Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1371602 razy)

0 użytkowników i 30 Gości przegląda ten wątek.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2100 dnia: 16 Lutego 2019, 10:37:42 »
To jest fachowa odpowiedź! Dzięki youby!
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline PaPiK Cargo S.A

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2101 dnia: 16 Lutego 2019, 11:58:35 »
Witajcie Cudotwórcy,

Czy jest możliwość zwiększenia bujania kamery w momencie zatrzymania? Taki naturalny ruch głową w przód i w tył? Widoczne to jest np. w Train Simulator 2019. Zwiekszy to znaczaco inercyjnosc Symulatora.
Za prawdziwym nastawnikiem - 15361 KM
// na forum od 2005 roku :)

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2102 dnia: 16 Lutego 2019, 13:30:27 »
Jak ma się objawiać nowy tryb podświetlenia przyrządów? Nie widać żadnej różnicy po zapaleniu reflektorów. Czy w jakiejś lok. reflektory mają wpływ na oświetlenie?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2103 dnia: 16 Lutego 2019, 13:32:40 »
Czy jest możliwość zwiększenia bujania kamery w momencie zatrzymania? Taki naturalny ruch głową w przód i w tył? Widoczne to jest np. w Train Simulator 2019. Zwiekszy to znaczaco inercyjnosc Symulatora.
Stopien ruchu kamery zalezy bezposrednio od zmiany predkosci liniowej pojazdu. Przy delikatnym hamowaniu stopien tego ruchu jest ograniczony, jak depniesz w nagle do rzuci cie bardziej.

Czy w jakiejś lok. reflektory mają wpływ na oświetlenie?
Tak, w Elfie :v

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2104 dnia: 16 Lutego 2019, 13:42:05 »
To zaznacz, że jest to pojazdach aktualnie niepublikowanych. :P

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2105 dnia: 16 Lutego 2019, 13:46:06 »
Nie ma chyba takiej potrzeby; ten typ oswietlenia obslugiwany jest dla kazdego pojazdu ktory otrzyma wpis takiego urzadzenia w swoim .mmd bez wzgledu na to czy byl juz publikowany czy nie. Mozna go sobie wstawic chocby do siudemky jak ktos ma taka fantazje ;d

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2106 dnia: 16 Lutego 2019, 13:54:45 »
A nie lepiej dodać obsługę przyciemnienia oświetlenia przyrządów? :)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2107 dnia: 16 Lutego 2019, 14:04:47 »
I jak to od strony technicznej widzisz?
Mój kanał youtube

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2108 dnia: 16 Lutego 2019, 14:07:17 »
Na takiej samej zasadzie jak reflektory przyciemniane przełączeniem hebelka.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2109 dnia: 16 Lutego 2019, 14:16:51 »
Reflektor czołowy to światło opengl. Podświetlenie przyrządów to obiekt w modelu, wyświetlany jako alternatywa dla zgaszonych lub jako półprzezroczysta maska na tło, które dla programu nie ma nic wspólnego z miernikami. Przez ten dualizm, nie ma koncepcji jak można by to rozwiązać.
Mój kanał youtube

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2110 dnia: 16 Lutego 2019, 14:22:55 »
Ok w takim razie wszystko jasne.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2111 dnia: 16 Lutego 2019, 15:38:06 »
Czy jest możliwość zwiększenia bujania kamery w momencie zatrzymania? Taki naturalny ruch głową w przód i w tył? Widoczne to jest np. w Train Simulator 2019. Zwiekszy to znaczaco inercyjnosc Symulatora.
Stopien ruchu kamery zalezy bezposrednio od zmiany predkosci liniowej pojazdu. Przy delikatnym hamowaniu stopien tego ruchu jest ograniczony, jak depniesz w nagle do rzuci cie bardziej
Jest jeszcze jedna rzecz - ugięcie usprężynowania, które nagle zostaje oswobodzone przez zanik siły hamowania po stanięciu. Powoduje to odczucie zwiększonego szapnięcia. Nie raz musiałem zapierać się o pulpit, mimo że na tarczach siła hamowania jest stała.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 491
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 271
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2112 dnia: 17 Lutego 2019, 19:30:30 »
Dzis zauwazyłem że nie działają "eventall". To była zamierzona zmiana? Pewnie to przespałem bo dawno na to nie zwracałem uwagi.

Eventall wywołuje sie przez lokomotywe z obsada, no przez sam pojedynczy wagon juz się nie wywołuje.
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2019, 19:40:26 wysłana przez pozdze »
Łukasz Jachimek

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2113 dnia: 17 Lutego 2019, 20:30:37 »
Nie bylo zadnych zmian w obsludze aktywacji eventow od sierpnia zeszlego roku. Mozesz dac mi troche wiecej szczegolow na temat tej sytuacji? Zrobilem na TD nastepujacy uklad:
node -1 0 whoistestmemcell memcell 0 0 0 none 0 0 none endmemcell
event whoistest whois 0 whoistestmemcell 31 endevent //typ pojazdu

node -1 0 start track normal 100.0 1.435 0.15 25.0 20 0 canyon vis
 rail_screw_used1 6 1435mm/tpbps-new2 0.2 0.5 1.1
0.396825 0.2 136.111  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
0.396825 0.2 236.111  0.0  //point 2
0
event2 stacja1_a_sem_info
eventall2 whoistest // eventall2 test
endtrack

Po wjezdzie na tor zestawem siudemka + 3 wagony eventall2 wydaje sie byc uruchamiany dla wszystkich pojazdow po kolei:
Cytuj
EVENT ADDED TO QUEUE by ep07-424: whoistest
EVENT LAUNCHED by ep07-424: whoistest
Type: WhoIs (31) - [name: 303e-ep-tv], [consist brake level: 0.00], [obstacle distance: 10000.00 m]
EVENT ADDED TO QUEUE by 20-71081-6: whoistest
EVENT LAUNCHED by 20-71081-6: whoistest
Type: WhoIs (31) - [name: 111aw-spot], [consist brake level: 0.00], [obstacle distance: 10000.00 m]
EVENT ADDED TO QUEUE by 505126-08109-8: whoistest
EVENT LAUNCHED by 505126-08109-8: whoistest
Type: WhoIs (31) - [name: bdhpumn], [consist brake level: 0.00], [obstacle distance: 10000.00 m]
EVENT ADDED TO QUEUE by 505126-08109-8: whoistest
EVENT LAUNCHED by 505126-08109-8: whoistest
Type: WhoIs (31) - [name: bdhpumn], [consist brake level: 0.00], [obstacle distance: 10000.00 m]

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 491
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 271
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2114 dnia: 17 Lutego 2019, 21:04:35 »
Tak i jest u mnie, ale np. już odrzucany sam wagon towarowy nic nie wywoła.
Łukasz Jachimek

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2115 dnia: 17 Lutego 2019, 21:39:49 »
Obawiam sie ze "odrzucany sam wagon towarowy" nic mi nie mowi; co to wlasciwie znaczy, wagon odczepiony od skladu i stojacy sam na torze? wagon turlajacy sie luzem po pochylosci? czy cos innego? Jaki event ma byc uruchamiany przez taki wagon?

Prawdopodobnie jest to zwiazane z wprowadzonym swego czasu filtrowaniem eventow (by np sklad lekko cofajacy sie przy ruszaniu pod gorke nie uruchamial eventow dla kierunku przeciwnego niz zamierzony) ale zeby to zdiagnozowac dokladnie potrzebuje jakichs konkretow ;/

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3821
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2116 dnia: 18 Lutego 2019, 12:36:51 »
- np. po wypchnięciu z wywrotnicy wagon porusza się tylko dzięki siłom grawitacji.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2197
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2117 dnia: 18 Lutego 2019, 12:40:05 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2118 dnia: 18 Lutego 2019, 15:14:06 »
Dobra, ale ani takich obrotnic ani takich manewrow chyba raczej w zadnym scenariuszu w symulatorze nie mamy -- wewnetrzna logika ai nie pozwala na popychanie wagonow ktore nie sa czescia sprzegnietego skladu, a rozlaczanie skladow nastepuje wylacznie po uprzednim zatrzymaniu i zahamowaniu, i takie zostawione bez skladu wagony moga uruchamiac tylko event(all)0 co zdaje sie funkcjonuje nadal. Dlatego prosze o laskawe wyjasnienie o co, kurla, konkretnie chodzi ;/

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2197
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2119 dnia: 18 Lutego 2019, 15:17:38 »
Odrzut wagonów mamy na manewrowo3.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2120 dnia: 18 Lutego 2019, 15:28:24 »
Aa z tego co widze tam wszystko przez uzyszkodnika ma byc robione, myslalem ze nie ma juz scenariuszy robionych na zasadzie ze ai tego w zastepstwie nie ogarnia. OK, to jeszcze jakby ktos sprecyzowal jaki konkretnie kawalek tego scenariusza przestal funkcjonowac tak bym mogl to zduplikowac i przesledzic u siebie to pojawilaby sie mozliwosc by to potencjalnie naprawic, bo na slepo to ja sobie moge.

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 491
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 271
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2121 dnia: 18 Lutego 2019, 17:54:44 »
Chodziło o eventall wywoływany własnie przez samodzielnie toczacy sie wagon, tak aby za zwrotnica wywaloc event przekladajacy ta zwrtonice dla nastepnego wagonu. Ale juz nie ma problemu. W nocy naszła mnie wena ze mozna to zrobic łatwo za pomoca zwalniania izolowanej głowicy. Takze alarm odwołany.
Łukasz Jachimek

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2122 dnia: 18 Lutego 2019, 18:21:29 »
Nosz kurna, a ja wlasnie poprawke pod to skonczylem xD Ale nie ma tego zlego, scenariusz sie zrobil bardziej elegancki, a scenariusze ktore sa po staremu powinny ponownie dzialac jak trzeba.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, event whois powinien podawac dane zgodnie ze specyfikacja

- poprawka, usuniete potencjalne zrodlo wysypow podczas wizualizacji

- zeby bylo tak jak bylo, pojazdy nie bedace czescia obsadzonego skladu powinny uruchamiac eventy "po staremu" tzn na podstawie aktualnego kierunku ruchu

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 491
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 271
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2123 dnia: 18 Lutego 2019, 19:19:41 »
 
Zrobiłem sobie testowy "scenariusz" rozrzadzania skladu z gorki rozrzadowej. I jest kolejny problem; wagony staczane luzem przenikaja wagony stojace na danym torze(wpisane w scn od poczatku) oraz zeby bylo smieszniej przenikaja takze wagony ktore stoczyly sie przed nimi na ten sam tor. Na zdjeciu w zalaczniku : dwie paltformy sgs puste + platformy z deskami to wagony zapisane w scn na tym torze, dwie beczki DEC to pierwszy odprzeg jaki trafil na ten tor i ciemna platforma z klonicami to drugi odprzeg jaki trafil na ten tor. Wszystko ze wszystkim sie przenika. Wieki temu ostatnio robilem rozrzad na tej gorce i wagony normalnie "odnajdywały sie". Dodam jeszcze, ze jakby puscic wszystkie odprzegi na jeden tor, to widza sie. Nie sprawdzalem czy zauwazą wagony zapisane w scn na tym torze, ale pewnie nie.
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2019, 20:34:48 wysłana przez pozdze »
Łukasz Jachimek

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2124 dnia: 18 Lutego 2019, 20:49:59 »
Wieki temu było mocno zaszamanione, którego przywary do dziś są odczuwalne.
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2019, 20:51:07 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2197
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2125 dnia: 18 Lutego 2019, 20:50:48 »
Ale coś jest nie tak jak wagony nie wykrywają między sobą kolizji. Te wagony co stoją same na tym torze są w jednym wpisie trainset?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2126 dnia: 18 Lutego 2019, 20:57:35 »

Zrobiłem sobie testowy "scenariusz" rozrzadzania skladu z gorki rozrzadowej. I jest kolejny problem; wagony staczane luzem przenikaja wagony stojace na danym torze(wpisane w scn od poczatku) oraz zeby bylo smieszniej przenikaja takze wagony ktore stoczyly sie przed nimi na ten sam tor.
Skanowanie torow a tym samym wykrywanie potencjalnych kolizji wykonywane jest tylko dla skladow w ktorych siedzi mechanik (AI albo czlowiek) Zapewne jako optymalizacja zrobiona dawno dawno temu, ale dopoki nie zostanie to przeorganizowane niestety jest jak jest.

(jesli dzialalo to kiedys, zapewne byl to rezultat jakiejs innej konfiguracji skladow w rezultacie ktorej w wagonach znalazla sie obsada, albo jeszcze przed rzeczona aranzacja kodu)
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2019, 21:00:52 wysłana przez tmj »

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 491
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 271
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2127 dnia: 18 Lutego 2019, 21:08:08 »
Ale coś jest nie tak jak wagony nie wykrywają między sobą kolizji. Te wagony co stoją same na tym torze są w jednym wpisie trainset?

Brazowe sgs-y plus te z deskami sa w jednym wpisie trainset z vel 0. Reszta to oddzielne losowe odprzegi ktore przed gorka byly w jednym skladzie jak to na gorce rozrzadowej bywa.

Skanowanie torow a tym samym wykrywanie potencjalnych kolizji wykonywane jest tylko dla skladow w ktorych siedzi mechanik (AI albo czlowiek) Zapewne jako optymalizacja zrobiona dawno dawno temu, ale dopoki nie zostanie to przeorganizowane niestety jest jak jest.

OK, bede mial to na uwadze w wymyslaniu roznych sytuacji w scenariuszach.
Łukasz Jachimek

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2128 dnia: 18 Lutego 2019, 21:10:07 »
W sumie predzej czy pozniej trzeba to bedzie poprawic razem z reszta systemu skanowania, ale na razie chyba raczej pozniej niz predzej ;>

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2129 dnia: 19 Lutego 2019, 18:35:27 »
Ale to jakim cudem przy normalnych manewrach odstawieniem działało? Wagony luzem na tym samym torze dostają sprzęg wirtualny i inaczej się skanują?
Wspomniany wcześniej odrzut na manewrowie3 nie sprawiał nigdy problemu pod tym względem, ale też ile lat temu ktoś go ostatnio przeszedł do tego etapu...
Mój kanał youtube