W dzisiejszym uaktualnieniu:
- funkcjonalnosc, wyswietlanie submodeli ladunku w zaleznosci od stopnia zaladowania pojazdu obejmuje rowniez ladunki wagonow towarowych.
Wyswietlanie realizowane jest na zasadach podobnych do modeli pasazerow: w modelu glownym pojazdu (nie w lowpoly, bo tego wagony towarowe z reguly nie maja) sprawdzane jest wystepowanie submodeli (wystarczy ze jest to banan) o nazwie external_loadXX gdzie XX to kolejne liczby 00, 01 itp. Nastepnie w aktualnym modelu ladunku pojazdu dla kazdej tak utworzonej "sekcji" wyszukiwane sa submodele o takiej samej nazwie. Rowniez tutaj submodel moze byc bananem, jako ze faktyczne "sztuki" ladunku do wyswietlenia to submodele potomne.
Utworzone "sekcje" submodeli wyswietlane sa losowo, tzn. jesli zdefiniujemy na przyklad dla platformy kontenerowej sekcje external_load00, external_load01 i external_load02 i do kazdej z nich podpiety zostanie jeden submodel kontenera, to w przypadku gdy wagon zostanie zaladowany w 1/3ej wyswietlany bedzie losowo jeden z tych kontenerow. Z kolei submodele w obrebie sekcji aktywowane sa po kolei, tzn jesli dla tej samej platformy zdefiniujemy jedynie sekcje external_load00 i podepniemy pod nia wszystkie 3 kontenery, to zawsze beda sie one pojawialy w kolejnosci wystepowania w pliku t3d
- funkcjonalnosc, pozycja w ktorej wyswietlany jest model ladunku moze zmieniac sie w zaleznosci od stopnia zaladowania pojazdu. Ma to zastosowanie np w weglarkach, gdzie wyswietlany poziom wegla moze byc dzieki temu nizszy lub wyzszy, przy uzyciu tego samego modelu. Wielkosc przesuniecia okreslana jest w pliku .fiz pojazdu w sekcji Load: parametrem LoadMinOffset=X gdzie X to przesuniecie modelu (w metrach) jakie powinno miec miejsce przy minimalnej ilosci ladunku. Przy przesunieciu w dol X powinien byc wartoscia ujemna.
(podejscie do tematu w ten sposob powinno pozwolic na wykorzystanie funkcjonalnosci przy minimalnych modyfikacjach plikow, poniewaz modele ladunkow sa z reguly wykonane w ten sposob, ze reprezentuja w pelni zaladowany pojazd. Alternatywa byloby zaprzegniecie do pracy rowniez juz istniejacego parametru Floor ale chyba nie jest on na ten moment faktycznie uzywany)