Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 873791 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6121
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 801
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2250 dnia: 12 Maja 2019, 10:15:53 »
W dzisiejszym uaktualnieniu Szamyna Kroliq Edyszon czyli szereg modyfikacji przygotowanych przez youBy:
- funkcjonalnosc, turbokible dysponuja teraz dzialajacym tempomatem
Jeśli tempomat ma tylko jedno nastawienie (SCPN=1) oraz jest podany wpis SpeedCtrlATOF=1 (flaga bitowa warunków samoczynnego wyłączania tempomatu ma 1), to jakiekolwiek ruchy nastawnikiem jazdy spowodują wyłączenie tempomatu.

Oprócz tego do dyspozycji jest dodatkowy wpis: EIMCtrlAddZeros=Yes, który powoduje, że w asynchronach dla nastawnika domyślnego mamy dodatkowe pozycje: 0 jazdy (dostępne na 1 pozycji nastawnika jazdy) oraz 0 hamowania (dostępne na 1 pozycji hamulca dodatkowego). Pozycje te w założeniu mają wdrażać odpowiedni tryb pracy pojazdu, ale bez zadawania siły pociągowej lub hamowania.

- funkcjonalnosc, dodane mozliwosci konfiguracji nastawnika do elfa (ale szczegoly bedzie musial podac sam autor bo ja sie nie znam i nie wiem o co tam chodzi :v
Zadajnik teraz ma dwie fazy pracy, które są konfigurowane parametramiIniCDelay=X SCDelay=YPo przestawieniu na pozycję zmniejszania/zwiększania jazdy/hamowania następuje zmiana nastawy o 1%, następnie jest przerwa trwająca X sekund, po czym nastawa zmienia się z prędkością Y na sekundę (wartość w liczbach rzeczywistych, a nie w procentach).  Dla elfa X powinno wynosić 1.0, natomiast Y wynosi ok. 0.15.
Prędkość zadawania nie dotyczy szybkiego zejścia, tj. natychmiastowego zerowania jazdy na pozycjach 0 i 1 oraz natychmiastowego zerowania hamowania na pozycji 4. Na tych pozycjach pierwszym krokiem jest wyzerowanie nastawnika z poprzedniego trybu.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline brytan13

  • Wiadomości: 49
  • Zawsze jest dobrze, tak musi być.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2251 dnia: 12 Maja 2019, 10:19:29 »
"W fizach trzeba ustawić..." - a gdzie znajdę te "fizy", szukam i zero znaleziska:(
Pozdrawiam,
                   Piotr1szy Nerwowy:):).

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6121
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 801
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2252 dnia: 12 Maja 2019, 10:24:28 »
Pliki o rozszerzeniach fiz można znaleźć w podkatalogach katalogu dynamic.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline brytan13

  • Wiadomości: 49
  • Zawsze jest dobrze, tak musi być.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2253 dnia: 12 Maja 2019, 10:29:27 »
Wystarczy tylko w tym zaznaczonym ustawić?
Pozdrawiam,
                   Piotr1szy Nerwowy:):).

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6121
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 801
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2254 dnia: 12 Maja 2019, 10:44:18 »
Nie, trzeba to ustawić w pliku odnoszącym się do konkretnej sztuki taboru. Można się przy tym posiłkować rainstedem, który po kliknięciu na miniaturkę podaje podkatalog i nazwę pliku.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Online Miłosz Dorsz

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2835
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2255 dnia: 12 Maja 2019, 10:51:52 »
Dla elfa trzeba ustawić w 34we-a.fiz i 34we-b.fiz.
Aktualne projekty: KLIK

Offline brytan13

  • Wiadomości: 49
  • Zawsze jest dobrze, tak musi być.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2256 dnia: 12 Maja 2019, 10:53:32 »
Chiba załapałem o co spaceruje, dziękuję pięknie:)
Pozdrawiam,
                   Piotr1szy Nerwowy:):).

Offline miko22

  • Wiadomości: 610
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 183
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2257 dnia: 13 Maja 2019, 19:09:04 »
Zauważyłem problem z mgłą. Otóż na nowych exe (przypuszczam, że od wprowadzenia losowania odległości między pierwszym a drugim parametrem atmo określającym odległość mgły), nie da się ustawić dosyć ekstremalnych, choć możliwych w rzeczywistości warunków w postaci bardzo gęstej mgły. Po staremu drugi z tych parametrów określał wprost zasięg widzialności i działało to dobrze niezależnie od wpisanej wartości. W załącznikach pokazane o co chodzi. Mgła stara na exe 190110, nowa na 190511. Wpisy atmo jakich użyłem:
atmo 0 0 0 20 20 0 0 0 0.5 endatmo //dla mgły 10m
atmo 0 0 0 20 20 0 0 0 0.5 endatmo //dla mgły 20m
Szykuje się kilka wystaw z pulpitem, więc fajnie, gdyby udało się to naprawić ;)

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6121
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 801
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2258 dnia: 13 Maja 2019, 21:42:20 »
A spróbuj wpisać początek 10 koniec 11.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline miko22

  • Wiadomości: 610
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 183
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2259 dnia: 13 Maja 2019, 22:17:47 »
Na obu exe efekt jest taki sam, jak przy dwóch dziesiątkach, czyli na starym gęsta mgła, a na nowym rzadka. W ogóle mam wrażenie, że w starszych exe ten pierwszy parametr na nic nie wpływa. Przy czym na nowych exe losowanie odległości przy większych wartościach wydaje się działać dobrze.
« Ostatnia zmiana: 13 Maja 2019, 22:19:55 wysłana przez miko22 »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2260 dnia: 14 Maja 2019, 18:52:10 »
Exe ogranicza wewnetrznie minimalny dopuszczany zasieg mgly do 100m bo nie przyszlo mi do glowy ze ktos bedzie ustawial cos jeszcze mniejszego :v

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- zeby bylo tak jak bylo, dopuszczalny minimalny zasieg mgly to 10m

- funkcjonalnosc przygotowana przez youBy, przy podawaniu godzin przyjazdu i odjazdu w rozkladzie mozna rowniez podac dziesietne czesci minuty (poprzedzone kropka)

- dobra zmiana, wizualizacja rozkladu w okienku F2 graficznie niemal dorownuje programom z czasow ms-dos. Po zatrzymaniu sie na przystanku kolorem sygnalizowana jest koniecznosc postoju (celem wymiany pasazerow, lub w oczekiwaniu na czas odjazdu)

Offline miko22

  • Wiadomości: 610
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 183
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2261 dnia: 14 Maja 2019, 19:12:11 »
- zeby bylo tak jak bylo, dopuszczalny minimalny zasieg mgly to 10m
Dla ścisłości - w starszych exe nie ma w ogóle limitu i da się ustawić nawet 0.1m, ale 10m na razie wystarczy ;) W każdym razie teraz przy 10m działa dobrze. Dzięki.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2262 dnia: 14 Maja 2019, 19:34:34 »
Limit mimo wszystko zostal, bo jesli ktos wpadnie na genialny pomysl by ustawiac sobie mgle na 10 cm to nie bedzie nic widac rowniez w kabinie, a to juz przesada ;d

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2263 dnia: 14 Maja 2019, 20:08:54 »
Z tą mgłą to jakiś błąd się wkradł.
Uruchomiłem Bałtyk Metro, a tam mgła w tunelu...
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2264 dnia: 14 Maja 2019, 20:18:59 »
To raczej nie jest blad exe
atmo 0 0 0 0 0 0 0 0 0 endatmo
Sceneria baltyk_metro ma wpisana odleglosc mgly 0. Poprzednio exe wymuszalo minimalna odleglosc mgly 100m, po dzisiejszej zmianie mgla jest ustawiona w "nowej" minimalnej odleglosci, tzn 10m i jest tym samym duzo bardziej zauwazalna.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 604
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 260
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2265 dnia: 14 Maja 2019, 22:36:49 »
Bardziej to brak rozróżnienia w EXE dla atmo czy to tunel czy nie...

A tak ogólnie to w tunelach też są mgły :P

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2266 dnia: 22 Maja 2019, 21:14:43 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- dobra zmiana, czlon rozrzadczy w skladzie moze kontrolowac rowniez pojazd/czlon silnikowy podlaczony kablem sterujacym

- lekcje dla ai, ai powinna lepiej orientowac sie kiedy uzywac hamulca pomocniczego

- funkcjonalnosc, przycisk zalaczania ogrzewania moze byc skonfigurowany jako impulsowy

- funkcjonalnosc, skrypty Pythona maja dostep do przygotowanego przez youBy zestawu parametrow silnika diesla

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 604
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 260
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2267 dnia: 26 Maja 2019, 23:07:21 »
Turbo w spalinowych przestało grać.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2268 dnia: 26 Maja 2019, 23:16:01 »
Zdaje sie ze @youBy zmienial cos niedawno pod katem modulacji turbo, ale nie wiem co dokladnie i czy wymaga to dopasowania istniejacych parametrow.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6121
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 801
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2269 dnia: 27 Maja 2019, 18:56:42 »
Poprawka już na repo - dla nie DieselEngine dawał mnożnik 0 (bo przez chwilę była suma), a powinien dawać 1 (bo jest iloczyn).
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2270 dnia: 05 Czerwca 2019, 02:47:03 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka od youBy, dzwiek turbo w pojazdach z silnikiem diesla powinien ponownie funkcjonowac

- funkcjonalnosc przygotowana przez youBy, obsluga zintegrowanego nastawnika w pojazdach z silnikiem diesla

- lekcje dla ai, wirtualny mechanik w trosce o wirtualnych pasazerow pamieta o zalaczeniu ogrzewania skladu

- poprawka, przycisk centralnego zamykania drzwi dziala od razu rowniez w pojazdach z automatycznym brzeczykiem

- szamyna stawia na jakosc, tabelka rozkladu jazdy odwzorowuje graficznie typ linii na danym odcinku (jedno/dwutorowa) Ilosc torow dostepna jest dla modulu pythona jako parametr train_stationX_tracks gdzie X to numer stacji w rozkladzie, podobnie jak przy pozostalych udostepnionych parametrach rozkladu

Online Miłosz Dorsz

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2835
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2271 dnia: 05 Czerwca 2019, 08:30:43 »
- funkcjonalnosc przygotowana przez youBy, obsluga zintegrowanego nastawnika w pojazdach z silnikiem diesla
To jest coś takiego jak w elfie i traxxie elektrycznym?
Aktualne projekty: KLIK

Offline Maszynista KB6

  • Wiadomości: 81
  • Zwykły MK
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2272 dnia: 05 Czerwca 2019, 09:45:32 »
Tak.
User #24574 🚈

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10064
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2574
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2273 dnia: 05 Czerwca 2019, 16:57:21 »
Obejrzeć można w SA134, który dostał również monitory do atrapy kabiny. Nie ma jeszcze zintegrowanego hamulca, ale zadawanie mocy działa jak w elfie.
Mój kanał youtube

Offline centarail

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 72
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2274 dnia: 05 Czerwca 2019, 22:38:05 »
A kabinę ten szynobus posiada, bo póki co takie cuś się pokazuje?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6121
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 801
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2275 dnia: 05 Czerwca 2019, 22:44:11 »
To jest kabina w wersji do oglądania z zewnątrz, innej nie ma.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Online Joachimowicz

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1597
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1673
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2276 dnia: 05 Czerwca 2019, 23:38:16 »
Antek mówił o wersji, która siedzi na SVN.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2277 dnia: 06 Czerwca 2019, 00:43:54 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, panel f12 otrzymal nowa sekcje, w ktorej wyswietlany jest aktualny poziom zasilania wszystkich zdefiniowanych podstacji. Kolorami akcentowane sa podstacje obciazone ponizej bezpiecznego poziomu oraz wylaczone. Teoretycznie moze to ulatwic ocene stanu obciazenia sieci w czasie realizacji scenariusza.

- dobra zmiana, kolorowanie sieci trakcyjnej uzaleznione jest teraz od odrebnego przelacznika w nowej sekcji, i niezalezne od "glownego" przelacznika trybu debug.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2278 dnia: 07 Czerwca 2019, 01:47:12 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- szamyna stawia na jakosc, grzejniki w wagonach wymagaja do dzialania aktywnego sprzegu ogrzewania (a dokladniej obecnosci wysokiego napiecia na sprzegu)

- funkcjonalnosc, stan urzadzen w sekcji Vehicle panelu f12 obejmuje rowniez ogrzewanie (sygnalizowane litera H, ostatnie urzadzenie na liscie)

- funkcjonalnosc, przygotowana przez youBy obsluga retardera w pojazdach z silnikiem diesla

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2279 dnia: 07 Czerwca 2019, 18:48:23 »
Odkryłem poważny błąd, lokomotywy nie przepuszczają napięcia na sprzęgu dalej czyli jak mamy lokomotywę zimną w składzie to wagony za nią nie mają grzania.