Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1092606 razy)

0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1350 dnia: 17 Maja 2018, 00:12:46 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zalaczanie chlodzenia powinno byc bardziej elastyczne przy sprawdzaniu poziomu baterii

- funkcjonalnosc, dodana przez youby mozliwosc konfigurowania predkosci przelaczenia wysokiego stopnia dla hamulca EstED. Do konfiguracji sluzy parametr RV w sekcji Brake: pliku .fiz

- dobra zmiana, rozklad jazdy pod klawiszem F2 powinien troche bardziej przypominac rzeczywistosc i podawac wiecej informacji

- w ramach koncertu zyczen, stan rozkladu jazdy jest dostepny dla skryptow pythona; dostepne zmienne to:
train_stationindex (int, numer aktualnej stacji z rozkladu jazdy)
train_stationcount (int, ogolna liczba stacji w rozkladzie jazdy)
train_stationX_name (string, nazwa stacji z pozycji X rozkladu jazdy, gdzie X to liczba z zakresu 1-train_stationcount)
train_stationX_fclt (string, wyposazenie stacji z pozycji X rozkladu jazdy)
train_stationX_lctn (float, pozycja/kilometraz dla stacji z pozycji X rozkladu jazdy)
train_stationX_vmax (int, dopuszczalna predkosc jazdy na odcinku od stacji z pozycji X rozkladu jazdy)
train_stationX_ah (int, godzina przyjazdu dla stacji z pozycji X rozkladu jazdy, lub -1 dla stacji przelotowej)
train_stationX_am (int, minuta przyjazdu dla stacji z pozycji X rozkladu jazdy, lub -1 dla stacji przelotowej)
train_stationX_dh (int, godzina odjazdu dla stacji z pozycji X rozkladu jazdy)
train_stationX_dm (int, minuta odjazdu dla stacji z pozycji X rozkladu jazdy)

« Ostatnia zmiana: 17 Maja 2018, 00:15:37 wysłana przez tmj »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1351 dnia: 18 Maja 2018, 19:22:48 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- eksperymentalnie, animacje drzwi i stopnia sa w przypadku EZT i szynobusow synchronizowane, zaleznie od typu stopnia -- stopien wysuwany jest przed otwarciem drzwi i chowany po ich zamknieciu; dla stopni obracanych "otwarcie" nastepuje razem z otwarciem drzwi, natomiast zlozenie po ich zamknieciu.

- w ramach koncertu zyczen, zapis parametrow pojazdu aktywowany ustawieniem physicslog w ini obejmuje takze temperature silnika, oleju i wody

Offline SilenS

  • Wiadomości: 85
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1352 dnia: 20 Maja 2018, 15:52:10 »
Można dodać że na jałowym/neutralnym biegu , przetestować wentylator oporów rozruchowych.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1353 dnia: 20 Maja 2018, 19:27:50 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, exe powinno lepiej radzic sobie z obsluga roznic trybu manewrowego dla pojazdow z silnikiem spalinowym i spal-ele

- poprawka, brak modelu 3d pojazdu nie powinien konczyc sie wysypem w czasie wczytywania scenariusza

- poprawka, brak modelu 3d pojazdu lub submodelu pantografu nie powinien konczyc sie montowaniem pantografow na poziomie szyny (i niemozliwoscia uruchomienia pojazdu)

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1354 dnia: 21 Maja 2018, 21:54:36 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, dzieki korektom od youby pojazdy z silnikiem spalinowym nie powinny juz smazyc sie po przejechaniu kilkuset metrow

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1355 dnia: 24 Maja 2018, 18:34:29 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- eksperymentalnie, kalkulacja mocy silnikow spalinowych nie powinna byc uzalezniona od pozycji nastawnika kierunku

- w ramach koncertu zyczen, aktualny kat kamery jest zapamietywany przy wyjsciu/wyjrzeniu na zewnatrz i przywracany po powrocie do kabiny. Dodatkowo domyslny kat kamery w danej kabinie moze byc definiowany w pliku .mmd w sekcji cabXdefinition: wpisem
driverXangle:
kat_poziomy kat_pionowy
gdzie X to numer kabiny. Tutaj uwaga, dla zachowania zgodnosci wstecznej wpis kata kamery powinien byc umieszczony przed wpisami driverXpos: i/lub driverXsitpos:

Przykladowo, kompletny wpis dla 1-ej kabiny siudemky:
Cytuj
cab1definition:
-1.67 1.5 5.61 1.67 1.5 6.4
driver1angle:
45 -10

driver1pos:
0.0 3.4 5.37
driver1sitpos:
-0.77 3.0 5.78
cab1model: 303e/303e_1]kabina_a.t3d
spowoduje, ze po zaladowaniu kabiny 1 kamera bedzie domyslnie obrocona 45 stopni w lewo i nieco w dol.
« Ostatnia zmiana: 24 Maja 2018, 23:01:10 wysłana przez tmj »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1356 dnia: 25 Maja 2018, 17:06:51 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, exe powinno nieco sumienniej poszukiwac tablic relacyjnych dla danego typu pojazdu

- dobra zmiana, obrot kamery mysza powinien byc teraz plynny zamiast dotychczasowej metody zabich skokow; stopien plynnosci zalezy od aktualnej ilosci rysowanych klatek

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1357 dnia: 27 Maja 2018, 21:24:51 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, komunikaty odjazdu od kierownika skladu moga byc dostarczone rowniez w formacie .ogg/.flac

- funkcjonalnosc przygotowana przez youby, dodatkowe tryby pracy regulatora silnika diesla; wykorzystane na razie przez SN61 (aktualizacja pliku .fiz w zalaczniku)

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1358 dnia: 28 Maja 2018, 15:05:36 »
@Tmj, a może nadszedł właściwy moment na ponowne wprowadzenie do exe możliwości luzowania pojedyńczych wagonów. Najlepszą opcją według mnie byłaby kombinacja klawiszy Ctrl+num4. Byłoby to intuicyjne.
Pozdrawiam.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1359 dnia: 28 Maja 2018, 16:04:26 »
Przeciez ta funkcja byla juz przywrocona jakis czas temu (na tyle dawno ze zapomnialem dokladnie kiedy) Uzywanie odluzniacza (num4) w sytuacji gdy uzytkownik znajduje sie na zewnatrz pojazdu aktywuje luzowanie hamulca w najblizej polozonym pojezdzie nalezacym do prowadzonego skladu. Dla pelnego efektu trzeba klawisz troche przytrzymac.

(jesli dobrze pamietam podobnie dziala tez zmiana nastawy hamulca dla pojazdow w skladzie, jak rowniez przelaczenie dzialania hamulca w ogole, ktore znajduje sie pod Ctrl+Num4)
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2018, 17:29:28 wysłana przez tmj »

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1360 dnia: 28 Maja 2018, 19:43:41 »
Widocznie umknęła mojej uwadze ta zmiana. A że miałem zakodowaną w łepetynie konwersacje na ten temat i stanęło na stwierdzeniu, że zostanie przywrócone jak klawiszologia się wyklaruje, to postanowiłem się przypomnieć. Ale skoro jest i działa, to się tylko cieszyć.
Pozdrawiam.

Offline MW

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1361 dnia: 30 Maja 2018, 21:06:04 »
Chciałbym zgłosić błędne działanie AI w niektórych elementach jazdy manewrowej. Problemy pojawiły się od wersji exe 170814. 

Błędy zostały zauważone podczas testowania symulacji kilku przypadków zmiany czoła pociągu na stacjach węzłowych. W rozkładzie jazdy w parametrach takiej stacji umieszczony jest znak @, powodujący odczepienie lokomotywy, która oczekuje na sygnały manewrowe do oblotu składu, ponownego podczepienia, a następnie na sygnał do kontynuacji jazdy pociągowej.

Zauważone problemy dotyczą następujących sytuacji w trakcie jazdy manewrowej.
1. Wyjazd lokomotywy pod wskaźnik W5
 - działanie poprawne do w. 170810: pojazd odbija się od W5, zmienia czoło i podjeżdża pod najbliższą tarczę manewrową;
 - działanie błędne od w. 170814: lokomotywa ignoruje wskaźnik, wyjeżdża luzem na szlak i radośnie rozpędza się do prędkości rozkładowej (rozkład nie zostaje przewinięty).
2. Wjazd lokomotywy na żeberko zakończone kozłem oporowym z aktywnym wskaźnikiem Z1
 - działanie poprawne do w. 170810: jak w przypadku W5, pojazd odbija się od Z1, zmienia czoło i podjeżdża pod najbliższą tarczę manewrową;
 - działanie błędne od w. 170814: pojazd odbija się od Z1, zmienia czoło i nieoczekiwanie cofa się w kierunku kozła, ignorując tym razem Z1 i w następstwie wykoleja się na koźle; w tym przypadku nawet wcześniejsze podanie sygnału Ms2 jeszcze przed wykolejeniem nie zmienia zachowania AI.
Rekonstruowane wykresy ruchu z 2007 (2011)  r. dla OK-4 i przyległości: http://eu07.pl/userfiles/24693/_OK4_wykresy_ruchu_v7.7z

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1362 dnia: 30 Maja 2018, 21:15:27 »
Jeszcze tylko jakbys mogl podac na jakiej konkretnej scenerii i skladzie mozna to zaobserwowac..? Duzo latwiej wtedy dojsc co takiego wyprawia tam AI.

Offline MW

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1363 dnia: 30 Maja 2018, 21:30:38 »
Testy przeprowadzałem na własnej tworzonej scenerii na kilku stacjach dla różnych pociągów towarowych.
Warto podkreślić, że błędne działanie zaczęło się od wersji 170814, która wprowadziła jak się zdaje liczne zmiany w zachowaniu AI i w której przy okazji pojawiły się też inne błędy, m.in. związane z hamowaniem ciężkich składów na spadkach, co zresztą zgłaszałem w tym wątku (2017.09.12). Problemy z jazdą manewrową zauważyłem dopiero teraz wracając po dłuższym czasie do swoich prób w tym zakresie.
Rekonstruowane wykresy ruchu z 2007 (2011)  r. dla OK-4 i przyległości: http://eu07.pl/userfiles/24693/_OK4_wykresy_ruchu_v7.7z

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1492
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1118
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1364 dnia: 30 Maja 2018, 21:41:51 »
Exe zmienia się dynamicznie i to w gestii autora scenerii jest, żeby tą scenerię dostosował do najnowszych wersji. Wszystkie scenerie na repozytorium są na bieżąco aktualizowane, więc problemów być nie powinno. Pobierz z repo aktualną wersję Drawinowa (tam jest podobna misja z ekspresem, lokomotywa zmienia skład) i daj dojechać AI do stacji, gdzie potem następuje zamiana lokomotywy na inny skład. Jak będą błędy - napisz.

Aktualnie nie jesteśmy w stanie powiedzieć, czy to jest błąd w exe, czy błąd w scenerii.
10 lat na forum MaSzyny!

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1365 dnia: 30 Maja 2018, 21:52:29 »
Testy przeprowadzałem na własnej tworzonej scenerii na kilku stacjach dla różnych pociągów towarowych.
Warto podkreślić, że błędne działanie zaczęło się od wersji 170814, która wprowadziła jak się zdaje liczne zmiany w zachowaniu AI i w której przy okazji pojawiły się też inne błędy, m.in. związane z hamowaniem ciężkich składów na spadkach, co zresztą zgłaszałem w tym wątku (2017.09.12). Problemy z jazdą manewrową zauważyłem dopiero teraz wracając po dłuższym czasie do swoich prób w tym zakresie.
Bez mozliwosci zduplikowania sytuacji u siebie nie jestem w stanie nic poprawic, zwlaszcza jesli efekt pojawil sie prawie rok temu -- przyczyn zmiany zachowania moze byc wiele (wczytywanie, skanowanie, drzewko decyzyjne AI, inne) bez gwarancji nawet ze jest ona tylko jedna.

Offline MW

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1366 dnia: 31 Maja 2018, 17:04:12 »
W załączeniu minimalny układzik torowy do testowania, wycięty z jednej stacji – same potrzebne gołe tory bez podsypek rozjazdów (bo moich  brak w paczce) oraz niezbędne sygnały.
Muszę  wyjaśnić istotne okoliczności. Testy z omawianymi manewrami przeprowadzałem w specyficznych układach torowych i srk, co ma istotny na działanie AI.
1. Zgłoszone błędy przy manewrach pod W5 dotyczą sytuacji, gdy za W5 znajduje się To następnego posterunku (mam kilka takich stacji na scenerii - tak tam jest też w rzeczywistości ). Teraz stwierdziłem, że w innych sytuacjach (bez To) AI zachowuje się poprawnie także na nowszych exe.
2. Przypadek w wjazdem na żeberko pod Z1 na koźle oporowym, został przeze mnie przez nieuwagę źle zinterpretowany. Chodzi o to, że na stacji, gdzie takie manewry intensywnie wykorzystywałem wystąpiły następujące okoliczności:
- na torach żeberkowych znajdowały się niewidoczne wskaźniki W5, umieszczone tam przed zastosowaniem KO z aktywnymi Z1 i przez nieuwagę nie zostały usunięte.
- kilka torów żeberkowych na tej stacji znajduje się na pochyłości w kierunku KO (ok. 7 -8 promili).
W tej sytuacji problemy zgłoszone jako związane z Z1 należy potraktować jako odnoszące się do W5 na sporym pochyleniu.
W dołączonych torach starałem się odtworzyć w przybliżeniu tę sytuację (to inna stacja).  Testy na załączonych torach wskazują dość losowe zachowanie AI na nowszych exe w tych warunkach – niekiedy błędne jak już opisałem, innym razem AI powstrzymuje się od staczania w kierunku kozła i reaguje na Tm.

Załącznik zawiera dwie wersje układu torowego – jedna z sygnałami sprawiającymi problem, i druga – dla porównania - bez nich.
Można uruchamiać dwa warianty manewrów – bez wjazdu na żeberko (1) i z wjazdem (2). Łącznie są  4 kombinacje. (alternatywne wersje układu torowego są do wyboru w plikach scn ). Jeszcze jedna uwaga: być może na paczce 18.03 będzie wysyp przy starszych wersjach exe (np. 1708nn, ja tak mam) – u siebie testuję na własnej paczce roboczej, aktualizowanej w istotnych elementach.
Rekonstruowane wykresy ruchu z 2007 (2011)  r. dla OK-4 i przyległości: http://eu07.pl/userfiles/24693/_OK4_wykresy_ruchu_v7.7z

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1367 dnia: 31 Maja 2018, 20:05:57 »
Dzieki, zajrze pozniej i moze uda sie cos ustalic. Tymczasem, w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, pantografy zamontowane na pojezdzie nie powstrzymuja juz wymodelowanych pasazerow przed wsiadaniem do niego

- poprawka, aby ulatwic rozruch pompa oleju 'nabija' cisnienie na poziomie nieco wyzszym niz definiowany w pliku .fiz poziom minimalny

- w ramach koncertu zyczen, predkosc krecenia sie wentylatorow chlodnicy moze byc konfigurowana w pliku .fiz wpisem WaterCoolingFanSpeed=X gdzie X to procent aktualnych obrotow silnika pojazdu lub, w przypadku wartosci ujemnej, okreslona stala ilosc obrotow/min

- rowniez w ramach koncertu zyczen, dodana dedykowana komenda ustawienia nawrotnika na pozycje N2, reverserforwardhigh

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1368 dnia: 31 Maja 2018, 23:58:06 »
Z tym, ze u nas juz dawno odchodzilo sie od stosowania distinfo z tarcz ostrzegawczych, bo AI samo w sobie semafor widzi juz poprawnie z daleka. Dlatego distinfo mozna, a nawet trzeba z torow wywalic.

Offline MW

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1369 dnia: 01 Czerwca 2018, 08:39:12 »
Zgoda, wiedziałem o tym (przypisanie To do toru nie jest intencjonalne, edytor sam to robi). Nie zmienia to jednak istoty rzeczy - cokolwiek by stało za W5, nie powinno mieć wpływu na zachowanie AI w trybie manewrowym, tak jak to było do wersji exe 170810.
« Ostatnia zmiana: 01 Czerwca 2018, 08:44:18 wysłana przez MW »
Rekonstruowane wykresy ruchu z 2007 (2011)  r. dla OK-4 i przyległości: http://eu07.pl/userfiles/24693/_OK4_wykresy_ruchu_v7.7z

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1370 dnia: 01 Czerwca 2018, 11:30:39 »
Exe 180531 x64 nie robi screenshotów.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1371 dnia: 01 Czerwca 2018, 13:16:13 »
Jest możliwość dodania dźwięku styczników do spalinowozów? Chodzi o liniowe i boczniki bo w dizlach dźwięki relay i shuntfield nie działają. Dodałem wpisy
shuntfield: { sound1: liniowy_zamknij.wav sound2: liniowy_zamknij.wav sound3: liniowy_zamknij.wav sounddec: liniowy_otworz.wav }
relay: { soundinc: liniowy_otworz.wav sounddec: liniowy_zamknij.wav }
ale cały czas cisza a podpięte do lampek brzmią ale nie za dobrze i w obu kabinach a chciałbym je wypozycjonować tylko dla kabiny B.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1372 dnia: 01 Czerwca 2018, 14:11:56 »
No ale jak maja dzialac dzwieki stycznikow i bocznikow w pojazdach w ktorych nie ma ani jednych, ani drugich..?

Pozycjonowanie dzwiekow w kabinach jest stale, tzn nie uwzglednia ktora kabina jest obsadzona, wiec akurat umieszczenie dzwieku tylko w kabinie B powinno chyba dzialac; trzeba tylko podac lokacje w tej wlasnie kabinie, tzn z ujemna wartoscia dla osi Z.

Screenshoty z poziomu exe sa robione przez galazke Milka, w mojej tej funkcjonalnosci nie ma.
« Ostatnia zmiana: 01 Czerwca 2018, 14:15:40 wysłana przez tmj »

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1373 dnia: 01 Czerwca 2018, 14:37:35 »
Chodzi o same dźwięki. Na przykład opcjonalnie pod każdy hebel/grzyb/pakieciak można podpiąć opcję odpowiadającego mu dźwięku stycznika (z jakimś tam opóźnieniem) który można pozycjonować według potrzeb. W kabinach B fiatów słychać z szafy WN łapiące styczniki liniowe i wskakujące stopnie bocznikowania. Podobnie z przywróceniem dźwięku WS'a z elektryków bo na jego miejscu walą styczniki przy rozruchu. I to też tylko w B. Ale dźwięku przypisanego do lampki nie da się pozycjonować a to jedyny na razie sposób na jego uzyskanie. Chyba, ze o czymś nie wiem:)
« Ostatnia zmiana: 01 Czerwca 2018, 14:39:41 wysłana przez Kacu »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1374 dnia: 01 Czerwca 2018, 14:52:13 »
Ale dźwięku przypisanego do lampki nie da się pozycjonować a to jedyny na razie sposób na jego uzyskanie. Chyba, ze o czymś nie wiem:)
Definicje dzwiekow dla urzadzen nie roznia sie niczym od pozostalych definicji dzwiekow, tzn zamiast np
Cytuj
battery_sw: {
 none mov 0 0 0
 soundinc: 20786_203e_switch_battery_2_on.wav }
mozna podac
Cytuj
battery_sw: {
 none mov 0 0 0
 soundinc: {
  soundmain: 20786_203e_switch_battery_2_on.wav
  offset: [ 0, 1, -5 ]
 }
}
« Ostatnia zmiana: 01 Czerwca 2018, 14:57:09 wysłana przez tmj »

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1375 dnia: 01 Czerwca 2018, 15:13:19 »
Nie rozumiemy się. Żeby było słychać styczniki liniowe wpiąłem dźwięk pod lampkę:
i-contactors: { sliniowe soundinc: { soundmain: liniowy_otworz.wav offset: 0.0 0.0 -5.0 range: 10 placement: engine } sounddec: { soundmain: liniowy_zamknij.wav offset: 0.0 0.0 -5.0 range: 10 placement: engine } }Dźwięk jest wciąż słyszalny od lampki w obu kabinach.
Działam na najnowszym EXE.

Tak BTW - rozwiązanie went. silników:

MMDconverter_sw: { wentylatory13 rot 0.08 0 0.1 soundinc: 20786_203E_switch_converter_1_on.wav sounddec: 20786_203E_switch_converter_1_of.wav }
converteroff_sw: { wentylatorystop rot 0.08 0 0.1 soundinc: 20786_203E_switch_converter_3_on.wav sounddec: 20786_203E_switch_converter_3_of.wav }

converter: { soundbegin: fan_start.wav soundmain: fan.wav soundend: fan_end.wav range: 30 placement: internal }

i-converter: went

FIZSwitches: Converter=impulse
Dźwięk fan_start, fan, fan_end z paczek od Adamstana z SU45 ADHD.
« Ostatnia zmiana: 01 Czerwca 2018, 15:17:32 wysłana przez Kacu »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1376 dnia: 01 Czerwca 2018, 17:25:44 »
To już lepiej dodać poprawną obsługę rvent w spal-ele a nie znowu szamanić. I czemu internal? Wentylator w kabinie maszynisty? W maszynowni powinien być, z odpowiednio podbitą amplitudą, jak wychodzi zbyt wytłumiony.
W stycznikach coś ty ze składnią wymyślił? Takie zagnieżdżanie ma prawo działać? Nawet jeśli, to tu nie ma żadnego sensu, bo wszystkie parametry dla inc i dec są identyczne. Tu też jak relay i shuntfield nie działają, to trzeba dodać ich obsługę, a nie kombinować.
Mój kanał youtube

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1377 dnia: 01 Czerwca 2018, 18:16:55 »
Ale załączanie/wyłączanie i wszystkie reakcje z tym związane zgadzają się w 100% z rzeczywistością (nie licząc tego, że brak nie uniemożliwia ruszenia). A przetwornica i tak nic nie zasila w spal-ele. Łatwiej chyba dodać w spal-ele zależność, że bez przetwornicy nie mamy sterowania niż pisać wentylatory od zera. A z głowy będzie to o co pół forum (ze mną) jęczy od dawna. A dla tego są w kabinach, bo gdy dawałem do silnikowego i zwiększałem głośność były słyszalne na zewnątrz mocno a tak w rzeczywistości nie jest.

W stycznikach już jak koń pod górkę grzebałem bo chciałem je uruchomić. Ale nie idą.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1378 dnia: 01 Czerwca 2018, 19:16:07 »
Rozumiem. Mówię o implementacji w exe zamiast kombinowania.
Mój kanał youtube

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 884
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1379 dnia: 01 Czerwca 2018, 20:25:12 »
Po uruchomieniu scenariusza L053_wieczór pokazują się dwa błędy:
1. SU42 w Turowie wjeżdża na stację docelową, ale nie do samego końca, gdyż przed W4 jest tor z ustawioną zerową prędkością, tak aby pociąg nie zatrzymał się pod samym W4, tylko trochę wcześniej. Potem w torze z prędkością zerową przywracana jest prędkość szlakowa, i podawany jest Ms2 na najbliższym semaforze. AI uparcie stoi... Podejrzewam, że może to mieć związek z W4, gdyż po zatrzymaniu się na stacji AI nie przełącza się automatycznie w tryb świateł manewrowych (dla niego Turów to stacja końcowa), tylko dalej świeci pociągowe.
2. Znowu się pojawiło ograniczenie do maksymalnie 8 eventów w multiple. Niestety w scenariuszu jest już kilkadziesiąt eventów typu multiple z przynajmniej 9 podeventami.
Żadna z tych przypadłości nie występuje na exe z paczki 18.05.