Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1093193 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1200 dnia: 07 Kwietnia 2018, 18:56:01 »
Wentylatory silników na SU45/46 działają jak przetwornica na elektrykach (która z resztą też jest na wspólnym wale właśnie z wentylatorem silników ;-) ). Czyli po prostu po załączeniu - kręcą się cały czas ze stałą szybkością dopóki nie zostaną wyłączone. Zasilane są z prądnicy pomocniczej - do ich pracy musi być uruchomiony silnik spalinowy. Można je też w razie zaniku ładowania (awaria prądnicy pomocniczej lub regulatora napięcia) przestawić na awaryjne zasilanie z baterii aby zjechać do najbliższej stacji.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1201 dnia: 07 Kwietnia 2018, 20:14:12 »
Jesli wentylatory kreca sie stale, to jesli juz naprawde nie mozna wytrzymac bez szamynstwa, najpraktyczniej chyba podpiac ten dzwiek pod przetwornice ktora jest zalaczana po uruchomianiu silnika i pracuje jednostajnie wlasnie. Co najwyzej trzeba tylko w .mmd przestawic dzwiek jako zewnetrzny, zeby glosniej byl slyszalny na zewnatrz a nie w przedziale silnikowym gdzie znajduje sie domyslnie.

Offline Alexej

  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1202 dnia: 08 Kwietnia 2018, 09:56:49 »
To brzmi zdecydowanie logiczniej. Mam tylko problem, bo mimo wpisów nie chce mi się to załączać. Jakie wpisy w mmd i fiz są niezbędne do działania przetwornicy? Prawdopodobnie w ferworze edycji musiało mi się coś pokićkać :/
« Ostatnia zmiana: 08 Kwietnia 2018, 09:58:21 wysłana przez Alexej »
maszynista-stażysta

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1203 dnia: 08 Kwietnia 2018, 11:12:33 »
W fiz masz ConverterStart=Automatic ConverterStartDelay=10 jako prądnica pomocnicza do zasilania sprężarki. Opóźnienie, że wzbudza ją dopiero jak silnik się rozpędzi niby.
Mój kanał youtube

Offline Alexej

  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1204 dnia: 08 Kwietnia 2018, 12:14:39 »
Ok, dziękuję za podpowiedź.
Na obecną chwilę zrobiłem taką sobie protezę, która choć trochę sprawi, że SU46 zabrzmi lepiej. Tak jak zostało podpowiedziane, wentylatory dałem pod przetwornicę...parametrów pracy sprężarki nie zmieniałem, toteż po włączeniu wentylatorów załącza się nam od razu sprężarka...
Nie jest co prawda zgodne z rzeczywistością, ale tak chociaż poprawi wrażenia dźwiękowe z jazdy.
Wszystko zrobiłem na dźwiękach pochodzących z lokomotyw @adamst przeznaczonych do trainz.
Jeśli autor wyrazi zgodę na wstawienie udostępnię moje eksperymenty publicznie. Nie traktuję tego jako pełnoprawny dodatek, bardziej jako ciekawostkę.
maszynista-stażysta

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1205 dnia: 08 Kwietnia 2018, 14:07:58 »
Ja jestem chętny. Zawsze to może być baza wyjściowa do dopracowania sprawy lub jakiś zmian (rozwoju) w EXE.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1206 dnia: 08 Kwietnia 2018, 16:04:17 »
Dźwięków z moich lokomotyw można używać do Maszyny jak najbardziej.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1207 dnia: 08 Kwietnia 2018, 16:16:30 »
Tak jak zostało podpowiedziane, wentylatory dałem pod przetwornicę...parametrów pracy sprężarki nie zmieniałem, toteż po włączeniu wentylatorów załącza się nam od razu sprężarka...
Nie jest co prawda zgodne z rzeczywistością, ale tak chociaż poprawi wrażenia dźwiękowe z jazdy.
Nie wiem, czy dobrze to interpretuje, ale jesli "niezgodne z rzeczywistoscia" dotyczy automatycznie startujacej sprezarki, to sposob jej zalaczania mozna rowniez ustawic/skorygowac w .fiz

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1208 dnia: 08 Kwietnia 2018, 16:18:32 »
Wg tego co mi powiedziano, ona startuje automatycznie ze zwłoką, tak jak jest zrobione. Sterowanie ręczne to procedura awaryjna, jak w ST43.
Mój kanał youtube

Offline Alexej

  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1209 dnia: 08 Kwietnia 2018, 19:52:09 »
Tak, tylko, że sprężarka startuje niezależnie od pobudzenia wentylatorów silników trakcyjnych. Na tej protezie dzieje się inaczej, gdyż z chwilą załączenia wentylatorów załącza się sprężarka. Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś mądrzejszy, co to poprawi ;)

Oczywistym rozwiązaniem w przyszłości byłoby stworzenie oddzielnych wpisów do aktywacji wentylatorów. Przy czym warto pamiętać, iż gdy ich nie włączymy nie będziemy mieli jazdy, gdyż nie otworzą się nam styczniki liniowe. Tak jest w SU46 i SU45. W SM42 również, z tym, że wentylatory startują automatycznie i jedyne, co spowoduje brak jazdy, to zatrzymanie ich pracy poprzez wyrzucone WIS-y od nich, gdy nastąpi jakieś przepięcie.

Tymczasem obiecane moje eksperymenty. Pliki niedostosowane pod obecne nazewnictwo, wersja bardziej alfa.

http://eu07.pl/userfiles/7493/priv-SU46.rar

EDIT: Poprawka MMD w załączniku, wkradł się mały błąd.
« Ostatnia zmiana: 08 Kwietnia 2018, 20:50:05 wysłana przez Alexej »
maszynista-stażysta

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1210 dnia: 08 Kwietnia 2018, 20:35:09 »
Przy czym warto pamiętać, iż gdy ich nie włączymy nie będziemy mieli jazdy, gdyż nie otworzą się nam styczniki liniowe.

Raczej nie zamkną ;-) (Zwykle załączenie stycznika/przekaźnika to jego "zamknięcie". Odwrotnie jest przy układach półprzewodnikowych, gdzie tranzystor załączony jest "otwarty" a wyłączony "zatkany"). Chyba, że podeprzemy SPL w szafce NN :P

Offline Alexej

  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1211 dnia: 08 Kwietnia 2018, 20:51:14 »
Faktycznie, walnąłem niezłego byka...Dziękuję za sprostowanie :)
maszynista-stażysta

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1212 dnia: 08 Kwietnia 2018, 21:02:23 »
Tak, tylko, że sprężarka startuje niezależnie od pobudzenia wentylatorów silników trakcyjnych. Na tej protezie dzieje się inaczej, gdyż z chwilą załączenia wentylatorów załącza się sprężarka. Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś mądrzejszy, co to poprawi ;)
To chyba glownie kwestia "punktu widzenia". Rownie dobrze mozna przyjac ze to, czego doswiadcza uzytkownik to "niezalezne" zalaczenie sie po rozruchu silnika spalinowego w tym samym czasie zarowno sprezarki jak i wentylatorow, a faktyczne uzaleznienie miedzy nimi stworzone przez szamynstwo zignorowac.
« Ostatnia zmiana: 08 Kwietnia 2018, 21:04:08 wysłana przez tmj »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1213 dnia: 09 Kwietnia 2018, 23:03:01 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, dodana obsluga pompy oleju w lokomotywach spalinowych i spalinowo-elektrycznych.

-- stan pompy domyslnie przelaczany jest kombinacja shift+f
-- przelacznik stanu definiowany jest w pliku .mmd jako oilpump_sw:
-- wskazowka poziomu cisnienia definiowana jest w pliku .mmd jako oilpress:
-- dzwiek pracujacej pompy definiowany jest w sekcji sounds pliku .mmd jako oilpump:
-- metoda zalaczania definiowana jest w sekcji Cntrl. pliku .fiz jako OilStart (rozpoznawane wartosci to Manual i Automatic)
-- opcjonalnie minimalne cisnienie oleju przy ktorym uruchomi sie silnik definiowane jest w sekcji Engine: pliku .fiz jako OilMinPressure (podana wartosc odpowiada wymaganej wartosci cisnienia)
-- aktualna wartosc cisnienia oleju mozna sprawdzic na ekranie F1 w trybie debug, wpis OilP

- szamynstwo w ramach koncertu zyczen, poniewaz dzwiek ignition: odtwarzany jest teraz w momencie 'aktywacji' obwodu glownego, w pojazdach z napedem elektrycznym mozna go wykorzystac do tego wlasnie celu (wydawanie dzwieku zamkniecia wylacznika szybkiego)

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1214 dnia: 10 Kwietnia 2018, 14:30:52 »
EXE eu07-x86_180409, brak dźwięku czuwaka w SM42.
Czy ktoś krok po korku może powiedzieć jak uruchomić teraz lokomotywę spalinową.
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1215 dnia: 10 Kwietnia 2018, 14:43:06 »
Dzwieki w formacie ogg sa, przynajmniej na razie, obslugiwane tylko przez exe milka7

uruchamianie lokomotywy z silnikiem spalinowym:

nastawnik kierunku (d)
bateria (j)
zgasic czuwak (spacja)
pompa paliwa (f)
pompa oleju (shift-f)
rozruch (m)

pompy paliwa i oleju zalaczane sa zaleznie od typu lokomotywy -- jesli zdefiniowane sa jako uruchamiane automatycznie w pliku .fiz to wystartuja same po aktywacji rozruchu.

edit
w dzisiejszym uaktualnieniu:

- jako typ rozruchu pompy paliwa OilStart mozna podac rowniez wartosc Mixed, ktora zachowuje sie jak polaczenie trybow recznego i automatycznego -- jesli pompa nie zostanie zalaczona przelacznikiem z pulpitu, to zostanie ona uruchomiona automatycznie przy rozruchu silnika
« Ostatnia zmiana: 10 Kwietnia 2018, 15:02:51 wysłana przez tmj »

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1216 dnia: 10 Kwietnia 2018, 15:58:05 »
Od wersji 180409 nie działa sprężarka w ET21. Przełączniki się animują lecz sprężarka nie rusza, na wersji 180404 jest w porządku. Sprawdziłem EP07 i tam jest dobrze, wygląda na to że problem dotyczy ET21. Animacja przełączników sprężarki jest tylko w jedną stronę animują się jako włączenie ale wyłączyć nie można.
« Ostatnia zmiana: 10 Kwietnia 2018, 16:22:55 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1217 dnia: 10 Kwietnia 2018, 17:21:06 »
Tak, wyglada na to ze wylazlo stare szamynstwo w postaci identycznego wpisu dla sprezarki zasilanej w lokomotywach spalinowych z walu silnika, i zasilanych z obwodu WN w lokomotywach elektrycznych. Bedzie ogarniete w nastepnym uaktualnieniu.

edit
w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, exe powinno lepiej rozrozniac pozornie identyczne konfiguracje sprezarek w pojazdach o napedzie spalinowym i elektrycznym
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2018, 00:29:29 wysłana przez tmj »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1218 dnia: 11 Kwietnia 2018, 17:12:51 »
Jesli nie bedzie wpisow do mmd i fiz to jak domyslnie exe bedzie interpretowalo obecnosc pompy?
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2018, 17:15:45 wysłana przez Stele »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1219 dnia: 11 Kwietnia 2018, 19:30:40 »
Przy braku wpisow przyjmowane jest ze pompa jest sterowana recznie, a do uruchomienia silnika nie jest wymagany zaden konkretny poziom cisnienia oleju. Do dzialania urzadzenia nie jest tez wymagana obecnosc submodelu przelacznika, wiec nieprzystosowane do nowej funkcjonalnosci pojazdy powinno dac sie obsluzyc normalnie.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1220 dnia: 11 Kwietnia 2018, 20:37:49 »
Coś się popsuło.

Palę stonkę. Kierunek, bateria, czuwak (który nie buczy). f i Ctrl+f. Ogólnie Ctrl+f to załączamy wysoki/niski prąd. Naciskam m i trzymam. I nic. I nic. I nic. Zaczynam sobie wielokrotnie klikać Ctrl+F, w końcu zaskakuje silnik. Ok, super. Wchodzę na obroty. Przy maksymalnych obrotach mam prąd 0,5kA, a stonka nie potrafi drgnąć na płaskim z 30. pustymi węglarkami (wcześniej spokojnie dawała radę). Do tego turbo wchodzi na coraz wyższe i wyższe obroty, jakby chciało polecieć w kosmos.

Bazowane na plikach z repo.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1221 dnia: 11 Kwietnia 2018, 20:40:30 »
Przecież masz napisane shift+f. Controlem to włączasz tryb manewrowy gdzie bez wzbudzenia to nie rozbujasz się zbytnio.
Mój kanał youtube

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1222 dnia: 11 Kwietnia 2018, 20:49:40 »
A, shift!... No ok, teraz jest spoko.

PS. No to zostaje bug, że przy braku wzbudzania turbo leci w kosmos.

PS 2. Dla oilpump w sekcji sounds dla poprawności należy wprowadzać range?
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2018, 20:58:38 wysłana przez mareczek »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1223 dnia: 11 Kwietnia 2018, 21:10:34 »
PS 2. Dla oilpump w sekcji sounds dla poprawności należy wprowadzać range?
W najbardziej podstawowej wersji wystarczy sama nazwa pliku z dzwiekiem. Jesli nie jest zdefiniowany recznie range, to przyjeta zostaje wartosc domyslna (zasieg 50m, co przeklada sie na przyzwoita slyszalnosc w promieniu ok 10m lub nieco mniejszym, minus wspolczynnik tlumienia w kabinie.

Offline Alexej

  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1224 dnia: 11 Kwietnia 2018, 21:42:18 »
czuwak (który nie buczy)

Nie buczy, bo SM42 nie posiada SHP, a te buczenie na dzień dobry w innych lokomotywach to "auto-test" SHP, a nie czuwaka ;)
maszynista-stażysta

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1225 dnia: 11 Kwietnia 2018, 22:34:26 »
Tak w zasadzie, to prawdziwy czuwak też jest w stanie wzbudzonym po załączeniu baterii i mruga lampkami oraz załącza buczek, ale np. po wyłączeniu baterii trzeba trochę poczekać, aż się chyba jakieś kondensatory w nim rozładują, żeby przy następnym załączeniu baterii znowu mrugał i buczał. To jakieś kilka minut jest z tego, co pamiętam, jak kiedyś sobie sprawdzałem. Czyli np. w siódemce trzeba z reguły skasować i czuwak, i SHP.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1226 dnia: 13 Kwietnia 2018, 19:58:59 »
Mam pytanie, co ze wskaźnikiem ciśnienia oleju? Zostal dodany?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1227 dnia: 13 Kwietnia 2018, 20:00:29 »
-- wskazowka poziomu cisnienia definiowana jest w pliku .mmd jako oilpress:

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1228 dnia: 13 Kwietnia 2018, 20:51:29 »
Jak zauważyłem, Stele prowadzi prace w tej kwestii. Trzeba pamiętać że to nie tylko dodanie/odblokowanie wpisu.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1229 dnia: 13 Kwietnia 2018, 20:53:24 »
Mam jeszcze pytanie, dwa heble w stonce czyli ten od pompy oleju i podgrzewacza wody animują mi się jako generic. Nic konkretnego nie robia. Co to jest?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015