Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1094238 razy)

0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1770 dnia: 29 Września 2018, 12:45:49 »
No jasne że tak:D Chociażby na EXE z lipca gasła od 2 pozycji w górę:)

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1771 dnia: 29 Września 2018, 18:01:47 »
A gasła kiedykolwiek, skoro nie ma ich symulacji? ;)
Wczesniej tam bylo szamynstwo i po wyprostowaniu wylazlo wlasnie ze ich nie ma ;>

edit

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, lokomotywy spal-ele ponownie udaja dzialanie stycznikow liniowych

- funkcjonalnosc, definiujac urzadzenia kabinowe mozna skonfigurowac dany przelacznik jako impulsowy uzywajac w jego definicji wpisu type: return Na ten moment konfiguracja taka obslugiwana jest przez przelaczniki pomp wody, oleju i paliwa

- w ramach koncertu zyczen, w pliku .mmd zdefiniowac mozna dzwiek odtwarzany gdy zalaczone jest ogrzewanie skladu. Definicji dokonuje sie wpisem heater: w sekcji sounds:

- pogodynka edyszon, w przypadku zachmurzenia na poziomie nizszym niz 1.35 rysowana jest nieco delikatniejsza wersja opadow atmosferycznych. Uaktualnione pliki tekstur sa do sciagniecia tutaj: http://eu07.pl/userfiles/24014/priv-eu07_weather_data.rar
« Ostatnia zmiana: 29 Września 2018, 20:05:30 wysłana przez tmj »

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1772 dnia: 30 Września 2018, 12:20:21 »
Dziękuję za styczniki i impulsowe hebelki od pomp ;) Co do ogrzewania to w spalinowozach słychać prądnicę dopiero po ręcznym odblokowaniu przekaźnika po osiągnięciu przez silnik 1100 obrotów. Odbloku przekaźnika nie mamy więc można było by zastosować wpis jak do dźwięku silnika:
heater: {
 amplitudefactor: 0.75
 amplitudeoffset: 1.25
 range: 100
 crossfade: 100
 placement: engine offset: 0.0 2.0 -3.4
 soundend: gpozycja-7.wav
 sound1097: gpozycja-7.wav pitch1097: 1097
 sound1165: gpozycja-7-8.wav pitch1165: 1165
 sound1232: gpozycja-9.wav pitch1232: 1232
 sound1299: gpozycja-10.wav pitch1299: 1299
 sound1366: gpozycja-11.wav pitch1366: 1366
 sound1433: gpozycja-12.wav pitch1433: 1433
 sound1500: gpozycja-13.wav pitch1500: 1500 }

Nazwy dźwięków z Fiatów Adama.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1773 dnia: 30 Września 2018, 14:50:18 »
No, dźwięk prądnicy w fiatowatych powinien ściśle podążać za silnikiem.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1774 dnia: 30 Września 2018, 15:52:07 »
I można przerzucić wyłączanie się pompy oleju nie podczas gaśnięcia a podczas rozruchu silnika (przy naciśnięciu przycisku START na pulpicie)?
Dźwięk turbo w ogóle działa? Ściągnąłem MMD i FIZ z SU46 ale świstu nie ma (dźwięki wszystkie mam...
« Ostatnia zmiana: 30 Września 2018, 17:18:56 wysłana przez Kacu »

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1775 dnia: 30 Września 2018, 17:35:29 »
Świst jest, tylko wentylatory zagłuszają. W realu też ich w kabinie nie słychać...

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1776 dnia: 30 Września 2018, 18:45:03 »
I można przerzucić wyłączanie się pompy oleju nie podczas gaśnięcia a podczas rozruchu silnika (przy naciśnięciu przycisku START na pulpicie)?
Mozna, tylko jeszcze pytanie co sie w takiej sytuacji dzieje gdy uzyjemy wlacznika pompy gdy silnik juz pracuje? Pompa sie uruchomi I bedzie dzialac do wylaczenia silnika, czy nie wystartuje w takiej sytuacji?

Offline piotrln

  • ZbanowanyZbanowany
  • Maskotka forum
  • *
  • Wiadomości: 134
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1777 dnia: 30 Września 2018, 20:00:51 »
Może to nie ważne , ale dlaczego deszcz pada w wagonach?
Formuła 1 Wymiata.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1778 dnia: 30 Września 2018, 20:21:43 »
Deszcz nie pada w faktycznych kabinach, czyli jesli siedzimy w wagonie jako "passenger" a nie kiedy wlecimy sobie do niego kamera.

Offline piotrln

  • ZbanowanyZbanowany
  • Maskotka forum
  • *
  • Wiadomości: 134
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1779 dnia: 30 Września 2018, 20:46:27 »
To i tak troche dziwnie, bo wyglada jak Solaris
Formuła 1 Wymiata.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1780 dnia: 30 Września 2018, 21:58:27 »
Mozna, tylko jeszcze pytanie co sie w takiej sytuacji dzieje gdy uzyjemy wlacznika pompy gdy silnik juz pracuje? Pompa sie uruchomi I bedzie dzialac do wylaczenia silnika, czy nie wystartuje w takiej sytuacji?

Trzeba by przeanalizować obwody, ale obstawiam, że po rozruchu rozłącza się jakiś stycznik/przekaźnik w obwodzie zasilania pompki, więc pewnie hebel nic wtedy nie da. Praca elektrycznej pompki wstępnego smarowania podczas pracy silnika jest bez sensu, a i nie wiem, czy czasem nie byłaby szkodliwa, więc sądzę że jakieś zabezpieczenie jest.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1781 dnia: 01 Października 2018, 00:40:08 »
Świst jest, tylko wentylatory zagłuszają. W realu też ich w kabinie nie słychać...
Nie, turbo nie działa. Zaremowałem dźwięk silnika, wentylatorów, sprężarki, dałem po garach i... cisza.

A poza tym błąd EXE - lampka bocznika I na SU45 załącza się nawet bez silnika na samej baterii jak przekręcimy nastawnik na 13 pozycję.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1782 dnia: 01 Października 2018, 15:55:34 »
Dźwięk turbo w ogóle działa? Ściągnąłem MMD i FIZ z SU46 ale świstu nie ma (dźwięki wszystkie mam...
"U mnie dziala"

Zwroc uwage ze aktywacja turbo zalezy od glosnosci silnika, a ta jest w plikach .mmd zwiekszona. Jesli zakomentujesz calkowicie wpis dla silnika to jego skalkulowana glosnosc bedzie nizsza, poniewaz przyjete zostana parametry domyslne. W takiej sytuacji dzwiek turbo faktycznie sie nie aktywuje.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- dobra zmiana, gesta mgla powinna wplywac rozniez w pewnym stopniu na kolor nieba

- poprawka, pompa oleju powinna wylaczac sie po rozruchu silnika

- poprawka, boczniki w pojazdach spal-ele powinny zalaczac sie tylko przy faktycznie pracujacym silniku

- poprawka, duchy pasazerow poprzedniego kursu nie powinny odstraszac nowych podroznych

- w ramach koncertu zyczen, dzwiek ogrzewania moze byc dzwiekiem skladanym uzaleznionym od biezacych obrotow silnika

- funkcjonalnosc, w pliku .mat mozna zdefiniowac 'fizyczne' rozmiary tekstury w metrach, wpisem
size: X Y
tak zdefiniowana wielkosc tekstury uzywana jest przy teksturowaniu elementow takich jak tory, drogi itp, zastepujac wielkosc podana we wpisie node toru. Pozwala to np na latwa wymiane zabytkowych tekstur podsypek, bez koniecznosci recznej zamiany starego rozmiaru 4m na nowy, proporcjonalny, w kazdym pojedynczym node

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1783 dnia: 01 Października 2018, 16:43:22 »
Świst jest, tylko wentylatory zagłuszają. W realu też ich w kabinie nie słychać...
Nie, turbo nie działa. Zaremowałem dźwięk silnika, wentylatorów, sprężarki, dałem po garach i... cisza.
Pozmieniałem dźwięki silnika i wentylatorów aby się nie odgrywały, dałem max i turbo ładnie świszczy.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1784 dnia: 01 Października 2018, 17:33:12 »
Na wersji x64 nie działają ekrany pythonowskie. Testowane na EU47.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1786 dnia: 01 Października 2018, 17:41:52 »
U mnie dzialaja na dragonie i traxie.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1787 dnia: 01 Października 2018, 17:43:48 »
Proponuję zebrać do jednego miejsca wszystkie potrzebne linki. Bo tak, to dramat...
Aha, mimo wypakowania biblioteki i nadpisania plików, wersja x86 się nie uruchamia. Na x64 uruchamia się w porządku i nie ma problemów z płynnością.

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1149
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 763
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1788 dnia: 02 Października 2018, 08:17:31 »
"u mnie działa", wypakowałeś Kuba te pliki co masz dla x86 w czystej PC?
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1789 dnia: 02 Października 2018, 10:09:31 »
Zamiast usunięcia dźwięku engine dałem silent.wav czyli silnik był cały czas odtwarzany. MMD i FIZ lokomotywy 303D pobrany z repo.
"U mnie nie działa".

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1790 dnia: 02 Października 2018, 15:10:30 »
No na slepo nic nie poradze, u mnie na tych samych plikach po zakreceniu kolem do oporu gdzies tak od polowy zaczyna swiszczec. Nie jest to specjalnie glosny dzwiek, ale jest. Na zalaczonym nagraniu od ok. 10-15 sekundy

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1791 dnia: 02 Października 2018, 22:28:29 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- dobra zmiana, dopuszczalna wielkosc kolejki rozkazow dla AI zostala zwiekszona jako prowizoryczna latka dla lokomotyw wykonujacych bardziej skomplikowane manewry

- funkcjonalnosc, wartosc zachmurzenia dla scenariusza moze byc teraz losowana -- w przypadku podania parametru zachmurzenia jako liczby ujemnej -X faktyczne zachmurzenie bedzie wartoscia losowa w przedziale 0-X czyli np. dla wartosci -0.5 zachmurzenie faktyczne bedzie gdzies pomiedzy niebem czystym i polowicznie zachmurzonym.

Offline Waldi 1978

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 22
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1792 dnia: 02 Października 2018, 22:59:46 »
Pytanie mam o opady atmosferyczne. Czy one będą w przyszłości wpływać na tarcie ( przyczepność) i czy exe ''da rade'' je dostosować do warunków? bo zapewne woda i śnieg na szynach zmieniaja ją chodż nie wiem jakk bardzo w przypadku pociągów tu by raczej musieli się wypowiedzieć maszyniści jak to jest . To wpis w INI friction 1.0 będzie nie do końca miarodajny.       
« Ostatnia zmiana: 02 Października 2018, 23:05:05 wysłana przez Waldi 1978 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1793 dnia: 02 Października 2018, 23:14:03 »
Już to jest zrobione, choć w zredukowanym stopniu by ai nie zwariowało.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1794 dnia: 02 Października 2018, 23:21:16 »
Przy aktywnym opadzie sniegu tarcie dla danego odcinka (wyliczone na podstawie parametru odcinka i parametru w ini) jest ostatecznie modyfikowane do 0.75 oryginalnej wartosci. Dla deszczu ten wspolczynnik wynosi 0.85

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1795 dnia: 03 Października 2018, 00:07:23 »
Potwierdzam działanie, łatwiej zamielić kołami na śniegu.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1796 dnia: 03 Października 2018, 00:41:33 »
Turbina już świszczy. Jeszcze jedno zapytanie - tłumienie silnika z maszynowni. Jest troszkę za słabe. Jeszcze oprócz głośności można dorobić obcinanie góry? Chodzi mi o wysokie tony dźwięków. I była by możliwość wsadzenia tego do MMD jako na przykład procentowo ustawiany parametr do własnego dopasowania albo do spersonalizowania pod konkretny egzemplarz?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1797 dnia: 03 Października 2018, 03:20:45 »
Ewentualne filtrowanie dzwiekow uzaleznione jest od tego, na ile prosto jest wprowadzic taki efekt poprzez OpenAL ktorego uzywamy do obslugi dzwiekow.

A teraz z zupelnie innej beczki, w ramach glupich pytan: jak konkretnie wyglada uruchamianie wentylatorow silnikow trakcyjnych? Czy sa one napedzane jakims typem przekladni z silnika pojazdu, czy da sie je wystartowac juz przy samej zalaczonej baterii, albo jeszcze jakos inaczej? Czy wylaczane sa tylko przyciskiem na pulpicie, czy jeszcze w jakis inny sposob?

(ze skryptu SU45 autorstwa adamast wyglada na to ze wystarczaja baterie i wentylatory kreca sie ze stala predkoscia 660 obr/sek albo wcale? ale nie dowierzam za bardzo moim umiejetnosciom analizy trainzowych skryptow)
« Ostatnia zmiana: 03 Października 2018, 03:28:36 wysłana przez tmj »

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1798 dnia: 03 Października 2018, 08:06:37 »
Ewentualne filtrowanie dzwiekow uzaleznione jest od tego, na ile prosto jest wprowadzic taki efekt poprzez OpenAL ktorego uzywamy do obslugi dzwiekow.

A teraz z zupelnie innej beczki, w ramach glupich pytan: jak konkretnie wyglada uruchamianie wentylatorow silnikow trakcyjnych? Czy sa one napedzane jakims typem przekladni z silnika pojazdu, czy da sie je wystartowac juz przy samej zalaczonej baterii, albo jeszcze jakos inaczej? Czy wylaczane sa tylko przyciskiem na pulpicie, czy jeszcze w jakis inny sposob?

(ze skryptu SU45 autorstwa adamast wyglada na to ze wystarczaja baterie i wentylatory kreca sie ze stala predkoscia 660 obr/sek albo wcale? ale nie dowierzam za bardzo moim umiejetnosciom analizy trainzowych skryptow)

Wentylatory silników trakcyjnych są zasilane z obwodu NN. Normalnie do pracy wymagają pracującej prądnicy pomocniczej, czyli uruchomionego silnika. Jednakże, na SU45, można przełącznikiem nożowym w dolnej części szafy NN przełączyć je na zasilanie z baterii - np w celu awaryjnego zjechania ze szlaku w razie uszkodzenia prądnicy pomocniczej lub regulatora napięcia. Na SU46 wspomnianego przełącznika nie znalazłem :P

Wyłączenie wentylatorów następuje przez hebel wyłącznika, po zaniku ładowania, lub po zadziałaniu wyłącznika samoczynnego w przypadku awarii silnika wentylatora.

Wentylatory kręcą się ze stałą prędkością, natomiast nie jest to 660. Zmienna "obrotów wentylatorów" w moim skrypcie służy tylko jako opóźniacz do przełączania styczników rozruchowych wentylatorów.

Na SU45/46 wentylatory trzeba uruchamiać ręcznie heblami z pulpitu, natomiast na SM42 startują automatycznie po starcie silnika spalinowego.

Włączniki i wyłączniki wentylatorów na 45 i 46 są impulsowe.
« Ostatnia zmiana: 03 Października 2018, 08:14:30 wysłana przez adamst »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1799 dnia: 04 Października 2018, 01:55:43 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- szamyna stawia na jakosc, wprowadzona wstepna obsluga wentylatorow motorow trakcyjnych

-- wpisy konfiguracyjne w pliku .fiz
// w sekcji Engine:
MotorBlowersSpeed=X // predkosc obrotowa, gdzie X > 0 to mnoznik biezacych obrotow silnika glownego (np. 1.5 ) zas X < 0 to stala ilosc obr/min (np -1500)
// w sekcji Cntrl.
MotorBlowersStart=X // sposob uruchomieniu, gdzie X to jedna z wartosci:
Manual // start reczny, praca uzalezniona od pracy silnika glownego
Automatic // start automatyczny razem z silnikiem glownym
Mixed // start reczny lub automatyczny razem z silnikiem glownym
Battery // start automatyczny razem z zalaczeniem baterii
Converter // start automatyczny razem z zalaczeniem przetwornicy

-- dodane urzadzenia kabinowe
motorblowersfront_sw: // przelacznik stanu przednich wentylatorow, domyslnie pod klawiszem shift+N
motorblowersrear_sw: // przelacznik stanu tylnych wentylatorow, domyslnie pod klawiszem shift+M
motorblowersalloff_sw: // wylacznik wszystkich wentylatorow, domyslnie pod klawiszem ctrl+M

-- dodany obsluga dzwieku wentylatorow, definiowanego wpisem motorblower: w sekcji sounds: pliku .mmd Zrodla dzwieku pozycjonowane sa w lokacjach tractionmotors: (przesuniecie na osiach X i Y potencjalnie pobierane jest z parametru offset we wpisie dzwieku) Dzwiek wentylatorow moze byc dzwiekiem skladanym, wybor probki nastepuje na podstawie aktualnej predkosci obrotowej wentylatora.

uwaga koncowa, wentylatory przynajmniej na razie nie maja zadnej funkcji poza tym ze kreca sie i generuja halas :v
« Ostatnia zmiana: 04 Października 2018, 01:57:25 wysłana przez tmj »