem prądu.
Obecność prądu ogrzewczego z jednej strony powinna więc i w mojej ocenie pojawić się na drugiej stronie lokomotywy.
Zgadza się, przy czym nie dotyczy to np. ET41, które nie mają sprzęgu ogrzewania pomiędzy członami, więc i przejścia zasilania z jednego końca lokomotywy na drugi, co wiem, że w rzeczywistości też powodowało probleby, kiedy zdefektowała ET41 ciągnąca akurat skład osobowy (zdarzało się), bo podczepiając np. EU07 na przód składu, nie dało się z niej zasilić ogrzewania wagonów przez ET41, która była pomiędzy. W nich są po prostu oddzielne styczniki ogrzewania pociągu w każdym z członów i załączając ogrzewanie z kabiny członu sterującego, załącza się stycznik w członie sterowanym (tylnym)*. Nie wiem, jak jest w przypadku innych lokomotyw dwuczłonowych, ale możliwe, że tak samo.

* To swoją drogą też wprowadzało nieraz w błąd maszynistów nieobeznanych dobrze w tym temacie na zasadzie: załączam hebelek ogrzewania pociągu i nie słyszę, żeby stycznik "klapał", więc defekt, bo ogrzewanie nie działa. W rzeczywistości "klapał", tylko w przeciwnym członie i wszystko działało jak powinno, ale nie dało się tego usłyszeć, jak choćby w siódemce.

PS: Podobna różnica jest z ogrzewaniem kabiny między EN57 a EN71, który nie ma przejścia WN ogrzewania pomiędzy członami silnikowymi i tam też są oddzielne styczniki na jedną i drugą stronę, więc w zimie, jeśli maszynista ma załączone ogrzewanie kabiny, to cieplej jest w tylnym przedziale służbowym w EN57, niż w EN71 ;)
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca 2019, 09:16:22 wysłana przez miko22 »

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2289 dnia: 08 Czerwca 2019, 09:42:53 »
Dziękuje @EU40 i @miko22 za wyjaśnienia.
Cytuj
Nie wiem, jak jest w przypadku innych lokomotyw dwuczłonowych, ale możliwe, że tak samo.
W ET40 miedzy członami są sprzęgi grzewcze.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2290 dnia: 08 Czerwca 2019, 15:52:24 »
Spróbuj poprzez danie wpisów: sprzeg, hamulec, powietrze 8 atm i "wysokie napięcie". Bez ukrotnienia drugi pojazd będzie nieaktywny.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2291 dnia: 08 Czerwca 2019, 16:34:41 »
W rzeczywistości na spotach jest tak, że przycisk od zamykania możesz trzymać tak długo jak chcesz i wtedy będzie brzęczyk, a jak puścisz to dopiero wtedy wyśle się impuls do zamykania drzwi, co powoduje uruchomienie „pipczenia” a po chwili zamknięcia się drzwi.
To ja prosze o ustalenie wersji jak to jest w rzeczywistosci, bo pierwotnie rzeczywiscie tak to dzialalo na podstawie stwierdzenia ze tak jest w realu, nastepnie pojawilo sie stwierdzenie ze w realu zamyka sie od razu po nacisnieciu I stad zmiana w symulatorze, a teraz czytam ze jednak jest tak jak bylo?

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2292 dnia: 08 Czerwca 2019, 16:44:19 »
@ST44-003 można tak ale wtedy nie mamy kontroli nad tym ogrzewaniem, po za tym gdzie realność? Bo to nie chodzi oto żeby jakoś działało tylko żeby dobrze działało.

Edit: w twojej wersji było tak jak pisałem ale gdy damy pomiędzy zimną a wagonem to już dało się kontrolować ale moim zdaniem sprawa nie jest rozwiązana
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca 2019, 16:51:48 wysłana przez SM40 »

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2293 dnia: 08 Czerwca 2019, 19:00:00 »
Co dokładnie masz na myśli, że nie mamy kontroli nad ogrzewaniem? Jeżeli rozepniesz "ciepłą" od "zimnej" to w składzie nie będzie ogrzewania, bo nie ma zasilania. Chyba, że chodzi o coś, o czym nie wiem :).

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2294 dnia: 08 Czerwca 2019, 21:47:49 »
Cytuj
To ja prosze o ustalenie wersji jak to jest w rzeczywistosci, bo pierwotnie rzeczywiscie tak to dzialalo na podstawie stwierdzenia ze tak jest w realu, nastepnie pojawilo sie stwierdzenie ze w realu zamyka sie od razu po nacisnieciu I stad zmiana w symulatorze, a teraz czytam ze jednak jest tak jak bylo?
W rzeczywistości jest tak, że dopóki maszynista nie puści przycisku zamykania drzwi, to te drzwi się nie zamkną, ale jak się przytrzyma przycisk zamykania drzwi, to jest i pikanie i buczek.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2295 dnia: 08 Czerwca 2019, 23:22:57 »
Ja testowałem na 2008 i jak trzymałeś przycisk to był tylko Buczek, a jak puściłeś to się włączało pikanie i po chwili drzwi się zamykały.
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline bprog

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2296 dnia: 08 Czerwca 2019, 23:25:06 »
Znowu wychodzi konsekwencja w modernizacjach ;]

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2297 dnia: 09 Czerwca 2019, 01:49:44 »
W rzeczywistości jest tak, że dopóki maszynista nie puści przycisku zamykania drzwi, to te drzwi się nie zamkną, ale jak się przytrzyma przycisk zamykania drzwi, to jest i pikanie i buczek.

Nope. W KMowkisch wersjach spotów (EN71 oraz EN57-1109/1173) zamykają się od razu.

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2298 dnia: 09 Czerwca 2019, 08:25:04 »
I jak to pogodzić :D
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2299 dnia: 09 Czerwca 2019, 09:22:13 »
To tak samo jak z trąbkami w kiblach - który pedał (prawy/lewy) odpowiada za wysoki/niski ton na trąbce? A to zależy jak warsztat zrobił...

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2300 dnia: 09 Czerwca 2019, 19:08:08 »
Można zostawić to tak by można było trzymać przycisk zamykania drzwi do woli (wraz w buczkiem i pikaniem), a dopiero po puszczeniu przycisku zamykania, drzwi by się zamknęły, bo teraz jest tak, że drzwi się zamkną same jak przytrzymamy ze 3,2s, ale nie puścimy przycisku, tak nie powinno być.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2301 dnia: 09 Czerwca 2019, 19:43:25 »
Tak powinno być. I co? ;)

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2302 dnia: 09 Czerwca 2019, 20:19:51 »
I jak to pogodzić :D
Przełącznikiem w fiz.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Bart28

  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2303 dnia: 09 Czerwca 2019, 22:42:44 »
Problem z EN57AKM. W kabinie A po zezwoleniu na otwarcie drzwi wyświetla nam się informacja, z której strony włączono przyzwolenie na ich otwarcie. Natomiast w kabinie B jest to odwrócone i jak np. zezwolimy na otwarcie lewych drzwi, to komputer mówi nam że zezwoliliśmy na otwarcie prawych.

...
Grafiki powinny być umieszczone na serwerze eu07.pl (np. jako załącznik do wiadomości).
@MaciejM

« Ostatnia zmiana: 21 Czerwca 2019, 12:52:16 wysłana przez MaciejM »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2304 dnia: 10 Czerwca 2019, 19:30:43 »
Kod do ekranu wymaga dostosowania do niedawnych zmian w exe, ale zdaje sie ze ktos juz to robil i na repo powinna byc wersja dzialajaca jak trzeba. Tak czy owak nie jest to blad w exe jako takim :>

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, przesylanie pradu kablami ogrzewania/wysokiego napiecia nie powinno byc blokowane przez nieaktywny pojazd z napedem

- szamyna stawia na jakosc, pobieranie pradu przez urzadzenia grzewcze w skladzie powinno byc teraz aktywne

- personalizacja level pekape, wpis konfiguracyjny przycisku zamykania wszystkich drzwi moze miec podana flage type: delayed ktora spowoduje ze faktyczne zamkniecie drzwi nastapi dopiero po puszczeniu przycisku, zamiast natychmiast po jego wcisniecie

- w ramach koncertu zyczen, zachowanie zaworu sprezarki pantografow (automatyczny/reczny) moze byc skonfigurowane wpisem w sekcji Cntrl. pliku fiz, PantAutoValve=X gdzie X moze miec wartosc Yes lub No (w celu zachowania zgodnosci wstecznej tryb automatyczny jest ustawiany domyslnie dla EZT, a reczny dla pozostalych)
« Ostatnia zmiana: 10 Czerwca 2019, 20:37:09 wysłana przez Stele »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2305 dnia: 10 Czerwca 2019, 19:51:03 »
To przy okazji zaimplementuj amperomierz ogrzewania, ktorys lok to mial. Ponadto spalinki maja jakis miernik kv od ogrzewania.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline miloszko

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2306 dnia: 10 Czerwca 2019, 19:58:53 »
Szło by zrobić sprzęgi  od ogrzewania.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2307 dnia: 10 Czerwca 2019, 20:01:55 »
Szło by.
Wszystko idzie, ale przy obecnych możliwościach wyglądałoby paskudnie. Szczególnie na łukach.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3741
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2308 dnia: 10 Czerwca 2019, 20:08:52 »
Propozycja funkcjonalności: includowanie fiz tak jak ładunki w mmd. Najczęściej fizy są takie same (np. 11xA_v2) i dzięki temu byłoby mniej plików oraz łatwiej by się je aktualizowało.

Po ludzikach widać, że overloadfactor nie działa jak należy i trzeba zawyżać ilość miejsc aby ludziki na korytarzu prawidłowo się wyświetlały.

Offline bprog

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2309 dnia: 10 Czerwca 2019, 20:22:33 »
SU45 załącza ogrzewanie tylko przy włączonej jeździe, tak jest w rzeczywistości? Na postoju nie zasila wagonów?