Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1092503 razy)

0 użytkowników i 10 Gości przegląda ten wątek.

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1860 dnia: 17 Października 2018, 11:38:33 »
Po wyłączeniu kursora klawiszem alt, nie mogę poruszać się po kabinie . Ekran drży, nie da się przesunąć ani w prawo, ani w lewo. EXE wczorajsze.

Po wgraniu patcha wszystko działa ;)
« Ostatnia zmiana: 17 Października 2018, 13:21:15 wysłana przez ic_kolobrzeg »
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1861 dnia: 17 Października 2018, 22:24:54 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, dzwiek szarpniecia przy ruszaniu powinien byc odtwarzany przy nizszej predkosci

- funkcjonalnosc, przy definiowaniu torow mozna rowniez opcjonalnym wpisem railprofile X okreslic profil szyny jaki powinien byc zastosowany dla danego odcinka. Definicja danego profilu pobierana jest z pliku railprofile_X.txt zlokalizowanego w katalogu models/tory

W zalaczniku zamieszczony zostal plik definiujacy szyne domyslna, ktory potrzebny jest od tej pory do uruchomieniu symulatora. Mozna go uzyc jako wzoru przy sporzadzaniu wlasnych profili szyn -- klamry {} nie sa elementem wymaganym, znajduja sie w pliku tylko by latwiej bylo odroznic poszczegolne elementy wpisow kazdego punktu profilu (pozycja, wektor normalny, koordynaty mapy uv)

uwaga: definicja profilu powinna zawierac zarowno profil szyny bazowej jak i profil koncowki iglicy zwrotnicy. oba profile powinny miec taka sama ilosc zdefiniowanych wierzcholkow.
« Ostatnia zmiana: 17 Października 2018, 23:18:36 wysłana przez tmj »

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1862 dnia: 17 Października 2018, 22:29:57 »
Leci błąd.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1863 dnia: 17 Października 2018, 22:38:27 »
Cytuj
W zalaczniku zamieszczony zostal plik definiujacy szyne domyslna, ktory potrzebny jest od tej pory do uruchomieniu symulatora.
Wypakowales zalacznik przed uruchomieniem? Czy w katalogu models/tory znajduje sie plik railprofile_default.txt ?

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1864 dnia: 17 Października 2018, 22:53:45 »
Rozpakowałem, plik txt jak najbardziej jest.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1865 dnia: 17 Października 2018, 23:20:03 »
Poszla poprawka, do pobrania z wiadomosci powyzej w miejscu oryginalnie skopanego pliku.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1866 dnia: 17 Października 2018, 23:21:36 »
Jest git. I dźwięk szarpnięcia też jest odgrywany dużo lepiej. Dzięki za poprawkę.

Offline matt3991

  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
    • Sympatycy Symulatora MaSzyna!
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1867 dnia: 18 Października 2018, 11:36:48 »
U mnie niestety błąd :/

// edit: Błąd tylko na scenariuszu l053_wieczor, pozostałe działają.
« Ostatnia zmiana: 18 Października 2018, 13:44:17 wysłana przez matt3991 »

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1868 dnia: 18 Października 2018, 18:54:30 »
Hej.
Kaliska na gfxrendener full daje wysyp. Sekundę po odpaleniu symulacji pojawia się klasyczny monit windowsa nt. błędu. Po przełączeniu rendenera na simple sceneria odpala się bez problemu. Pozostałe scenerie uruchamiają się raczej bez większych problemów. Grafika to Radeon HD 6950.

BTW gratuluję pchnięcia symka na tak wysoki poziom. Trzymam kciuki za dalszy rozwój.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1869 dnia: 18 Października 2018, 20:20:58 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- ati ssie, potencjalna latka na fanaberie pesopodobnych kart graficznych pewnego producenta

- poprawka, aktywacja dzwieku szarpniecia przy ruszaniu nie powinna zalezec od kierunku jazdy

- eksperymentalnie, zmodyfikowana lekko metoda generowania iglic; do kompletu, w zalaczniku zmodyfikowany profil domyslnej szyny, oparty na szynie typu uic60

Offline jakol112

  • Szklarz
  • Wiadomości: 215
  • Technik-Elektryk, Student MiBM
    • Zobacz profil
    • PeKaPe
  • Otrzymane polubienia: 56
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1870 dnia: 19 Października 2018, 18:18:17 »
Łatka na ATI coś namieszała. Teren się jakby podniósł a pod nim znajdują się tory i infrastruktura. Najlepiej obrazują to dołączone screeny. Tak, mam kartę ATI.
« Ostatnia zmiana: 19 Października 2018, 18:19:36 wysłana przez jakol112 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1871 dnia: 19 Października 2018, 19:10:07 »
To raczej nie latka, bo nie miala nic wspolnego z tego rodzaju modyfikacjami. Czy efekt pojawia sie od wersji 181018 i nie wystepuje na poprzednich? Na wszystkich sceneriach czy na jakiejs konkretnej? Czy wystepuje rowniez po skasowaniu pliku .sbt dla scenerii?

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1872 dnia: 19 Października 2018, 21:52:52 »
Ładnie wyglądają te nowe iglice, tylko teraz niestety wychodzi coraz bardziej problem z teksturowaniem główek szyn - jeżeli jeden z torów jest nieużywany/rzadko używany to wygląda to nieco dziwnie. Dodatkowo zauważyłem też, że stara podsypka spod rozjazdów krzyżowych nie jest usuwana w całości.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1873 dnia: 19 Października 2018, 23:27:17 »
Mysle ze przy teksturowaniu zwrotnic jest do glownie kwestia doboru tekstur szyn -- na przykladzie mamy swiezo polozony tor glowny z czystymi jeszcze podkladami i praktycznie nowe szyny. W takiej sytuacji nie bardzo pasuje ze szyna boczna na swiezo polozonej zwrotnicy jest do tego stopnia zardzewiala, nawet jesli prowadzi do rzadko uzywanej sekcji torow, bo chyba instalowana bylaby w calosci nowa. Z kolei w przypadku sytuacji gdy mamy do czynienia ze starsza juz zwrotnica, szyny toru glownego nie powinny byc tak absolutnie "swieze" a uzywac raczej wariantu tekstury "used" lub "scrubbed" ktore z zardzewiala czescia zgraja sie lepiej.

Oczywiscie nie oczekuje tutaj ze tworzacy scenerie mogli z gory przewidziec jak wyglac beda tory po wymianie tekstur zrobionej po X latach... a z kolei automatyczna podmiana rowniez nie jest w stanie idealnie zadzialac na wszystkich istniejacych sceneriach. Jest to niestety jedna z sytuacji w ktorych potrzebna jest reczna modyfikacja, tak jak autor uzna za stosowne.

Podobnie jest z nieusunietymi elementami podsypek -- uzywaja one z tego co widze nie tekstury rozjazdu, ale zwyklego zwiru. Tutaj zachodzi celowe ograniczenie automatu, ktory nie dotyka tego typu geometrii, poniewaz nie jest w stanie okreslic czy trojkat z tekstura zwiru nalezy do podsypki toru czy np. kupy zwiru 'dla ozdoby' albo zwyklej geometrii terenu. Tutaj decyzja i ewentualna korekta jest rowniez pozostawiona autorowi scenerii.

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1874 dnia: 20 Października 2018, 01:19:19 »
Chciałem tylko powiedzieć że świeże szyny na zwrotnicy się nie błyszczą tylko są zardzwiele wiec jak najbardziej tor nieużywany cały czas będzie brązowy a tor używany zrobi się czysty.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1875 dnia: 20 Października 2018, 02:06:01 »
Pod pojeciem 'swieze' mialem na mysli czyste szyny niedawno wyprodukowane przez fabryke. Na takich chyba rdzy (jeszcze) nie ma..?

Tory ktore przelezaly juz pare lat to inna para kaloszy, i tutaj owszem, poziom zbrazowienia/rdzy bedzie zalezal od tego jak czesto po danym torze przejezdzaja pociagi, ale dla takich torow sa dostepne odrebne tekstury ktore razem powinny na zwrotnicy prezentowac sie troche lepiej.

Offline Kacper9

  • Wiadomości: 94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1876 dnia: 20 Października 2018, 10:46:20 »
https://youtu.be/kBGpVfZytlA Jak widać tor z fabryki wygląda na zardzewiały i dopiero pod ruchem się czyści ;).

Offline Pyro

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1877 dnia: 20 Października 2018, 10:52:51 »
https://youtu.be/kBGpVfZytlA Jak widać tor z fabryki wygląda na zardzewiały i dopiero pod ruchem się czyści ;).
Szyna, a nie tor.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1878 dnia: 20 Października 2018, 12:35:29 »
Mysle ze przy teksturowaniu zwrotnic jest do glownie kwestia doboru tekstur szyn -- na przykladzie mamy swiezo polozony tor glowny z czystymi jeszcze podkladami i praktycznie nowe szyny. W takiej sytuacji nie bardzo pasuje ze szyna boczna na swiezo polozonej zwrotnicy jest do tego stopnia zardzewiala, nawet jesli prowadzi do rzadko uzywanej sekcji torow, bo chyba instalowana bylaby w calosci nowa. Z kolei w przypadku sytuacji gdy mamy do czynienia ze starsza juz zwrotnica, szyny toru glownego nie powinny byc tak absolutnie "swieze" a uzywac raczej wariantu tekstury "used" lub "scrubbed" ktore z zardzewiala czescia zgraja sie lepiej.

Oczywiscie nie oczekuje tutaj ze tworzacy scenerie mogli z gory przewidziec jak wyglac beda tory po wymianie tekstur zrobionej po X latach... a z kolei automatyczna podmiana rowniez nie jest w stanie idealnie zadzialac na wszystkich istniejacych sceneriach. Jest to niestety jedna z sytuacji w ktorych potrzebna jest reczna modyfikacja, tak jak autor uzna za stosowne.
Bardziej mi chodzi o to, że prawidłowego efektu w rozjeździe nie da się nijak osiągnąć ze względu na sposób teksturowania szyn w MaSzynie. W rozjazdach, gdzie tor zwrotny jest nieużywany fragment szyny przylegający do iglicy, mimo iż należy to toru niejeżdzonego też powinien być wyjeżdżony - w końcu przez pewien czas koło pojazdu też się po nim toczy, dopiero potem wskazuje na iglicę. Próbowałem narysować na screenie, o co mi chodzi - w załączeniu.

Co do stopnia "świecenia" szyn to jest raczej odwrotnie niż opisujesz - szyny fabrycznie nowe mają prawidłowy profil główki, skutkujący tym, że powierzchnia styku koło-szyna jest bardzo mała wskutek czasu jasna powierzchnia na główce szyny to wąski pasek. Im bardziej zużyta szyna, tym bardziej "płaska" główka, co za tym idzie większa powierzchnia styku i w efekcie cała główka robi się jasna.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1879 dnia: 20 Października 2018, 14:14:18 »
Tu by wymagana była dedykowana tekstura toru dla rozjazdu ze startym początkiem po skosie, mapowana z powtarzaniem długości rozjazdu, ale zostaje problem, że obie szyny mają wspólną teksturę.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1880 dnia: 20 Października 2018, 21:05:31 »
Poeksperymentowalem troche z tworzeniem tory z dwoch fragmentow, uzywajacych jednej badz drugiej tekstury. Niestety, o ile efekt jest taki sobie w przypadku gdy czesciej uzywany jest tor 'na wprost' to w sytuacji odwrotnej robi sie dolna czesc plecow. Niestety exe nie bardzo jest w stanie okreslic ktory z kierunkow (o ile ktorykolwiek) jest kierunkiem "typowym" dla danej zwrotnicy, chyba zeby oprzec sie na jakiejs unifikacji nazw tekstur szyn.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1881 dnia: 20 Października 2018, 21:47:28 »
Na teksturach iglic widać sruby.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1882 dnia: 20 Października 2018, 22:41:25 »
No tekstura jest ta sama co i glownego toru, to widac. "No co zrobisz? Nic nie zrobisz" ;/

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, pisk zacisnietych hamulcow moze byc teraz dzwiekiem skladanym; wybor probki oparty jest na aktualnej predkosci pojazdu

- w ramach koncertu zyczen na bis, sygnal ostrzegawczy zamykania drzwi jest teraz pozycjonowany w miejscach usytuowania drzwi, na podstawie wpisu locations:

- funkcjonalnosc, oswajania pythona ciag dalszy -- wszedzie tam gdzie do tej pory podawane bylo odwolanie do pliku tekstury mozna umiescic wywolanie skryptu pythona ktory powinien wygenerowac teksture, na zasadach podobnych co skrypty wyswietlaczy w lokomotywach. Skladnia wywolania wyglada nastepujaco:
make:sciezka/skrypt?parametr=wartosc&parametr=wartosc&parametr=wartosc // etc
wpis taki spowoduje (jednorazowe) wywolanie skryptu skrypt.py zlokalizowanego w katalogu sciezka. Przy uruchomieniu skrypt otrzyma dictionary ze zbiorem zdefiniowanych w wywolaniu par [parametr, wartosc]

W zalaczniku umieszczony zostal przykladowy prosty skrypt autorstwa Stele & youBy, ktory generuje biala teksture o rozmiarach 512x256 pix, z wypisanym na srodku tekstem zdefiniowanym jako parametr name Odwolujac sie do tego skryptu np w sposob
include peronowe/tablica.inc make:scripts/tablica?name="FOO bar Baz" 30 0 30 0 0 0 end
include peronowe/tablica.inc make:scripts/tablica?name="RAKI WIELKIE" 27.5 0 27.5 0 0 0 end
include peronowe/tablica.inc make:scripts/tablica?name=siudemky.pl 25 0 25 0 0 0 end
otrzymujemy rezultat jak na zalaczniku, tzn tablice "oteksturowane" kazda swoja wlasna, wygenerowana pseudo-tekstura.
« Ostatnia zmiana: 21 Października 2018, 01:20:47 wysłana przez tmj »

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1883 dnia: 21 Października 2018, 19:55:41 »
Potencjalna łatka na fanaberie pesopodobnych kart graficznych pewnego producenta załatwiła sprawę, dzięki za szybkie i konkretne podejście do sprawy.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1884 dnia: 21 Października 2018, 20:22:52 »
Super, bo z braku dostepu do jakiejs karty ati robienie dla nich latek to robota po omacku; tutaj glownie Milek7 znajduje co sie bieda-sterownikom akurat nie podoba.

Offline PaPiK Cargo S.A

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1885 dnia: 26 Października 2018, 11:17:52 »
Witam,

Na wszystkich elektrowozach po przejsciu do drugiej kabiny wzgledem tej w ktorej sie zaladowalismy powoduje, ze stukot kol odgrywany jest w odwrotnej kolejnosci, tj. najpierw cichsze potem glosniejsze.

Pz,
Patryk
Za prawdziwym nastawnikiem - 15361 KM
// na forum od 2005 roku :)

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1886 dnia: 30 Października 2018, 11:52:35 »
Testowałeś ktoś już podsypki pod rozjazdami na profilu torowiska innym niż domyślny? Bo taki babol się pojawia, że zaczynają się drugi raz podkłady rysować na bokach.
Jednak się przedostały trójkąty ze starych podsypek, sorki za zamieszanie.
« Ostatnia zmiana: 30 Października 2018, 11:56:18 wysłana przez Szociu »
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1887 dnia: 30 Października 2018, 15:05:40 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- wielkanocne jajeczko od youBy, AI pojazdu moze w pewnych warunkach udzielac cennych porad

- dobra zmiana, oswietlenia kabin pojazdu zostalo wlaczone do systemu oswietlenia przedzialow; moze to wymagac dostosowania nazewnictwa czesci lowpoly niektorych pojazdow

- funkcjonalnosc, dodany system kamer zewnetrznych; wybor i przelaczanie pomiedzy dostepnymi kamerami odbywa sie poprzez kombinacje shift-f4, powrot do kabiny poprzez klawisz f4.

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1888 dnia: 30 Października 2018, 16:02:44 »
Załączając oświetlenie kabiny, na zewnątrz nic się nie zmienia dawniej było widać czy się świeci czy nie. Rozumiem, przepraszam.
« Ostatnia zmiana: 30 Października 2018, 16:10:43 wysłana przez SM40 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1889 dnia: 30 Października 2018, 16:03:48 »
Cytuj
oswietlenia kabin pojazdu zostalo wlaczone do systemu oswietlenia przedzialow; moze to wymagac dostosowania nazewnictwa czesci lowpoly niektorych pojazdow
Kabiny i przedzial maszynowy identyfikowane sa po nazwach, cab1 cab2 i cab0
« Ostatnia zmiana: 30 Października 2018, 16:06:08 wysłana przez tmj »